چیدمان کمد دیواری، با این ترفندها هیچی گم نمی‌کنید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید مدل‌های چیدمان طبقات و وسایل در کمد دیواری را بدانید و ضرورت چیدمان کمد دیواری را درک کنید، همراه ما باشید.

تا به حال برای پیدا کردن یک لباس خاص، یک اکسسوری یا شال، تمام کمدتان را بیرون ریخته‌اید؟ آیا از پیدا نکردن لوازم‌تان رنج می‌برید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت باشد، قطعا یک تجربه مشابه با یکدیگر داریم و همدردیم! چیدمان کمد دیواری یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین موضوعاتی است که باید برای آن زمان زیادی اختصاص دهید. مرتب کردن کمد دیواری به شما کمک می‌کند تا همه لوازم‌تان در دسترس باشند و هیچ وقت هیچ چیزی را گم نکنید! به همین دلیل باید با اصول چیدمان کمد دیواری آشنا شوید و جزییات آن را به خوبی درک کنید. به این ترتیب شانس زیادی دارید تا برای یک نظم اساسی و اثرگذار اقدام کنید.

اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که در خصوص چیدمان کمد دیواری اطلاعات کسب کنید و جزییات آن را بدانید، تا پایان همراه ما باشید تا به بهترین شکل ممکن انواع روش‌های نظم دهی به کمد را بررسی کنیم.

 

مزایای نظم در چیدمان کمد دیواری

مزایای نظم در چیدمان کمد دیواری

نظم در چیدمان کمد دیواری یکی از عوامل مهم برای سازماندهی بهتر و بهره‌وری بالا در استفاده از این فضا است. پیدا کردن سریع لوازم مورد نیاز و استفاده از تمام فضای کمد از جمله مزایای است که می‌توانید در همان ابتدا تجربه کنید. اما مزایای نظم در چیدمان کمد دیواری به همین موارد ختم نمی‌شود. به همین دللی در ادامه قصد داریم مزایای نظم در چیدمان کمد دیواری را بررسی کنیم.

  • بهره‌وری بیشتر کمد دیواری: با داشتن نظم در کمد دیواری، شما بهتر می‌توانید فضای داخل آن را به طور کاربردی استفاده کنید. این امر به شما اجازه می‌دهد که همه اشیاء خود را به بهترین شکل ممکن چیدمان کنید و در دسترس قرار دهید. همین موضوع موجب می‌شود تا از زمان کمتری برای جستجوی آن‌ها استفاده کنید.
  • ایجاد آرامش و تمیزی: نظم و ترتیب در کمد دیواری به شما احساس آرامش و رضایت می‌دهد. اتاقی که تمیز و مرتب باشد، احساس خوبی به شما هدیه می‌دهد و به بهبود روحیه و انرژی کمک می‌کند. به همین دلیل چیدمان مطلوب می‌تواند زمینه ساز آرامش و حس بهتر در شما باشد.
  • حفظ فضای زندگی: با داشتن نظم در کمد دیواری، میزان بالایی از فضای آزاد را در اتاق خود حفظ می‌کنید. چرا که می‌توانید از فضای کمد استفاده بهینه کنید و با چیدمانی مطلوب، همه چیز را سر و سامان دهید. با این اقدام می‌توانید از احساس مشاهده لوازم اضافه و ناکارآمد در فضا جلوگیری می‌کنید.
  • سهولت در پیدا کردن اجناس: با داشتن نظم، شما می‌توانید اجناس مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنید و از دسترسی آسان به انواع لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌ها لذت ببرید.
  • حفاظت از اشیاء: نظم در چیدمان کمد دیواری به شما کمک می‌کند از لباس‌ها و اشیاء خود بهتر مراقبت کنید. این باعث می‌شود که لباس‌ها بهتر نگه‌داری شوند و از ساییدگی و خرابی جلوگیری شود.
  • کاهش استرس: زمانی که کمد دیواری‌تان مرتب باشد، نگرانی از اینکه لباس‌ها یا اجناس مهم‌تان گم شوند کاهش می‌یابد. اطمینان از محل یافتن لوازم و ساماندهی کلی آن‌ها اصلی‌ترین عاملی است که استرس و نگرانی شما را کاهش می‌دهد و حس بهتری را برای‌تان خلق می‌کند.
  • افزایش امکانات دیزاین: با داشتن نظم در کمد دیواری، می‌توانید از امکانات دیزاین و بهبود ظاهر کمد استفاده کنید. لباس‌ها و لوازم داخل کند به بهترین شکل ممکن نشان داده شده و زیبایی فضا را افزایش می‌دهد.

بنابراین، داشتن نظم در چیدمان کمد دیواری نه تنها به استفاده بهتر از این فضا کمک می‌کند، بلکه شرایط را برای ایجاد یک فضای مرتب، آرام و مهیج در خانه شما فراهم می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: ارگانایزر کابینت، با این نظم‌دهنده‌ها یک ذره جا هم هدر نمیره!

 

لوازم نظم دهنده در چیدمان کمد دیواری

لوازم نظم دهنده در چیدمان کمد دیواری

لوازم نظم دهنده در چیدمان کمد دیواری به شما کمک می‌کنند تا فضای کمد خود را بهتر سازماندهی کنید و در پروسه سازمان دهی لوازم و لباس‌های خود، بالاترین بهره وری را از فضا داشته باشید. استفاده از این لوازم به شما کمک می‌کند تا همه چیز را در جا و مکان خودش قرار دهید و از نظم حاکم بر آن لذت ببرید. شناخت این لوازم اولین گام برای بهبود چیدمان کمد دیواری محسوی می‌شود.

1. طبقه های متحرک

با کمک طبقه‌های متحرک می‌توانید فضای کمد را به شکل مدنظرتان تغییر دهید. این طبقه‌ها در ابعاد و ارتفاع مختلفی عرضه می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید متناسب با ابعاد فضای کمد و ناحیه مدنظرتان، طبقه مخصوصی را تهیه کنید. این طبقات در انواع فلزی و پلاستیکی عرضه می‌شوند تا دقیقا مطابق با میل شما طراحی و پیاده سازی شوند. به همین دلیل می‌توانید همه چیز را سر و سامان دهید.

2. لوازم آویز دار مخصوص ساماندهی

اورگانایزرهای آویزی یا لوازم آویز دار که به شما اجازه می‌دهند از فضای معلق داخل کمد استفاده کنید، به شدت در نظم دهی موثر هستند. معمولا از این امکانات برای آویزان کردن لوازمی مانند لباس‌ها، کیف‌ها و کفش‌ها استفاده می‌شود. این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کنند تا از فضای ارتفاعی کمد به بهترین نحو استفاده کنید. یادتان باشد که لوازم آویز دار نیز به تنهایی دارای انواع مختلفی هستند که متناسب با ارتفاع مدنظر، کاربرد و مقاومت می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید.

3. سبدها و سینی‌های مخصوص

 از سینی‌ها و ظروف مخصوص برای نگه‌داری لباس‌ها، اکسسوری‌ها و لوازم کوچک‌تر استفاده کنید. این لوازم به شما کمک می‌کنند تا اشیاء را به صورت مرتب و متنظم نگه‌دارید. سبدها به راحتی فضایی برای جمع آوری لباس فراهم می‌کنند. سینی‌ها نیز به شما اجازه می‌دهند تا گروهی از لوازم را به صورت همزمان جابجا کنید و روی هم قرار دهید.

4. برچسب‌ها و برگه‌های مخصوص سازماندهی

در پروسه بسته بندی و چیدمات کمد دیواری، نیاز به برچسب‌های راهنما پیدا می‌کنید. برچسب‌ها و برگه‌ها برای نوشتن نام اجناس و طبقه‌بندی‌ها استفاده می‌شوند. این امر به شما کمک می‌کند تا هنگام جستجوی اجناس خود، به سرعت آن‌ها را پیدا کنید.

5. صندوق‌ها و کارتن‌های مخصوص

از دیگر لوازم اورگانایزر می‌توان به صندوق‌ها و کارتن‌های مخصوص اشاره کرد. این لوازم به راحتی فضای شما را مدیریت می‌کنند تا لباس، کیف و کفش یا هر وسیله دیگر را مرتب داخل آن قرار دهید. صندوق‌ها و کارتن‌ها برای نگه‌داری اشیاءی که استفاده کمتری دارند و در طولانی مدت به ندرت از آن هااستفاده می‌شوند، کاربرد دارند. این لوازم به شما کمک می‌کنند تا از فضای کمد به بهترین نحو استفاده کنید و اجناس را در امان نگه‌دارید.

با استفاده از این لوازم نظم دهنده، شما می‌توانید کمد دیواری خود را به یک فضای مرتب، منظم و آرام تبدیل کنید. این کار کمک می‌کند تا از فضای موجود در کمد، بهترین استفاده را داشته باشید.

 

چیدمان کمد دیواری را از کجا شروع کنیم؟

چیدمان کمد دیواری را از کجا شروع کنیم؟

نظم دادن و مرتب کردن کمد یک فرایند تخصصی است که باید بدانید دقیقا چه مراحلی برای انجام آن لازم است. آگاهی در این خصوص به راحتی می‌تواند چیدمان اصولی را رقم بزند. سازماندهی یک فضا باعث بهره‌وری بیشتر از آن می‌شود و به شما اجازه می‌دهد لباس‌ها و لوازم خود را به راحتی پیدا کنید. پس با درک مزایا متعدد چیدمان کند دیواری و دیزاین فضا، لازم است تا نحوه جمع آوری لوازم و سازماندهی آن را یاد بگیرید. در ادامه چند مرحله ساده را برای چیدمان کند دیواری بررسی می‌کنیم. شما به کمک همین جزییات می‌توانید هر فضایی را متحول کرده و چیدمان آن را تغییر دهید. در ادامه، چند مرحله برای نظم دادن و مرتب کردن کمد را ذکر می‌کنیم.

 

1- همه محتویات کمد را خالی کنید

خالی کردن کمد و بیرون ریختن لباس ها

برای اینکه یک فضای عالی و کارآمد را مجدد چیدمان کنید، باید تمام لوازم آن را بیرون بریزید. پس ابتدا همه اجناس و لباس‌ها را از کمد خارج کنید و آن‌ها را در یک محل مشخص جمع‌آوری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ببینید چه مواردی در کمد دارید و بهتر بتوانید آن‌ها را مرتب کنید. سپس در همین مرحله تمام فضای کمد را تمیز می‌کنید تا همه چیز برای چیدمان اصولی فراهم باشد.

 

2- طبقه‌بندی لوازم

مرتب سازی کمد دیواری

در این مرحله باید اجناس و لوازم را بر اساس نوع، فصل مورد استفاده یا کاربرد آن‌ها طبقه‌بندی کنید. مثلاً لباس‌ها را با هم گروه‌بندی کنید، کفش‌ها را جدا از لباس‌ها قرار دهید و اجناس مخصوص به فصل خاص را با هم جدا کنید تا همه چیز در یک دسته بندی مشخص و کاربردی قرار گیرد.

 

3- از لوازم اورگانایزر کمک بگیرید

استفاده از لوازم نظم دهی به کمد دیواری

برای چیدمان کمد دیواری، باید از لوازم سازماندهی مخصوص کمک بگیرید. استفاده از جعبه‌ها، سبدها، سینی‌ها یا کیسه‌ها  به شما کمک می‌کند تا لوازم داخل کمد را دسته‌بندی و طبقه‌بندی نمایید. مثلاً لباس‌های کوچک را در جعبه‌های مخصوص گنجانده، کفش‌ها را در سینی‌های مخصوص بچینید یا در نگهدارنده‌های معلق قرار دهید و اکسسوری‌ها را در کیسه‌های شفاف ذخیره کنید.

 

4- استفاده از فضای عمودی کمد

ساماندهی کمد دیواری با استفاده از لوازم آویزی

از آویز، اتصالات قابل تنظیم و اکسسوری‌های مخصوص سازماندهی به شکل معلق استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی از فضای عمودی کمد برای آویزان کردن لباس‌ها، کیف‌ها و کفش‌ها استفاده کنید. این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کنند تا از فضای ارتفاعی کمد به بهترین نحو ممکن بهره بگیرید.

 

5- همه چیز را مکتوب کنید

نوشتن یادداشت روی سبدهای کمد

برای این که هیچ چیزی در کمدتان گم نشود، باید به بهترین شکل ممکن از امکانات استفاده کنید. کمک گرفتن از برچسب‌ها و برگه‌ها برای نوشتن نام اجناس و طبقه‌بندی‌ آن‌ها به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر عمل کنید. این کار موجب می‌شود تا هنگام جستجوی اجناس خود، به سرعت آن‌ها را پیدا کنید.

 

6- نظافت و مرتب کردن دوره‌ای کمد دیواری

نظافت و مرتب کردن دوره‌ای کمد دیواری

اگر تصور می‌کنید که یک بار چیدمان کمک برای یک عمر کافی است، سخت در اشتباه هستید. پس از نظم دهی به کمد باید به‌طور منظم، محتویات کمد خود را مرتب کنید. در واقه شما در بازه‌های زمانی مشخص، برای تمیزی کمک و سازماندهی مجدد لوازم اقدام می‌کنید تا همه چیز را مطابق با اصول چیدمان مرتب سازی کنید و لوازم غیر کاربردی را دور بریزید. این کار به حفظ نظم در فضا کمک زیادی می‌کند.

پس از انجام این مراحل، کمد دیواری شما به یک فضای مرتب، منظم و آرام تبدیل خواهد شد که از بهترین استفاده از فضای موجود در آن بهره‌مند خواهید شد. همچنین، نظم دادن به کمد شما احساس راحتی و آرامش در زندگی روزمره به شما خواهد داد.

 

پیشنهاد مطالعه: مدل کمد دیواری لوکس برای خانه‌های بزرگ و جادار

 

مدل‌های چیدمان طبقات کمد دیواری

مدل‌های چیدمان طبقات کمد دیواری

چیدمان طبقات کمد دیواری، بسته به نیازها و اندازه کمد و میزان لباس و لوازم موجود، متفاوت است. هر فرد متناسب با استانداردهای شخصی می‌تواند از یک یا چند مدل چیدمان و دسته بندی استفاده کند. آن چه اهمیت دارد، سازمان دهی و ایجاد فضایی مناسب برای استفاده از پتانسیل کمد دیواری است. در ادامه چند مدل از چیدمان‌های مطلوب برای طبقات کمد دیواری آورده شده است که می‌توانید بر اساس نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید.

 

1- چیدمان بر اساس فصل‌ها

چیدمان بر اساس فصل‌ها

مدل‌های چیدمان طبقات و وسایل در کمد دیواری متفاوت است. چیدمان براساس فصل استفاده از لوازم و لباس‌ها کمک می‌کند تا بتوانید همه چیز را سر و سامان دهید. در این چیدمان، لباس‌ها و اجناس بر اساس فصل‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند. بنابراین، می‌توانید طبقات کمد را بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه تقسیم کنید و لباس‌های مرتبط با هر فصل را در همان طبقه قرار دهید.

 

2- چیدمان بر اساس نوع لباس

چیدمان بر اساس نوع لباس

مدل‌های چیدمان طبقات و وسایل در کمد دیواری با درنظر گرفتن نوع لباس‌ها و لوازم، یکی از رایج‌ترین تکنیک‌هایی است که به طور معمول استفاده می‌شود. در این مدل، لباس‌ها بر اساس نوع آن‌ها مرتب می‌شوند. مثلاً شما می‌توانید طبقاتی برای لباس‌های روزمره، مجلسی، ورزشی، خواب و غیره ایجاد کنید.

 

3- چیدمان بر اساس رنگ لباس

چیدمان بر اساس رنگ لباس

اگر از چیدمان بر اساس رنگ لذت می‌برید، می‌توانید لباس‌ها را بر اساس رنگ‌های آن‌ها دسته‌بندی کنید. مدل‌های چیدمان طبقات و وسایل در کمد دیواری بر اساس رنگ، بسیار فانتزی است و تنها برای افرادی توصیه می‌شود که تنوع بالایی در رنگ و لوازم دارند. این چیدمان به شما کمک می‌کند تا لباس‌ها را به شیوه‌ای زیبا و هماهنگ مرتب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: جالباسی ورودی منزل، فانتزی و کمجا یا کمدی و جاگیر؟

 

4- چیدمان کمد بر اساس کاربرد

چیدمان بر اساس کاربرد

اگر کمد شما برای انواع لباس و لوازم مختلف استفاده می‌شود (مثلاً لباس‌های روزمره، لباس‌های کاری، لباس‌های ورزشی و ...) می‌توانید طبقات مختلفی برای هر کاربرد ایجاد کنید. هرچند مدل‌های چیدمان طبقات و وسایل در کمد دیواری براساس کاربرد لوازم، کمی پیچیده است و لوازم مشترک در این بین ریسک گم شدن را خواهند داشت.

 

5- چیدمان بر اساس اندازه

چیدمان کمد بر اساس اندازه

در این چیدمان، لباس‌ها و اجناس بر اساس اندازه آن‌ها مرتب می‌شوند. مثلاً لباس‌های بلندتر در طبقه بالاتر و لباس‌های کوتاه‌تر در طبقه‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند. مدل‌های چیدمان طبقات و وسایل در کمد دیواری، کمک می‌کند تا بدون دردسر و نگرانی از فضای محدود، بالاترین استفاده را از فضای کمد داشته باشید.

 

6- چیدمان کمد دیواری بر اساس فعالیت‌ها

 چیدمان بر اساس فعالیت‌ها

اگر کمد دیواری شما برای افراد مختلف در خانه استفاده می‌شود، می‌توانید طبقاتی برای هر فرد یا هر فعالیت ایجاد کنید. مثلاً یک طبقه برای لباس‌های کودکان، یک طبقه برای لباس‌های بزرگ‌ترها و یک طبقه برای لباس‌های ورزشی یا اکسسوری‌ها تخصیص دهید.

 

7- چیدمان کمد به صورت ترکیبی

چیدمان  کمد به صورت ترکیبی

شما می‌توانید از ترکیب دو یا چند مدل چیدمان برای کمد خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید لباس‌ها را بر اساس فصل‌ها طبقه‌بندی کنید و در هر طبقه، آن‌ها را بر اساس رنگ‌ها مرتب کنید. مدل‌های چیدمان طبقات و وسایل در کمد دیواری برای سهولت دسترسی و سازمان دهی مشخص می‌شوند. به همین دلیل هرگونه ترکیب متناسب با نیاز افراد  مشروط بر بهبود کاربری فضا، مجاز است.

 

کلام آخر

برای نظم دهی به فضاهای مختلف در محل زندگی و همچنین بهبود عملکرد هر فضا، نیاز به نظم و سازماندهی داریم. نظم دهی به کمد دیواری با کمک اکسسوری ها و لوازم، از اقدامات کلیدی و مفیدی است که میتواند همه چیز را سر و سامان دهد. کافی است اصول آن را بدانید و مطابق با همین جزییات عمل کنید.

توصیه شما برای چیدمان کمد دیواری چیست؟ برای ما بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید