22 ایده جذاب دکوراسیون داخلی با سنگ مصنوعی و انواع آن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

استفاده از سنگ مصنوعی در دکوراسیون داخلی با 22 ایده جذاب

برای بهتر دیده شدن و قرار رفتن در لیست تاپ تن با شماره زیر تماس بگیرید:

09122496491

در چندین سال اخیر ایده‌های زیادی برای دکوراسیون داخلی به وجود آمده است که در هر کدام از آن‌ها از متریال‌های متفاوتی استفاده می‌شود. سنگ مصنوعی یکی از محبوب‌ترین متریال‌هایی است که طرح و تنوع زیادی داشته و از آن در قسمت‌های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمآن‌ها استفاده می‌شود. اگر خواهان ایده جذاب دکوراسیون داخلی با سنگ مصنوعی هستید در این متن از سایت بساز و بچین همراه ما بمانید تا بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

برای سفارش با شماره 09122496491 تماس بگیرید

مدل سنگ آنتیک پشت تلویزیون دیوار منزل + مدل های متنوع

 

سنگ مصنوعی تزئینی

سنگ مصنوعی تزئینی (Artificial stone) ظاهری شبیه به سنگ طبیعی ولی ضخامت کمتر داشته که گاهی به دلیل شباهت زیاد تشخیص آن دو از یکدیگر دشوار است. از سنگ مصنوعی در عناوین مختلف استفاده می‌شود که در ابعاد، رنگ و اشکال متنوع وجود دارند. فشار بار روی سنگ‌های مصنوعی حدود 120 بار است که مقاومت بیشتری نسبت به سنگ‌های طبیعی دارند. سنگ مصنوعی متریال بسیار با دوام با عمر طولانی است که می‌توان آن‌ها را به رنگ دلخواه (معمولی یا ضد آب) درآورد.  

در ساخت سنگ مصنوعی از متریال‌های طبیعی ترکیباتی نظیر سیمان و افزودنی‌های پلیمری استفاده شده است که بین 30 تا 40 درصد نسبت به سنگ طبیعی وزن کمتری دارد که تفاوت آن در متراژهای بالا به خوبی مشهود است. سنگ مصنوعی چربی و گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کند از این رو نظافت و شستشوی آن بسیار راحت است که نیازی به مواد شوینده ندارد. مقاومت دمایی سنگ مصنوعی بین 70- الی 170+ متغییر بوده که در هنگام آتش سوزی ضد حریق عمل می‌کند.

 

برای سفارش با شماره 09122496491 تماس بگیرید

 

انواع سنگ مصنوعی نمای داخلی ساختمان

سنگ مصنوعی نصب راحتی داشته که امکان اجرای آن بر روی سطوح مختلف وجود دارد. از این رو دکوراسیون داخلی با سنگ محبوب شده است و مناسب قالب بندی و ساخت ایده‌های معماران است. اجرای نمای بیرونی و همچنین نمای داخلی با سنگ مصنوعی زیبایی خاصی داشته و به علت اینکه هزینه تمام شده آن نسبت به سنگ طبیعی کمتر است استفاده از آن مقرون به صرفه بوده که می‌توان آن را در سایزهای مختلف سفارش داد.

دکوراسیون داخلی با سنگ مصنوعی به قدری جذاب و خلاقانه است که از سنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. انواع سنگ‌های مصنوعی که مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از:

 

انواع سنگ مصنوعی سمنت پلاست

سنگ مصنوعی سمنت پلاست از انواع مختلف مواد معدنی، پلیمری، رنگدانه­های صنعتی، نانو و دانه­های طبیعی سبک ساخته می‌شود که پر کاربرد بوده و از آن در طراحی نماهای سنتی، مشبک، آنتیک و همچنین ساخت گلدان‌ و جدول‌های کنار خیابان استفاده می‌شود.

 

سنگ مصنوعی مرمریت (مرمر و گرانیت)

سنگ مصنوعی مرمریت ترکیبی از سنگ‌های مرمر و گرانیت است که از مواد معدنی و رزینی پلیمر و نانو در ساخت آن استفاده شده است. سنگ‌های مرمریت نور را از خود عبور نمی‌دهند زیرا در ساخت آن‌ها از مواد پر کننده استفاده شده است. از سنگ مصنوعی مرمریت در مکآن‌های مختلف مانند نمای رومی و ستون‌ها استفاده می‌شود.

 

سنگ مصنوعی کورین

سنگ مصنوعی کورین مختصر شده سالید سورفیس کورین بوده که انعطاف پذیری بالایی داشته و قابلیت عبور نور را از خود دارد و در برابر اسیدها مقاوم است. خاصیت سنگ مصنوعی کورین باعث شده است که از آن در آشپزخانه و سرویس حمام و دستشویی استفاده شود که از رزین، بوکسیت، رنگدانه­های معدنی و تری هیدرات آلومینیوم ساخته شده است.

 

سنگ مصنوعی اونیکس

سنگ مصنوعی اونیکس نور را از خود عبور داده که به دلیل موجود بودن در رنگ‌های مختلف مورد استقبال قرار گرفته‌اند. سنگ مصنوعی اونیکس نصب راحتی داشته که در طراحی پارتیشن‌ها، سنگ تزئین رودخآنه‌ای، کفپوش و پنل‌های سنگ مانند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برای سفارش با شماره 09122496491 تماس بگیرید

 

سنگ مصنوعی کوارتز

طراحی داخلی با سنگ مصنوعی کوارتز در ادارات، فرودگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و ... مورد استقبال قرار گرفته است که جذب آب در آن بسیار پایین بوده و در برابر خوردگی و ضربه مقاومت بالایی دارد. سنگدانه‌های کوارتز و معدنی، رنگدانه‌های معدنی، سنگ سلیس و کواد پلیمری سازنده سنگ مصنوعی کوارتز هستند که درجه سختی بالایی داشته و آن را به عنوان سنگ آنتی باکتریال می‌شناسند.

 

کفپوش صنعتی از جنس پلیمر یکپارچه

کفپوش‌های صنعتی پلیمری ضد اسید بوده و آب، خاک، چرک و ... را به خود جذب نمی­کنند از این رو در اتاق عمل، بیمارستان، مراکز درمانی و همچنین کارخانجات و مراکز صنعتی از آن استفاده می‌شود. ترکیبات پلیمری و افزودنی‌های شیمیایی چسبندگی خاصی را در سنگ مصنوعی یکپارچه صنعتی پلیمری ایجاد کرده که شبیه سنگ طبیعی به نظر می‌رسند.

 

سنگ­ مصنوعی وکیوم لمینت

اجرای نمای داخلی با سنگ مصنوعی وکیوم لیمنت بسیار مورد توجه معماران قرار گرفته است. سنگ مصنوعی وکیوم لمینت از جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت سنگ به وجود آمده که از لایه‌های مختلف تشکیل شده که هر کدام مزایا و خاصیت­های خود را دارند. سنگ مصنوعی وکیوم لیمنت به دلیل نورگذر بودن به عنوان کفپوش و دیوارپوش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

سنگ مصنوعی تراورتن

یکی از انواع سنگ مصنوعی نمای داخلی ساختمان تراورتن است که کاربرد زیادی دارد. هرچه میزان مواد محلول در آب کمتر باشد رنگ سنگ مصنوعی تراورتن روشن­تر خواهد بود در نتیجه می‌توان برحسب سلیقه و نیاز آن را در رنگ روشن یا تیره سفارش داد. تراورتن بافتی نواری و متخلل داشته که در برابر تغییرات دمایی و بارش نزولات آسمانی با دوام است.

 

برای سفارش با شماره 09122496491 تماس بگیرید

نمای سنگ و اجر چیست؟ مدل های جدید نما سنگ و آجر 2023

 

سنگ مصنوعی نمای داخلی ساختمان

از سنگ مصنوعی می‌توان به عنوان پوشاننده دیوار، سقف، کفپوش یا ویترین استفاده کرد و در صورت تمایل با نورپردازی می‌توان توسط سایه‌های تشکیل شده بر روی آن نماهای شگفت انگیز و زیبایی را به وجود آورد. دکوراسیون داخلی با سنگ مصنوعی در مکآن‌های مختلف در نمای داخلی و خارجی قابل اجرا است که در این بخش به معرفی 22 ایده جذاب اجرای دکوراسیون با سنگ مصنوعی پرداخته‌ایم.

  1. راه پله
  2. سالن تئاتر
  3. سالن سینما
  4. کنار شومینه
  5. بخش اداری
  6. سالن فرودگاه
  7. ستون ساختمان
  8. هتل یا مهمانسرا
  9. تزئین ویلا و باغ
  10. دیوار پشت تلویزیون
  11. سنگفرش ویلا و باغ
  12. نمای داخلی پنجره
  13. رستوران کافی شاپ
  14. سالن آرایشگاه و زیبایی
  15. زیباسازی فضای شهری
  16. فضای زیر کانتر آشپزخانه
  17. سرویس بهداشتی و حمام
  18. مزون بوتیک و گالری لباس
  19. نمای داخلی حیاط ساختمآن‌ها
  20. اماکن ورزشی، تفریحی و آموزشی
  21. تالار پذیرایی سالن عقد و عروسی
  22. مراکز درمانی مطب پزشکان، بیمارستان و درمانگاه

 

برای سفارش با شماره 09122496491 تماس بگیرید

 

جمع بندی

دکوراسیون داخلی با سنگ مصنوعی به قدری متنوع و پر کاربرد است که تقریبا به هر کجا که بنگرید نمونه‌ای از آن را خواهید دید. نمای داخلی با سنگ مصنوعی زیبایی خاصی داشته که در صورت استفاده در جای مناسب می‌توان از خاصیت و مزایای آن بهره‌مند شد. مراکز مختلفی در زمینه تولید و فروش سنگ مصنوعی فعال هستند که می‌توانید با آن‌ها مشورت کرده تا بهترین نوع سنگ مصنوعی تزئینی را متناسب با سازه خود انتخاب کنید.

 

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید