دکوراسیون منزل مینیمال، خانه‌ات را ساده اما زیبا بچین!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

از سادگی تا دکوراسیون منزل مینیمال، نحوه ایجاد دکوراسیون منزل مینیمال با مبلمان مینیمال، نحوه چیدمان، نکات نورپردازی و...

فضای پر هیاهوی این دنیا و زندگی باعث شده است انسان‌ها به دنبال پناهگاهی خلوت برای داشتن آرامش باشند. ساده‌گرایی و پرهیز از هرگونه تجمل در طراحی دکوراسیون منزل یکی از راهکارهایی است که اخیرا با استقبال بی‌نظیری رو‌به‌رو شده است. سبک مینیمالیسم خالی از هرگونه شلوغی و پیچیدگی بوده که برای آرامش روح و روان بسیار مفید است. اگر شما هم به دنبال دریافت آرامش و حس راحتی بیشتر هستید، با ما برای ایجاد دکوراسیون منزل مینیمال همراه بمانید تا خانه خود را به نحو ایده‌آل چیدمان نموده و بیشتر با چگونگی طراحی آن آشنا شوید.

 

از سادگی تا دکوراسیون منزل مینیمال

خانه شیک و مینیمال

طراحی ساده و مینیمال

در سبک مینیمال به دنبال دستیابی به طراحی بهتر از طریق سادگی، بدون توجه به تزئینات و جزئیات هستیم که سادگی در فرم، فضا، متریال، رنگ و ... حرف اول را می‌زند. سادگی و محدودیت در عناصر، سبک مینیمال را شکل داده که در آن تزئینات زیاد یا پیچیده دیده نمی‌شود بلکه با تکیه بر مواد ساده و پالت‌های تک رنگ و نورپردازی مناسب، فضای دلباز به وجود می‌آید. مینیمالیسم فضای آرامش‌بخش ایجاد کرده و از فضای موجود بهترین استفاده را نموده است.

در دکوراسیون خانه مینیمال بیشتر به هماهنگی و انعکاس طبیعت از طریق عناصر طبیعی پرداخته می‌شود و بیشتر وسایل برحسب نوع کاربری چیده می‌شوند در نتیجه به نوعی پاکسازی محیط صورت می‌گیرد. با پاکسازی محیط اشیا و لوازم اضافه دور ریخته شده و تنها اجزای ضروری نگه داشته می‌شوند. با چنین دکوراسیونی، خانه خلوت‌تر به نظر رسیده و روح فرصتی برای آرامش یافتن پیدا می‌کند. از سویی دیگر نظافت منزل هم راحت‌تر انجام خواهد شد و با حذف خرج‌های بیهوده، میزان پس‌انداز افزایش می‌یابد و خلاقیت فردی را نیز افزایش می‌دهد.

 

نحوه ایجاد دکوراسیون منزل مینیمال

دکوراسیون مینیمال

میز ناهارخوری مینیمال

برای ایجاد دکوراسیون مینیمال در خانه راهکارهای زیادی وجود دارد که با حداقل اجزا می‌توان به بیشترین میزان زیبایی و تاثیرگذاری رسید. راهکارهای ایجاد دکوراسیون خانه مینیمال عبارتند از:

 

استفاده از خطوط صاف در طراحی منزل مینیمال

حداقل جزئیات در دکوراسیون مینیمال

خطوط صاف و اشکال ساده به فضا نظم داده و طراحی ساده و بی‌آلایشی را به وجود می‌آورند که می‌توان با آن‌ها دکوراسیونی مینیمال به وجود آورد. به عنوان مثال لوسترهای ساده که تنها یک خط صاف با یک لامپ آویخته شده دارند برای ایجاد محیطی مینیمال مناسب هستند. تابلوهای هنری، کاغذ دیواری‌های ساده، گلدان‌های مینیمال، مبلمانی با طراحی ساده و یکدست، فرش‌هایی به دور از نقش و نگارهای پیچیده و ... جزو مواردی هستند که طراحی دکوراسیون منزل مینیمال استفاده می‌شوند.

 

بخوانید: جدیدترین مدل فرش مینیمال بخر و دكوراسیون رو شیك بچین !

 

محدود کردن رنگ‌ها برای خلق دکوراسیون خانه مینیمال

رنگ های محدود در طراحی مینیمال

در سبک مینیمال تاکید بر این است که رنگ‌ها محدود و مونوکروم باشند. معمولا رنگ‌های خنثی و روشن بهترین گزینه محسوب می‌شوند اما می‌توان به جای چنین رنگ‌هایی، رنگ تیره را هم جایگزین کرد. اگر تمایلی به استفاده تک رنگ وجود ندارد می‌توان رنگ‌های محدود که در یک طیف قرار گرفته‌اند را جایگزین کرد. هرچقدر تناژ رنگ‌ها به هم نزدیک‌تر باشد خلق دکوراسیون مینیمال در منزل ساده‌تر است. حتی می‌توان فقط دو رنگ را به عنوان رنگ اصلی برگزید و سراسر خانه را با آن آراست.

 

مونوکروم چیست؟ مونوکروم به معنای تک رنگ است.

 

پرهیز از پرداختن به جزئیات در دکوراسیون منزل مینیمال

عناصر تزئینی و ضروری در دکوراسیون مینیمال

نمایی از دکوراسیون مینیمال

در طراحی خانه به سبک مینیمال نباید بیش از حد بر روی جزئیات تمرکز کرد. جزئیات زیاد نقش تزئینی بازی کرده و باعث پر شدن خانه با لوازم دکوری و اکسسوری‌های غیر ضروری می‌شود که با سادگی منافات دارد. هرچقدر جزئیات غیر ضروری و اضافه بیشتر حذف شود، سبک منزل به سمت مینیمال شدن پیش می‌رود.

در صورت لزوم و برای خارج شدن خانه از حالت یکنواختی می‌توان گوشه‌ای از منزل و در فضاهای خاص به تعداد اندک و محدود از دکوریجات استفاده کرد. ترجیحا اکسسوری‌هایی به کار می رود که در کنار تزئینی بودن، جنبه کاربردی هم داشته باشند.

 

خلق دکوراسیون خانه مینیمال با مبلمان ساده

مبلمان مینیمال

صندلی مینیمال

مبلمان در اینجا شامل میز، مبل و صندلی می‌شود. ساده‌ترین مبلمان که بدون دسته یا با دسته‌های ساده هستند در دکوراسیون مینیمال کاربرد دارند. میزهای مربع و دایره‌ای شکل بهترین گزینه برای خانه‌ای به سبک مینیمال بوده که ممکن است از متریال‌های چوب یا فلز تهیه شده باشند.

 

بخوانید:

 

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون منزل مینیمال

اتاق خواب مینیمال

برای طراحی خانه مینیمال توجه به نورپردازی بسیار مهم است. بهترین شیوه روشن کردن محیط، استفاده از نور طبیعی خورشید است. با ایجاد پنجره‌های بزرگ‌تر و استفاده از پرده‌های حریری ساده یا کرکره و زبرا می‌توان روشنایی بیشتری در منزل ایجاد کرد. اگر راهی برای استفاده بیشتر از نور طبیعی وجود ندارد می‌توان از تجهیزات روشنایی استفاده کرد مشروط بر اینکه دارای ظاهری لوکس و پر از جزئیات نباشند.

نور شدید با رنگ‌های نامرسوم بدترین گزینه است که هیچ سنخیتی با دکوراسیون مینیمال ندارد بلکه در سبک فانتزی، کلاسیک و سلطنتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. نورپردازی یخی اغلب با استفاده از لامپ‌های LED انجام می‌شود که لامپ سفید یخی یا سفید سرد که با عنوان لامپ صدفی (Cool White) شناخته می‌شوند انتخاب بسیار ایده‌آلی هستند.

 

آزاد نگهداشتن فضا در طراحی خانه مینیمال

آشپزخانه مینیمال

نور در دکوراسیون مینیمال

از آنجایی که در دکوراسیون مینیمال تاکید می‌شود وسایل اضافه استفاده نشود، فضا سبک‌تر و بازتر خواهد بود. برای اینکه بتوان خانه را به سبک مینیمال نزدیک‌تر کرد باید قسمتی از محیط را باز گذاشته تا فضای رفت و آمد آزادانه به وجود آید. فضای باز محیط را بزرگ و دلبازتر جلوه می‌دهد. از سویی دیگر با باز گذاشتن فضا چون تعداد و حجم وسایل به کار برده شده کم است توجه‌ها به آن جلب خواهد شد و جلوه بصری بهتری به وجود می‌آید.

 

بخوانید:

 

کلام آخر

سبک مینیمال

دکوراسیون مینیمال زیبا

ایجاد خانه‌ای به سبک مینیمال چندان ساده نیست. برای راحت‌تر شدن کار می‌توان ابتدا در خانه مستقر شد و سپس با توجه به نیاز، وسایل را خریداری کرد. در این حالت از خرید وسایل اضافه پرهیز خواهد شد. اگر ساکن خانه‌ای هستید که تمایل به تغییر سبک چیدمان و دکوراسیون دارید می‌توانید از مجلات دکوراسیون، عکس‌های سایت‌های ایرانی و خارجی به ویژه سایت بساز و بچین ایده گرفته و به صورت تدریجی تغییرات را آغاز کنید.

با مراجعه به لینک مشاوره دکوراسیون می‌توانید از خدمات کارشناسان متخصص و مجرب بهره‌مند شده و در زمینه چگونگی چیدمان و دیزاین اطلاعات مفید و سودمندی را دریافت کنید. مجموعه‌ای از مجریان و فروشندگان نیز آماده خدمت رسانی و ارائه مشاوره‌های لازم برای ایجاد دکوراسیون منزل مینیمال هستند.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید