پرده سالن پذیرایی، از طرح‌های مدرن و ساده تا شلوغ و تجملاتی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

نکات انتخاب پرده پذیرایی را بخوانید و با ایده گرفتن از جدیدترین مدل‌های پرده پذیرایی در این مطلب، بهترین انتخاب را داشته باشید.

پرده‌ها یک عنصر مهم در طراحی داخلی هستند که می‌توانند ظاهر و احساس یک فضا را به طور اساسی تغییر دهند و علاوه بر کاربردی بودن، تاثیر بسیار زیادی در افزایش زیبایی یک فضا خواهند داشت. به همین دلیل است که انتخاب پرده مناسب برای فضاهای مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و لازم است در هنگام انتخاب و خرید پرده، به چند نکته مهم و ضروری توجه داشته باشید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین به شما می‌گوییم که چگونه بهترین و مناسب‌ترین پرده پذیرایی را انتخاب کنید و مدل‌های مختلف و جدید از پرده پذیرایی را برای ایده گرفتن شما همراهان عزیز گردآوری کرد‌ه‌ایم.

 

پیشنهاد مطالعه: پردهای جدید اتاق خواب عروس و اتاق کودک پسرانه و دخترانه 2022

 

نکات کلیدی و مهم برای انتخاب و خرید پرده پذیرایی

هنگامی که صحبت از دکوراسیون سالن پذیرایی می‌شود، پنجره‌ها یکی از عناصر کلیدی هستند که باید در نظر بگیرید. در واقع مدل پرده‌ای که برای پنجره‌ها انتخاب می‌کنید تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس سالن پذیرایی خواهد داشت. پرده‌ها یک انتخاب خاص کلاسیک و جاودانه هستند، اما با وجود مدل‌های بسیار زیاد و متنوعی که از مدل پرده وجود دارد، ممکن است انتخاب پرده مناسب برای سالن پذیرایی کمی سخت و دلهره آور باشد. 

اما نگران نباشید! در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در انتخاب پرده پذیرایی کمک خواهد کرد:

 

انتخاب پرده پذیرایی بر اساس نوع پارچه و پوشانندگی آن

یکی از ملاحظات اصلی هنگام انتخاب پارچه پرده، هدفی است که برای استفاده از پنجره‌های خود در یک اتاق خاص دارید. آیا به دنبال پرده‌هایی هستید که نور طبیعی از آن عبور کند و یا پرده‌ای می‌خواهید که پوشش کامل و زیادی را برای پنجره‌ها ایجاد کند؟ با مشخص کردن این موضوع، انتخاب پارچه برای پرده‌ها آسان‌تر خواهد بود.

علاوه بر این سبک طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی نیز نقش بسیار مهمی در انتخاب نوع پارچه خواهد داشت. به عنوان مثال اگر سبک کلاسیک را برای طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی انتخاب کرده‌اید بهتر است به سراغ پارچه‌های سنگین‌تر بروید و اگر سالن پذیرایی شما دارای سبک مدرن و مینیمال است، پارچه حریری و شفاف برای این فضا مناسب‌تر خواهد بود.

بنابراین، انتخاب پارچه ایده‌آل اولین قدم برای انتخاب پرده برای سالن پذیرایی است. اگر پارچه نازکی را انتخاب کنید، به طور موثر نور را مسدود نمی‌کند و اگر پارچه ضخیم را انتخاب کنید، نور را به طور کامل مسدود می‌کند. بنابراین، بر اساس تأثیری که می‌خواهید در سالن پذیرایی خود ایجاد شود، باید پارچه پرده را انتخاب کنید.

پرده حریر سفید با پانل مخمل

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین نمونه پرده ساده و شیک پذیرایی 2022

 

طول پرده پذیرایی خود را مشخص کنید

اندازه گیری را فراموش نکنید! همیشه بهتر است قبل از خرید تمام اندازه‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اندازه پرده‌ها مناسب است. طول پرده،یکی از مهم ترین ملاحظات است که باید هنگام انتخاب پرده پذیرایی، بدانید. اگر پرده‌ای که انتخاب می‌کنید  خیلی کوتاه باشد، تعادل کل فضا را از بین می برد و به ظاهر ارتفاع سقف را کاهش می‌دهد. همچنین اگر خیلی بلند باشد نامرتب به نظر می‌رسد. به همین دلیل، اندازه گیری ارتفاع پنجره و سقف محل بسیار مهم است. 

برای اینکه اندازه گیری دقیقی داشته باشید، بهتر است ابتدا میله پرده را بالای پنجره قرار دهید و فاصله بالای میله تا زمین را اندازه بگیرید تا طول مورد نیاز خود را تعیین کنید. بعد از اینکه طول پرده را به دست آوردید، عرض پنجره را اندازه بگیرید تا مشخص کنید که آیا یک پانل پرده در هر دو طرف پنجره کافی است یا به دو مورد نیاز است.

در نهایت، میله‌ای را انتخاب کنید که از سبک پرده و اتاق پشتیبانی کند. یک میله فلزی با تزئینات مدرن برای یک فضای جدید و مدرن به خوبی کار می‌کند، در حالی که یک میله چوبی می‌تواند حس گرما را برای فضای کلاسیک اضافه کند.

برای اینکه میله پرده و پرده‌ها بدون انسداد نور زیاد قاب پنجره را ببندند، بهتر است عرض پرده حداقل به اندازه 20 سانتی متر از دو طرف پنجره بزرگتر باشد.

 

پرده بلند با پنل مخمل ساده طوسی و پنل طرحدار

 

پیشنهاد مطالعه: مدل پردهای جدید آشپزخانه 2022 و پذیرایی

 

نحوه انتخاب رنگ پرده پذیرایی

به طور کلی، بهتر است رنگ و طرح‌ پرده‌ها برای پنجره‌ها و درها با بقیه مبلمان هماهنگ باشد. اما با این حال می‌توانید پرده‌هایی را انتخاب کنید که با دکور تضاد داشته باشد.

شما می‌توانید با انتخاب پرده‌هایی با رنگی که سایه دیوارها را تکمیل می‌کنند، ظاهری دلپذیر داشته باشید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید بر روی طراحی پرده تمرکز داشته باشد، رنگی را انتخاب کنید که با مبلمان و دیوارها در تضاد باشد.

نکته قابل توجهی که باید در هنگام انتخاب رنگ پرده پذیرایی در نظر بگیرید این است که اگر فضای پذیرایی پر جنب و جوش است و رنگ‌های زیادی دارد، بهتر است یک سایه خنثی از پرده مانند بژ گرم، کرمی، شیری یا سفید را انتخاب کنید تا به تعادل رنگ کمک کند و اطمینان حاصل کنید که اتاق خیلی شلوغ نیست. اما اگر فضا و ترکیب رنگ در سالن پذیرایی بسیار ساده است، می‌توانید با انتخاب یک رنگ خاص و جسورانه برای پرده‌ها، گرما و جذابیت بیشتری را برای این فضا ایجاد کنید.

به طور کلی، پرده‌ها به دلیل اندازه‌شان نقش مهمی در رنگ بندی اتاق نشیمن دارند. هنگام انتخاب آن، به این فکر کنید که با پرده‌های باز و بسته، فضای پذیرایی چگونه به نظر می‌رسد.

 

پرده شیک و زیبا برای سالن پذیرایی

 

پیشنهاد مطالعه: مدل پردهای جدید پذیرایی 2022 [مدل پرده پانچ پذیرایی شیک]

 

نمونه‌های جدید و زیبا از پرده پذیرایی

برای اینکه بتوانید بهترین مدل پرده را برای سالن پذیرایی انتخاب کنید، بهتر است ابتدا نمونه‌های جدید و مختلف از پرده پذیرایی را ببینید و بعد با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم و در نظر گرفتن سلیقه خود، بهترین و مناسب‌تریپ پرده برای سالن پذیرایی را انتخاب کنید.

 

شیک ترین مدل پرده پذیرایی با پنل مخمل طرح دار و ساده

 

زیباترین مدل پرده برای سالن پذیرایی با پنل مخمل دو رنگ شیک و خاص

 

خاص ترین مدل پرده پذیرایی بسیار شیک و کلاسیک

 

مدل پرده شیک و زیبا با پنل مخمل و حریری برای سالن پذیرایی

 

زبباترین مدل پرده پانچ به رنگ آبی روشن برای سالن پذیرایی

 

مدل پرده ساده و شیک با پنل های کرمی و پرده حریری سفید برای سالن پذیرایی

 

شیک ترین مدل پرده پذیرایی با رنگ روشن و زیبا

 

خمدل پرده پذیرایی خاص با پنل مخمل و حریر شاین دار

 

مدل جدید پرده پذیرایی ترکیب پنل پانچ مخمل و حریری

 

مدل پرده پذیرایی زیبا با پارچه طرحدار ست شده با کوسن مبل

 

زیباترین مدل پرده پذیرایی با پنل مخمل طرح دار و ترکیب رنگ سفید و کرمی

 

زیباترین مدل پرده پذیرایی با ترکیب 3 پنل ساده و طرحدار و حریری و ترکیب رنگ کرمی و سفید

 

ساده ترین مدل پرده برای پذیرایی مدرن

 

مدل پرده حریری ساده و زیبا برای سالن پذیرایی

 

مدل جدید پرده پذیرایی ترکیبی از پرده شید رول و پنل پارچه ای طرحدار

 

مدل پرده پذیرایی با پارچه مخمل کرمی و حریر سفید ساده

 

مدل پرده پذیرایی شیک به رنگ صورتی در کنار مبل طوسی

 

پرده شیک با پنل ساده پانچ شده به رنگ سورمه ای برای سالن پذیرایی

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین مدل پرده کرکره ای منزل و اداره جدید [2022]

 

کلام آخر

انتخاب پرده پذیرایی ممکن است ساده‌ترین کار نباشد، اما فرصتی است که می‌توانید با استفاده از آن سبک شخصی خود را به خوبی بیان کنید. با این نکات و ایده گرفتن از مدل‌های جدید پرده پذیرایی، می‌توانید پرده‌های مناسبی را برای فضای سالن پذیرایی خود پیدا کنید.

برچسب ها:
پرده
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید