نمای مدرن مغازه، مشتری‌ها را قبل از ورود جذب کنید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

چگونگی طراحی نمای مدرن مغازه، متریالهای کاربردی در ساخت نمای مدرن مغازه ها، استفاده از رنگ و نورپردازی در نمای مغازه، اهمیت تابلوها در نمای مدرن مغازه

مغازه یا فروشگاه‌ها مکانی هستند که افراد مختلف برای خرید کردن و رفع نیازهای خود به آنجا مراجعه می‌کنند. نمای مغازه نقش مهمی در جذب مشتری دارد زیرا اولین چیزی است که توجه‌ها را به خود جلب نموده و سپس اجناس درون آن خودنمایی می‌کنند. هرچقدر جذب مشتری بالاتر باشد احتمال فروش نیز بالاتر می‌رود از این رو نمی‌توان اهمیت نمای مغازه را انکار کرد. نمای مدرن مغازه طرحی جدید و عامه پسند داشته که در اولین نگاه ویژگی‌ها، شخصیت و رویکرد مدرن فروشگاه را نشان می‌دهد.

 

چگونگی طراحی نمای مدرن مغازه

نمای مدرن مغازه جذاب و شیک

سبک مدرن یکی از سبک‌های دوست داشتنی و رایج بوده که امروزه در طراحی بسیاری از فروشگاه ومغازه‌ها از آن استفاده می‌شود. سبک مدرن به بافت شهری پویایی و نشاط بخشیده و به دلیل مینیمال بودن اجزای استفاده شده ظاهر آن آرامبخش است. در نمای مدرن از المان‌های تزئینی به ندرت استفاده می‌شود و بیشتر تاکید بر سادگی است از این رو نهایتا استفاده از خطوط عمودی، افقی و منحنی در آن کاربرد دارد.

در طراحی نمای مدرن مغازه توجه به دو بخش الزامی است، از جمله:

 

نمای مدرن مغازه بر اساس مصالح

مصالح استفاده شده در نمای مدرن مغازه

ظاهری از نمای مدرن مغازه

کاربرد چوب در نمای مدرن مغازه

زیبایی بی نظیر در نمای مدرن مغازه

مصالح مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در طراحی نمای مغازه به سبک مدرن استفاده کرد. انتخاب متریال بستگی به محل قرارگیری مغازه، شرایط آب و هوایی، بافت شهری، قدمت تاریخی و ... دارد بنابراین نمی‌توان گفت کدام یک از آن‌ها نسبت به دیگری برتری دارند. رایج‌ترین متریال‌های استفاده شده در طراحی نمای مغازه‌ها به سبک مدرن عبارتند از:

  • شیشه: شیشه یکی از متریال‌های محبوب و دوست داشتنی است که می‌توان از آن در طراحی نمای مدرن مغازه استفاده کرد. نمای شیشه‌ای انواع مختلف مانند کرتین وال، فریم لس، اسپایدر و ... دارد. شیشه‌های استفاده شده می‌تواند مات یا شفاف باشد که عموما نوع شفاف آن انتخاب می‌شود تا اجناس درون مغازه به راحتی دیده شده و جلب توجه کنند.
  • سرامیک: سرامیک‌ها نوعی کاشی هستند که می‌توانند با زیبایی ظاهری خود در ساخت نمای مدرن مغازه‌ها به کار روند. سرامیک مقاومت بالایی داشته و جذب آب و رطوبت در آن کم است.
  • سنگ: نمای سنگی یکی از نماهای مدرن محبوب در طرح و رنگ‌های متنوع است که زیبایی ظاهری را برای معماری مغازه‌ها به وجود می‌آورد. سنگ را می‌توان با متریال‌های دیگر از جمله شیشه، کامپوزیت، آجر، چوب و ... ترکیب کرد تا نمایی فوق‌العاده شیک به وجود آید.
  • آجر: آجرها تنوع رنگی بسیار بالایی دارند که با چیدمان هنرمندانه در کنار یکدیگر نمایی مینیمال اما دوست داشتنی برای مغازه‌ها به وجود می‌آورند.
  • کامپوزیت: کامپوزیت از جنس ورق آلومینیوم است که در پنل‌هایی با ابعاد مشخص طراحی شده است. ورق کامپوزیت آلومینیوم از دو لایه ورق از جنس آلومینیوم و یک لایه از مواد پلی اتیلن تشکیل شده است. ورق کامپوزیت آلومینیوم با توجه به ضخامت، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه‌ها، نوع رنگ پوسته بیرونی و نوع مواد در لایه میانی دارای تنوع زیادی هستند که می‌توان از آن در طراحی یک سبک مدرن و ایده‌آل برای نمای مغازه‌ها استفاده کرد.
  • چوب: چوب یکی از زیباترین متریال‌هایی است که می‌توان از آن در سبک مدرن استفاده کرد. چوب طبیعی گران قیمت است به همین دلیل گاه ترجیح داده می‌شود به جای استفاده از چنین چوب‌هایی از فرآورده‌ها و مشتقات آن استفاده شود. فرآورده‌های چوبی مانند ام دی اف، نئوپان و ... قیمت کمتری داشته و ظاهر آن در طرح و رنگ‌های مختلف شبیه به چوب است که نمای زیبایی به وجود می‌آورند.
  • جی اف آر سی: GFRC نوعی بتن تقویت شده با الیاف شیشه است که مقاومت کششی بالایی داشته و دارای تنوع در رنگ است و در طراحی نمای مغازه‌ها به سبک مدرن کاربرد دارد.
  • سمنت برد: سمنت برد ترکیبی از سیمان و الیاف تقویت کننده است که به صورت ورق‌هایی در ضخامت‌های متفاوت در ساخت نماهای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بتن اکسپوز: بتن اکسپوز پنل‌های بتنی پیش ساخته‌ای هستند که روی سطح نهایی کار قرار گرفته و پس از آن از هیچ مصالح یا پوشش دیگری برای نما استفاده نمی‌شود. رنگ بتن اکسپوز خاکستری روشن تا تیره و یا قهوه‌ای مایل به قرمز است که از آن در نماهای مدرن مغازه‌ها استفاده می‌شود.
  • سیمان: گاهی ترجیح داده می‌شود از سیمان به عنوان متریال مدرن در نمای مغازه استفاده شود. سیمان را می‌توان در شکل و رنگ طبیعی خود مورد استفاده قرار داد یا اینکه آن را رنگ کرد.

 

بخوانید:

 

نمای مدرن مغازه بر اساس رنگ

نمای مدرن مغازه به رنگ طوسی

استفاده از رنگ های محدود در نمای مدرن مغازه

جذابیت نمای مدرن مغازه

نمای مدرن مغازه ویکتوریا سکرت

رنگ‌ها نقش مهمی در ایجاد سبک مدرن دارند. از آنجایی که در سبک مدرن تاکید بر سادگی است توصیه می‌شود رنگ‌ها در تنوع کم استفاده شوند یا طوری باشند که از یک طیف انتخاب شده باشند تا در کنار یکدیگر هارمونی زیبایی به وجود آورند. اگر تمایل به استفاده از رنگ‌های متنوع در نمای مدرن مغازه وجود دارد بهتر است طوری انتخاب شوند که درون آن طرح خاصی به کار نرفته باشد تا شلوغی بیش از حد به وجود نیاید. انتخاب رنگ سلیقه‌ای بوده که در آن به بافت شهری، برند، نوع کالا و محصول نیز دقت می‌شود تا مناسب‌ترین آن برگزیده شود.

هر یک از متریال‌ها رنگ خاص خود را دارند که ممکن است در ترکیب با یکدیگر چند رنگ به وجود آید. عموما در سبک مدرن از دو متریال در کنار یکدیگر یا نهایتا سه متریال استفاده می‌شود تا جلوه بصری حفظ شده و هماهنگی از بین نرود.

 

استفاده از نورپردازی در نمای مدرن مغازه

اهمیت نورپردازی در نمای مدرن مغازه

نورپردازی یکی از مهم‌ترین اصول طراحی است که می‌توان از آن در نمای مغازه‌ها استفاده کرد. نورپردازی نما در شب دید بیشتری دارد و از غروب آفتاب به بعد بیشتر جلب توجه می‌کند. نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که چشم را اذیت نکرده و توجه افراد را به نام و درون مغازه جلب کند. نورپردازی باعث بهتر دیده شدن متریال‌های به کار رفته شده و جلوه بهتری به وجود می‌آورد.

 

نقش تابلو در نمای مدرن مغازه

نمای مدرن مغازه ویکتوریا سکرت با تابلو ساده اما جذاب

تابلوی مغازه بیانگر نام و اجناس درون مغازه است که ممکن است در آن نام شعبه، تلفن و ... نیز دیده شود. از آنجایی که تابلو سر در مغازه قرار می‌گیرد و در سبک مدرن تاکید بر سادگی است توصیه می‌شود از شلوغ کردن آن و درج اطلاعات بیش از حد خودداری شود. نورپردازی در تابلو مغازه نیز می‌تواند به کار رود.

 

بخوانید:

 

کلام آخر

نمای مدرن مغازه در بازاریابی جایگاه ویژه‌ای دارد از این رو بسیاری از مغازه داران می‌کوشند همواره تابع مد روز بوده و جدیدترین‌ها را به عنوان نمای مغازه اعمال کنند. با مراجعه به اینترنت و مجلات دکوراسیون و طراحی می‌توان ایده‌های مختلفی را برای اجرای نمای مدرن مغازه‌ها به کار برد و در نهایت از افراد خبره و متخصص در این زمنیه کمک گرفت.

برای طراحی و اجرای نمای مدرن مغازه خود می‌توانید از پروفایل طراحان و معماران در بساز و بچین دیدن کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

 

برچسب ها:
نمای مدرن
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید