چیدمان مبل و تلویزیون، بهترین چیدمان‌ها برای انواع فضاها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

چیدمان مبل و تلویزیون U شکل در اتاق نشیمن، چیدمان مبل و تلویزیون L شکل در تی وی روم و ایده‌های دیگر برای چیدن مبلمان جلوی تلویزیون

چیدمان مبل و تلویزیون یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که در هنگام دکوراسیون خانه با آن مواجه می‌شوید و احتمالا می‌خواهید بهترین و راحتترین چیدمان را برای این فضا داشته باشید تا هم در هنگام تماشای تلویزیون در کنار خانواده و عزیزانتان احساس خیلی خوب و راحتی را تجربه کنید و در عین حال یک فضای مرتب و شیک با چیدمان اصولی و درست داشته باشید.

به طور کلی، هنگام چیدمان مبل و تلویزیون در اتاق نشمین یا تی وی روم، باید محدودیت‌های فضا مانند پنجره‌ها، درها و شبکه‌ها را در نظر بگیرید. بیایید نگاهی به انواع مختلف چیدمان مبل و تلویزیون بیندازیم تا ببینیم چه کاری می توانید انجام دهید تا دکوراسیون این فضا از همیشه بهتر و کاربردی‌تر شود!

 

پیشنهاد مطالعه: مدل های مبل راحتی جدید مدرن 1402

 

چیدمان مبل و تلویزیون U شکل در اتاق نشیمن

چیدمان مبل و تلویزیون U شکل در اتاق نشمین

این یکی از سنتی‌ترین چیدمان‌ها در یک اتاق نشیمن بزرگ یا متوسط است و تمام توجه را به تلویزیون معطوف می کند. با چیدمان U شکل، اساساً یک سینمای خانگی می‌سازید و به همه فرصت برابر برای دیدن و شنیدن همه چیز را می‌دهید. با این حال، ممکن است جریان رفت و امد را در یک اتاق نشیمن کوچکتر، مختل کند. بنابراین اگر به فکر ایجاد چیدمان U شکل در فضاب اتاق نشمین یا تی روم هستید، لازم است که حتما فضای کافی برای تردد در اطراف مبلمان را در نظر بگیرید. اگر مبلمان شما به گونه‌ای است که نمی‌توانید این مدل از چیدمان را برای اتاق نشمین یا تی وی روم اجرا کنید، می‌توانید از فرمت یک مبل یا کاناپه 3 نفره به همراه دو مبل یا صندلی یک نفره استفاده کنید و آن را به شکل U چیدمان کنید.

به طور کلی، برای یک طرح و چیدمان U شکل در اطراف تلویزیون، به فضای سه طرفه مورد نیاز است، بنابراین ممکن است این مدل چیدمان برای برخی از اتاق‌ها امکان پذیر نباشد.

 

چیدمان مبل و تلویزیون L شکل در تی وی روم

چیدمان مبل و تلویزیون L شکل در تی وی روم

این نوع چیدمان بیشتر در استودیوها یا آپارتمان‌ها رایج است. از انجایی که فضای اتاق نشمین در اپارتمان‌ها بسیار کوچک و محدود شده است، استفاده از مبلمان L شکل، یکی از اولین گزینه‌ها در انتخاب مبلمان بوده و بهترین فضا برای قرار گیری این مبلمان در اتاق نشمین، دقیقا رو به روی تلویزیون است.

همچنین، این چیدمان فضای کمتری را نسبت به یک چیدمان U شکل اشغال می کند. همچنین، تمرکز مستقیما بر روی تلویزیون نخواهد بود و می‌توانید در زمان‌هایی که تلویزیون روشن است به راحتی و بدون حواس پرتی، به انجام کارهای دیگر بپردازید. هرکسی که ترجیح می‌دهد کتابی بخواند یا صحبت کند، می‌تواند روی مبلمان عمود بر تلویزیون استراحت کند، بدون اینکه مستقیماً با رسانه روبرو شود.

علاوه بر این، چیدمان L شکل مبلمان، برای قرار دادن تلویزیون در یک گوشه از فضای اتاق نشمین بسیار عالی و کاربردی است. بنابراین، برخی از مبلمان را می‌توان به طور کامل به تلویزیون اختصاص داد، و سایر مبلمان را به عنوان مبلمان پذیرایی در یک سمت دیگر از اتاق نشمین بچینید. 

 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبل ال در دکوراسیون، چه نوعی برای چه فضایی؟

 

چیدمان مبل و تلویزیون به شکل موازی در اتاق نشیمن

چیدمان مبل و تلویزیون به شکل موازی در اتاق نشمین

این مدل چیدمان مبلمان در اتاق نشمین و در اطراف تلویزیون، امکان مشاهده بهینه از همه صندلی‌ها را فراهم می کند و استفاده از فضای دیوار را به حداکثر می‌رساند. می‌توانید مبل‌هایتان را روبه‌روی هم قرار دهید و در هنگام تماشای تلویزیون روی مبل دراز بکشید. همچنین می توانید یک میز قهوه خوری را بین مبل‌ها قرار دهید تا محیطی دنج داشته باشید.

 

چیدمان مبل و تلویزیون رو به روی هم

چیدمان مبل و تلویزیون به شکل عمودی در تی وی روم

اگر فضای اتاق نشمین محدود است، می‌توانید یک کاناپه بزرگ و راحت را در یک سمت اتاق قرار داده و تلویزیون را درست در رو به روی کاناپه قرار دهید، تا یک فضای دنج و عالی برای تماشای تلویزیون داشته باشید.

به طور کلی، این مدل چیدمان، برای اتاق نشیمن کوچک و باریک، ایده آل است و یک سبک غیر رسمی ایجاد می‌کند و نتیجه آن ممکن است شبیه به ایجاد یک گوشه برای صرف صبحانه یا مطالعه در کنار تماشای تلویزیون باشد.

 

چیدمان مبل و تلویزیون برای ایجاد یک منطقه گفتگو

چیدمان مبل و تلویزیون برای ایجاد یک منطقه گفتگو

با این چیدمان، مبلمان روبروی یکدیگر قرار می گیرند، در حالی که تنها نیمی از آن شامل خطوط دید مستقیم برای تلویزیون است. معمولاً کاناپه‌ها رو به تلویزیون هستند، در حالی که صندلی‌های جداگانه زیر تلویزیون قرار می‌گیرند و در جهت مخالف قرار دارند. اگرچه این مدل چیدمان، برای برخی از اتاق‌های نشیمن کوچک‌تر مناسب نیست، اما برای مناطق متوسط یا بزرگ‌تر یک گزینه عالی است. عبور از اتاق برای هر کسی آسان خواهد بود و همچنان فضا را به حداکثر می‌رساند.

به طور کلی، این مدل از چیدمان مبل و تلویزیون، انعطاف پذیرتر است و در کنار فراهم کردن شرایط مناسب برای تماشای تلویزیون، فرصت‌هایی برای گفتگو نیز ایجاد می‌کند و تلویزیون و مبلمان به یک اندازه مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

چیدمان مبل در اتاق نشیمن با تلویزیون گوشه‌ای

چیدمان مبل در اتاق نشمین با تلویزیون گوشه‌ای

مهم است که هنگام چیدمان مبل و تلویزیون، پنجره‌ها را مسدود نکنید و به نور فکر کنید. در این شرایط، گوشه بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون است تا فضای زندگی شما برجسته شود. محبوب‌ترین مکان برای تلویزیون روی دیوار نزدیک به شماست. این به شما امکان می‌دهد تا بنشینید و از برنامه‌های مورد علاقه خود لذت ببرید.

با این حال، قرار دادن تلویزوین در گوشه باعث می‌شود فضای زندگی شما کمتر تلویزیون محور باشد. این چیدمان به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز به داشتن یک عصر آرام در اتاق نشیمن خود، تلویزیون تماشا کنید.

 

نصب تلویزیون روی دیوار و چیدمان مبل در اطراف آن

نصب تلویزیون روی دیوار و چیدمان مبل در اطراف آن

نصب تلویزیون روی دیوار، دید را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید به راحتی در قسمت‌هایی از مبلمان بنشینید که همگی در یک جهت قرار دارند، بدون اینکه کسی دید خود را نسبت به تلویزیون از دست بدهد. مشابه چیدمان U شکل، تلویزیون به نقطه کانونی اتاق تبدیل می‌شود.

البته بهتر است این چیدمان را برای اتاق‌های نشیمن باریک و بلند انتخاب کنید، که از افزونه‌های زیادی مانند میزهای کناری یا میزهای قهوه‌خوری استفاده نمی‌کنید. معمولا در این مواقع تلویزیون بالای شومینه قرار دارد و استفاده از مبلمان تقسیم‌بندی شده می‌توانند موقعیت‌های دید بیشتری را اضافه کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون منزل کوچک با مبل را چگونه بچینیم؟

 

کلام آخر

مبلمان و تلویزیون رابطه نزدیکی در اتاق نشیمن دارند، بنابراین مهم است که بدانید کدام یک را می‌خواهید در اولویت قرارر دهید. اکنون که مشخص شد که چیدمان‌های مختلف چگونه تمرکز اتاق را تغییر می‌دهند، می‌توانید یک اتاق نشیمن یا چیدمان مبل و تلویزیون متعادل ایجاد کنید که به راحتی با نیازهای شخصی شما مطابقت دارد.

برچسب ها:
چیدمان مبل
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله