با گیاهان مناسب روف گاردن، بهترین پشت‌بام را بسازید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه به 10 گیاه مناسب برای روف گاردن پرداخته و اطلاعات مفیدی در مورد هر یک از آنها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا به سادگی به زیباترین و ماندگارترین باغ پشت بام برسید.

هر کاری آداب و اصول مخصوص به خود را دارد و هیچ روف گاردنی بدون گیاهان مناسب، درخشش ندارد؛ اما گیاهان مناسب روف گاردن را می شناسید؟ گیاهان روف گاردن با زیبایی منحصر به فردی که دارند می توانند یک فضای شیک برای شما ایجاد کنند. باغ روی پشت بام ها یا به عبارت دیگر روف گاردن ها در مناطق شهری از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. تزیین این باغ ها با انواع گل و گیاه نیز بسیار مهم است، به همین دلیل لازم است در انتخاب گیاه روف گاردن توجه کافی داشته باشید. از آنجایی که گیاهان روف گاردن در معرض مستقیم نور خورشید هستند و باید در برابر کم آبی مقاوم باشند، لازم است آنها را با دقت زیاد انتخاب کنید. در ادامه به 10 گیاه مناسب برای روف گاردن پرداخته و اطلاعات مفیدی در مورد هر یک از آنها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا به سادگی به زیباترین و ماندگارترین باغ پشت بام برسید.

فاکتورهای مهم؛ گیاهان روف گاردن را درست انتخاب کنید

بدانید که گیاهان مناسب روف گاردن را باید با بررسی کافی انتخاب کنید در غیر این صورت ممکن است به دلیل عدم نگهداری و رسیدگی خوب به آنها، در کوتاه مدت این گیاهان زیبایی و طراوت خود را از دست دهند. در صورت نیاز می توانید از آفتاب گیر در روف گاردن استفاده کنید که شرایط مطلوبی را برای رشد بسیاری از گیاهان فراهم کند.

فاکتورهای مهم برای انتخاب گیاهان روف گاردن شامل چیست؟ از مهمترین آنها می توان موارد زیر را در اولویت قرار داد:

عوامل موثر در انتخاب

نحوه بررسی

نور مناسب

به تناسب با نور دریافتی، گیاه مناسب را انتخاب کنید

آبیاری مناسب

درباره آبیاری مورد نیاز گیاهان و تطابق آن با زمان آزاد خودتان تحقیق کنید

شرایط اقلیمی و همچنین آب و هوایی

بر اساس شرایط اقلیمی منطقه، گیاهان سازگار را انتخاب کنید

ریشه دوانی گیاه

گیاهانی که ریشه بلند و زیادی دارند به درد روف گاردن نمی‌خورند

دمای مناسب

دمای روز و شب پشت بام را با دمای تحمل گیاه تطابق دهید

عمق مناسب برای خاک

هر گیاهی در عمق مشخصی از خاک به خوبی ریشه می‌دهد؛ مشخصات گیاه را بررسی کنید

طیف رنگی گیاهان

بر اساس سلیقه خود و شرایط گیاه، بهترین را انتخاب کنید

هرس

اگر وقت آزاد کمی دارید، گیاهان نیازمند به هرس مداوم را تهیه نکنید

تغذیه و نگهداری گیاه

بر اساس نیاز گیاه به کوددهی، زمان خالی خود و شرایط موجود، بهترین انتخاب را انجام دهید

میزان باد منطقه

برخی گیاهان سست هستند و در شرایط بادی دوام نمی‌آورند؛ شرایط گیاه را بررسی کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توجه به این نکات به شما اجاره می دهد تا بهترین گیاهان را برای روف گاردن خود انتخاب کنید.

با انتخاب گیاه مناسب، روف گاردن شما بی‌نظیر خواهد بود.

1-اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از گیاهان مناسب روف گاردن است که به دلیل عطر زیبا و رنگ های خیره کننده اش توانسته است محبوبیت زیادی به دست آورد. می توانید برای زیبایی روف گاردن خود این گیاه را در اولویت قرار دهید. این گیاه بومی منطقه ی مدیترانه  بوده و با آب و هوای خشک کاملا سازگار است. البته ناگفته نماند این گیاه نیاز به نور مستقیم آفتاب ندارد. برای رشد آن نیز باید از خاکی استفاده شود که میزان زهکشی آن مطلوب باشد. عاملی که سبب شده اسطوخودوس به یکی از بهترین گیاهان روف گاردن تبدیل شود، حداقل نیاز آن به آبیاری و مراقبت است.

2-پیچ امین الدوله

گیاهان مناسب روف گاردن تنوع زیادی دارند. پیچ امین الدوله یکی دیگر از این گیاهان است که برای رشد به گلدان های بزرگ نیاز ندارد و از گزینه های بی دردسر برای روف گاردن است. این گیاه زیبا با نور مستقیم خورشید ارتباط خوبی دارد و در مناطق نیمه سایه هم به خوبی رشد می‌کند. تنها نکته ای که باید درباره نگهداری از این گیاه رعایت کنید، خاک دارای زهکشی بالا است. از آن‌جایی که هرس کردن این گیاه نیز کاری ضروری نیست و برای فرم و شکل دهی به آن انجام می‌شود، نگهداری از آن به زمان زیادی نیاز ندارد.

3-گیاه نخل ماداگاسکار

گیاه نخل ماداگاسکار نیز در بین بهترین و زیباترین گیاهان روف گاردن است و شباهت زیادی به درخت نخل دارد. قیمت نخل ماداگاسکار در مقایسه با بسیاری از گیاهان مناسب تر است. با کاشت این گیاه در روف گاردن خود می توانید زیبایی باغ پشت بام خود را دو چندان کنید. از آنجایی که این گیاه بومی آفریقا است مقاومت بسیار خوبی در برابر گرما و نور خورشید دارد. مقاومت زیاد آن در شرایط آب و هوایی بد، سبب شده این گیاه رشد خوبی در روف گاردن داشته باشد. گیاه نخل ماداگاسکار دارای تنه کلفت و خشک است. جالب است بدانید این گیاه عملیات فتوسنتز را از طریق ساقه ی خود انجام می دهد. مقاومت آنها در برابر کم آبی نیز بسیار زیاد است زیرا می توانند آب زیادی را در تنه ی خود ذخیره کنند.

4-درخت سرو

درخت سرو از دیگر انواع گیاهان مناسب روف گاردن است که در لیست ما قرار می گیرد. این گیاه یکی از گونه های محبوب گیاهان مخروطی می باشد که بیشتر به عنوان تزئینی بودنش مورد توجه است. این درخت برای رشد نیاز به فضای زیادی دارد. شکل و ظاهر هرمی و بلند آن سبب شده این گیاه جزو بهترین گیاهان برای زینت‌دهی محیط باشد. درخت سرو به نور کمتری نیاز دارد و می تواند در سایه نیز به خوبی رشد کند. دلیل اصلی که سبب شده این گیاه در بین بهترین گیاهان روف گاردن باشد عدم نیاز آن به آبیاری زیاد است. کافی است یکبار در هفته آن را آبیاری کنید، در این صورت شاهد رشد خوب آن خواهید بود.

5-گیاه بابا آدم

گیاه بابا آدم یکی دیگر از بهترین و محبوب ترین گیاهان مناسب روف گاردن است. این گیاه علاوه بر زیبایی خاصی که دارد به دلیل خواص درمانی خود نیز توانسته است در اولویت بسیاری از افراد باشد. بلندی واقعی آن بین 80 سانتیمتر تا 20 متر است. در حال حاضر از آن برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی، درمان واریس و همچنین سنگ کلیه استفاده می شود. در بسیاری از ساختمان های اداری یا آپارتمان ها به احتمال زیاد این گیاه را مشاهده کرده اید. با توجه به قیمت گل بابا آدم، شما می توانید با رشد و پرورش آن در روف گاردن خود، محیط زیبا و دلنشینی برای خود ایجاد کنید.

گیاه بابا آدم از گزینه های مناسب برای روف گاردن است.

6-هیبیسکوس

گیاهان مناسب روف گاردن برای زیبایی باغ پشت بام شما ایده ی بسیار خوبی هستند. هیبیسکوس یکی دیگر از انواع گیاهان است که می تواند زیبایی روف گاردن شما را دو چندان کند. این گیاه در رنگ های مختلف در گلدان ها رشد می کند. از آنجایی که هیبیسکوس جزو گیاهان گرمسیری است با اطمینان خاطر می توانید آن را در اولویت قرار دهید. این گیاه به مدت 5 ساعت در روز، نیاز به نور آفتاب مستقیم دارد. پیشنهاد می شود هرگاه خاک آن کاملا خشک شد،  گیاه را آبیاری کنید. برای اینکه هیبیسکوس رشد خوبی داشته باشد توجه به شرایط آب و هوایی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

7-گیاه فیکوس جنگلی

گیاه فیکوس جنگلی جزو گیاهان همیشه سبز است. این گیاه به صورت درختچه یا درخت بالا رونده رشد می کند. به دلیل اینکه در فصل پاییز بسیاری از برگ های خود را از دست می دهد از آن به عنوان گیاه فیکوس جنگلی برگ ریزان یاد می شود. این گیاه جزو زیباترین گیاهان روف گاردن می باشد که می تواند در کنج باغ پشت بام شما نماد زیبایی باشد. اگر به دنبال یک گیاه مناسب برای روف گاردن خود هستید با اطمینان خاطر گیاه فیکوس جنگلی را در اولویت قرار دهید. نگهداری آسان، و به صرفه بودن قیمت گل فیکوس جنگلی، سبب شده این گیاه به راحتی توسط بسیاری از افراد انتخاب شود.

فیکوس جنگلی می‌تواند در روف گاردن شما بدرخشد.

8-سرو کوهی

سرو کوهی از دیگر انواع گیاهان مناسب روف گاردن است که توانسته محبوبیت زیادی به دست آورد. سرو کوهی در لیست گیاهان زینتی قرار دارد و برای رشد آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. می توانید این گیاه را در هر بازه زمانی از سال بکارید. ناگفته نماند سرو کوهی علاوه بر زیبایی چشمگیر فواید بسیاری برای درمان بیماری های مختلف از جمله درمان سنگ کلیه یا سنگ مثانه، درمان ناراحتی های معده، بهبود عفونت های دستگاه ادراری و نفخ دارد. هر هفته یک بار آن را می توانید آبیاری کنید. این گیاه در صورتی که به مدت 6 ساعت در معرض آفتاب قرار گیرد می تواند رشد خوبی داشته باشد.

 

9-گل های وحشی

گیاهان مناسب روف گاردن می توانند زیبایی باغ پشت بام شما را بهبود بخشند. در این صورت با حضور در این مکان قادر خواهید بود زیبایی های هستی و جهان را از نزدیک احساس کنید. یکی دیگر از گیاهانی که توانسته است توجه بسیاری را به سوی خود جلب کند گل های وحشی است. در صورتی که شرایط لازم برای رشد این گل ها فراهم باشد می توانید به خوبی آن را پرورش دهید. این گیاهان تمایل دارند در محیط های باز رشد کنند.

10-درخت لیمو

درخت لیمو را می توانید با رعایت اصول خاص در گلدان پرورش دهید. این گیاه نیز در لیست گیاهان مناسب برای روف گاردن است. درختان لیموی کوتوله یا نیمه کوتوله برای زیبایی باغ پشت بام شما یک گزینه ی ایده‌آل هستند. این گیاهان به مدت 8 ساعت در روز به نور خورشید نیازمند هستند. شرایط نگهداری و پرورش درخت لیمو بسیار ساده است. در فصل زمستان این گیاه به خواب زمستانی می رود و نیاز آن به آبیاری کاهش می یابد. اگر به دنبال یک گیاه شیک با میوه های طلایی در روف گاردن خود هستید حتما درخت لیمو را در اولویت قرار دهید.

لیموهای کوتوله می‌توانند به روف گاردن شما زیبایی و جلوه خاصی ببخشند.

در نهایت برای داشتن بهترین روف گاردن:

گیاهان مناسب روف گاردن را با دقت کافی انتخاب کنید. از میان تنوع بالای این گیاهان باید به این نکته توجه داشته باشید که بهترین نوع گیاه را متناسب با شرایط آب و هوایی محل زندگی خود انتخاب کنید تا نیاز به هزینه های بالا برای نگهداری و رسیدگی به روف گاردن خود نداشته باشید. در این بخش سعی کردیم به 10 نوع از گیاه مختلف و مناسب برای روف گاردن پرداخته و مزیت انتخاب آنها را مورد بررسی قرار دهیم. نگهداری گیاه در روف گاردن چالش های خاص خود را دارد. دلیل این امر آن است که این ناحیه در معرض نور آفتاب، بادهای شدید، بارندگی زیاد و عوامل محیطی است. بی توجهی به این فاکتورها می تواند مشکلات جدی در نگهداری گیاهان برای شما ایجاد کند؛ پس هوشمندانه انتخاب کنید تا بی هیچ پشیمانی از زیبایی پشت‌بام خود لذت ببرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید