دکوراسیون اتاق کوچک: با این نکات کاربردی معجزه کنید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه این بخش از بساز و بچین نکات و ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون اتاق کوچک را آماده کردیم که مطمئنا می‌توانید با استفاده از این موارد، بهترین دکور را برای اتاق خواب خود ایجاد نمایید.

اگرچه گاهی اوقات ممکن است دکوراسیون اتاق کوچک خسته کننده و چالش برانگیز به نظر برسد، اما اگر برنامه ریزی مناسبی برای دکوراسیون فضای کوچک داشته باشید، اینکار می تواند سرگرم کننده باشد! با ددر نظر گرفتن نکات و تکنیک‌های مناسب طراحی، می توانید اتاق دنج و کوچک خود را به یک خلوتگاه رویایی تبدیل کنید. از راه‌حل‌های هوشمندانه ذخیره‌سازی گرفته تا استفاده از مبلمان چند منظوره، ایده‌های متنوعی برای دکوراسیون اتاق کوچک وجود دارد که جان تازه‌ای به اتاق جمع‌وجور شما می‌بخشند.

در ادامه این بخش از بساز و بچین نکات و ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون اتاق کوچک را آماده کردیم که مطمئنا می‌توانید با استفاده از این موارد، بهترین دکور را برای اتاق خواب خود ایجاد نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان آشپزخانه کوچک با ۱۰ ترفند کاربردی جدید

 

آشفتگی و در هم ریختگی را برطرف کنید

فضای مرتب

هیچ چیزی به اندازه داشتن وسایل زیاد در یک فضای کوچک نمی‌تواند آن فضا را محدود و نازیبا نشان دهد. بنابراین برای اینکه دکوراسیون اتاق کوچک خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید لازم است راه‌هایی را بیابید که مجموعه‌ها را از دید خارج کنید و پشت درها، اطراف میزها یا روی قفسه‌ها را سازماندهی و مرتب کنید. در واقع با چیدمان منظم و دور از دید، فضایی که دارید (هرچند کوچک و محدود) مرتب و دلباز دیده می‌شود.

 

ورودی اتاق را مرتب و تمیز نگه دارید

مرتب کردن ورودی اتاق

وقتی مبلمان و لوازم جانبی جلوی دید اتاق را بگیرند، آن فضا کوچکتر و تنگ به نظر می‌رسد. با جابجایی مبلمان به بیرون و دور کردن انها از گذرگاه‌ها و قسمت ورودی اتاق خواب، فضا باز شده و بزرگتر به نظر می‌رسد. همچنین می‌توانید مبلمان کم حاشیه مانند یک پاف، یک صندلی باز بدون بازو یا یک میز کم ارتفاع را انتخاب کنید و قطعات بزرگ و بلند را در امتداد دیوار قرار دهید. در واقع هرچه قسمت بیشتری از قسمت کف اتاق دیده شود، فضا بزرگتر خواهد بود.

 

رنگ های ملایم و روشن را انتخاب کنید

رنگهای ملایم در دکوراسیون اتاق کوچک

در حالی که رنگ‌های تیره و گرم، فضا را دنج و صمیمی می‌سازند، اما استفاده از رنگ‌های روشن و سرد باعث می‌شوند فضا احساس باز و مطبوع کند. بنابراین اگر تمایل دارید اتاق خواب کوچکی که دارید دلباز دیده شود، بهتر است در هنگام انتخاب رنگ برای اتاق، به سراغ رنگ‌های ملایم و روشن مانند آبی و سبز بروید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک چیست؟

 

از طرح رنگ خنثی استفاده کنید

استفاده از رنگهای ملایم و روشن در دکوراسیون اتاق کوچک

توصیه می‌شود رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در یک خانواده هستند و سعی کنید طرح رنگ خنثی را بیشتر مورد استفاده قرار دهید. رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم و لطیف در بیشتر سطوح به یک اتاق کوچک جلوه بازتری می‌دهند.

 

رنگ های دیوار و مبلمان را هماهنگ کنید

استفاده از رنگ‌های متضاد در یک فضا، می‌تواند یک فضا را از هم بپاشند و آن را حتی کوچک‌تر از آنچه هست نشان دهند. بنابراین برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است مبلمانی که با رنگ دیوار مطابقت دارند و تمایل دارند با فضا ترکیب شوند و توهم یک اتاق بزرگ‌تر را ایجاد کنند، را انتخاب کنید تا دکوراسیون اتاق کوچک بهتر و زیباتری داشته باشید.

 

از نورپردازی مناسب استفاده کنید

استفاده از نور طبیعی

هرچه یک اتاق به خوبی روشن باشد، چه با نور طبیعی یا نور مصنوعی، بزگتر دیده خواهد شد. بنابراین بهتر است در هنگام دکوراسیون اتاق کوچک، از شر پرده‌های ضخیم و سنگین خلاص شوید و پنجره‌ها را باز کنید تا نور طبیعی وارد فضا شود. همچنین می‌توانید لامپ‌های بیشتری اضافه کنید تا نورپردازی مناسبی برای فضای اتاق داشته باشید.

 

از شیشه و اکرلیک استفاده کنید

میز شیشه ای

استفاده از مواد شفاف هر اتاقی را بزرگتر می‌کند. پیشنهاد می‌شود میزهایی از جنس شیشه یا اکرلیک را انتخاب کنید. یک میز کنسول اکریلیک عملا در یک ورودی کوچک یا اتاق نشیمن ناپدید می‌شود و کمک می‌کند تا آن فضای کوچک و محدود، بزرگتر به نظر برسد.

 

پیشنهاد مطالعه: اتاق خواب مستر کوچک 2024+ این 25 ایده جذاب را دریابید!

 

سطوح بازتابنده را اضافه کنید

استفاده از اینه در دکوراسیون اتاق کوچک

از یک قاب آینه بزرگ روی دیوار استفاده کنید یا یک آینه قاب بزرگ را به دیوار تکیه دهید. با استفاده از این سطح بازتابنده، همان جلوه بزرگ‌ کننده اتاق را مانند دیوار آینه‌ای خواهید داشت، اما با سبکی بهتر.

نور در آینه منعکس می شود و در نتیجه احساس بازتری در اتاق کوچک ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید میز قهوه یا میز کناری را با یک تکه آینه بپوشانید، یا برای جلوه‌ای مشابه، یک جعبه آینه‌ای بخرید.

 

اثاثیه یا لوازم داخلی را ساده انتخاب کنید

مبلمان ساده برای دکوراسیون اتاق کوچک

بهتر است اثاثیه یا لوازم داخلی برای دکوراسیون اتاق کوچک را کاملا ساده انتخاب کنید. به عنوان نمونه به جای انتخاب پارچه‌های چهارخانه، پارچه‌های ساده یا با الگوی راه راه یا طرح‌های برجسته ریز و ظریف انتخاب کنید. 

 

فضای ذخیره سازی را به حداکثر برسانید

کمد دیواری از کف تا سقف

شما می‌توانید با نصب یک واحد کمد دیواری از کف تا سقف، از هر سانتی متر در این اتاق خواب کوچک خود، نهایت استفاده را داشته باشید. این کمد دیواری به طور هوشمندانه اتاقی را برای نمایش گنجینه‌ها، قفسه‌هایی برای کتاب‌ها، کشوهایی برای وسایل شخصی بیشتر، سطوحی که نقش میز کنار تخت و چراغ‌های مطالعه را ایفا می‌کنند، در خود جای داده است.

 

از مبلمان با اندازه سفارشی استفاده کنید

تختخواب با اندازه و فضای ذخیره سازی سفارشی

داشتن مبلمان سفارشی که دقیقا متناسب با فضای شما طراحی و ساخته شده است، می‌تواند سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی باشد. به عنوان نمونه، می‌توانید به جای خرید تختخواب‌های آماده، یک تختخواب سفارشی بر اساس شکل و اندازه اتاق خواب خود سفارش دهید و از این طریق، فضای زیادی در بقیه اتاق داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان خانه کوچک | 50 ‌ایده کاربردی به همراه تصاویر

 

از رنگ سفید استفاده کنید

رنگ سفید در دکوراسیون اتاق کوچک

رنگ سفید یکی از رنگ‌های محبوب و پرکاربرد برای دکوراسیون فضای کوچک است و می‌توان از ان به عنوان یک تقویت کننده فضای بی خطر یاد کرد. هرچه میزان استفاده از رنگ سفید در وسایل و مبلمان مورد استفاده در دکوراسیون اتاق کوچک بیشتر باشد، آن فضا بزرگتر و بهتر دیده خواهد شد.

 

از مبلمان چند منظوره استفاده کنید

مبلمان چند منظوره

بهتر است برای دکوراسیون اتاق کوچک، مبلمان چند منظوره را انتخاب کنید. با این انتخاب، نه تنها فضای ذخیره سازی مناسبی برای پنهان کدن وسایل روزمره خواهید داشت بلکه از هر گوشه‌ای نیز می‌توانید برای اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی استفاده کنید.

 

کلام آخر

اگر یک اتاق کوچک دارید و می‌خواهید طراحی داخلی و دکوراسیون آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، لازم است با چند نکته و ترفند در این رابطه آشنا باشید. در واقع ایجاد تعادل بین عملکرد و زیبایی شناسی در هنگام دکوراسیون اتاق کوچک،یک هنر است که با کمی وقت گذاشتن و انتخاب‌های هوشمندانه به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد. با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم می‌توانیدبهترین دکوراسیون اتاق کوچک را داشته باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید