بازسازی خانه های قدیمی قبل و بعد، هم خواندنی هم دیدنی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

نکات بازسازی خانه را در ادامه بخوانید و تصاویر قبل و بعد از بازسازی خانه های قدیمی را مشاهده کنید...

اگرچه بسیاری از افراد عاشق شخصیت و جذابیت خانه‌های قدیمی هستند، اما با این حال، با بالا رفتن سن خانه‌ها، اغلب لازم است اقداماتی را در جهت بازسازی خان های قدیمی انجام داد تا همچنان بتوان از این خانه ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

گاهی اوقات بازسازی برای به روز رسانی تجهیزات قدیمی مورد استفاده در خانه یا گسترش فضاهای تنگ مورد نیاز است. در مواقع دیگر نیز از بازسازی خانه قدیمی، برای تعمیر یا بازیابی ویژگی‌های اصلی خانه استفاده می‌شود. علاوه بر این، گاهی اوقات نیز ممکن است به دلیل سال‌ها بی‌توجهی یا آسیب‌دیدگی توسط مالکان قبلی، نیاز به بازسازی خانه‌ های قدیمی وجود داشته باشد.

بازسازی خانه های قدیمی، معمولا جز کارهای هیجان انگیز و در عین حال چالش برانگیز است که لازم است قبل از شروع به کار، حتما اطلاعات دقیقی در رابطه با تمام مراحل انجام این کار کسب کنید، با چند کارشناس و متخصص این کار مشورت کنید و در نهایت با در نظر گرفتن تمام جوانب مثبت و منفی، بازسازی خانه های قدیمی را شروع کنید.

به همین منظور، در ادامه این بخش از بساز و بچین، مهمترین نکات برای بازسازی خانه های قدیمی را آماده کردیم و مجموعه ای از تصاویر قبل و بعد از بازسازی خانه های قدیمی را برای ایده گرفتن گردآوری کردیم.

 

پیشنهاد مطالعه: بازسازی خانه 40 متری، ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون منزل کوچک

 

نکات کلیدی برای بازسازی خانه های قدیمی

با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به آن اشاره کردیم می توانید روند بازسازی خانه را کاملا اصولی و دقیق پیش ببرید:

 

هدف نهایی خود را از بازسازی خانه بشناسید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که چقدر بازسازی کنید، باید هدف نهایی خود از بازسازی خانه را به خوبی بشناسید. آیا در حال بازسازی هستید تا ارزش فروش مجدد خانه خود را افزایش دهید یا برای اینکه زندگی راحت‌تر و بهتری در خانه خود داشته باشید، به فکر بازسازی خانه هستید؟

بنابراین بهتر است قبل از شروع، وضعیت محله خود را در نظر بگیرید و بدانید کدام نوسازی بازگشت سرمایه خوبی داشته و کدام یک برای منطقه‌ای که خانه شما قرار دارد، بیش از حد در نظر گرفته می‌شود. در واقع، داشتن یک برنامه مشخص، به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که پروژه خود را تا چه حد عمیق پیش ببرید.

 

بودجه مناسبی برای بازسازی منزل قدیمی خود در نظر بگیرید

در نظر گرفتن بودجه مشخص برای بازسازی خانه و پایبندی به آن، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که لازم است در هنگام برنامه ریزی برای بازسازی خانه های قدیمی به آن توجه داشته باشید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که برای هر گونه هزینه غیرمنتظره و همچنین هزینه‌های جانبی مانند هزینه غذا خوردن در بیرون از خانه یا حتی یک یا دو شب اقامت در مسافرخانه، که ممکن است در زمان بازسازی خانه با آن مواجه شوید، به عنوان یک بودجه اضطراری کنار بگذارید.

 

پیشنهاد مطالعه: 7 اشتباه در بازسازی آشپزخانه که خرج اضافی رو دست‌تان می‌گذارند!

 

زمان‌بندی مناسبی برای بازسازی داشته باشید

برای اینکه روند بازسازی خانه به بهترین شکل ممکن انجام شود بتوانید خیلی سریع به هدف نهایی خود برسید، حتما یک زمان بندی دقیق و مناسب برای این منظور در نظر بگیرید و سعی کنید تمام کارهای مربوط به بازسازی را در این زمان بندی انجام دهید. برای اینکه در این مسیر نا امید نشوید می‌توانید زمانی بیشتر از انچه برای بازسازی خانه مورد نیاز است را در نظر بگیرید تا با خیال راحت به انجام تمام کارها و جزئیات مربوط به بازسازی خانه های قدیمی بپردازید.

 

انجام تحقیقات را قبل از بازسازی خانه قدیمی فراموش نکنید

قبل از شروع بازسازی خانه، بهتر است زمانی را برای گپ زدن با دوستان، خانواده و همسایگان در مورد کارهای نوسازی که آنها قبلا انجام داده‌اند و چالش‌هایی که در طول این فرآیند با آن مواجه شده‌اند، اختصاص دهید. چرا که داشتن انبوهی از اطلاعات از صاحبان خانه که قبلا بازسازی خانه انجام داده‌اند، می‌تواند در فرآیند برنامه ریزی بسیار ارزشمند باشد و این اطلاعات ممکن است برنامه نهایی شما را تغییر دهد.

 

محدودیت‌های خود را در بازسازی بشناسید

انجام بازسازی خانه توسط خودتان، راهی عالی برای صرفه جویی در پول، داشتن حس موفقیت و درگیر کردن کل خانواده است، اما اگر ندانید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید، می‌تواند فاجعه بار شود. بنابراین حتما این موضوع را مشخص کنید که می‌توانید از پس چه کارهایی برآیید و چه کارهایی را باید حتما باید به یک متخصص و شخص حرفه‌ای یا پیمانکار بسپارید تا به بهترین شکل ممکن انجام شود.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین ایده های تغییر دکوراسیون منزل بدون نیاز به بازسازی

 

نقشه‌ها را با دقت طراحی کنید

اگر خانه‌ای را بازسازی می‌کنید که قصد دارید برای مدت طولانی در آن زندگی کنید، ایجاد یک طرح و نقشه جدید که تا 15 سال بعد همچنان کار خواهد کرد، ضروری است.

زیرا خانواده‌ها بزرگ می‌شوند و لازم است برای هر مرحله از رشد کودکان، یک فضای مناسب در نظر بگیرید تا بتوانید راحتی و آسایش آنها را در خانه برای آنها فراهم کنید. بنابراین بهتر است برای فضاهای چند منظوره که می‌توانند بعد از گذشت چند سال، با کاربرد جدید سازگار شوند برنامه ریزی کنید.

 

بازسازی را از نقاط کلیدی خانه شروع کنید

توصیه می‌شود که بازسازی خانه را از نقاط کلیدی خانه شروع کنید؛ درها، پنجره‌ها، سقف و هر عنصر ساختاری دیگری، بهترین نقطه با شروع بازسازی هستند.زیرا این نقاط اغلب مقصر برخی از بزرگترین هزینه‌ها در بازسازی خانه های قدیمی هستند. اما هنگامی که به درستی بازسازی شدند، می‌توانید مطمئن شوید که هزینه‌های مربوط به بازسازی خانه به درستی مصرف می‌شود و می‌توانید سایر مراحل نیز را به خوبی پیش ببرید.

 

از یک تیم تخصصی برای بازسازی خانه کمک بگیرید

در نهایت، برای اینکه روند بازسازی خانه های قدیمی خیلی عالی و مطابق با بودجه، زمان بندی و طرح و نقشه مورد نظر شما انجام شود، لازم است که حتما از یک تیم تخصصی که به صورت حرفه‌ای در زمینه بازسازی خانه فعالیت دارند، کمک بگیرید. این تیم با توجه به تخصص و تجربه‌ای که در زمینه بازسازی خانه دارند، تمام جزئیات مربوط به این کار را به خوبی در نظر می گیرند و به شما کمک می‌کنند تا در بهترین زمان ممکن و با مناسب‌ترین بودجه، این فرآیند را انجام دهید و رضایت خوبی نیز داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: بازسازی سرویس بهداشتی با کمترین هزینه، جزییاتی که دیده نمی‌شوند!

 

عکس قبل و بعد از بازسازی خانه های قدیمی

در ادامه نمونه‌های مختلفی از بازسازی و نوسازی خانه های قدیمی رامشاهده کنید:

 

بازسازی قسمت شومینه در خانه قدیمی

 

بازسازی فضای ناهار خوری در خانه قدیمی

 

بازسازی سرویس بهداشتی در خانه های قدیمی

 

بازسازی حمام در خانه های قدیمی

 

بازسازی آشپزخانه در خانه های قدیمی

 

بازسازی نمای خانه قدیمی

 

قبل و بعد از بازسازی آشپزخانه

 

کلام آخر

چه به دنبال افزایش ارزش ملک خود باشید و چه بخواهید ویژگی های ظاهری و کاربردی خانه قدیمی را مطابق با سلیقه و خواسته خود و اعضای خانواده تغییر دهید، نوسازی و بازسازی خانه های قدیمی، بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. البته است قبل از انجام بازسازی خانه، همه جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید، بودجه مناسبی برای این منظور کنار بگذارید و بعد از مشورت با چند متخصص در این زمینه، کار بازسازی خانه های قدیمی با همکاری بهترین تیم بازسازی انجام دهید تا شاهد بهترین نتیجه باشید.

شما چه پیشنهادی برای نوسازی خانه قدیمی دارید؟ آیا در هنگام بازسازی خانه های قدیمی، بافت قدیمی خانه را حفظ می کنید و یا تمایل دارید ظاهری مدرن و امروزی برای این خانه های قدیمی ایجاد نمایید؟
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید