پرده هانیکوم چیست؟ پرده‌ای که نقش عایق هم بازی می‌کند!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

برای اینکه بدانید پرده هانیکوم چیست و با ویژگی‌های پرده هانیکوم بیشتر آشنا شوید، در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

اگر به دنبال پرده‌هایی شیک، مقرون به صرفه و کارآمد هستید، پرده‌ هانیکوم (honeycomb) یا پرده لانه زنبوری، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. این مدل از پرده با طراحی منحصر به فرد و مبتکرانه‌ای که دارد، نه تنها خوب به نظر می‌رسد، بلکه بسیار کاربردی است و از آنجایی که در رنگ‌های بسیار متنوع و زیبا طراحی و تولید می‌شود، می‌توانید متناسب با هر فضایی، بهترین و زیباترین رنگ از پرده هانیکوم را تهیه کرده و تغییرات چشمگیری را در هر فضای داخلی ایجاد کنید.

برای اینکه با ویژگی‌های پرده هانیکوم بیشتر آشنا شوید، در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

پیشنهاد مطالعه: مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید پرده منزل توجه کنیم

 

پرده هانیکوم چیست؟

پرده هانیکوم

پرده هانیکوم نوعی پرده کرکره‌ای یا پلیسه‌ای است که نام خود را از ساختار سلول مانندی که دارد، گرفته است. وقتی از پهلو به این پرده نگاه کنید، ساختاری شبیه به لانه زنبور مشاهده خواهید کرد. این ساختار لانه زنبوری در پرده هانیکوم، هوا را در فضاهای مجزای خود به دام می‌اندازند تا خانه را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه دارد و این همان چیزی است که باعث شده تا پرده هانیکوم به یکی از بهترین گزینه‌ها برای فضای داخلی خانه یا محیط‌های اداری تبدیل شود؛ زیرا از نظر حرارتی بسیار کارآمد است و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود. این بدان معنی است که این مدل از پرده، در عین حال که می‌تواند عایق موثری را ارائه دهد، ظاهری زیبا و امروزی نیز ایجاد می‌کند. علاوه بر این، برخی از مدل‌های پرده هانیکوم، با یک فویل مخصوص پوشانده شده‌اند تا به تنظیم دمای اتاق نیز کمک کنند.

پرده هانیکوم، با پارچه‌های مختلف در سطوح مختلفی از شفافیت و ماتی، در رنگ‌های مختلف، با اندازه‌های سلولی مختلف که مزایا و ظاهر متفاوتی را ارائه می دهند، وجود دارد. همچنین، طراحی همه کاره این مدل از پرده، به شما امکان می‌دهد تا پرده هانیکوم را برای قوس‌ها، زوایای دشوار و حتی نورگیرها مورد استفاده قرار دهید و یک پرده مناسب برای هر مدل پنجره‌ای داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: پرده پانچ چیست؟ انواع مدل های پرده پانچ

 

مزایای استفاده از پرده هانیکوم چیست؟

پرده‌های هانیکوم، دارای ویژگی‌های عالی هستند و به همین دلیل، به گزینه‌ای محبوب در خانه‌ها و ادارات تبدیل شده‌اند. برخی از مزایای استفاده از پرده هانیکوم عبارتند از:

 

ارائه عایق عالی با پرده هانیکوم

پرده هانیکوم در اتاق نشمین

برجسته‌ترین مزیت پرده‌های هانیکوم، خاصیت عایق بودن آنهاست. در طول تابستان، زمانی که گرمای بیش از حدی در بیرون وجود دارد، این مدل از پرده‌ها از گرمای خورشید جلوگیری می‌کنند تا خانه خنک بماند. به همین ترتیب، در طول ماه‌های سرد نیز از سرما جلوگیری می‌کنند تا خانه گرم شود. این ویژگی کمک می‌کند تا دمای داخلی خانه در تمام فصول برای ساکنین راحت و مناسب باشد. در حقیقت، پرده های هانیکوم، با ارائه عایق، بهره وری انرژی را نیز در خانه افزایش می‌دهند.

اگر می‌خواهید از حداکثر عایق لذت ببرید، پرده‌های هانیکوم دوبل یا دو سلولی یک انتخاب ایده آل هستند.

 

حفظ حریم خصوصی و کنترل نور بهتر

پرده هانیکوم در اتاق خواب

پرده های هانیکوم، برای حفظ حریم خصوصی در خانه نیز عالی هستند. از آنجایی که این مدل از پرده چند لایه است، می‌تواند حریم خصوص خیلی خوبی را برای خانه ایجاد کند. اگرچه نور از پرده‌های نیمه شفاف، عبور می‌کند، اما از پشت پنجره‌ای که دارای پرده هیانیکوم است، هیچ چیزی دیده نخواهد شد! بسته به سطح نور، شما فقط می‌توانید سایه‌های شخصی را ببینید که در شب در کنار پرده ایستاده است.

همچنین برخی از این مدل پرده‌ها دارای ویژگی Blackout است و با مسدود کردن تمام نور ورودی به فضا، کنترل نور بهتری را فراهم می‌کند. این مدل از پرده برای اتاق خواب، اتاق بچه‌ها و سایر مناطقی که به حداکثر حریم خصوصی نیاز دارند، عالی است.

 

حذف سر و صدا با پرده هانیکوم

پرده هانیکوم در محیط اداری

اگر دوست دارید محیطی معتدل و آرام داشته باشید، پرده های هانیکوم برای خانه شما ضروری است. زیرا این پرده ها دارای ویژگی حذف نویز هستند تا از ورود هر گونه صدای غیر ضروری از بیرون جلوگیری کنند. این ویژگی به خصوص در مواردی که در یک خیابان شلوغ یا نزدیک یک شرکت تولیدی که صداهای بلند تولید می‌کند، زندگی می‌کنید، بسیار عالی است. با توجه به این ویژگی، پرده های هانیکوم در خانه‌هایی که پر سر و صدا هستند نیز کاربردی است.

 

چند منظوره

پرده هانیکوم با کنترل از راه دور

این مدل از پرده‌ها را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که اهداف مختلفی را به طور همزمان ارائه دهند. پرده‌های هانیکوم در سبک‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های متعددی عرضه می‌شوند تا حس کلاس و زیبایی را به فضای شما اضافه کنند.

روش استاندارد برای باز کردن این پرده‌ها، با استفاده از طناب است. با این حال، این می‌تواند برای بچه‌ها و حیوانات خانگی، خطرناک باشد. خوشبختانه، با استفاده از گزینه موتوریزه کردن این مدل پرده،باز و بسته شدن آن آسان شده و برای کودکان نیز ایمن خواهد بود. سیستم بالابر پرده بی سیم، به شما این امکان را می‌دهد که پرده‌های هانیکوم را به راحتی باز و بسته کنید. با این حال، می توانید از یک سیستم کنترل از راه دور یا یک عصای موتوری برای کار با این مدل از پرده ها نیز استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: پرده سالن پذیرایی، از طرح‌های مدرن و ساده تا شلوغ و تجملاتی!

 

اندازه سلول‌های پرده هانیکوم

پرده‌های هانیکوم، در اندازه‌های سلولی مختلف وجود دارند و درک هر یک از آنها قبل از خرید ضروری است. شایان ذکر است که همه اندازه‌های سلول این مدل از پرده برای اندازه‌های مختلف پنجره مناسب نیست و اگر اندازه اشتباهی بخرید، از مزایای کامل پرده‌های هانیکوم بهره‌مند نخواهید شد.

 

پرده هانیکوم تک سلولی

پرده هانیکوم تک سلولی

پرده های هانیکوم تک سلولی سبک هستند و نسبت به نمونه‌های خود عایق کمتری دارند و برای پنجره‌های بزرگ عالی هستند و تنها چیزی که بین این دو سبک متفاوت است، درجات عایق پرده است. یعنی پرده هانیکوم تک سولی، درجه عایق کمتری نسبت به مدل دو سلولی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: پرده زبرا و هر آنچه باید قبل از خرید بدانید

 

پرده هانیکوم دو سلولی

پرده هانیکوم دو سلولی

پرده های هانیکوم دو سلولی سنگین‌تر از پرده های تک سلولی هستند و برای پنجره‌های بزرگ مناسب نیستند. زیرا به دلیل وزن زیاد، به طناب‌هایی که برای باز و بسته کردن پرده وجود دارد، فشار وارد می‌شود و گاهی اوقات باعث خم شدن پرده می‌شوند.

پرده های لانه زنبوری دو سلولی برای پنجره های کوچک و متوسط ایده آل هستند و از آنجایی که عایق بهتری را ارائه می‌دهند، هزینه‌های قبض انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

 

اندازه و سایز سلول‌های پرده هانیکوم

اندازه و سایز سلول‌های پرده هانیکوم

علاوه بر تک و دوتایی بودن سلول‌های پرده هانیکوم، اندازه و سایز سلول‌ها در این مدل پرده نیز متفاوت است. پرده‌ای با سلول‌های کوچکتر دارای چین و چروک‌های باریک‌تری هستند که برای یک پنجره کوچک مناسب است. سلول‌های با اندازه متوسط رایج‌ترین هستند زیرا تقریباً برای همه اندازه‌های پنجره تعادل ایجاد می‌کنند. سلول‌های بزرگ با اندازه‌ی حدود 8 سانتی‌متر، دارای چین‌های بزرگ هستند تا پیچیدگی و ظرافت را به هر پنجره‌ای ارائه دهند.

پیشنهاد مطالعه: تمیز کردن پرده زبرا، نیازی نیست بازش کنید!

 

نکته آخر درباره پرده هانیکوم

پرده های هانیکوم، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پوشش پنجره‌ها و ایجاد عایق بندی مناسب برای پنجره است که برای گرم کردن خانه در زمستان و کاهش هزینه انرژی بسیار موثر خواهد بود. علاوه بر این، می‌توانید سبک‌های مختلفی از این پرده را متناسب با سبک اتاق خود انتخاب کنید.

برای سفارش پرده هانیکوم، می‌توانید با ثبت درخواست در بساز و بچین و مشورت با همکاران ما، به بهترین طراحان و مجریان دسترسی پیدا کنید.

برچسب ها:
پرده
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید