طراحی و ساخت ویلا جنگلی، ۱۵ نمونه برجسته برای گرفتن ایده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

نمونه‌های خاص و عالی از طراحی و ساخت ویلا جنگلی در دنیا که می‌توانید برای ساخت ویلای جنگلی خود از آن‌ها ایده بگیرید.

جنگل ها چه نقشی در زندگی روزمره ما دارند؟ از چه راه هایی می توان در جنگل فضایی برای زندگی ایجاد کرد؟ چه راهکارهایی را می توان برای کاهش اثرات زیست محیطی اجرا کرد؟

جنگل‌ها نقش اساسی در مبارزه با تغییرات اقلیمی ایفا می‌کنند و احترام به آن‌ها نه تنها به نفع نسل حاضر بلکه برای نسل‌های آینده نیز مفید خواهد بود. بنابراین در هنگام اجرای یک پروژه معماری مانند طراحی و ساخت ویلا جنگلی، عوامل متعددی مانند نور خورشید، دسترسی، رواناب و سایر عوامل باید د، در نظر گرفته شوند.

موارد زیر مجموعه‌ای از خانه‌های گزینش شده در سراسر آمریکای لاتین است که از مصالح و تکنیک‌های مختلف ساخت و ساز، برای طراحی و ساخت ویلا جنگلی و توسعه فضاهای زندگی استفاده می‌کنند که به دنبال کاهش یا به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی در عین احترام به محیط زیست و ایجاد ارتباط دو جانبه با محیط طبیعی خود هستند:

 

پیشنهاد مطالعه: نمای بیرونی دیوار حیاط ویلایی را زیباتر طراحی کنید!

 

طراحی و ساخت ویلا جنگلی حیاط دار، طراحی شده توسط Lucas Maino Fernandez

طراحی و ساخت ویلا جنگلی حیاط دار

لوکیشن: مولکو (Molco)، شیلی

سال ساخت:2021

این خانه در مولکو در دامنه‌های شمالی آتشفشان ویلاریکا، بین رشته کوه و دریاچه‌ای به همین نام واقع شده است. این منطقه با پوشش گیاهی متراکم و جوان و دسترسی دشوار مشخص می‌شود. با توجه به شرایط زمین، یکی از چالش‌های اصلی پروژه، جانمایی آن بود. زیرا تراکم مشخصه جنگل مشکلات پیچیده‌ای را در رابطه با مسائل حفاظت از گونه‌های بومی، نور خورشید و دسترسی ایجاد می کند. به همین دلیل تصمیمات پروژه با حرکات ساده و واضح مطرح می شود.

 

طراحی و ساخت ویلا جنگلی با نقشه کوچک، طراحی شده توسط SET Ideas

ویلا جنگلی با نقشه کوچک

لوکیشن: آرژانتین

سال ساخت:2021

این خانه برای زندگی در جنگل طراحی شده است. مهمترین چیزی که در طراحی این ویلا به آن توجه شده است، هماهنگی با محیط برای دستیابی به حداقل تاثیر و حداکثر منفعت است و همانطور که خواهید دید، حداقل مفهومی است که به عنوان پیش فرض برای همه تصمیمات اتخاذ شده حاکم است. در زمان طراحی و ساخت، متراژ کمتر، معماری بیشتر در نظر گرفته شده است.

 

خانه زیست اقلیمی در ویلا پارک سیکویمان، طراحی شده توسط APS/ Pablo Senmartin

arquitectos

خانه زیست اقلیمی در ویلا پارک سیکویمان

لوکیشن: ویلا پارک سیکویمان (Villa Parque Síquiman)، آرژانتین

سال: 2021

طراحی و ساخت این ویلا جنگی، نتیجه یک مطالعه عمیق در مورد مشکلات ساخت و ساز فعلی در قلمرو طبیعی است و تحت منطق گواهینامه مسکن پایدار LEED v4 توسعه یافته است. تغییرات ایجاد شده در طول همه‌گیری کرونا، کار از راه دور را ترویج کرد و سناریوی جدیدی را باز کرد که به نفع پیشرفت مهاجرت و رشد تقاضا برای مسکن در محیط‌هایی با چشم‌انداز و ارزش طبیعی بالا بود.

 

مجتمع مسکونی Avandaro 333، طراحی شده توسط Zozaya Arquitectos

مجتمع مسکونی Avandaro 333

لوکیشن: Valle de Bravo، مکزیک

سال: 2021

مجتمع مسکونی Avándaro 333 واقع در قلب آواندارو، یک پروژه مسکن است که در زمینی به مساحت 17000 متر مربع توسعه یافته است، که دو اصل اساسی برای طراحی آن استفاده شده است. تثبیت یک جامعه فعال و مشارکتی و احترام به بافت طبیعی که پروژه در آن غوطه‌ور است، که منجر به معماری معاصر با آگاهی و حافظه، هم افزایی با معماری بومی منطقه و یکپارچه سازی طبیعت به حداکثر می‌رسد تا کاربر بتواند از آن لذت ببرد.

 

پیشنهاد مطالعه: خانه‌های لوکس دنیا، این قسمت: ویلایی رویایی در دل جنگل‌های برزیل

 

ویلا جنگی، طراحی شده توسط Mazpazz Arquitectura

ویلا جنگی

لوکیشن: پالمیچال (Palmichal)، کاستاریکا

سال: 2021

این خانه جنگلی، 100% خاموش است و برای تامین برق به انرژی خورشیدی و آب چشمه‌ای که در سربالایی ملک گرفته شده است متکی است. هدف معمار از این پروژه، قاب بندی طبیعت اطراف بود. مصالح این ویلا جنگلی با دقت انتخاب شده اند تا در عناصر طاقت فرسا مناطق استوایی به خوبی عمر کنند. اشکال هندسی خالص طرح نیز تضاد مطلوبی را بین معماری و محیط طبیعی ایجاد کرده است.

 

کایزن هاوس (Kaizen House)، طراحی شده توسط راما استودیو (Rama Estudio)

کایزن هاوس

لوکیشن: تومباکو (Tumbaco)، اکوادور

سال: 2021

این خانه در بیشه‌ای از درختان خرنوب در وسط توپوگرافی کمی شیب دار ساخته شده است و سعی می‌کند محیط طبیعی را به روشی حداقلی تحت تاثیر قرار دهد و از مزایای سایه ایجاد شده توسط هر یک از درختان موجود در این جنگل استفاده شود.

 

پناهگاه 6x6، طراحی شده توسط Colle-Croce

پناهگاه 6x6

لوکیشن: سن آندرس د گیل (San Andrés de Giles)، آرژانتین

سال: 2020

این ساختمان کوچک که با بی‌نظمی‌های زمینی که روی آن قرار دارد، به عنوان مکمل خانه اصلی عمل می‌کند. هدف از تاسیس این خانه ویلایی کوچک، دوری از شبکه‌های تامین "کمپینگ" در زمین‌های حومه شهر یا فضاهای طبیعی مانند دشت، جنگل، کوه یا سواحل و جایگزین کردن آن با یک پایگاه راحت و همیشگی با احترام به محیط زیست با حداقل تاثیر است.

 

ویلا جنگلی Ocoxal، طراحی شده توسط A-001 Taller de Arquitectura

ویلا جنگلی Ocoxal

لوکیشن: Valle de Bravo، مکزیک

سال: 2020

Ocoxal House در جنگلی در مرز Valle de Bravo، در 160 کیلومتری مکزیکو سیتی، در زمینی به مساحت 9000 متر مربع قرار دارد که به عنوان یک میکروسیستم مولد عمل می‌کند و خانه در آن به شیوه ای محترمانه یکپارچه شده است. شکل اصلی خانه از هندسه‌ای از حجم‌های روی هم قرار گرفته است که از طریق آن فضای خالی ساکن شده است.

 

پیشنهاد مطالعه: نما ویلا مدرن خود را چگونه طراحی کنیم؟ هم نکته هم ایده

 

خانه ZGZ، طراحی شده توسط iHouse estudio

خانه ZGZ

لوکیشن: بلانکارنا (Blancarena)، اروگوئه

سال: 2020

این پروژه یک اقامتگاه موقت است که به عنوان پناهگاهی برای استراحت در هنگام بازدید مالک از کشور در نظر گرفته شده است. موقعیت این پروژه، در منطقه‌ای از مناطق روستایی مشخصه قلمرو، احاطه شده توسط جنگل های بومی اما همچنین بسیار نزدیک به شهرنشینی کوچک Blancarena است.

 

خانه جنگلی فورتوناتا (Fortunata)، طراحی شده توسط Luciano Lerner Basso

خانه جنگلی فورتوناتا

لوکیشن: برزیل

سال: 2020

خانه فورتوناتا که در جنوب برزیل واقع شده است پروژه ای است که فعالیت‌های اساسی معماری از جمله مطالعه دقیق شرایط محیطی، تعیین دقیق فرآیندهای ساخت و ساز، حل صحیح برنامه مطالبات و هماهنگی فرم‌های ساخته شده را برجسته می‌کند.

 

ویلا جنگلی با معماری Molvento، طراحی شده توسط Tectum arquitectura

ویلا جنگلی با معماری Molvento

لوکیشن: لوس مولینوس (Los Molinos)، کوردوبا (Córdoba)، آرژانتین

سال: 2020

این خانه در ساحل دریاچه لوس مولینوس در استان کوردوبا، آرژانتین واقع شده است. این ویلا که به آرامی به سمت دریاچه شیبدار است، با پاکسازی بدون درخت در یک جنگل انبوه اکالیپتوس مشخص می‌شود و جایی است که تصمیم گرفته می‌شود خانه را طوری قرار دهند که بر بیشه موجود تأثیر نگذارد.

 

خلوتگاه 3*3، طراحی شده توسط Estudio Diagonal

خلوتگاه 3*3

لوکیشن: La Union، شیلی

سال: 2019

تنش بین هندسه رادیکال و اشکال ارگانیک جنگل، اولین تصویر معماری را با دیدن این خلوتگاه دنج نشان می‌دهد و باعث شده تا خانه و مناظر برجسته شده و زیبایی طبیعی را افزایش دهد.

 

خانه گوایاکان (Guayacan)، طراحی شده توسط Salagnac Arquitectos

خانه گوایاکان

لوکیشن: نوسارا (Nosara)، کاستاریکا

سال: 2019

این ویلا جنگلی، در کوهپایه‌های کوهستانی نوسارا واقع شده است که توسط جنگل‌های استوایی اولیه احاطه شده و منظره‌ای زیبا از اقیانوس را ارائه می‌دهد. خانه ویلایی Guayacán تحت یک فرآیند عمیق بحث بین دو معمار، با ایده‌ها و سلیقه‌های متفاوت در مواقعی شکل گرفت، اما با این مزیت که هر دو معمار عاشق معماری معاصر گرمسیری هستند و از این نظر موافق بودند و توانستند مفاهیمی را که دارند به تصویر بکشند.

 

مجتمع پاتاگونیا (Patagonia)، طراحی شده توسط Estudio Base Arquitectos

مجتمع پاتاگونیا

لوکیشن: پاتاگونیا، شیلی

سال: 2019

مجموعه پاتاگونیا در امتداد یک خلیج کوچک در دریاچه‌ای در جنوب شیلی واقع شده است. ویژگی اصلی دریاچه عدم دسترسی آن از طریق زمین است که فقط با قایق در دسترس است. این بدان معناست که ساخت و ساز پروژه، چالش مهمی برای انجام بود. هدف طراحی مجموعه‌ای از خانه‌ها برای یک خانواده بسیار پرجمعیت بود که در آن تمام محوطه‌ها و فضاهای مشترک رو به دریاچه و آتشفشان، نشانه‌های جغرافیایی نمادین منطقه در نظر گرفته شود.

 

خانه در جنگل، طراحی شده توسط WEYES Estudio

خانه در جنگل

لوکیشن: سانتیاگو، مکزیک

سال: 2018

این ویلا جنگلی، متشکل از 4 آلاچیق کوچک، که توسط راهروهای بیرونی به هم متصل شده‌اند، با احترام با جنگل ترکیب شده‌اند که توسط درختان پوشیده شده و از روی زمین شناور هستند. "این پروژه به دنبال استفاده حداکثری از منابع فراهم شده توسط بافت فوری است، پوشش گیاهی وسیع یک محیط کوچک از سایه‌ها و نسیم‌های خنک ایجاد می‌کند که با آب و هوای شدید شهر در تضاد است. در واقع این خانه جنگلی در زیر تاج درخت قرار گرفته اما در طبیعت شناور است. به دست آوردن مناظر، تهویه و قرار گرفتن در معرض آفتاب کنترل شده. ایده راهنما برای طراحی و ساخت ویلا جنگلی بوده است.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه یک ویلای ساحلی مدرن طراحی کنیم ؟

 

کلام آخر

طراحی و ساخت ویلا جنگلی، ممکن است یکی از پروژه‌های معماری بسیار پرطرفدار و چالش برانگیز باشد، زیرا در کنار یک طراحی اصولی و مناسب، باید به این موضوع توجه کرد که در هنگام ساخت ویلا جنگلی، حداقل آسیب را به طبیعت وارد کرد و ویلایی کاملا شیک و در عین حال سازگار با شرایط محیطی جنگل طراحی کرد و ساخت.

به نظر شما کدام خانه ویلایی در جنگل از نظر زیبایی و موقعیت زیباتر و خاص‌تر است؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله