خرید گیاهان آپارتمانی، نکات کلیدی و بهترین بازارهای گل تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

نکات کلیدی برای خرید گیاهان آپارتمانی و آشنایی با بهترین مراکز خرید گیاهان آپارتمانی بهترین بازارهای گل تهران

استفاده از گل و گیاه طبیعی در خانه احساس شادابی و طراوت خیلی خوبی را برای فضای خانه ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا دکوراسیون منزل بسیار شیک و زیبا دیده شود. اولین کاری که برای خرید گیاهان آپارتمانی باید انجام دهید این است که به چند مرکز فروش گل و گیاه اپارتمانی یا گلخانه مراجعه کنید و گیاهان آپارتمانی موجود در این مراکز را ببینید و تحقیق کنید که کدام گیاهان آپارتمانی برای فضای خانه شما مناسب‌تر هستند.

شکل، اندازه و رنگ گیاهان آپارتمانی می‌تواند از یک نمونه به نمونه دیگر بسیار متفاوت باشد، بنابراین انجام این بازدید به شدت توصیه می‌شود تا بتوانید در مورد انتخاب گلدان‌هایی که خانه شما را تزئین می‌کنند تصمیم گیری کنید.

به طور کلی، برای اینکه خرید گیاهان آپارتمانی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، یک سری نکات برای خرید بهترین گل و گیاه آپارتمانی را آماده کردیم که با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید انتخاب بهتر و راحتتری داشته باشید. همچنین چند مرکز خرید گل و گیاه در تهران را نیز معرفی کردیم تا با شناسایی نزدیکترین مرکز خرید گل و گیاه در نزدیکی محل زندگی خود، در وقت خود صرفه جویی کنید. با ما همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: عکس انواع گل و گیاه آپارتمانی با اسم، ۲۰ گونه پرطرفدار

 

نکات کلیدی برای خرید گیاهان آپارتمانی

انتخاب و خرید گیاهان اپارتمانی ممکن است برای افرادی که در این زمینه تازه کار هستند، بسیار سخت و گیج کننده به نظر برسد. اما می‌توانید با در نظر گرفتن این نکات برای خرید گیاهان آپارتمانی، انتخاب عالی و مناسبی برای فضای داخلی آپارتمان و خانه خود انجام دهید:

 

قبل از خرید برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی برای خرید گیاه آپارتمانی

قبل از اینکه برای خرید گل و گیاه آپارتمانی به بیرون بروید، مهم است که قسمتی از خانه خود که قصد دارید گل و گیاه جدید را در انجا قرار دهید، مشخص کنید. شاید خرید اولین گیاه بامزه یا زیبایی که می‌بینید وسوسه انگیز باشد، اما همه گیاهان در مواجهه با نور نیازهای خاصی دارند. برخی از گیاهان در شرایط نوری کمتر که بسیاری از خانه‌ها دارند بهتر عمل می کنند و برخی از گیاهان به نور بیشتر نیاز دارند.

بنابراین قبل از خرید گیاهان آپارتمانی حتما این موارد را با دقت بررسی کنید:

 

  • نورگیری فضایی که برای گل و گیاه در نظر دارید چگونه است؟ آیا این فضا نور خورشید روشن، نور خورشید فیلتر شده یا سایه می‌گیرد؟ به عنوان مثال، مناطقی که رو به غرب هستند، اغلب در اواخر بعد از ظهر آفتاب کامل می‌شوند، در حالی که نوردهی شمالی معمولا سایه‌دار است. مکان‌هایی که رو به شرق هستند، نور خورشید صبحگاهی و سایه بعدازظهر را دریافت می‌کنند و مناطق جنوبی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، در تمام طول روز به میزان یکسانی آفتاب می‌گیرند.

 

  • چقدر فضا برای رشد گیاه وجود دارد؟ اگر منطقه بزرگی است، ممکن است به گیاهان کوچکتر مختلف یا یک گیاه بزرگ نیاز داشته باشید که این فضا را به خوبی پوشش دهد. 

 

با انجام تحقیقات مناسب، بهترین گیاه آپارتمانی را انتخاب کنید

انجام تحقیق برای خرید گیاهان اپارتمانی

با در نظر گرفتن این نکات، لازم است که تحقیق کنید که چه گیاهانی در فضای موجود خوب رشد می‌کنند. چرا که انتخاب و خرید گیاه مناسب برای مکان مناسب، همان چیزی است که شما می‌خواهید. به طور کلی، هنگام انتخاب گیاهان آپراتمانی برای خانه یا محل کار، بهتر است موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

 

  • نگهداری کم یا زیاد: گیاهان آپاتمانی مختلف به سطوح مختلفی از نگهداری نیاز دارند که به آنها این امکان را می‌دهد تا به خوبی رشد کنند. در حالی که برخی از گیاهان به نگهداری کم نیاز دارند، برخی دیگر حساس هستند و به نگهداری بالایی نیاز دارند. بنابراین زمان و تعهدی که شما باید برای اطمینان از رشد مناسب گیاه بگذارید، عامل تعیین کننده در خرید گیاهان آپارتمانی است.

 

  • شرایط اولیه رشد: گیاه را باید با توجه به عوامل مختلفی از جمله نور، رطوبت، دما و نیاز آبی انتخاب کرد و همچنین محیط مناسبی را که گیاه می‌تواند در آن رشد کند را در نظر گرفت.

 

از خریدهای ناگهانی خودداری کنید

گیاهان آپارتمانی

شما می‌توانید با ورود به یک مرکز خرید گل و گیاه یا گلخانه، به راحتی عاشق گیاهانی که در آنجا به نمایش گذاشته‌اند، شوید و یک گیاه را صرف به خاطر رنگ زیبا یا ظاهر خاص و متفاوتی که دارد، انتخاب کنید. اما این انتخاب عجولانه ممکن است منجر به کاهش شانس زنده ماندن گیاه شود.

بنابراین اگر گیاهی را دوست دارید که در لیست شما نیست، برچسب گیاه را به دقت بررسی کنید یا از کارکنان مرکز فروش گیاهان آپارتمانی، شرایط مورد نیاز برای رشد گیاه را بپرسید. اطلاعاتی که باید در رابطه با هر گیاه جدید کسب کنید معمولا شامل نام گیاه، میزان رشد آن، زمان شکوفه دادن، نوردهی  و آب مورد نیاز و سایر نیازهای آن است. این شرایط را با دقت بسنجید و اگر با شرایط خانه سازگار بود، می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید.

 

علائم گیاهان ناسالم را بشناسید و قبل از خرید گیاهان آپارتمانی این علائم را بررسی کنید

علائم گیاهان ناسالم

متأسفانه، ممکن است در یک گلخانه و مرکز فروش گل و گیاه نیز گیاهان ناسالم وجود داشته باشد. در اینجا برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که باید مراقب آنها باشید تا بتوانید مطمئن شوید که گیاه بیمار را نخرید:

 

  • پژمردگی برگ ها: پژمردگی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که ممکن است هنگام مراقبت از گیاهان آپارتمانی خود مشاهده کنید. گیاهان آپارتمانی معمولاً به دلیل آبیاری کم پژمرده می‌شوند. با این حال، سایر علل رایج عبارتند از آبیاری بیش از حد، تغییرات دما، آفات، بیماری، رطوبت کم، مشکلات کود. بنابراین مشاهده و شناسایی مشکل قبل از خرید گیاه حیاتی است.

 

  • ریشه دار بودن بیش از حد گیاه: وقتی گیاهان بیش از حد و به مدت طولانی در ظرف خود رشد می‌کنند، ریشه های آنها به صورت دایره‌ای شروع به رشد می‌کنند و جذب آب یا مواد مغذی را برای آنها سخت می‌شود. نشانه گیاه ریشه دار شامل رشد ریشه‌های آن از طریق سوراخ‌های زهکشی ظرف است و دارای یک تشک ضخیم از ریشه در پایین و طرفین خواهند بود. بنابراین در هنگام خرید، بهتر است که گیاه را از گلدان بیرون بیاورید (اگر می توانید) و بررسی کنید که یک گیاه ریشه دار نباشد.

 

  • آفات یا بیماری: گیاهان می‌توانند دارای حشرات یا آفات یا بیماری‌های مضر باشند که می‌توانند گیاهان مجاور را نیز آلوده کنند. بنابراین قبل از خرید گیاه مورد نظر، حتما برگهای گیاه را مورد بررسی قرار دهید تا هیجگونه لکه‌ای روی آن نباشد. سطح زیرین برگ‌ها و ساقه‌ها را از نظر آفت یا آفت بررسی کنید.

 

  • بررسی کمپوست: بررسی وجود آفات در کمپوست نیز حیاتی است.

 

  • زرد شدن برگها: این می‌تواند نشانه کمبود مواد مغذی، آبیاری بیش از حد یا هر دو باشد.

 

  • علف‌های هرز: با دقت به بالای ریشه گیاه نگاه کنید تا مطمئن شوید که هیچ علف هرزی در کمین نیست. البته قبل از کاشت می‌توانید علف های هرز را بیرون بکشید.

 

خاک گیاهان را بررسی کنید

خاک گلدان

خاک گلدان را با انگشتان خود احساس کنید. این خاک نباید خیلی شل یا خیلی فشرده باشد. برخی از پرورش دهندگان با استفاده از خاک معمولی برای گلدان در هزینه خود صرفه جویی می‌کنند. این خاک معمولاً هنگام خشک شدن به صورت آجری سفت می‌شود،  و باعث ایجاد شرایطی می‌شود که رشد گیاه را مهار می‌کند. بنابراین حتما چک کنید که برای کاشت گیاه از خاک مخصوص گلدان استفاده شده باشد. زیرا خاک گلدان با کیفیت بالا، برای رشد گیاهان آپارتمانی بسیار مهم است.

علاوه بر این، زمانی که گلدان گیاه آپارتمانی جدید خود را تعویض می‌کنید، مطمئن شوید که زهکشی کافی دارد. به دنبال یک گلدان با سوراخ زهکشی باشید و چیزی مانند سینی یا زیر گلدانی مناسب زیر آن قرار دهید تا از نشت آن به کف یا مبلمان محافظت کند. از طرف دیگر، یک لایه سنگ یا سنگریزه در قسمت پایین گلدان می‌تواند به بالا بردن ریشه‌ها از آب ساکن و همچنین جلوگیری از پوسیدگی ریشه کمک کند.

 

گیاه خریداری شده را با احتیاط تا خانه حمل کنید

مراقبت از گیاه اپارتمانی

هنگام آوردن گیاه جدید به خانه باید از آن به خوبی مراقبت کنید. گیاه را در معرض دمای شدید چه سرد و چه گرم قرار ندهید. برگها و ساقه گیاه را با دقت و با استفاده از سلفون یا کاغذ بپیچید. در صورت آسیب دیدن قسمتی  از برگ، ساقه یا گل در حین انتقال، برای جلوگیری از بیماری گیاه، آن را تا قسمت سالم قطع کنید.

بعد از رسیدن به خانه، گیاه را با دقت باز کنید. آن را در ظرف ضد آب یا زیر گلدانی مناسب قرار دهید. گیاه را به خوبی آبیاری کنید و اجازه دهید آب از گلدان خارج شود. نیازهای گیاه خود را بررسی کنید و آن را در محل مناسبی قرار دهید که به محیط شما رنگ و انرژی ببخشد و همچنین نیازهای مراقبت از گیاه (نور، دما و غیره) را برای رشد سالم گیاه فراهم کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: 20 گیاه آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز

 

آشنایی با بهترین مراکز خرید گیاهان آپارتمانی، بهترین بازار گل های تهران

در ادامه تعدادی از بهترین مراکز خرید گیاهان اپارتمانی در تهران را معرفی کردیم تا بتوانید با مراجعه به این مراکز، بهترین و زیباترین گیاه آپارتمانی که با شرایط آپارتمان یا محل کار شما سازگار است را خریداری کرده و از این طریق شادابی و طراوت را به محل کار و زندگی خود اضافه کنید:

 

بازار گل شهید محلاتی

اگر در تهران و به ویژه در شرق تهران ساکن هستید، احتمالا نام بازار گل محلاتی را شنیده‌اید و یا برای خرید گل و گیاه آپارتمانی به این بازار مراجعه کردید. بازار گل محلاتی، بزرگترین و متنوع ترین مرکز خرید گیاهان اپارتمانی در تهران است که می‌توانید متنوع‌ترین گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و اکسسوری‌ها و لوازم مخصوص نگهداری از گل و گیاه را در این مرکز خرید پیدا کنید. این بازار همه روزه از ساعت 4:30 صبح تا ساعت 2 بعد از ظهر باز است.

آدرس بازار گل محلاتی: بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین‌تر از دادگاه خانواده، بازار گل شهید محلاتی

 

بازار گل امام رضا (خاوران)

بازار گل امام رضا نیز در جنوب شرق تهران واقع شده که به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش گل و گیاه در تهران شناخته شده است. اگر می‌خواهید گل و گیاه تازه و با قیمت مناسب تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به بازار گل خاوران یا امام رضا بزنید. 

آدرس بازار گل امام رضا: اتوبان امام رضا، ضلع جنوب و غرب شهرک صنعتی خاوران، بازار گل امام رضا

 

بازار گل تهران

 

بازار گل آبشناسان (غرب تهران)

بازار گل آبشناسان یا بازار گل غرب تهران، یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ گل و گیاه در تهران است که می‌توانید همه روزه به این مرکز مراجعه کنید و از دیدن تنوع بی نظیری از گل و گیاه طبیعی لذت ببرید و یک خرید عالی داشته باشید. فعالیت این مرکز، هر روز از ساعت 9 صبح تا 9 شب ادامه دارد.

آدرس بازار گل آبشناسان: انتهای اتوبان ستاری شمال، دومین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان

 

بازار گل شهید بابایی

اگر در شمال تهران هستید و میخواهید گل و گیاه تازه و باکیفیت را از بزرگترین مرکز خرید گل و گیاه شمال تهران تهیه کنید، حتما سری به بازار گل شهید بابایی بزنید. فعالیت این مرکز از ساعت 8 صبح شروع شده و تا 8 شب ادامه دارد و در این ساعات می توانید برای بازدید یا خرید مراجعه کنید. 

آدرس بازار گل شهید بابایی: بزرگراه شهید بابایی، شرق به غرب، بعد از پل استخر (لشگرک)، خروجی لاین کندرو، بازار گل شهید بابایی

 

بازار گل و گیاه فکوری

بازار گل و گیاه فکوری، یکی دیگر از مراکز خرید گل و گیاه آپارتمانی در غرب تهران است که می‌توانید برای خرید انواع گل‌های طبیعی و تازه و همچنین خرید نواع درختچه، نهال، کاکتوس و گیاهان آپارتمانی به این بازار گل مراجعه کرده و یک تجربه عالی از خرید گل داشته باشید. این بازار از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب باز است.

آدرس بازار گل و گیاه فکوری: ابتدای جاده مخصوص کرج بعد از میدان آزادی

 

بازار گل ولیعصر

بازار گل ولیعصر، از دیگر مراکز خرید گیاهان آپارتمانی و گل های طبیعی در مرکز تهران است که می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 9 شب برای خرید گل و گیاه مورد نظر خود به این بازار مراجعه کنید.

آدرس بازار گل ولیعصر: میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست | انواع گیاهان سایه دوست

 

کلام آخر

خرید یک گیاه اپارتمانی جدید، لحظه‌ای هیجان انگیز و پر از امید و احتمال است اما باید در انتخاب و خرید گیاه دقت کنید. امیدواریم نکات بالا به شما در خرید یک گیاه قوی و سالم کمک کند که وقتی آنها را به خانه بیاورید رشد کنند و طراوات و شادابی را به دکوراسیون منزل شما اضافه کنند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید