چه کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب است؟ فضایی رویایی و آرام با انتخابی زیبا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است؟ اگر قصد تغییر دکور و فضای این اتاق را دارید و انتخابتان کاغذ دیواری است، حتما باید از پیش به آن فکر کنید. بی‌گدار به آب نزنید و سعی کنید که انتخاب‌هایی دلنشین و مناسب داشته باشید.

چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است؟ اگر قصد تغییر دکور و فضای این اتاق را دارید و انتخابتان کاغذ دیواری است، حتما باید از پیش به آن فکر کنید. بی‌گدار به آب نزنید و سعی کنید که انتخاب‌هایی دلنشین و مناسب داشته باشید. قرار نیست، هر روز کاغذ دیواری اتاق خواب را عوض کنید، پس باید به‌سراغ طرح و جنسی مطلوب و باکیفیت بروید که در کوتاه‌مدت و بلندمدت، شما را راضی نگه می‌دارد. در ادامه می‌خواهیم از کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب برایتان بگوییم. چه رنگی؟ چه طرحی؟ چه جنسی بهتر است؟ البته همه‌چیز به سلیقه و ترجیحاتتان هم بستگی دارد. با ما همراه باشید تا مروری بر همه این‌ها داشته باشیم.

طرح‌های مختلف و مناسب برای کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب

شاید شما هم در درجه نخست، برای انتخاب و سفارش پوستر دیواری در ابعاد بزرگ و کوچک به‌سراغ رنگ و طرحی بروید که آرامش زیادی برایتان به همراه می‌آورد. این کاملا درست است اما اگرچه این موضوع اهمیت زیادی دارد، باید به نکات دیگر هم دقت کنید. بسیاری از افراد از اتاق خواب، فقط برای خوابیدن استفاده نمی‌کنند. برای همین است که در انتخاب طرح باید ضمن تلاش برای انتخابی که فضایی جذاب و آرام در اختیارتان می‌گذارد به ایجاد حال‌وهوایی خوشایند و متناسب با خواسته‌هایتان هم بیاندیشید. در ادامه طرح‌هایی مناسب برای نشاندن روی دیوار اتاق‌های خواب را با هم مرور می‌کنیم.

کاغذ دیواری طرح گل یا گلدار؛ شادابی و آرامش توأم

کاغذ دیواری اتاق خواب طرح گلدار

یکی از محبوب‌ترین طرح‌هایی که برای کاغذدیواری اتاق‌ها استفاده می‌شود، طرح گلدار است. این طرح می‌تواند انواع فضاسازی را برایتان ممکن کند. برای مثال، بعضی از کاغذ دیواری طرح‌ گلدار هم زیبایی و شادابی خاصی به دیوارها می‌دهند و هم آرامشی رویاگونه را در فضا می‌سازند. چنین ویژگی‌هایی جان می‌دهند برای استفاده در اتاقی که قرار است برای خواب و استراحت استفاده شود و در ساعات روز هم برای درس‌خواندن، کارکردن یا مواردی دیگر کاربرد دارد.

خوشبختانه، طرح‌های متنوعی از گلها در محصولات کاغذ دیواری بازار موجود هستند. با وجود آنها می‌توانید به گزینه نهایی موردنظرتان برسید. فقط به چند توصیه دقت داشته باشید. اگر فضای اتاق خوابتان زیاد بزرگ نیست، کاغذ دیواری با طرح های گل‌های ریز و درهم‌وبرهم انتخاب نکنید. گل‌های بزرگ و رنگ‌های ملایم در چنین مواردی، انتخاب‌های بهتری هستند. اگر هم اتاقتان از نور کافی برخوردار نیست، شاید بهتر باشد که به‌سراغ رنگ‌هایی بروید که همان مقدار نور اندک یا نور مصنوعی را بهتر بازتاب می‌دهند. برای مثال، رنگ‌های روشن یا متالیک در این زمینه مناسب به‌نظر می‌رسند.

حروف و نوشته‌ها؛ ابراز حال‌وهوای خاص و سلیقه

این روزها، انواع مختلفی از کاغذ دیواری در بازار موجود است. پوستر دیواری های متنوعی هم برای قرارگرفتن روی دیوار در قالب پوششی سرتاسری قابل خریداری هستند اما اگر قرار باشد که در زمینه انتخاب نهایی به پرسش چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است، پاسخ بدهیم به شما پیشنهاد متنوع و متفاوتی هم داریم. انتخاب کاغذدیواریی که روی آن با حروف و تایپوگرافی طراحی شده هم به فضای هر اتاقی حال‌وهوایی خاص می‌بخشد. این نوشته‌ها می‌توانند حروفی پراکنده با طراحی‌های مختلف باشند یا جملات و کلماتی خاص را در بستر و زمینه کاغذدیواری نشان بدهند. چنین انتخابی مناسب فضاسازی به سبک و سلیقه خودتان است و بیشتر از سوی نوجوانان و جوانان مورد استقبال قرار می‌گیرد.

کاغذ دیواری ساده شیک و تک رنگ؛ اضافه‌کردن شکوه و نور به فضا

کاغذ دیواری اتاق خواب طرح ساده

کاغذدیواری‌های ساده با رنگ متالیک و براق یا طرح‌دار با رگه‌هایی از طرح و رنگ متالیک هم از دیگر گزینه‌های مناسب برای انتخاب کاغذدیواری اتاق خواب هستند. این موارد هم شادابی به فضا پیشکش می‌کنند و هم روشنایی به وجود می‌آورند و به بازتاب بهتر نور کمک می‌کنند. ضمن اینکه باید خاطرنشان کنیم، طرح‌های متالیک حالتی مجلل و باشکوه هم دارند. بنابراین، اگر طرفداران ایجاد استایل‌های کلاسیک هستید، حتما نیم‌نگاهی به کاغذ دیواری ‌های متالیک هم داشته باشید. طرح‌های متالیک می‌توانند فضا را لوکس‌تر از چیزی نشان بدهند که در واقعیت هست. دوستداران طراحی‌های داخلی کلاسیک از رنگ‌های متالیک طلایی و نقره‌ای زیاد استقبال می‌کنند. رنگ‌های متالیک دیگر هم برای کاغذهای دیواری وجود دارد.

کاغذ دیواری ساده شیک تک رنگ مناسب اتاق خواب

کاغذ دیواری با مدل‌های تلفیقی؛ فضاسازی با ایجاد تنوع

یکی از انتخاب‌های جذاب برای اتاق خواب، مدل‌های تلفیقی است. منظور چیست؟ یعنی به‌کاربردن چند کاغذدیواری مختلف برای دیوارهای گوناگون اتاق. شما می‌توانید هر بخش از دیوار را بنا به سلیقه و البته اصول طراحی و دکوراسیون داخلی با طرح و رنگی متفاوت با کاغذدیواری بپوشانید. چنین ایده‌ای نیاز به صرف فکر و مشورت تخصصی با افراد حرفه‌ای و صاحب سلیقه دارد. برای مثال، یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری ساده بپوشانید؛ بهتر است که دیوارهای مجاور دیوار کانونی را با چنین ایده‌ای کاغذ دیواری کنید. بعد هم به‌سراغ دیوار‌ کانونی بروید و آن را با پوستر دیواری ای که دوست دارید و رنگ و مدلش هماهنگ با کاغذهای دیوارهای جانبی است، پوشش بدهید. این ایده هم برای فضاسازی کاربرد زیادی دارد.

کاغذ دیواری طرح چوب و سنگ؛ بازنشانی طبیعت روی دیوارها

کاغذ دیواری ماربل سنگ مرمر برای اتاق خواب

کاغذ دیواری طرح‌های چوب و سنگ هم از بهترین گزینه‌ها برای اتاق‌های خوابی هستند که حالت لوکس و مجلل دارند. وام‌گرفتن از طبیعت برای ایجاد فضایی اصیل همیشه ایده مطلوبی است. انواعی از طرح‌های چوب و سنگ‌هایی نظیر گرانیت در کاغذدیواری‌های موجود در بازار وجود دارد. اگر به دنبال این هستید که اتاق خواب را صرفا مکانی برای استراحت در نظر بگیرید، بهتر است که از این موتیف‌ها برای انتخاب طرح کاغذ دیواری خود بهره ببرید. نزدیکی با عناصر طبیعت در محیطی مانند اتاق خواب، حس‌وحال جذابی به همراه می‌آورد.

طرح آبستره؛ ایجاد فضایی هنری و خاص

کاغذ دیواری منزل

منظور از طرح آبستره چیست؟ منظور همان طرح‌هایی است که به شکلی نامنسجم و پراکنده روی سطح کاغذ دیواری قرار می‌گیرند. چنین انتخابی فاقد طرحی خاص از اشکال و احجام مشخص با مرزبندی‌های معین است. مثلا خبری از طرح گل یا اشکال هندسی منظم روی آن نیست بلکه با مجموعه‌ای از حرکات پراکنده قلم روی سطح کاغذدیواری روبه‌رو هستیم. این ایده می‌تواند برای کسانی خوشایند باشد که از دیدی هنری بهره‌مند هستند. برای اتاق خوابی که کاربردهای مختلف از جمله اتاق کار هم دارد، این کاغذدیواری‌ها کاربرد زیادی پیدا می‌کنند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید، احتمالا پاسخ به این پرسش که چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است را به‌سادگی پیدا خواهید کرد.

جنس‌های مختلف و مناسب برای کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری برای اتاق خواب لاکچری

بعد از مقوله رنگ و طرح باید به‌سراغ جنس هم برویم. کیفیت کاغذ دیواری اهمیت زیادی دارد. لازم است بدانید که چه انتخاب‌هایی در بازار برایتان وجود دارد. در این صورت، بهتر و راحت‌تر تصمیم می‌گیرید و وارد فرایند خرید می‌شوید.

جنس کاغذی

از جنس کاغذ برای تولید بسیاری از کاغذ دیواری‌ها استفاده می‌شود. نصب و برداشتن چنین محصولاتی بسیار ساده است و معمولا هزینه زیادی هم ندارند. اگر قصد انتخاب چنین جنسی از کاغذدیواری را دارید، باید بدانید که برای نواحی مرطوب و نم‌دار گزینه مناسبی نیست. ضمن اینکه نظافتش هم ساده نخواهد بود. ظرافت و حساسیت این نوع از کاغذها زیاد است و اگر کثیف شوند، دیگر امکان تمیزکاری دقیق وجود نخواهد داشت.

جنس وینیل

اگر در فضایی زندگی می‌کنید که هوایی مرطوب دارد، دیوارها در معرض دوده، چربی و آلودگی هستند و نیاز به تمیزکاری زیاد است از کاغذهایی با جنس وینیل استفاده کنید. این کاغذها قابلیت تمیزکاری دارند و علاوه بر اینکه می‌توانید آنها را شست‌وشو بدهید، نصبشان هم بسیار ساده و آسان است. مقاومت کاغذدیواری‌هایی از جنس وینیل باعث می‌شود که در مقابل خش و آسیب هم بهتر از جنس‌های دیگر عمل کنند.

الیاف نساجی

برخی از محصولات کاغذدیواری موجود در بازار هم از جنس الیاف نساجی و پارچه هستند. این مدل از کاغذدیواری‌ها هم مزایای فراوانی دارند؛ از جمله اینکه طرح‌هایی زیبا و متنوع دارند و به واسطه بافتشان مانند نوعی لایه عایق روی دیوارها کاربرد پیدا می‌کنند. مقاومت کاغذهای دیواری پارچه‌ای هم زیاد است و ماندگاری بالایی روی دیوارهای اتاق خوابتان خواهند داشت. هرچند که این ویژگی‌های مثبت و قابل‌توجه درباره الیاف نساجی وجود دارد اما یادتان باشد که اگر آسیب ببینند، جلوه‌شان بسیار مخدوش می‌شود. برای مثال، هرگونه خدشه و پارگی روی سطح چنین کاغذدیواری‌هایی می‌تواند موجب از بین‌رفتن نمای آنها روی دیوار اتاق خواب شود. برای جبران چنین چیزی هم نیاز به تعویض کل کاغذدیواری‌ها وجود خواهد داشت.

مواد طبیعی

منظور از مواد طبیعی برای کاغذدیواری اتاق خواب چیست؟ این نوع از کاغذهای دیواری از جنس موادی مانند چوب، پنبه یا گیاهان مختلف دیگر تهیه می‌شوند. این موضوع دلیلی است که چنین محصولاتی قیمتی بالا دارند. در بسیاری از موارد، چنین انتخابی برایتان مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. بااین‌حال، بهتر است بدانید که در زمینه انتخاب جنس کاغذهای دیواری دستتان کاملا باز است و حق انتخاب زیادی دارید.

کلام آخر

با مرور آنچه گفته شد، احتمالا به پاسخی برای پرسش ابتدایی مقاله یعنی چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است هم دست پیدا کرده‌اید. یادتان باشد که مقوله طراحی دکوراسیون و فضای داخلی اتاق به صبر، تحقیق و دقت زیادی نیاز دارد. از آنجا که هزینه زیادی صرف چنین فرایندی می‌شود، نباید بی‌توجه و بی‌دقت در این مسیر حرکت کنید. فضای اتاق خواب هم اهمیت زیادی دارد چون بخش قابل‌توجهی از انرژی ما در زمان استراحت و خواب تأمین می‌شود. اگر فضای استراحتمان از کیفیت کافی برخوردار نباشد، ضرر خواهیم کرد. طرح و رنگ و البته جنس را با توجه به سلیقه، ترجیحات و نیازهایتان انتخاب کنید. خوشبختانه، تنوع محصولات این حوزه در بازار بسیار زیاد است و با سرزدن به فروشگاه‌های معتبر مثل والینو، امکان خرید مطلوب به‌راحتی برایتان فراهم است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید