بازسازی نمای ساختمان قدیمی، راهنمای کامل + عکس قبل و بعد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

بازسازی نمای ساختمان قدیمی چه مزایایی دارد؟ راهنمای گام به گام برای شروع بازسازی نمای ساختمان قدیمی، تصاویر قبل و بعد از بازسازی نمای ساختمان قدیمی

با گذشت زمان، آلودگی به نماها می چسبد، گچ، سیمان، سنگ و سایر مصالحی که برای نمای ساختمان به کار رفته، فرو می‌ریزد و آثاری از رطوبت روی دیوارهای ساختمان باقی می‌ماند. همچنین بعد از گذشت چندین سال از ساخت ساختمان، این آسیب‌ها یکی پس از دیگری جمع می‌شود و نمای ساختمان را خراب می‌کنند و یا ممکن است نمای ساختمان شما که در زمانی جز نمونه‌های به روز و زیبا بود، در حال حاضر قدیمی شده و دیگر جذابیتی نداشته باشد. در این شرایط بهترین کار این است که به فکر بازسازی نمای ساختمان قدیمی باشید.

هنگام برنامه ریزی برای بازسازی نمای ساختمان قدیمی، مهم است که مشخص کنید دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید در نمای ساختمان تغییر دهید. هنگامی که این کار را انجام دادید، زمان آن رسیده است که جزئیات دقیق برای این موضوع، از جمله اینکه قرار است این کار را با چه ترتیبی انجام دهید و چقدر بودجه برای آن در نظر گرفته‌اید را سازماندهی کنید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین با نکات کلیدی و کاربردی در رابطه با بازسازی نمای ساختمان قدیمی بیشتر آشنا می‌شوید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب خواهید کرد.

 

پیشنهاد مطالعه: نمای آجری مدرن و داستان‌های متریالی که هیج‌وقت قدیمی نمی‌شود!

 

بازسازی نمای ساختمان قدیمی چه مزایایی دارد؟

نمای یک ساختمان، بخش بسیار مهمی از طراحی بیرونی ساختمان است زیرا سبک سایر قسمت‌های ساختمان را تعیین می‌کند و همچنین به دلیل تأثیر آن بر بهره وری انرژی، بسیار مهم و قابل توجه است.

به طور کلی، دلایل زیادی برای بازسازی نمای ساختمان وجود دارد؛ ممکن است نمای یک ساختمان آسیب دیده یا قدیمی شده باشد، یا به فکر توسعه و بازسازی کلی خانه باشید یا می‌خواهید خانه را بفروشید و می‌خواهید ارزش ساختمان خود را از طریق بازسازی نمای ساختمان افزایش دهید. اگرچه بازسازی نما، یک سرمایه گذاری بزرگ و مهم است اما در مقابل مزایای زیادی نیز به شما ارائه می‌دهد: افزایش ارزش خانه یا بهبود بهره وری انرژی از مهم ترین مزایای بازسازی نمای ساختمان قدیمی هستند. در ادامه به 5 دلیل مهم برای بازسازی نمای ساختمان اشاره کردیم و به شما خواهیم گفت که بازسازی نمای ساختمان چه مزایایی به همراه دارد.

 

افزایش ارزش ساختمان

یک نمای بازسازی شده، ارزش ساختمان را افزایش می‌دهد و اگر به فکر فروش ساختمان هستید، اینکار می‌تواند سرمایه گذاری خوبی باشد. خریداران بالقوه معمولا به سراغ خانه‌ای با نمای جدید می‌روند و تمایل بیشتری برای خرید چنین ساختمانی خواهند داشت، بنابراین بهتر است در هنگام بازسازی نمای ساختمان، حتما از متریال مناسب و مد روز استفاده کنید.

بهترین پیشنهاد این است که محصولات مقاوم و پایدار مانند سنگ طبیعی را در اولویت قرار دهید. زیرا یک نمای سنگی نه تنها به هر خانه‌ای ارزش اقتصادی اضافه می‌کند، بلکه دوام و ماندگاری بسیار بالایی داشته و هیچوقت قدیمی و از مد افتاده نمی‌شود.

 

بهبود عایق‌بندی و راندمان انرژی در ساختمان

نمای قدیمی یا آسیب دیده بر تعادل گرمایش و سرمایش خانه تأثیر می‌گذارد. اگر نمی‌خواهید مصرف انرژی ساختمان را افزایش دهید، باید عایق کاری را بهبود ببخشید. در واقع، موثرترین مکان برای افزودن عایق به خانه‌های قدیمی، دیوارهای بیرونی است.

امروزه گزینه‌های بسیار زیادی به عنوان عایق دیوار خارجی در دسترس هستند که می‌توانید در هنگام بازسازی نمای ساختمان قدیمی، یکی را انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌توانید آب و هوای داخلی راحت‌تر و بهتری را برای ساختمان ایجاد کنید و در عین حال بهره وری انرژی خانه خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

 

کاهش هزینه‌های نگهداری از نمای ساختمان

برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، بازسازی نما با مصالح مناسب ضروری است. یک بازسازی خوب با مصالح خوب، می‌تواند عمر نمای ساختمان را افزایش دهد و از مشکلات یا آسیب‌های آینده جلوگیری کند. به عنوان نمونه، سنگ طبیعی یک متریال عالی و مناسب برای نمای بیرونی است زیرا در برابر نامساعدترین شرایط آب و هوایی مقاومت می‌کند و تقریباً نیازی به نگهداری ندارد.

 

کاهش سطح رطوبت در خانه

افزایش رطوبت به مرطوب شدن دیوارها توسط آب موجود در خاک اشاره دارد که می‌تواند منجر به ایجاد ظاهر نمکی یا شوره زده و جدا شدن پوشش‌ دیوارها شود. برای کاهش این مشکل، لازم است دیوارهایی که تحت تأثیر رطوبت هستند، مانند دیوارهای بیرونی ساختمان، یک روکش مناسب داشته باشند و با استفاده از نمای ساختمان، این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

 

افزایش زیبایی دیوارهای خارجی ساختمان

اگر می‌خواهید ساختمانی با نمای شیک و امروزی داشته باشید، باید ظاهر آن را تغییر دهید. با جایگزینی پنجره‌ها، رنگ آمیزی درها یا نصب روکش سنگ طبیعی یا سایر مصالح مد روز برای نمای ساختمان، ظاهری جدید و زیبا برای ساختمان خود ایجاد نمایید. 

نمای ساختمان ویلایی

راهنمای گام به گام برای شروع بازسازی نمای ساختمان قدیمی

با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به آن اشاره کردیم می‌توانید بازسازی نمای ساختمان قدیمی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید:

 

یک لیست از کارهایی که باید انجام شود، بنویسید

این لیست ممکن است شامل کارهایی باشد که می‌خواهید فوراً انجام دهید و کارهایی که می‌توانند کمی بیشتر برای آن صبر کنید. به عنوان نمونه، لیست شما می‌تواند شامل مواردی مانند نقاشی، محوطه سازی، تعویض پنجره‌ها، ناودان‌ها یا سقف و همچنین موارد کوچکتر مانند افزودن گیاهان و گلدان، رنگ آمیزی مجدد در یا تغییر دستگیره‌های درب ورودی باشد.

 

لیست مربوطه را طبقه بندی کنید

اکنون که فهرست واضحی از همه کارهایی که باید برای بازسازی نمای ساختمان انجام شود را تهیه کردید، بهتر است این لیست را به تغییرات زیبایی شناختی و مسائل نگهداری تقسیم کنید.

اگر با زیبایی شناسی شروع کنید، ممکن است پولتان تمام شود و نتوانید مواردی را که واقعاً نیاز به تعمیر دارند اصلاح کنید، بنابراین با نگاه کردن به لیست تعمیر و نگهداری خود، برنامه ریزی برای تغییر و بازسازی نمای ساختمان را شروع کنید.

مشخص کنید چه اقلامی را نگه می‌دارید و کدام را جایگزین یا تغییر می‌دهید. به عنوان مثال، ممکن است ناودان را در لیست نگهداری قرار داده باشید. بنابراین حتما مشخص کنید که آیا فقط بخش‌هایی از ناودان را تعمیر می‌کنید و یا رنگ و شکل آن را تغییر می‌دهید؟

در بالای لیست، موارد تعمیر و نگهداری را قرار دهید که فقط در دسته نگهداری قرار می‌گیرند و تحت تأثیر تغییرات زیبایی شناختی قرار نمی‌گیرند، بنابراین می‌توان این موارد را در ابتدا انجام داد.

 

یک تخمین هزینه انجام دهید

با انجام تحقیقات آنلاین، صحبت با دوستانی که بازسازی کرده‌اند و تماس با فروشگاه‌های تجهیزات و مصالح ساختمانی، از هزینه‌های مربوط به بازسازی نمای ساختمان اطلاعات کسب کنید. البته نیازی نیست یک تخمین دقیق و کامل انجام دهید و داشتن یک تخمین هزینه تقریبی نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

اینکار به شما کمک می‌کند تا با توجه به بودجه‌ای که برای این منظور در نظر دارید، بهترین و مناسب‌ترین کار را انجام دهید و همچنین کمک می‌کند تا ایده‌های خود را اصلاح کنید.

 

برای جنبه زیبایی شناسی بازسازی نمای ساختمان برنامه ریزی کنید

درست مانند کاری که با قسمت تعمیر و نگهداری لیست انجام دادید، با تعیین هزینه و اولویت بندی، کارهایی که باید در قسمت زیبایی شناسی بازسازی نمای ساختمان در این لیست انجام شوند، شروع کنید.

مشخص کنید که کدام موارد را می‌توان اکنون انجام داد و برای کدام موارد می‌توان صبر کرد؟ چه مناطقی همپوشانی دارند؟

به عنوان مثال، اگر رنگ نما را تغییر می‌دهید و ایوان جدیدی اضافه می‌کنید، منطقی است که ایوان را قبل از شروع کار، نقاشی کرده و در جای خود قرار دهید.

به طور کلی، چه قصد داشته باشید فقط تزئینات و قاب پنجره‌ها را رنگ آمیزی کنید یا تغییرات قابل توجهی مانند اضافه کردن یک ایوان انجام دهید، بسیار مهم است که قبل از پرداخت بودجه برای بازسازی نمای ساختمان، حتما موقعیت مکانی ساختمان خود و اینکه ارزش انجام اینکار را دارد یا نه را در نظر بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع سنگ نما با عکس، برای ویلادارها و آپارتمان‌سازها

 

تصاویر قبل و بعد از بازسازی نمای ساختمان قدیمی

در ادامه چند نمونه از تصاویر قبل و بعد از بازسازی نمای ساختمان قدیمی را مشاهده کنید:

 

بازسازی نمای ساختمان بسیار زیبا و شیک

بازسازی نمای ساختمان بسیار زیبا و شیک

 

تصویر قبل و بعد از بازسازی نمای ساختمان قدیمی دو طبقه

تصویر قبل و بعد از بازسازی نمای ساختمان قدیمی دو طبقه

 

عکس قبل و بعد از بازسازی نمای ساختمان ویلایی

عکس قبل و بعد از بازسازی نمای ساختمان ویلایی

 

عکس بازسازی نمای ساختمان قدیمی

عکس بازسازی نمای ساختمان قدیمی

 

تصویر نمای بازسازی شده ساختمان قدیمی

تصویر نمای بازسازی شده ساختمان قدیمی

 

نمای ساختمان بازسازی شده

نمای ساختمان بازسازی شده

 

بازسازی نمای ساختمان قدیمی قبل و بعد

بازسازی نمای ساختمان قدیمی قبل و بعد

 

بازسازی نمای ساختمان قدیمی تصویر قبل و بعد

بازسازی نمای ساختمان قدیمی تصویر قبل و بعد

 

بازسازی نمای ساختمان عکس قبل و بعد

بازسازی نمای ساختمان عکس قبل و بعد

 

نمونه زیبا از بازسازی نمای ساختمان قدیمی

نمونه زیبا از بازسازی نمای ساختمان قدیمی

 

پیشنهاد مطالعه: نما ویلا مدرن خود را چگونه طراحی کنیم؟ هم نکته هم ایده

 

کلام آخر

بازسازی نمای ساختمان قدیمی، چیزی بیش از یک نظافت ساده است و به عنوان یک کار قابل توجه باید به آن نگاه کرد و نباید آن را ساده تلقی کرد. اینکار معمولا شامل بازسازی نما و لوازم جانبی قابل مشاهده یک ساختمان می‌شود. لازم به ذکر است که یک بازسازی می‌تواند به دیوارهای خارجی، نازک کاری (پنجره‌ها، کرکره‌ها، درها) و سایر عناصر موجود در نما (بالکن، تراس، دروازه) نیز مربوط باشد.

برچسب ها:
بازسازی نما
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید