مدل سقف پذیرایی، جدیدترین طرح‌ها با انواع متریال‌ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

آشنایی با انواع مختلف سقف کاذب برای پذیرایی، جدیدترین نمونه‌ها از مدل سقف پذیرایی، انواع طرح‌های سقف پذیرایی با متریال‌های مختلف

هنگام ایجاد طراحی بهینه برای اتاق نشیمن و سالن پذیرایی، لازم است که تمام عناصر را در نظر بگیرید و از مواردی مانند سقف، تزئینات و بافت‌ها غافل نشوید. توجه به مدل سقف پذیرایی، نه تنها باعث می‌شود تا دکوراسیون داخلی خانه زیباتر و کامل‌تر دیده شود، بلکه مزایای متعددی نیز دارند. با طراحی سقف پذیرایی، سیم کشی‌های موجود در سقف پنهان می‌شوند، عایق حرارتی خوبی را برای فضای داخلی خانه ارائه می‌دهد، به حفاظت صوتی کمک می‌کند و همچنین کارایی کلی انرژی را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا با نورپردازی مناسب در سقف، نور مناسب و خیلی خوبی نیز برای تمام قسمت‌های اتاق نشمین و پذیرایی تامین شود.

با ایده گرفتن از جدیدترین نمونه‌های مدل سقف پذیرایی و در نظر گرفتن چند نکته و ترفند مفید، یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین اجزای اتاق نشیمن و پذیرایی، یعنی سقف را، به زیباترین شکل ممکن درآورید!

در ادامه جدیدترین نمونه‌های مدل سقف پذیرایی را آماده کردیم تا با ایده گرفتن از این مدل‌ها بتوانید بهترین مدل سقف پذیرایی را برای خانه خود انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین مدل سقف آشپزخانه برای خانه شما کدام است؟

 

آشنایی با انواع مختلف سقف کاذب

قبل از هر کاری، لازم است تا با انواع سقف کاذب موجود بازار آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید:

 

  • سقف کاذب پلاستر پاریس: این سقف‌ها با فرم پودری گچ، به نام پلاستر پاریس ساخته می‌شوند. این مدل از سقف کاذب در دسته بندی سقف‌های مقرون به صرفه قرار دارد و کار با آن آسان است. از جمله نقاط ضعف این مدل از سقف کاذب این است که  پس از یک دوره زمانی، تمایل به ایجاد ترک دارند.

 

  • سقف کاذب گچی: گچ یکی از مواد محبوبی است که برای محافظت حرارتی و خاصیت عایق صدا برای سقف استفاده می‌شود. این مدل سقف کاذب، در رنگ‌های مختلف به صورت تابلو موجود است که به راحتی در محل مورد نظر نصب می‌شود. انعطاف پذیری این ماده امکان ایجاد خم‌ها و اشکال مختلف را فراهم می‌کند.

 

  • سقف کاذب چوبی: اگر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، سقف‌های چوبی بهترین گزینه هستند! این مدل از سقف‌ها به راحتی نصب می‌شوند و ظاهری پیچیده به اتاق نشمین یا پذیرایی می‌دهند. با این حال، هزینه ساخت بالا و نیاز به نگهداری مداوم از این مدل سقف، از معایب عمده استفاده از چوب است.

 

  • سقف کاذب شیشه‌ای: اگرچه شیشه متریال مناسبی برای سقف نیست، اما می‌توانید از شیشه‌های مخصوصی که در ترکیب با مواد دیگر برای ایجاد طرح‌های خیره کننده ساخته شده‌اند برای سقف پذیرایی یا اتاق نشمین استفاده کنید. استفاده از شیشه در مکان‌های مناسب می تواند توهم فضای بزرگتر اتاق را ایجاد کند.

 

پیشنهاد مطالعه: سقف کاذب و انواع آن + تصاویر

 

جدیدترین نمونه‌ها از مدل سقف پذیرایی

در ادامه چندین طرح ساده و جذاب، از بهترین نمونه‌های مدل سقف پذیرایی همراه با تصاویر را برای الهام گرفتن شما همراهان عزیز آماده کرده‌ایم:

 

مدل سقف پذیرایی مربعی جدید و خاص

مدل سقف پذیرایی مربعی جدید و خاص

اگر به فکر طراحی سقف پذیرایی مطابق با جدیدترین مدل‌های طراحی سقف هستید، این مدل سقف مربعی که ترکیبی از سقف کاذب گچی با نورپردازی مخفی است و از پانل‌های چوبی برای تکیمل ظاهر نهایی آن استفاده شده، جز بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

 

مدل سقف پذیرایی ساده با نورپردازی سقفی

اگر استفاده از پانل‌های گچی را نمی‌پسندید و تمایل دارید سقف اتاق پذیرایی و نشیمین کاملا ساده و یکدست باشد، احتمالا این مدل طراحی سقف که فقط از نورپردازی خطی برای آن استفاده شده، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. 

 

شیکترین مدل سقف کاذب برای سالن پذیرایی

شیکترین مدل سقف کاذب برای سالن پذیرایی

شیکترین مدل سقف کاذب برای پذیرایی

هرچه طراحی که برای سقف پذیرایی در نظر می‌گیرد ساده‌تر باشد، ظاهر لوکس‌تر و شکیل‌تری را برای این فضا خواهید داشت. به عنوان نمونه، این تصور را با دقت نگاه کنید؛ با یک گچ بری ساد، نه تنها فضای ایده آلی برای اویزان کردن لوستر فراهم شده بلکه با استفاده از لامپهای مخفی در اطراف سقف، نور این محیط به بهترین شکل ممکن تامین شده است.

 

مدل سقف پذیرایی با گچ بری زیبا

مدل سقف پذیرایی با گچ بری زیبا

برای طراحی سقف پذیرایی می‌توانید از گچ بری‌های اماده برای قسمت مرکزی سقف استفاده کنید و ظاهر نهایی آن را با استفاده از نور مخفی خطی کامل کرده و ظاهری متفاوت و شیک را برای سقف ایجاد نمایید.

 

مدل سقف پذیرایی ساده با نورپردازی زیبا

مدل سقف پذیرایی ساده با نورپردازی زیبا

این مدل از سقف، ساده‌ترین و در عین حال شیک‌ترین مدل سقف است که می‌توانید برای سقف پذیرایی و اتاق نشمین خود اجرا کنید. ظاهر مرتب و ظریف این سقف باعث می‌شود اتاق جادار و دلباز به نظر برسد. حاشیه‌های سقف، برای نگه داشتن وسایل روشنایی طراحی شده‌اند و لامپ‌های LED در شیار سقف اضافه شده‌اند و سقف را زیباتر کرده‌اند.

 

پیشنهاد مطالعه: کاغذ دیواری سقف، بهترین ایده‌های دیزاین دیوار پنجم

 

طراحی سقف کاذب شیک و مد روز برای سقف پذیرایی

طراحی سقف کاذب شیک و مد روز برای سقف پذیرایی

این سقف کاذب به گونه‌ای طراحی شده است که یک پنکه بزرگ را در خود جای دهد تا اتاق را مطبوع نگه دارد. اگر قصد استفاده از پنکه سقفی را ندارید، می‌توانید یک لوستر زیبا و خیره‌کننده را به جای آن نصب کنید و زیبایی سقف را چند برابر کنید. با طراحی این مدل سقف پذیرایی، تمام سیم‌کشی‌ها به پشت صحنه می‌رود و شما فقط قطعه زیبا و تزئینی را می‌بینید که آویزان است. البته لازم است مطمئن شوید که موقعیت قلاب درست در مرکز اتاق باشد تا لوستر زیباتر دیده شود و یا پنکه سقفی، هوا را در تمام قسمت‌های اتاق به خوبی پخش کند.

 

بهترین طرح سقف برای اتاق نشمین و پذیرایی

بهترین طرح سقف برای اتاق نشمین و پذیرایی

برای یک اتاق نشمین یا سالن پذیرایی بزرگ، به سقفی نیاز دارید که محیط را بالا ببرد. در اینجا یکی از این طرح‌های خلاقانه مشاهده می‌شود که فوراً توجه همه را به خود جلب می‌کند. به جای ساده نگه داشتن قسمت مرکزی، یک تخته گچی طراحی شده برای پوشش سقف نصب شده و برای قسمت‌های جانبی، از لمینت سیاه و سفید، همراه با لامپ‌های LED استفاده شده تا نور محیط به بهترین شکل ممکن تامین شود.

 

مدل سقف پذیرایی خاص با ترکیب چوب و گچ

مدل سقف پذیرایی خاص با ترکیب چوب و گچ

به این اتاق نشمین کوچک که با سقفی باکلاس و چوبی تزئین شده است، نگاهی بیندازید. این یک مثال عالی از این است که چگونه می‌توانید مواد مختلف را برای دستیابی به ظاهری منحصر به فرد ترکیب کنید. در این مدل از سقف، قسمت فرورفته سقف با استفاده از پانل‌های چوبی پوشش داده شده و در مرکز، یک عنصر گچی معلق برای تزئین بیشتر اضافه شده است.

 

مدل سقف گچی برای سالن پذیرایی

مدل سقف گچی برای سالن پذیرایی

اگر به سقف های رنگی علاقه دارید، گچ انتخاب ایده آلی است! این متریال را می‌توان تقریباً در هر رنگ و شکلی طراحی کرد تا با تم داخلی مطابقت داشته باشد. تخته گچی آبی آسمانی به طور یکپارچه با مفهوم رنگ اتاق ترکیب شده و با افزودن هایلایت‌های سفید در مرکز و گوشه‌ها ظاهری کاملاً متفاوت پیدا کرده است.

 

مدل سقف پذیرایی pvc

مدل سقف پذیرایی pvc

PVC مخفف عبارت (Poly Vinyl Chloride - پلی وینیل کلراید) است که یک ماده مصنوعی است که برای سقف استفاده می‌شود. این متریال کاملا مقرون به صرفه بوده و نتیجه نهایی ان نیز بسیار عالی و بی نقص خواهد بود. پانل‌های PVC دارای طرح‌ها و رنگ‌های متعددی هستند و معمولا پانل‌های دارای طرح چوب برای پوشاندن سقف اتاق نشیمن استفاده می شود، اما پانل pvc سفید براق نیز  رنگ دیگری است که می‌توانید برای سقف پذیرایی استفاده کرده و از این طریق کل فضا را روشن کنید.

 

طراحی سقف چوبی برای اتاق نشمین و پذیرایی

طراحی سقف چوبی برای اتاق نشمین و پذیرایی

چوب یکی از مواد بسیار عالی و باکلاسی است که می‌توانید برای طراحی سقف پذیرایی استفاده کنید. به خصوص، زمانی که در شرایط آب و هوایی کمی سردتر زندگی می‌کنید، زیرا سقف‌های چوبی، گرما و راحتی را در داخل اتاق ارائه می‌دهند. این مدل طراحی سقف که با چوب سایه‌دار و پانل‌های گچی ترکیب شده است، یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای سقف پذیرایی و اتاق نشمین است که می‌تواند این فضا را به سطح جدیدی ببرد.

 

طراحی سقف اتاق نشیمن با سیمان

طراحی سقف اتاق نشیمن با سیمان

سقف سیمانی، جدیدترین روند این روزها است و معمولا در خانه‌های معاصر این مدل از سقف را مشاهده خواهید کرد. سقف تیره و مبهم به اتاق شما جذابیت روستایی می‌بخشد و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود. با این حال، باید در انتخاب سایر وسایل و اقلام موجود در دکوراسیون این مدل از خانه دقت کنید تا همه چیز در کنار هم زیبا و خاص دیده شوند.

 

طراحی سقف کاذب برای اتاق نشمین مستطیلی شکل

طراحی سقف کاذب برای اتاق نشمین مستطیلی شکل

طراحی سقف برای اتاق نشیمن مستطیلی، بسیار ساده است! داشتن فضای زیاد به شما این فرصت را می‌دهد که ایده‌های شگفت انگیزی داشته باشید و با خلاقیت خود بازی کنید. به عنوان نمونه، در این مدل سقف پذیرایی، یک مفهوم زیبا مشاهده می‌شود که تجربه لذت بخشی را به شما می‌دهد. ترکیبی از سقف کاذب پلاستر و نقاشی سقف که با نورهایی در مرکز کامل شده اشت، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای سقف اتاق نشمین مستطیلی شکل داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: سقف کشسان یا کششی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

مدل سقف کاذب برای اتاق پذیرایی مربعی شکل

مدل سقف کاذب برای اتاق پذیرایی مربعی شکل

اگر یک اتاق مربع معمولی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ این سقف کاذب مواج بروید. عنصر منحنی بکار رفته در این مدل سقف، به فضای اتاق سبک و بعد می‌بخشد. در واقع این یک راه هوشمندانه برای ایجاد یک اثر توهم بر روی چشم است و برای انجام این کار، به سراغ سقف فرورفته شکل بروید و آن را با نورپردازی مناسب، کامل کنید.

 

طرح سقف گرد برای سالن پذیرایی

طرح سقف گرد برای سالن پذیرایی

سقف دایره ای شکل می‌تواند سالن پذیرایی را جمع و جور نشان دهد و از نظر زیبایی شناسی نیز جذاب به نظر می‌رسد. استفاده از طرح سقف گرد، به خصوص در سالن‌های بزرگ و حجیم، می‌تواند تمرکز را به مرکز اتاق برساند. حتی در اتاق‌های مربع یا مستطیلی نیز می توانید از این مدل سقف گرد استفاده کنید و جذابیت مدل سقف پذیرایی را چند برابر کنید.

 

طراحی سقف مدرن برای سالن پذیرایی

طراحی سقف مدرن برای سالن پذیرایی

این طرح سقف سفارشی جلوه‌ای مجلل به سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن می‌دهد. تخته گچی سفید با برش‌های خاصی طراحی شده است تا لامپ‌های روشن را در داخل نمایان کند. در واقع این مدل سقف پذیرایی به دلیل ساختاری که دارد، جلوه بزرگتری را برای اتاق نشمین یا پذیرایی ایجاد خواهد کرد. همچنین این یک ایده فوق العاده برای حفظ یک فضای پر جنب و جوش بدون نیاز به لامپ و اتصالات اضافی است.

 

کلام آخر

همانطور که یک سقف مستحکم یک ساختمان را تکمیل می‌کند، طراحی زیبای سقف نیز برای کامل شدن دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و اتاق نشمین ضروری است. امروزه، تقریباً تمام اتاق‌های خانه دارای طراحی سقف کاذب هستند و یکی از مزیت‌های داشتن طرح سقف کاذب در سالن پذیرایی، مخفی کردن انواع کابل، یراق آلات و سیم‌های غیر ضروری است و کمک می‌کند تا ظاهری شیک و جذاب برای سقف خانه ایجاد شود. در این مقاله، نمونه‌های جدید و متنوعی از مدل سقف پذیرایی را مشاهده کردید که امیدواریم با ایده گرفتن از این مدل‌ها بتوانید بهترین و زیباترین مدل سقف پذیرایی را برای خانه خود اجرا کنید.

برای طراحی سقف پذیرایی خود می‌توانید از متخصصان این حوزه در بساز و بچین کمک بگیرید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید