گیاهان آپارتمانی برگ پهن، برای آن‌ها که جسورند!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

بهترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن برای دکوراسیون منزل و فضای کار، گیاهان خانگی با برگ‌های بزرگ برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی

گیاهان آپارتمانی برگ پهن، با شاخ و برگ‌های بزرگ و خیره کننده‌ای که دارند، ظاهر بسیار جسورانه‌ای در فضاهای داخلی دارند و با انتخاب این مدل از گیاهان آپارتمانی، فضای اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی شما فوق العاده زیباتر و خاص‌تر خواهد شد. در واقع، شاخ و برگ‌های چشمگیر این گیاهان پهن برگ، یک راه عالی و مقرون به صرفه برای زیباتر کردن فضای داخلی خانه و آپارتمان و ایجاد احساس سرسبزی و شادابی در خانه است. به طور کلی، گیاهان آپارتمانی برگ پهن و با برگ‌های بزرگ، به دلیل ظاهر بسیار جذاب و خاصی که دارند، می‌توانند به عنوان نقطه کانونی عمل کنند و به خوبی در هر دکوراسیونی جا بیفتند!

فرقی نمی‌کند طرفدار کدام از طراحی دکوراسیون داخلی باشید از مینیمالیست یا ماکسیمالیست گرفته تا مدرن یا روستایی، می‌توانید با استفاده از یک یا چند گیاه آپارتمانی بزرگ برگ؛ به خانه یا آپارتمان خود واحه‌ای از رفاه ایجاد کنید و ظاهری سبز و باطراوت را به فضای داخلی خود اضافه کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که یک گیاه آپارتمانی با برگ‌های پهن و بزرگ می‌خواهید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. در ادامه با بساز و بچین همراه بمانید تا با تعدادی از بهترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن بیشتر آشنا شوید و از این طریق انتخاب بهتری داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: خرید گیاهان آپارتمانی، نکات کلیدی و بهترین بازارهای گل تهران

 

گیاه برگ انجیری یا مونسترا (Mosntera)

گیاه برگ انجیری یا مونسترا (Mosntera)

گیاه برگ انجیری یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن است که اگر به خوبی از ان مراقبت شود، برگ‌های آن بیش از 45 سانتی‌متر رشد می‌کنند و مطمئناً می‌تواند جلوه‌ای جسورانه را به هر فضای داخلی بیاورد. این گیاه از آمریکای مرکزی می‌آید و ظاهر جنگلی بسیار سرسبز و گرمسیری دارد که برای فضاهای داخلی واقعا عالی است.

البته جالب است بدانید که این گیاه با نام گیاه پنیر سوئیسی (Swiss cheese plant) نیز شناخته می‌شود. در واقع شاخ و برگ گیاه برگ انجیری به قدری بزرگ است که دارای لوب‌ها، سوراخ‌ها و بریدگی‌های عمیق است که راهی برای محافظت از آن در برابر باد باشد و به همین دلیل به این نام، معروف شده است.

 

گیاه فیلودندرون (Philodendron)

گیاه فیلودندرون (Philodendron)

گیاه فیلودندرون که با عنوان «ملکه زمرد» نیز شناخته می‌شود، دارای برگ‌های کشیده، افتاده و قلبی شکل است که طول برگ‌های آن به 45 سانتی‌متر نیز  می‌رسد و به رنگ معروف‌ترین و با ارزش‌ترین سنگ‌های سبز دنیا یعنی زمرد است. با این حال، این برگها قبل از باز شدن، قرمز هستند که کنتراست بسیار خوبی برای گیاه ایجاد می‌کند. شاخ و برگ این مدل از گیاه اپارتمانی برگ پهن، بسیار براق و چرمی است و برای آوردن حسی از زیبایی طبیعی تازه و روشن اما عجیب و غریب به هر فضای داخلی ایده آل است.

گیاه فیلودندرون یک گیاه نسبتاً گران قیمت است و به همین دلیل برای مکان‌های مهم مانند دفاتر اداری یا اتاق نشیمن زیبا ایده آل هستند. 

 

گیاه انتوریوم کریستال (Crystal Anthurium)

گیاه انتوریوم کریستال (Crystal Anthurium)

وقتی به دنبال گیاهان آپارتمانی برگ پهن هستید، لازم است تا با گیاه فوق العاده زیبا و خاص آنتوریوم کریستال آشنا شوید. این گیاه شگفت انگیز از پرو و پاناما می‌آید و برگ هایش تقریبا تا طول 76 سانتی متر می‌رسد، هر چند در داخل خانه، آنها کمی کوچکتر خواهند بود. برگ‌های عظیم این گیاه، چرمی، سبز تیره و براق به شکل قلب هستند و رگه‌های دنده‌ای روشنی دارند و به دلیل حالت افتادگی که برگ‌های چهن این گیاه دارد، حالت نمایشی فوق العاده‌ای را برای ان ایجاد کرده است.

 

پیشنهاد مطالعه: عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم، ۲۰ گونه پرطرفدار

 

گیاه لیکوالا گراندیس (Licula Grandis)

گیاه لیکوالا گراندیس (Licula Grandis)

این فقط اندازه شاخ و برگ نیست که گیاه لیکوالا گراندیس را به یک گیاه آپارتمانی استثنایی تبدیل می‌کند، بلکه طول برگ‌های این گیاه نیز فوق العاده بزرگ و جذاب است (در حدود 55 سانتی‌متر) و همین موضوع باعث شده تا گیاه لیکوالا به یک گیاه آپارتمانی برگ پهن و خاص تبدیل شود.

برگهای این گیاه به شکل قلب و به معنای واقعی کلمه چین‌دار و با لبه‌های بریده هستند و به معنای واقعی کلمه می‌توان از ان به عنوان یک اثر هنری یاد کرد!

گیاه لیکوالا گراندیس، از استرالیا آمده و می‌تواند یک ستاره واقعی در هر فضای داخلی بزرگ باشد. در حالی که بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد، مراقبت از آن سخت نیست و فضای سایه‌دار را دوست دارد!

 

گیاه دیفن باخیا (Dieffenbachia)

گیاه دیفن باخیا (Dieffenbachia)

دیفن باخیا، از جمله شناخته شده‌ترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن است که نمونه‌های مختلفی از آن وجود دارد. طول این گیاه آپارتمانی به چیزی حدود 30 سانتی متر می رسد و ظاهری لطیف، با رنگ های دوست داشتنی در سایه‌های سبز متنوع و همیشه براق و جذاب دارند. برگهای دیفن باخیا پهن و تقریباً بیضوی شکل است، توده های سرسبز و پر جنب و جوشی را تشکیل می‌دهند و می‌توانند هوای تازه را به هر فضایی بیاورند و هوا را کاملا تصفیه می‌کنند و اثری آرامش بخش و عالی در خانه‌ها و دفاتر خواهد داشت.

کاملیا (Camille) از جمله مدل‌های قابل توجه از گیاه دیفن باخیا است که دارای شاخ و برگ سفید با حاشیه سبز روشن است و جلوه بسیار زیبا و متفاوتی دارد. 

 

گیاه فیکوس لیراتا (Ficus Lyrata)

گیاه فیکوس لیراتا (Ficus Lyrata)

اگر می‌خواهید یک گیاه آپارتمانی برگ پهن و خاص داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم گیاه فیکوس لیراتا را با دقت مورد بررسی قرار دهید. اگرچه برگهای این گیاه نامنظم به نظر می‌رسند، اما در کل بیضی شکل، اغلب منحنی شکل با لبه‌های موج‌دار و فوق العاده زیبا هستند. طول این گیاه می‌تواند تا 45 سانتی متر نیز برسد.

گیاه فیکوس لیراتا، ظاهری بسیار لطیف دارد، تقریباً شفاف و به رنگ سبز بسیار روشن و براق است. تنه این گیاه باریک، صاف و قائم است و شاخه‌های باریک نیز به سمت بالا هستند و وقتی در یک گوشه از خانه یا محل کار قرار گیرند، می‌تواند به شکل یک اثر هنری خیره کننده، ظاهر شوند. 

 

پیشنهاد مطالعه: با گیاهان مناسب روف گاردن، بهترین پشت‌بام را بسازید!

 

گیاه پرنده بهشتی (Bird Of Paradise)

گیاه پرنده بهشتی (Bird Of Paradise)

اکنون نوبت ان رسیده تا با ملکه واقعی دنیای گل‌ها و گیاهان اپارتمانی، با شاخ و برگ های عظیم و گل های شگفت انگیز آشنا شوید. گیاه پرنده بهشتی از جمله گیاهان آپارتمانی برگ پهن فوق العاده زیبا است که برگ‌های سبز تیره نوک تیز آن می‌توانند به طول 60 سانتی متر و حتی بیشتر از آن برسند و تمایل به رشد عمودی داشته و روی دمبرگ های بزرگ تا  حدود 90 سانتی متر نیز رشد می‌کنند. 

در واقع ظاهر این گیاه شبیه پرهای یک پرنده عجیب و غریب و بزرگ هستند و به همین دلیل با این نام شناخته می‌شود. این گیاه آنقدر زیباست که به یک گیاه محبوب و گران قیمت تبدیل شده است و جای تعجب نیست که جایزه معتبر Garden Merit را توسط انجمن سلطنتی باغبانی دریافت کرده است!

در حالی که گیاه پرنده بهشتی در کشورهای گرم در فضای باز بسیار خوب رشد می‌کند، اما می‌تواند یک گیاه آپارتمانی بسیار ارزشمند نیز باشد، به شرطی که محیط اطراف آن را گرم نگه دارید و از شاخ و برگ‌های زیبای آن در تمام طول سال لذت ببرید و وقتی بیرون سرد است از شکوفه‌های شگفت انگیزش لذت ببرید!

 

گیاه فیکوس (Ficus)

گیاه فیکوس (Ficus)

گیاه فیکوس که با نام گیاه لاستیک (rubber plant) نیز شناخته می‌شود، نام خود را از بافت غیرمعمول شاخ و برگ آن گرفته است که شبیه به لاستیک به نظر می‌رسد. طول هر برگ از این گیاه می‌تواند تا 35 سانتی‌متر باشد و بیضی شکل، پهن و با یک تقسیم واضح از وسط است.

برگهای گیاه فیکوس، قبل از اینکه باز شوند، قرمز بنفش هستند و گاهی اوقات قسمت‌های زیرین نیز سایه‌های مسی دارند و با توجه به نور محیطی که در ان قرار دارند به رنگ سبز متوسط تا تیره تغییر می‌کند.

از آنجایی که گیاه فیکوس به نگهداری کمی نیاز دارد، در فضاهای اداری و حتی خانه‌هایی که خانواده در آن مشغول یا فراموشکار هستند، مورد علاقه قرار گرفته است.

 

گیاه کالاتیا (Calathea)

گیاه کالاتیا (Calathea)

شاخ و برگ‌های بیضی شکل گیاه کالاتیا می‌توانند تا حدود 30 سانتی متر رشد کنند و به همین دلیل در دسته بندی گیاهان اپارتمانی برگ پهن و بسیار محبوب قرار دارند. این گیاه زیبا، حتی در مکان‌های سایه‌دار، درخشش براق و ظاهر استوایی خود را حفظ می‌کند و زیبایی خیره کننده‌ای را برای هر فضایی ایجاد خواهد کرد.

برگ‌های این گیاه اپارتمانی زیبا، روی دمبرگ‌های بلند نگه داشته می‌شوند و تا حدی سر تکان می‌دهند تا جلوه‌ای بسیار شاداب و مجلل داشته باشند.

 

پیشنهاد مطالعه: 20 گیاه آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز

 

کلام آخر

اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی با برگ‌های پهن و بزرگ هستید که در اتاق شما ظاهری چشمگیر داشته باشد و دکوراسیون خانه شما را تکمیل کند، گیاهان اپارتمانی برگ پهن که در بالا معرفی کردیم، می‌توانند افزودنی عالی برای مجموعه شما باشد. با این گیاهان آپارتمانی باشکوه می‌توانید خانه خود را به یک واحه جنگلی زیبا و شاداب تبدیل کنید.

شما کدام گیاه را بیشتر می‌پسندید؟ آیا گیاه آپارتمانی برگ پهن دیگری می‌شناسید که به لیست بالا اضافه کنید؟ آن را در کامنت معرفی کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید