کفپوش بتنی، این خاکستری‌‌‌‌‌‌‌‌رنگ جذاب و مینیمال

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

کفپوش بتنی چیست، مزایا و معایب کفپوش بتنی، کاربردهای کفپوش بتنی، معرفی متخصصان طراحی و اجرای کف با بتن

کفپوش بتنی، با رنگ خاکستری تمیز و جذابیت مینیمالیستی خود، مدتهاست که در خانه های شهری با هدف زیبایی صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است. اگر برای اولین بار است که به کفپوش بتنی فکر می‌کنید، احتمالاً توصیفاتی مانند «سرد»، «زندان مانند» یا «صنعتی» به ذهنتان می‌رسد. اما بتن با توانایی رنگ پذیری و براق شدن، همراه با مزایای فراوان، ممکن است یکی از موارد علاقه جدید شما در پروژه های آینده باشد.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، تصمیم دارید تا اطلاعات کاملی را در رابطه با کفپوش بتنی در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین آماده باشید که ذهن خود را از زیبایی، ظریف و گرم بودن یک کف پوش بتنی متحیر کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: کفپوش پی وی سی، می‌خواهید بدانید به درد دکوراسیون شما می‌خورد؟

 

کفپوش بتنی چیست؟

کفپوش بتنی چیست

کف پوش بتنی، همانطور که از نام آن مشخص است، یک لایه بتن ریخته شده بر روی کف است که به عنوان سطح تمام شده بدون هیچ گونه مصالح دیگری مانند چوب، سنگ، سرامیک، لمینت یا غیره است. این ماده معمولاً از ترکیبی از سنگدانه، ماسه، سیمان و آب ساخته می‌شود. هنگامی که بتن به عنوان کفپوش اصلی باقی می‌ماند، بسته به ترجیحات زیبایی شناختی، اغلب صیقل داده می شود، واکس زده می‌شود، رنگ آمیزی یا مهر و موم می‌شود.

کفپوش‌های بتنی ساده برای سال‌های متمادی به عنوان مواد کفپوش زیرزمین، گاراژ، پاسیو و مکان‌های تاسیساتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما این مدل از کفپوش، در حال حاضر نیز یک ماده بادوام در فضای داخلی خانه است، جایی که می‌توان آن را صیقل داد، حکاکی یا رنگ‌آمیزی کرد تا به‌عنوان یک روکش نهایی برای کفپوش عمل نهایی کار کند.

به طور کلی، کف‌پوش بتنی فوق العاده محکم و بادوام است و اگر به درستی اجرا و نگهداری شود، می‌تواند تا زمانی که صاحب خانه باشید، دوام بیاورد و و گزینه‌های طراحی آن به طور قابل توجهی متنوع است.

 

پیشنهاد مطالعه: کفپوش لمینت و هر آنچه قبل از خرید و نصب باید بدانید

 

مزایای کفپوش بتنی چیست؟

کفپوش بتنی

اگر قصد نصب کف پوش بتنی در خانه خود را دارید، بهتر است ابتدا مزایا و معایب این مدل از کفپوش را درک کنید. در ادامه به توضیح مزایای کفپوش بتنی اشاره کردیم:

 

کف بتنی بسیار پایدار و بادوام است

یکی از مهمترین مزایای کف بتنی این است که بسیار بادوام و فوق العاده ارتجاعی است. به عبارت دیگر، آسیب زیادی به این نوع از کفپوش وارد نمی‌شود. بنابراین، با داشتن کف‌های بتنی در خانه، نیازی به نگرانی در مورد آسیب دیدن آن با کفش‌ها، حیوانات خانگی یا قطعات مبلمان به سطح کف خود ندارید؛ زیرا این اتفاق نخواهد افتاد. هنگامی که بتن مورد استفاده برای کفپوش، سمباده شود، صیقل داده شود یا مهر و موم شود، در آشپزخانه یا اتاق نشیمن سنتی کاملاً تصفیه شده به نظر می‌رسد، به خصوص زمانی که با فرش های شرقی و مبلمان و وسایل زیبا پوشیده شده باشد.

علاوه بر این، کف پوش بتنی یکی از سازگارترین گزینه‌های موجود برای محیط زیست است. به طور کلی، بسیاری از خانه ها در حال حاضر دارای کف های بتنی در زیر مواد کفپوش فعلی هستند. اگر اینطور است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر چیزی را که روی آن قرار داده شده است، حذف کنید. هنگامی که این کار انجام شد، فقط باید لایه بالایی را مجددا با یک لایه بتن بپوشانید تا ظاهری یکدست برای کفپوش ایجاد کنید. در واقع با استفاده از یک لایه بتنی نهایی برای کفپوش، دیگر نیازی به استفاده از سایر مصالح مانند سنگ، سرامیک، لمینت و غیره نخواهید داشت.

 

مراقبت از کفپوش بتنی بسیار ساده است

کف‌های بتنی به خصوص در مقایسه با کفپوش‌های چوبی، به تعمیر و نگهداری زیادی نیاز ندارند. در واقع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را هر 6 تا 9 ماه یکبار آب بندی یا واکس بزنید و سپس با آب صابون شستشوی هفتگی انجام دهید. اینکار هم به محافظت از سطح آن کمک می‌کند و هم باعث ایجاد ظاهری تازه برای کفپوش می‌شود. البته بهتر است در کنار این کفپوش، حتما از قرنیز نیز برای قسمت پایین دیوارها نیز استفاده کنید تا شکاف بین کف و دیوار به زیباترین شکل ممکن پوشش داده شود و کفپوش بتنی بهتر دیده شود. 

 

انتخاب کف بتنی بسیار مقرون به صرفه است

کف پوش بتنی، یکی از مقرون به صرفه ترین انتخاب‌ها برای پوشش کف است. زیرا فقط با استفاده بتن و یک لایه روکش نهایی و نازک، قسمت کفپوش تکمیل می‌شود و اگر می‌خواهید ظاهر نهایی زیباتر و متفاوت‌تری برای آن ایجاد کنید، می‌توانید خطوط و الگوی شبکه‌ای و رنگ‌های مختلف را به کف بتنی بیاورید یا فقط آن را صیقل دهید. در واقع مهم نیست که چه طرحی را برای ظاهر نهایی کفپوش انتخاب می‌کنید، زیرا می‌توانید مطمئن باشید که هزینه آن بسیار کمتر از آن چیزی است که باید برای نصب کاشی یا سنگ طبیعی بپردازید. 

 

کفپوش بتنی، طول عمر بالایی دارد

یک کف بتنی که به خوبی مراقبت و نگهداری شده باشد، می‌تواند بیش از صد سال دوام بیاورد و طول عمر آن در مقایسه با سایر گزینه‌های کفپوش، بی نظیر است. به طور کلی، اگر به دنبال یک کفپوش بادوام و در عین حال پیچیده هستید که نگهداری آن آسان باشد، کفپوش‌های بتنی برای شما ایده آل هستند.

 

باعث صرفه جویی در انرژی‌ می‌شود

با انتخاب کفپوش بتنی، نه تنها از قطع درختان برای ساخت کفپوش چوبی جلوگیری خواهید کرد، بلکه در درازمدت می‌توانید با بهره مندی از این کفپوش، در هزینه‌های انرژی نیز صرفه‌جویی کنید. زیرا این کفپوش‌ها، با ذخیره و آزادسازی انرژی حرارتی به تنظیم دما کمک می‌کنند.

 

کفپوش بتنی، ظاهر براق و صیقلی ارائه می‌دهد

در کنار تمام مزایای فوق، کف پوش بتنی زیبا و براق است و ای یک پس زمینه تمیز برای طیف وسیعی از سبک‌های طراحی فراهم می‌کند و باعث می‌شود تا طراحی داخلی فضا، شلوغ به نظر نرسد.

 

پیشنهاد مطالعه: کفپوش اپوکسی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

معایب کفپوش بتنی چیست؟

کفپوش بتنی صیقلی

در حالی که کف پوش بتنی دارای طیف وسیعی از مزایا است، برخی از معایب بالقوه نیز برای این مدل از کفپوش وجود دارد. در ادامه به برخی از این معایب اشاره کردیم که باید قبل از نصب آن را در نظر داشته باشید.

 

احساس سرما ایجاد می‌کند

برای بسیاری از افراد، تنها عیب کفپوش‌های بتنی این است که در ماه‌های زمستان سخت و به طور بالقوه سرد هستند. (البته این مورد در آب و هوای گرم می‌تواند یک مزیت باشد). با این حال، هر دوی این نگرانی‌ها را می‌توان با استفاده از فرش‌های گرم و نرم و یا استفاده از گرمایش کف مدیریت کرد.

 

می تواند رطوبت را جذب کند

بتن یک ماده بسیار متخلخل است، بنابراین تمایل دارد رطوبت را نگه دارد و رها کند، که اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید خوب نیست. بنابراین باید مطمئن شوید که کف بتنی به درستی نصب و آب بندی شده است زیرا به رطوبت حساس است. اگر کف بتنی، به درستی نصب نشده باشد، آب و رطوبت می‌تواند به منافذ کف بتنی راه پیدا کند که به نوبه خود باعث ایجاد ترک می‌شود. با این حال، اگر به درستی نصب شود، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. به طور کلی، کفپوش بتنی برای خانه‌هایی که در مناطقی با آب و هوای خشک‌تر و عمدتاً گرم‌تر قرار دارند، انتخاب ایده آل مناسبی است.

 

ترک می‌خورد

چه بخواهید چه نخواهید، حتی بتن‌هایی که کاملا ماهرانه اجرا می‌شوند نیز ممکن است در طول زمان دچار ترک شود. این موضوع به این دلیل است که وسعت بزرگ یک روکش بتنی باید تغییرات دما، رطوبت و نشست را تحمل کند. استفاده از خمیر سیمان رنگی و مواد چسباننده می‌تواند به پنهان کردن ترک‌ها کمک کند.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع کفپوش + مزایا و معایب

 

کاربردهای کفپوش بتنی

در گذشته کفپوش بتنی به عنوان یک کفپوش اساسی در نظر گرفته می‌شد که فقط باید در زیرزمین، اتاق تاسیسات یا گاراژ دیده شود. با این حال، در حال حاضر این دیدگاه به طور قابل توجهی تغییر کرده است و بتن به عنوان یکی از شیک‌ترین گزینه‌های موجود برای کفپوش خانه نیز در نظر گرفته می‌شود و خوشبختانه در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و جلوه‌های بافتی موجود هستند، نه فقط در فرم خاکستری ساده و همین موضوع باعث شده که کف بتنی، یکی از انتخاب‌های محبوب برای بسیاری از افراد تبدیل شود.

در واقع، برای همه خانه‌ها می‌توان از یک کف‌پوش بتنی استفاده کرد که برای آنها مناسب باشد. اما با این حال، این مدل کفپوش در خانه‌هایی با سبک مدرن‌تر، بسیار شیک به نظر می‌رسد. هنگامی که بتن صیقلی یا مهر و موم شود، در همه قسمتهای خانه از آشپزخانه تا اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری تا حمام فوق العاده به نظر می‌رسد. این امر به ویژه زمانی که کفپوش بتنی با قالیچه و  وسایل جذاب تزئین شده باشد، زیبایی بیشتری را به همراه خواهد داشت. در بسیاری از موارد، یک کف بتنی داخلی پس از رنگ آمیزی و صیقلی شدن، می‌تواند حتی چشمگیرتر از سنگ یا کاشی طبیعی به نظر برسد.

در ادامه بهترین قسمتهایی که می‌توانید از کفپوش بتنی استفاده کنید را نام برده‌ایم:

 

کف بتنی برای حمام

کفپوش بتنی برای حمام

در حمام، کفپوش بتنی باورنکردنی به نظر می رسد زیرا حسی مطبوع به این فضا می‌دهد. این کفپوش صاف به لطف رنگ و بافت روشنی که دارد، می‌تواند فضای حمام را به میزان قابل توجهی بازتر کند. بنابراین، اگر به دنبال داشتن فضایی مانند اسپا در حمام خود هستید، پیشنهاد می‌شود کفپوش بتنی را نصب کنید.

 

اتاق کار با کفپوش بتنی

کفپوش بتنی برای اتاق کار

اگر یک دفتر کار خانگی دارید، کفپوش بتنی پیچیدگی صنعتی و همچنین مزایای ذکر شده در بالا را ارائه می‌دهد. در مجموع، یک کف بتنی زیبایی شناسی جدی و در عین حال شیک را به هر اتاقی می‌آورد.

 

آشپزخانه و اتاق غذاخوری

کفپوش بتنی برای آشپزخانه

به دلایل مشابه، کف‌پوش‌های بتنی در آشپزخانه‌ و اتاق‌ غذاخوری یا مکان‌هایی که پر از جمعیت می‌شوند، به خوبی کار می‌کند. در این فضاها، کف‌های بتنی طرحی را ارائه می‌کنند که می‌توانید آن‌طور که مناسب می‌بینید، سایر اجزا و وسایل را به آن اضافه کنید. علاوه بر این، یک ماده عالی برای این فضاهاست، زیرا می‌توانید آن را در برابر آب و بیشتر عوامل لکه‌گیر، غیرقابل نفوذ کنید و از سهولت نگهداری اطمینان حاصل کنید.

 

اتاق خواب با کف بتنی

کفپوش بتنی برای اتاق خواب

به لطف طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌های موجود برای کفپوش بتنی، تضمین می‌شود که این کفپوش می‌تواند جز گزینه‌های بسیار مناسب برای طراحی اتاق خواب باشد.

 

ایده های مختلف از کاربرد کفپوش بتنی در خانه

 

کفپوش بتنی برای فضای آشپرخانه

 

کفپوش بتنی تیزه و صیقلی برای اتاق نشمین

استفاده از کفپوش بتنی مات برای فضای نشمین

 

کفپوش نشمین برای فضاید اخلی خانه

 

کفپوش بتنی برای راهرو

استفادهاز کفپوش بتنی برای اتاق نشمین

 

کفپوش بتنی براق برای سالن پذیرایی

 

پیشنهاد مطالعه: تفاوت کفپوش لمینت و پارکت چیست؟

 

کلام آخر

بتن از دیرباز برای همه چیز، از موسسات خرده فروشی و انبارها گرفته تا گاراژها و نمایشگاه ها، بهترین کفپوش مورد علاقه بوده است و در حال حاضر نیز جز گزینه‌های خیلی عالی برای فضای داخلی منازل در نظر گرفته می‌شود. دلایل خوبی برای آن وجود دارد، زیرا بتن بادوام، قابل اعتماد و کم تعمیر و نگهداری است. اکنون که با مزایا، معایب و کاربرهای کفپوش بتنی آشنا شدید، راحتتر می‌توانید تصمیم نهایی خود را در رابطه با انتخاب این نوع کفپوش بگیرید.

برای طراحی کف یا خرید کفپوش به متخصصان این حوزه در بساز و بچین سر بزنید، قیمت بگیرید و اقدام کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله