دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل، خانه شما چیزی کم ندارد!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ایده های کاربردی و شیک برای دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل را در ادامه بخوانید و خانه خود را به زیباترین شکل ممکن چیدمان کنید

وقتی صحبت از دکوراسیون منزل می‌شود اولین چیزی که به آن فکر می‌کنیم چیدمان مبلمان است! اما همیشه برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا و شیک نیازی به وجود مبلمان نیست و می‌توان با استفاده از چند ایده جذاب و شیک، دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل ایجاد کرد.

در حال حاضر، اتاق نشیمن بدون مبل به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند؛ زیرا فضای داخلی آپارتمان‌های امروزی کوچک بوده و صاحبان خانه و اجاره کنندگان نیز به طور یکسان به دنبال استفاده حداکثری از فضا هستند و تمایل دارند تا فضاهای منحصر به فرد و همه کاره داشته باشند. به همین دلیل است که دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل، به یکی از گزینه‌های محبوب و جذاب برای بیشتر خانواده‌ها تبدیل شده است.

ممکن است فکر کنید در اتاق نشیمن بدون مبل، شکاف بزرگی وجود داشته باشد، اما این درست نیست! چرا که ترفندهای طراحی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای چیدمان و دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل استفاده کنید و همچنان یک فضای شیک و زیبا داشته باشید. 

بنابراین اگر شما نیز به فکر چیدمان منزل بدون مبلمان هستید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید تا با چند ایده کاربردی و شیک در این زمینه آشنا شوید و شیک‌ترین دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل را داشته باشید.

 

چرا طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن بدون مبل را انتخاب کنیم؟

 

  • اولین دلیلی که ممکن است دکوراسیون منزل بدون مبل را در نظر بگیرید، انعطاف پذیری است. چیدمان منزلی که بتوانید آن را به راحتی عوض کرده و تغییر دهید، انتخاب‌های طراحی زیادی را ارائه می‌دهد.

 

  • گاهی اوقات ممکن است فقط به این دلیل که فضای کافی برای قرار دادن مبل در اتاق وجود ندارد، به سراغ انتخاب چیدمان منزل بدون مبل بروید و یا ممکن است چالش‌های دیگری مانند وجود پله‌ها یا راهروهای باریک مانع از قرار دادن مبل در فضای داخلی منزل شوند. در این شرایط بهترین کار این است که به فکر چیدمان منزل بدون مبل باشید و از ایده‌های جایگزین و جذاب استفاده کنید.

 

  • اگر در حال اجاره کردن خانه هستید و باید هر چند وقت یکبار جابجایی داشته باشید، می‌توانید با کنار گذاشتن مبل، هم فرآیند جا به کردن راحتتری داشته باشید و هم مقداری پول پس انداز کنید.

 

  • وقتی صحبت از اتاق نشیمن می‌شود، هیچ قانون یکسانی برای چیدمان آن وجود ندارد. در واقع شما نیازی به داشتن مبل برای چیدمان اتاق نشیمن خود ندارید. اتاق نشیمن بدون مبل نیز می تواند یک طراحی داخلی شیک برای یک فضای کوچک یا بزرگتر باشد.

 

  • مبلمان نباید نقطه کانونی اتاق نشمین باشد. با حذف کردن مبل از دکوراسیون، می‌توانید به راحتی توجه را به قسمت دیگری از خانه خود جلب کنید. این می‌تواند یک نمای پنجره یا شاید یک نورپردازی فوق العاده در منطقه نشیمن باشد. فقط بازی با برخی از عناصر اصلی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و یک دکوراسیون منزل بدون مبل فوق العاده شیک و دنج را ایجاد نماید.

 

ایده‌های کاربردی و شیک برای دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل

با استفاده از ایده‌های شیک و کاربردی می‌توانید بدون اینکه نیازی به استفاده از مبلمان داشته باشید، دکوراسیون منزل خود را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید و یک فضای عالی برای خود و خانواده ایجاد کنید:

 

از ترکیب مناسبی از موکت، فرش و کوسن استفاده کنید

چیدمان خانه بدون مبل

فضای غذاخوری شیک

همانطور که می‌دانید تنوع بی نظیر و زیادی از فرش و موکت وجود دارد که می‌توانید برای قسمت کف در منزل خود مورد استفاده قرار دهید. بهتر است فرش و موکتی که برای پوشش کف خانه استفاده می‌کنید از نظر ترکیب رنگ و طرح و اندازه فوق العاده زیبا و چشم نواز و مناسب باشند. در نهایت با استفاده از مجموعه‌ای از کوسن‌ها، فضایی مناسب برای نشستن یا استراحت ایجاد کنید.

می‌توانید رنگ‌ها، شکل‌ها و بافت‌های مختلفی را با هم ترکیب کنید و یک تم منحصر به فرد به دست آورید. برای ایجاد جلوه شرقی در دکوراسیون منزل خود، بهترین پیشنهاد این است که فرش‌های ایرانی را با کوسن‌های سفارشی همرنگ امتحان کنید. و یا برای ایجاد حال و هوای بوهو در دکوراسیون منزل، به سراغ استفاده از فرش‌های پاستیلی با کوسن‌های منگوله دار بروید.

به یاد داشته باشید که راحتی را نادیده نگیرید. فرش ها باید به اندازه کافی ضخیم بوده و دارای بالشتک‌های نرم زیادی برای پشتیبانی باشند. به این ترتیب، فضایی خواهید داشت که می‌توانید ساعت‌ها در آن استراحت کنید.

پیشنهاد مطالعه: نکات طلایی چیدمان فرش در پذیرایی و اتاق خواب

 

از انواع پاف نشیمن استفاده کنید

پاف و نشمین برای چیدمان خانه بدون مبل

 

انوع پاف نشمین، می‌توانند هم راحت و هم شیک باشند. بنابراین می‌توانید با استفاده از انواع بالشتک و پاف نشمین، دکوراسیونی زیبا به سبک خاورمیانه داشته باشید و یا با کوسن‌های تخت و فرش‌های تاتامی، چیدمان منزل خود را به سبک ژاپنی انجام دهید. خوشبختانه امروزه مدل‌های بسیار متنوع و زیبایی از انواع پاف نشمین در رنگهای ثابت، راه راه، گلدار و غیره طراحی و تولید می‌شوند که جز بهترین انتخاب‌های برای دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل محسوب می‌شوند. 

 

از تاثیر لوازم تزئینی و اکسسوری‌ها غافل نشوید

استفاده از گل و گیاه برای چیدمان منزل بدون مبل

اکسسوری های زیبا برای چیدمان خانه بدون مبل

لوازم جانبی و اکسسوری‌ها، تاثیر زیادی در ایجاد ظاهری متمایز برای دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل را دارند. برای شروع، می‌توانید گیاهان آپارتمانی را در نظر بگیرید و از این طریق طراوت و شادابی را به فضای داخلی منزل خود اضافه کنید. می توانید از گونه‌های کوچک گلدانی یا گیاهان بزرگتر که در کنار پنجره‌ها بهترین عملکرد را دارند را انتخاب کنید و از این طریق، دکوراسیون زیبایی را برای خانه خود ایجاد نمایید.

اگر چیدمان منزل بدون مبلمان را انتخاب کردید، اجازه ندهید دیوارهایتان خالی بمانند. آنها را با آثار هنری مورد علاقه خود بپوشانید. پوسترها و عکس‌های قاب شده جز بهترین گزینه‌ها برای تزیین دیوارها هستند و می‌توانند یک نطقه کانونی جذاب را برای فضای خانه ایجاد کنند. آویزهای دیواری نیز راه دیگری برای منحصر به فرد جلوه دادن فضاهای داخلی هستند. در هر صورت، به یاد داشته باشید که همه آنها باید ظاهر کلی اتاق را تکمیل کنند.

نورپردازی و آینه کاری نیز در ایجاد محیطی دلپذیر نقش بسزایی دارند. بهتر است از طرح روشنایی مناسب برای مناطقی که نیاز به روشنایی بیشتری دارند، استفاده کنید. آینه‌هایی با اشکال و اندازه‌های مختلف می‌توانند نور طبیعی را منعکس کرده و فضای داخلی منزل را بزرگتر جلوه دهند.

همچنین می‌توانید برای جذاب‌تر شدن دکوراسیون منزل، یک یا دو صندلی تک نفره با طراحی خاص را در یک گوشه از خانه قرار دهید و فضایی دنج و عالی در اتاق نشمین خود ایجاد کنید. 

پیشنهاد مطالعه: تزئینات ارزان چیست؟ معرفی انواع تزیینات ارزان قیمت برای شما

 

فضای نشیمن به سبک مراکشی ایجاد کنید

چیدمان خانه بدون مبل به سبک مراکشی

چیدمان خانه بدون مبل به روش مراکشی

برای ایجاد یک اتاق نشیمن با الهام از سبک مراکشی، فقط به کوسن‌های کف یا نشیمنگاه کف، چند بالش رنگارنگ، پاف و لامپ نیاز دارید. این یک راه عالی برای تبدیل کردن زمین به دنج‌ترین نقطه اطراف است. اگر تم رنگارنگ با فضای شما مناسب نیست، می‌توانید از ترکیب رنگ مورد علاقه خود که تناسب و هماهنگی خوبی را در چیدمان منزل ایجاد می‌کند استفاده کنید و یک فضای صمیمی و دنج برای خانه خود بدون استفاده از مبلمان ایجاد نمایید.

 

از تشک‌های رختخواب به عنوان فضای نشیمن استفاده کنید

چیدمان منزل بدون مبل با استفاده از تشک

احتمالا همه خانواده‌ها تعداد زیادی تشک در کمد رختخواب خود دارند که برای استفاده در مواقع ضروری و زمان‌هایی که مهمان دارند، ذخیره شده‌اند. شما می‌توانید روکش زیبا و شیکی را برای این تشک‌ها در نظر بگیرید و به عنوان فضای نشمین در قسمت‌های مختلف اتاق نشمین قرار دهید و با استفاده از بالش‌ها و کوسن‌های زیبا، یک فضای دنج و راحت برای نشستن و معاشرت ایجاد نمایید و یک دکوراسیون شیک و زیبا بدون استفاده از مبلمان برای خانه خود ایجاد کنید.

 

برای دکوراسیون اتاق خواب بدون مبلمان، از تشک کف استفاده کنید

چیدمان اتاق خواب بدون مبلمان

برای ایجاد یک اتاق خواب دنج و شیک بدون مبلمان، تشک‌های کف را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. این تشک‌های زمینی بسته به نیاز و فضای شما انواع مختلفی دارند و می‌توانید بدون اینکه نیازی به استفاده از سایر وسایل و مبلمان داشته باشید، از این تشک‌ها برای ایجاد یک فضای خواب راحت و دنج در اتاق خواب خود استفاده کنید.

این تشک‌ها انعطاف پذیر، همه کاره و محکم هستند. شما می‌توانید این تشک را بر روی پالت های چوبی قرار دهید و یا برای جلوه دراماتیک‌تر، یک سایبان حریری یا چند چراغ ریسمانی روی دیوار پشت تشک اضافه کنید.

 

کلام آخر

دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل نیز می‌تواند به اندازه دکوراسیون منزل با استفاده از مبل، شیک و جذاب باشد. به شرطی که برای چیدمان خانه بدون مبلمان، با خیال راحت خلاقیت به خرج دهید و فرش های زیبا، کوسن و پاف‌های نشیمن، اکسسوری‌های زیبا و شیک را برای چیدمان منزل امتحان کنید تا بهترین گزینه را برای فضای کوچک خود پیدا کنید. از ترکیب و تطبیق الگوها و بافت ها برای افزودن جذابیت بصری به فضا نترسید. همچنین به خاطر داشته باشید که فقط به دلیل اینکه از مبل در دکوراسیون منزل استفاده نمی‌شود، نباید احساس کنید که چیزی در چیدمان و دکوراسیون منزل شما کم است. 

شما چه ایده‌هایی برای چیدمان خانه بدون مبل دارید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید