ایده های مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه با روش‌های مختلف مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون بیشتر آشنا شوید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

وجود سیم‌های متعدد در پشت و اطراف تلویزیون برای همه افراد ناخوشایند است و ظاهری نامرتب را برای قسمت تی وی وال ایجاد می‌کند! همچنین، شما تلویزیون صفحه تخت خود را به خاطر خطوط باریکش دوست دارید که باعث می‌شود طراحی اتاق نشمین زیباتر و خاص‌تر دیده شود، اما ظاهر نامرتب سیم‌های تلویزیون، این موضوع را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند.

برای اینکه با روش‌های مختلف مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون بیشتر آشنا شوید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

پیشنهاد مطالعه: میز تلویزیون لاکچری، کدام یکی به خانه لوکس شما می‌آید؟

 

برای مخفی کردن سیم های پشت تی وی ابتدا به ملاحظات ایمنی توجه کنید

سیم‌های منبع تغذیه که به تلویزیون و سایر دستگاه‌های الکترونیکی متصل شده‌اند، عموماً می‌توانند در داکت‌های سطحی نصب شوند تا ظاهر مرتب‌تری داشته باشند. اما لازم است قبل از انجام این کار، ابتدا دستورالعمل‌های ایمنی دستگاه را بررسی کنید.

لازم است بدانید که سیم‌ کشی اصلی ساختمان که معمولا با سیم‌هایی که دارای روکش پلاستیکی یا روکش فلزی هستند باید برای محافظت در داخل دیوارها نصب شوند و نمی‌تواند از داکت برای عبور این سیم‌ها استفاده کرد.

همچنین، کابل‌های اترنت یا کابل شبکه، کابل‌های اینترنت، سیم‌های بلندگو، کابل کواکسیال (آنتن تلویزیون و ماهواره)، کابل HDMI و سایر سیم‌هایی که ولتاژ کم یا بدون ولتاژ دارند را می‌توانید از طریق داکت‌ها و مسیرهای عبوری عبور دهید تا کمتر در معرض دید قرار گیرند.

 

راه‌هایی برای مخفی کردن سیم‌های تلویزیون

در ادامه به برخی از بهترین روش‌ها برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون اشاره کردیم که مطمئنا یکی از این روش‌ها برای شما مناسب خواهند بود:

 

گروه بندی سیم ها در یک محفظه کابل زیپ دار انعطاف پذیر

گروه بندی سیم ها در یک محفظه کابل زیپ دار انعطاف پذیر

نوعی محفظه کابل زیپ‌دار انعطاف پذیر (Flexible Zippered Cable Manager) وجود دارد که این امکان را فراهم می‌کند تا تمام کابل‌ها و سیم‌های اطراف تلویزیون را در کنار هم و در درون این محفظه قرار دهید تا ظاهری مرتب برای سیم‌های پشت تلویزیون ایجاد شود. این محفظه‌های بافته شده، معمولا تا هفت سیم را در خود جا می‌دهند و سیم‌ها را جمع و جور و مرتب نگه می دارد.

این محفظه کابل زیپ دار، در چندین رنگ موجود است که با رنگ دیوار ترکیب می‌شود یا در تاریکی محو می‌شود، و تقریبا دارای 60 سانتی متر طول هستند، اما می‌توان آن‌ها را یکی پس از دیگری تا جایی که نیاز است، در کنار هم ردیف کرد.

 

قرار دادن سیم‌های پشت تلویزیون در جعبه مدیریت سیم‌

قرار دادن سیم‌های پشت تلویزیون در جعبه مدیریت سیم‌

استفاده از سه راهی در کنار تلویزیون، منشا بسیاری از مشکلات بصری است، زیرا چندین سیم برق به آن متصل می‌شود که باعث ایجاد به هم ریختگی و آشفتگی سیم‌ها در اطراف یا پشت تلویزیون می‌شود و مانند آهنربا، تار عنکبوت و گرد و غبار کف را جذب می‌کند.

برای اینکه این مشکل را به سادگی برطرف کنید، بهترین پیشنهاد این است که از یک جعبه مدیریت سیم (cable management box) استفاده کنید. این جعبه‌ها که از نوعی پلاستیک بسیار محکم ساخته شده‌اند، کابل‌ها و سیم‌ها را در خود پنهان می‌کنند و ظاهر نهایی آن به گونه‌ای است که انگار بخشی از میز تلویزیون یا دیوار است! رنگ‌هایی که در تولید جعبه مدیریت کابل به کار رفته شده است، معمولا شامل رنگهای سفید، سیاه، رنگ چوب و غیره است. حتی می توان برخی از نمونه‌ها را متناسب با رنگ فضای موجود، رنگ کرد.

اکثر جعبه‌ها دارای سوراخ‌ها یا شکاف‌هایی برای تهویه محتاطانه هستند و پورت‌های کابل جانبی را می‌توان در صورت نیاز باز یا بسته کرد.

 

مرتب کردن سیم های پشت تلویزیون با نظم دهنده سیم یا نوار چسب

مرتب کردن سیم های پشت تلویزیون با نظم دهنده سیم یا نوار چسب

روش دیگری که برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون وجود دارد این است که ، کابل‌های جداگانه و نزدیک به هم در پشت تلویزیون را به شکل یک دسته در کنار هم جمع کنید و با یک نظم دهنده سیم یا نوارچسب به هم بچسبانید. این کار را برای تمام کابل‌های پشت تلویزیون انجام دهید تا ظاهر منسجم و یکدستی برای این سیم‌ها ایجاد کنید و آشفتگی سیم‌ها را به حداقل برسانید.

 

کوتاه کردن سیم های تلویزیون

یکی دیگر از راه حل‌هایی که می‌توانید برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون انجام دهید این است که سیم تلویزیون که دارای اندازه طولانی هستند را کوتاه کنید. به همین ترتیب تمام سیم‌هایی که در اطراف تلویزیون و دستگاه‌های الکترونیکی وجود دارند را تا جایی که امکان دارد، با سیم کوتاه‌تر جایگزین کنید تا ظاهر منظم‌تری برای این سیم‌ها ایجاد شود. با این کار، دیگر سیم‌ها حالت آویزان و نامرتب نخواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبل و تلویزیون، بهترین چیدمان‌ها برای انواع فضاها

 

پنهان کردن سیم های تلویزیون در داکت‌های دیواری

پنهان کردن سیم های تلویزیون در داکت‌های دیواری

اگر تلویزیون را بر روی دیوار نصب کرده‌اید، احتمالا می‌دانید که سیم تلویزیون نسبت به ارتفاعی که تلویزیون نصب شده تا پریز برق، قابل مشاده است و همین موضوع می‌تواند ظاهر منظمی را در اطراف تلویزیون ایجاد کند. در این شرایط بهترین پیشنهاد این است که از داکت‌های دیواری که به شکل لوله‌های مسطح یا D شکل هستند استفاده کنید. این داکت‌ها در امتداد سطح دیوار قرار می‌گیرند و سیم‌های تلویزیون را پنهان می‌کنند. اگز این داکت‌ها را همرنگ با رنگ دیوار انتخاب کنید، ظاهر کاملا یکدست و مرتبی خواهند داشت.

 

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون در قرنیزهای دیوار

مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون در قرنیزهای دیوار

اگر باید سیم‌ها و کابل‌های متصل شده به تلویزیون و سایر دستگاه‌ها الکترونیکی موجود در میز تلویزیون را در امتداد دیوار و کف به سمت پریز برق ببرید، بهترین پیشنهاد این است که این سیم‌ها را از درون قرنیزها عبور دهید. قرنیزهای وجود دارند که در قسمت داخلی، دارای فضای خالی و برای این منظور طراحی و تولید شده‌اند و می‌توانید از ان برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون استفاده کنید.

 

مخفی کردن سیم های تلویزیون در دیوار کاذب پشت تلویزیون

مخفی کردن سیم های تلویزیون در دیوار کاذب پشت تلویزیون

با استفاده از دیوار کاذب، می‌توانید یک تی وی وال جذاب برای قسمت نشمین طراحی کنید و تمام سیم‌ها و کابل‌ها اطراف تلویزیون را در پشت این دیوار کاذب مخفی کرده و ظاهری فوق العاده شیک و مرتب را برای دیوار پشت تلویزیون ایجاد کنید. درحال حاضر، می‌توانید یک دیوار کاذب با انواع متریال سبک سفارش دهید و قسمت بیرونی دیوار را به زیباترین شکل ممکن دیزاین کنید تا یک تی وال زیبا و مطابق با دکوراسیون منزل خود داشته باشید. 

پیشنهاد مطالعه: آینه کاری دیوار پشت تلویزیون، مدل‌های متنوع آینه کاری تی وی وال

 

قرار دادن سه راهی یا محافظ برق روی دیوار

قرار دادن سه راهی یا محافظ برق روی دیوار

هنگامی که سه راهی یا محافظ برق روی زمین و زیر تلویزیون قرار می‌گیرد، ظاهر نامرتبی برای این قسمت ایجاد خواهد کرد. در این شرایط، بهترین کار این است که سه راهی برق را روی دیوار و دقیقا پشت تلویزیون یا میز تلویزیون نصب کنید تا تمام سیم‌ها و کابل‌هایی که قرار است به این سه راهی متصل شوند، ظاهر مرتبی پیدا کنند. 

 

خلاصه‌ای از ایده های مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون

مرتب کردن و مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون، یکی از دغدغه‌های اصلی برای بسیاری از افراد است که خوشبختانه راه حل‌های مختلفی برای برطرف کردن این دغدغه وجود دارد. برای استفاده از این روش‌ها لازم است که ابتدا محل قرار گیری تلویزیون را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید و با توجه به ویژگی‌های فضا، یکی از روش‌هایی که در بالا برای مخفی کردن سیم های پشت تلویزیون معرفی کردیم را انتخاب کنید.

شما چه پیشنهادی برای مرتب کردن سیم های پشت تلویزیون دارید؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید