جای تلویزیون در پذیرایی مربع؛ چگونه هوشمندانه بچینیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

نحوه انتخاب جای تلویزیون در پذیرایی مربع، چقدر باید از تلویزیون فاصله بگیرم؟ ایده های تعیین جای تلویزیون در پذیرایی مربع

تا به حال شده پس از خرید یک وسیله خاص مثل تلویزیون، هیچ جایی برای قرار دادن آن پیدا نکنید؟ قطعا یافتن مکان مناسب برای قراردادن لوازم در پذیرایی متناسب با فرم فضا، اهمیت بسیار زیادی دارد.

استفاده از تلویزیون به عنوان یک رسانه اطلاع رسانی و سرگرمی در خانه‌های امروزی ضروری است. به همین دلیل اکثر اوقات افراد تلاش می‌کنند تا بهترین لوکیشن را برای قرار دادن تلویزیون انتخاب کنند. چالش‌های متعددی برای انتخاب جای تلویزیون در پذیرایی مربع و مستطیل وجود دارد که در این مقاله به صورت انحصاری، نحوه چیدمان و قرارگیری تلویزیون در پذیرایی مربعی شکل را بررسی می‌کنیم. اگر شما نیز چالش مشابهی دارید و قصد دارید بهترین جای تلویزیون در پذیرایی مربع را کشف کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

 

نحوه انتخاب جای تلویزیون در پذیرایی مربع

بهترین  جای تلویزیون در پذیرایی مربع

برای بسیاری از ما، ترکیب فناوری با دکوراسیون محیط‌های زندگیمان چالش‌برانگیز است. در این راستا، سعی می‌کنیم بهترین راهکارها را برای یک دکوراسیون هماهنگ با تلویزیون‌مان پیدا کنیم. انتخاب مکان مناسب برای قرارگیری تلویزیون در فضای پذیرایی مربعی شکل، نیاز به دقت زیادی دارد. در اینجا چند نکته کاربردی برای تعیین جای تلویزیون در پذیرایی مربع اشاره می‌کنیم.

 

1- یافتن مکان مناسب برای تلویزیون

جای تلویزیون در پذیرایی کوچک

اگر هدفتان از قرار دادن تلویزیون در فضای پذیرایی، دسترسی راحت و دید آسان به آن است، باید مکانی انتخاب کنید که ترافیک انسانی زیادی در آنجا نداشته باشید. همچنین، حتماً مطمئن شوید که تابش مستقیم نور خورشید بر روی صفحه تلویزیون تا حد امکان جلوه‌ای ناخوشایند ایجاد نمی‌کند. در این مرحله، قبل از انجام هرگونه تغییرات در دیوارها، مکان‌های مختلف را امتحان کنید.

 

2- منبع برق و تغذیه

جای تلویزیون در پذیرایی بزرگ و لوکس

منبع برق مناسب را در نزدیکی محل قرارگیری تلویزیون را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که این منبع برق برای تأمین نیازهای تلویزیون و دیگر دستگاه‌های جانبی آن کفایت می‌کند. همچنین، مکان‌های پنجره و نورپردازی را در نظر بگیرید تا در طراحی مکان مناسب تلویزیون به این موارد توجه کنید.

 

3- ارتفاع مناسب تی وی را در نظر بگیرید

ارتفاع مناسب تلویزیون در یک سالن پذیرایی ساده با مبل مدرن

مهمترین نکته در تعیین جای تلویزیون در پذیرایی مربع، ارتفاع قرارگیری تلویزیون است. بهتر است تلویزیون را در ارتفاعی قرار دهید که آن را به راحتی و بدون خم کردن سر به بالا یا پایین مشاهده کنید. این کار باعث جلوگیری از ایجاد فشار و تنش بر روی گردن و چشمان شما می‌شود. ارتفاع تلویزیون از زمین را به‌طور متوسط حدود ۴ فوت (حدود ۱.۲ متر) در نظر بگیرید. متناسب با ابعاد تلویزیون، این ناحیه را تنظیم کنید.

 

4- تلویزیون به عنوان نقطه مرکزی

جای تلویزیون در سمت دیوار مقابل کاناپه

اگر تلویزیون نقطه مرکزی اتاق است، آن را در وسط نشیمنگاه قرار دهید. اما اگر نقطه کانونی دیگری مانند یک نقاشی زیبا یا پنجره و شومینه دارید، تلاش کنید تا تلویزیون را در دیوار مجاور نقطه کانونی قرار دهید و از طراحی جذاب آن لذت ببرید. یادتان باشد که چنین فضاهایی به شما امکان می‌دهند تا با درنظر گرفتن انعکاس نور طبیعی محل تلویزیون را مشخص کنید.

 

5- ادغام با دکوراسیون

جای تلویزیون در فضای کوچک

برای یک ظاهر هماهنگ و زیبا، تلویزیون را با قرار دادن آن در یک واحد قفسه یا احاطه آن با کتاب‌ها، اشیا تزیینی و عکس‌ها در دکوراسیونتان یکپارچه کنید. همچنین، می‌توانید آن را با یک دیوار کلاژ عکس، آجر نما یا نقاشی در قاب‌های رنگی احاطه کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل های دکور پشت تلویزیون + تصاویر

 

6- نوع و سبک مبلمان

جای تلویزیون در پذیرایی دکوراتیو

شاید باورتان نشود که پیدا کردن جای تلویزیون در پذیرایی مربع، تا چه اندازه به نوع و سبک مبلمان وابسته است. معمولا پذیرایی کوچک باید حتما با استفاده از مبلمان مدرن و ساده دیزاین شود تا فضا دچار گرفتگی نشود! اما فضاهای بزرگ می‌توانند با استفاده از مبلمان کلاسیک در مقابل تلویزیون دیزاین شوند. به همین دلیل در زمان پیدا کردن جای تلویزیون در پذیرایی مربع، باید به نوع مبلمان نیز توجه کافی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چیدمان مبل و تلویزیون، بهترین چیدمان‌ها برای انواع فضاها

 

7- جزییات فضا را تجزیه و تحلیل کنید

جای تلویزیون در پذیرایی ساده آبی رنگ

برای پیدا کردن جای تلویزیون در پذیرایی مربع، باید جزییات فضا را با دقت بالایی بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید تمام جزییات فضا را یادداشت نمایید. وجود هرگونه دفرمگی یا قناسی بر روی دیوارها، ستون‌ها، پنجره، درب ورود یا درب بالکن، درب کمد یا شومینه می‌توانند بر روی چیدمان تلویزیون در پذیرایی اثرگذار باشد. به همین دلیل باید حتما این جزییات را یادداشت کنید و متناسب با همه آن‌ها ایده پردازی کنید و مطابق با اصول اقدام نمایید.

 

چقدر باید از تلویزیون فاصله بگیرم؟

چقدر باید از تلویزیون فاصله بگیرم؟

فاصله میان شما و تلویزیون نقش مهمی در تجربه دیدنی شما دارد. خیلی دور نشستن باعث می‌شود جزئیات روی صفحه قابل مشاهده نباشند و اما خیلی نزدیک نشستن ممکن است چشم‌ها را خسته کند. پیدا کردن فاصله متوسط به شما اجازه می‌دهد که به آسانی از تلویزیون خود لذت ببرید و دکوراسیون اصولی بچینید. متخصصان توصیه می‌کنند که برای تلویزیون ۵۵ اینچی با کیفیت 4K، حدود ۲.۳ متر فاصله بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از یک ماشین حساب فاصله مورد نیاز را برای تلویزیون خود محاسبه کنید.

  • تلویزیون ۴۲ اینچ - حدود ۱.۸ متر
  • تلویزیون ۵۰ اینچ - حدود ۲.۱ متر
  • تلویزیون ۵۵ اینچ - حدود ۲.۴ متر
  • تلویزیون ۶۵ اینچ - حدود ۲.۷ متر
  • تلویزیون ۷۵ اینچ - حدود ۳.۲ متر

یادتان باشد که این اعداد توصیه‌ هستند، اما قطعاً با توجه به محدودیت‌ها و شرایط مختلف می‌توانید محل قرارگیری تلویزیون را نزدیکتر یا دورتر تنظیم کنید

 

ایده تعیین جای تلویزیون در پذیرایی مربع

ایده تعیین جای تلویزیون در پذیرایی مربع

پیدا کردن ایده هایی برای تعیین مناسب ترین جای تلویزیون اهمیت زیادی در چیدمان دارد. چرا که تلویزیون به عنوان یکی از نقاط کانونی مورد توجه قرار میگیرد! به همین دلیل باید با استفاده از ایده هایی که در ادامه به آن اشاره میکنیم، بهترین محل قرار گرفتن تلویزیون در فضای پذیرایی را کشف کنید.

 

1- قرار دادن تلویزیون بر روی دیوار کانونی

قرار دادن تلویزیون بر روی دیوار کانونی

یکی از ایده های جذاب برای مشخص کردن بهترین مکان قرار گیری تلویزیون در پذیرایی مربع، جانمایی تلویزیون در دیوار کانونی است. حتی اگر در پایین این دیوار شومینه مدرن و دیواری داشته باشید، باز هم می‌توانید با قرار دادن تلویزیون در بالای آن (در صورتی که ارتفاع مناسب و استاندارد باشد) استایلی شیک و جذاب در دکوراسیون داخلی خلق کنید و از آن لذت ببرید.

 

2- چیدن مبلمان به حالت U و قرار دادن تلویزیون در ساید مقابل

چیدن مبلمان به حالت U و قرار دادن تلویزیون در ساید مقابل

یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای مشخص کردن جای تلویزیون در پذیرایی مربع، چیدن مبلمان به شکل U است. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از این ایده، مبلمان را در سه ضلع مختلف بچینید و تلویزیون را در یکی از ضلع های خالی قرار دهید. به این ترتیب لازم است تا فضای عبور و مرور و جریان خانه را با ایجاد فاصله در بین مبلمان مدنظر قرار داشته باشید.

 

3- چیدمان کاناپه روبروی تلویزیون

چیدمان کاناپه روبروی تلویزیون

مشخص کردن جای تلویزیون در پذیرایی مربع باید بسیار هوشمندانه انجام شود. اگر محدودیت فضا جدی باشد و تاکیدی بر وجود مبلمان های کوچک وجود نداشته باشد، می‌توانید با استفاده از چیدمان کاناپه در مقابل تلویزیون دیزاینی ساده خلق کنید. در این سبک دکوراسیون و چیدمان معمولا میز پذیرایی در جلوی مبلمان و مابین تلویزیون و کاناپه قرار می‌گیرد تا استایلی شیک و کاربردی در فضا خلق شود.

 

4- چیدن مبلمان به شکل L در مقابل تلویزیون

چیدن مبلمان به شکل L در مقابل تلویزیون

یکی از جذاب‌ترین ایده‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها جای تلویزیون در پذیرایی مربع را مشخص کنید، چیدمان ال است. در این سبک چیدمان باید تلویزیون در ضلع مقابل مبلملن قرار گیرد. این مدل چیدمان مبل و تلویزیون معمولا برای نواحی استفاده می‌شود که یک ضلع اتاق دارای پنجره یا درب ورود و خروج است. در چنین فضایی معمولا توجه به نور طبیعی اتاق و ایجاد انعکاس بر روی تلویزیون نیز اهمیت زیادی دارد.

 

5- چیدمان همه جانبه مبلمان اطراف تلویزیون

چیدمان همه جانبه تلویزیون و مبلمان

هرچند این روش بسیار شبیه به چیدمان مبل به شکل U  است، اما تفاوت هایی در چیدمان و اکسسوری وجود دارد. در این سبک چیدمان تفاوتی ندارد که مبلمان روبروی تلویزیون کاناپه است یا مبلمان کناری چپ و راست تلویزیون با استایل کاناپه انتخاب شده‌اند! در واقع تمرکز بر مرکز قرار دادن تلویزیون و امکان مشاهده از هر طرف است. به همین دلیل چیدمان همه جانبه با انواع ست مبلمان و پافر قابل پیاده سازی است و می‌توانید از جذابیت آن لذت ببرید.

 

6- تلویزیون وسط مبلمان

تلویزیون وسط مبلمان

در فضاهایی که محدودیت زیادی وجود دارد، جای تلویزیون در پذیرایی مربع متفاوت است. در این مدل چیدمان معمولا دو صندلی میزبان یا مبلمان ساده در سمت راست و چپ تلویزیون رو به مرکز مبلمان یا همان میز پذیرایی قرار می‌گیرد. در طرف دیگر نیز مبلمان ساده یا کاناپه قرار می‌گیرد تا استایلی بی نظیر در آن ایجاد شود. این سبک مشخص کردن جای تلویزیون در پذیرایی مربع، مخصوص فضاهای کوچک یا مبلمان‌های خاص است.

بیشتر بخوانید: شلف دیواری تلویزیون، کاربردی و شیک برای خانه‌های کوچک

 

کلام آخر

برای پیدا کردن بهترین جای تلویزیون در پذیرایی مربع، باید حتما تحلیل هوشمندانه‌ای از فضا داشته باشید. کشف این که چگونه یک فضای کاربردی، با رفت و آمد مناسب و جریان مطلوب ایجاد کنید که تمام جزییات محیط در آن احساس شود، اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل لازم است تا با استفاده از توضیحاتی که در بالا اشاره می‌کنیم، بهترین نحوه چیدمان پذیرایی را بررسی کنید.

شما چه مدل دیزاینی برای تلویزیون در پذیرایی مربع مدنظرتان است؟ حتما آن را بنویسید.

 

منابع:

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید