دکوراسیون چوبی مدرن را چگونه به خانه بیاوریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

ایده های مختلف اجرای دکوراسیون چوبی مدرن، انواع سبک‌ها در دکوراسیون چوبی مدرن، طراحی راه پله، اتاق نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه با چوب

چوب ماده جامد و سخت منحصر به فرد زیر پوست ساقه درختان و سایر گیاهان چوبی است که از آن به دلیل استحکام، زیبایی و ظرافت در طراحی داخلی استفاده می‌شود. دکوراسیون چوبی مدرن یکی از زیباترین دکوراسیون‌ها از گذشته تا به امروز است که در هر خانه‌ای بسته به سلیقه ساکنین می‌توان از آن استفاده کرد.

 

ایده‌های استفاده از چوب در دکوراسیون منزل مدرن

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با هدف هماهنگ سازی اجزای داخلی خانه انجام می‌شود تا فضای دلنشین و گرم به وجود آید. دکوراسیون چوبی مدرن قابلیت اجرا شدن در بخش‌های مختلف منزل را با متراژهای مختلف داشته که می‌توان به شکل ریز و جزئی و یا کلی از چوب استفاده کرد. چوب از درختان و گیاهان مختلفی به دست می‌آید؛ در نتیجه از نظر رنگ، کیفیت و شکل با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از مزایای چوب این است که می‌توان آن‌ها را با یکدیگر ست کرد که در کنار یکدیگر هماهنگی خاصی به وجود می‌آید.

چوب که جزو مصالح طبیعت به حساب می‌آید، آرامش و حس خوب را به انسان القا کرده و انرژی خوبی را به محیط منتقل می‌کند. از چوب می‌توان در چیدمان مدرن استفاده کرد که ایده‌هایی برای کاربرد آن در ادامه آمده است:

 

بخوانیدلمبه چوبی چیست؟

 

دکوراسیون چوبی مدرن در راه پله

استفاده از چوب در راه پله

راه پله طبقه بالا و پایین را به یکدیگر متصل می‌کند. راه پله‌ها در شکل‌های مختلف صاف، گرد و منحنی ساخته می‌شوند که می‌توان از چوب در آن استفاده کرد. چوب به کار رفته در ساخت راه پله را می‌توان گسترش داد و از آن در نرده و دسته‌ها نیز استفاده کرد تا زیبایی آن صد چندان شود. چوب قابلیت ست شدن با فلز، شیشه و سنگ را داشته که در ساخت راه پله چوبی می‌توان آن‌ها را به صورت ترکیبی در کنار یکدیگر استفاده کرد.

 

دکوراسیون چوبی مدرن در راهرو

دکور چوبی در راهرو

شلف چوبی در راهرو

استفاده از دکوراسیون چوبی مدرن در راهرو منازل چندین سال است که مورد توجه قرار گرفته است زیرا فضای گرم و دوست داشتنی چوبی هنگام ورود به افراد خوش‌آمدگویی می‌کند. تزئین دیوار راهرو ورودی با چوب دکوراسیونی جادویی به وجود می‌آورد که برای این کار از دیوارپوش چوبی استفاده می‌شود. دیوارپوش چوبی در رنگ‌های کرم، قهوه‌ای، عنابی، گردویی، ارغوانی، سرخ و حتی مشکی (قهوه‌ای سوخته) با نورپردازی جلوه‌ای خاص پیدا می‌کند.

می‌توان از دیوارها به سمت سقف رفته و سقف را به تنهایی یا در کنار دیوار با چوب پوشاند. کاربرد دکوراسیون چوبی مدرن در سقف راهرو ایده‌ای جالب است که می‌توان آن را با جزئیات دیگر همچون قاب آینه، کنسول، جاکفشی، کمد، درب ورودی و ... که از چوب ساخته شده‌اند ست کرد.

 

دکوراسیون چوبی مدرن در سالن پذیرایی

کاربرد چوب در سالن پذیرایی

یکی از بخش‌های مهم در هر خانه‌ای، سالن پذیرایی است. سالن پذیرایی مکانی برای پذیرایی از مهمان‌ها است که شیک و با شکوه ساخته می‌شود. در بعضی از منازل سالن پذیرایی و اتاق نشیمن یکی بوده که دیزاین و طراحی آن اهمیتی خاص می‌یابد. چوب یکی از المان‌های طبیعی است که از آن در طراحی داخلی پذیرایی استفاده می‌شود. مبلمان اولین کاربرد دکوراسیون چوبی مدرن در سالن پذیرایی هستند که نمایی زیبا به خانه می‌بخشند. میز جلو مبلی و عسلی دومین کاربرد چوب در بخش پذیرایی به شمار می‌آیند.

کفپوش، پانل‌های دیواری، ظروف پذیرایی، لوستر، کنسول، مجسمه، گلدان، کناره‌های شومینه و ... جزو مواردی هستند که می‌توانند از جنس چوب باشند. برای زیباتر دیده شدن دکوراسیون چوبی مدرن می‌بایست میان آیتم‌های چوبی به کار رفته تعادل ایجاد شود و اینکه اگر در موردی چوب به کار رفته تیره است در موارد بعدی از طیف رنگ‌های روشن چوب استفاده شود تا توازن به وجود آید.

 

دکوراسیون چوبی مدرن در اتاق نشیمن

دیوارپوش چوبی در دکوراسیون

میز و مبل چوبی در دکوراسیون مدرن

اتاق نشیمن یا هال، دوست داشتنی‌ترین بخش هر خانه‌ای است که در آن آرامش حرف اول را می‌زند. برای ایجاد فضای دل‌انگیز و پر از حس خوب در اتاق نشیمن می‌توان از متریال چوب استفاده کرد. دکوراسیون چوبی مدرن به قدری جذاب است از آن در هر جای اتاق نشیمن می‌توان استفاده کرد. المان‌های بزرگ همچون میز تلویزیون، جلو مبلی، مبل، عسلی و ... جزو اولین مواردی هستند که از چوب در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر فضای اتاق نشیمن کوچک است بهتر است از مبلمان ساده و ظریف چوبی با رنگ روشن استفاده شود تا فضا را بزرگ و دلباز نشان دهد. سایر اجزا را می‌توان در سایه رنگ قهوه‌ای انتخاب کرد تا زیبایی به اوج برسد. استفاده از دکوری‌های مختلف همچون تابلو، آباژور، چوب پرده و ... از جنس چوب یا روکش چوبی، دکوراسیونی شیک و مدرن به وجود می‌آورد.

 

دکوراسیون چوبی مدرن در اتاق خواب

کاربرد چوب در دیوار تاکیدی اتاق خواب

اتاق خواب یکی از بخش‌های مهم در هر خانه‌ای ‌است که با دکوراسیون چوبی مدرن به زیبایی تمام آراسته می‌شود. سرویس خواب اصلی‌ترین موردی است که می‌توان از چوب در آن استفاده کرد. قاب دور پنجره، لوستر، چراغ خواب، تابلو عکس و وسایل تزئینی موارد دیگری هستند که از چوب در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. برای ایجاد نمای مدرن بهتر است تمام دکورهای چوبی طرحی ساده و به دور از پیچیدگی داشته باشند تا در حالت سادگی دکوراسیونی مدرن به وجود آورند.

 

دکوراسیون چوبی مدرن در سرویس بهداشتی

کاربرد دکوراسیون چوبی مدرن در حمام و دستشویی

به کار بردن دکوراسیون چوبی مدرن در سرویس بهداشتی انتخابی جسورانه بوده که نمایی خاص و متفاوت به وجود می‌آورد. چوب متریال مناسبی برای محیط مرطوب حمام و سرویس بهداشتی است که در برابر رطوبت مقاومت خوبی داشته و می‌توان به راحتی آن را تمیز کرد.

استفاده از چوب در سرویس بهداشتی می‌تواند در قالب شلف، کابینت زیر روشویی، کمد، زیر صابونی، جا شمعی، جامسواکی، قاب آینه و ... باشد. در برخی از سرویس بهداشتی‌ها می‌توان دیوار یا سقف را با چوب طبیعی تزئین کرد تا تکه‌ای از طبیعت و جنگل را به فضای داخلی منزل دعوت کرد.

 

دکوراسیون چوبی مدرن در آشپزخانه

کاربرد دکوراسیون چوبی در آشپزخانه

المان های چوبی در دکوراسیون مدرن با چوب

آشپزخانه فضایی برای پخت و پز، خوردن و آشامیدن است که همه افراد منزل به آنجا رفت و آمد دارند. تم آشپزخانه با چوب جذاب و طبیعی شده که دکوراسیون چوبی مدرن در به وجود آوردن فضایی شیرین و دوستانه نقش دارد. کابینت‌ها، لوستر، هواکش، میز ناهارخوری، کفپوش و ... موجود در آشپزخانه را می‌توان از جنس چوب سفارش داد. حتی نوعی از کاشی‌ها وجود دارند که طرح چوب داشته که هماهنگی بی‌نظیری را با وسایل چوبی به وجود می‌آورند.

 

دکوراسیون چوبی مدرن در سایر بخش‌های منزل

باکس چوبی برای تزیین دیوار

اکسسوری چوبی در دکوراسیون

تزیین دکوراسیون با وسایل چوبی

از دکوراسیون چوبی مدرن در هر کجای خانه برحسب نیاز و سلیقه می‌توان استفاده کرد که به صورت لیست در ادامه آمده‌اند:

  • دیوار تاکیدی (مانند دیوار پشت شومینه، پشت تلویزیون، پشت تخت در اتاق خواب و ...)
  • دستگیره کابینت و کمدها
  • باکس‌های چوبی
  • کتابخانه
  • پارتیشن
  • نیمکت
  • گلدان
  • قفسه
  • سینی
  • آویزه
  • شلف
  • ...

 

بخوانیددکوراسیون آشپزخانه حصیری، همه چیز سبد حصیری نیست!

 

انواع سبک‌ها در دکوراسیون چوبی مدرن

انواع سبک های سازگار با دکوراسیون چوبی

دکوراسیون داخلی با هدف هماهنگ‌سازی و ایجاد یک طرح جامع برای زیباتر جلوه دادن اشیا و لوازم موجود در یک مکان انجام می‌شود. دکوراسیون چوبی مدرن را می‌توان با سبک‌های مختلف ترکیب کرد تا جلوه‌ای فوق‌العاده خاص و تک به وجود آید، از جمله:

  • روستیک: وستیک فضایی همچون خانه‌های روستایی است که بیشتر اشیا و لوازم از جنس چوب و سنگ طبیعی هستند.
  • ژاپنی: سبک ژاپنی، ساده بوده که از ابزارهای چوبی و پنجره‌های سنتی ژاپنی شوجی (شیشه یا پلاستیک با قاب چوب طبیعی) تشکیل شده است.
  • چینی: در سبک چینی فضا با اشیا شلوغ نمی‌شود و تنها از اشیا و لوازم ضروری استفاده می‌شود.
  • فرانسوی: در سبک فرانسوی از پارچه‌های مخملی یا ابریشمی گل برجسته در فضا و روکش مبلمان استفاده می‌شود.
  • ایتالیایی: سبکی فاخر که از لوازم گران قیمت در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.
  • سوئدی: در سبک سوئدی از رنگ‌های روشن وکمرنگ استفاده می‌شود تا محیط حالت یکنواخت پیدا کند.
  • مراکشی: در سبک مراکشی سقف بلند بوده که از تیرهای چوبی در آن استفاده شده است.
  • انگلیسی: در سبک انگلیسی تلفیقی از سبک رسمی و غیر رسمی دیده می‌شود.
  • اسپانیایی: سبک اسپانیایی تم چوبی داشته و به نوعی پیرو سبک‌های قدیمی و سنتی است که با استفاده از پارکت حالت مدرنتیه پیدا می‌کند.
  • ایرانی: در سبک ایرانی از ستون‌های بلند و سقف چوبی استفاده می‌شده است که هنوز هم در بعضی از خانه‌ها دیده می‌شود. سبک ایرانی مدرن ترکیبی از سبک‌های مختلف بوده که در آن چوب جایگاهی خاص دارد و مطابق سلیقه افراد استفاده می‌شود.
  • ...

 

بخوانیدانواع جدیدترین رنگ درب چوبی اتاق خواب

 

نمایی از دکوراسیون چوبی مدرن

کلام آخر

دکوراسیون چوبی مدرن یکی از زیباترین و محبوب‌ترین دکوراسیونی است که از آن در هر خانه‌ای می‌توان استفاده کرد. دکوراسیون مدرنی که با چوب اجرا شده است در صورتی به دل می‌نشیند که میان اجزا هماهنگی وجود داشته باشد بنابراین توصیه می‌شود ابتدا فضای کل را تجسم کرده و مشخص شود در چه مواردی نیاز است از چوب استفاده شود.

با در نظر گرفتن فضای کلی در ذهن ابتدا خانه‌ای که مطلوب است انتخاب می‌شود سپس اقدام به اجرای چیدمان دکوراسیون مدرن چوبی خواهد شد؛ با این کار از جزء به کل رفته که می‌توان وسایل را با ذهنیت قبلی و خط مشی مشخص خریداری کرد یا سفارش ساخت داد. برای این کار می‌توان از عکس‌ها در اینترنت کمک گرفت یا کار را به طراحان داخلی سپرد.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید