کامل ترین راهنمای خرید هود آشپزخانه و بررسی انواع آنها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

انتخاب و خرید هود با قیمت مناسب یکی از موارد مهمی است که در کنار نکات  دیگر می تواند بهترین گزینه ممکن را نصیبتان کرده و بی دردسر از آن بهره مند شوید. در ادامه به بررسی مدل های هود در بازار به همراه جزئیات آنها اشاره خواهیم کرد.

هود در آشپزخانه ها امروز به یک کالای مهم و اساسی تبدیل شده و تقریبا عدم وجودش در خانه غیر ممکن است. خرید تجهیزات آشپزخانه امروزه در بازار با چالش های فراوانی همراه بوده که خرید هود نیز یکی از آنهاست.
انتخاب و خرید هود با قیمت مناسب یکی از موارد مهمی است که در کنار نکات  دیگر می تواند بهترین گزینه ممکن را نصیبتان کرده و بی دردسر از آن بهره مند شوید. در ادامه به بررسی مدل های هود در بازار به همراه جزئیات آنها اشاره خواهیم کرد.

 

برند هود

در بورس تجهیزات آشپزخانه برندهای زیادی در حال فعالیت بوده و اقدام به تولید هودهای آشپزخانه کرده اند. اگر بخواهیم به با سابقه ترین و بهترین برندهای هود بازار اشاره کنیم شاید بتوانیم به هود اخون، هود میلان، هود استیل البرز، هود کن، هود داتیس، هود مسترپلاس و هود آلتون اشاره کنیم.

 

نوع هود

هودها در مدل ها و دسته بندی های متنوعی تولید و طبقه بندی می شوند که بسته به سلیقه، دکوراسیون داخلی آشپزخانه، اندازه نصب و نوع کارکردشان به مشتریان عرضه می گردد. 

 

  • هود مورب» این هود قابلیت نصب به صورت دیواری داشته و در دسته هود های شومینه ای قرار می گیرد. این هود که از آن به عنوان هود کج نیز یاد می شود در دو نمای شیشه مشکی و شیشه سفید یافت شده و دارای بیشترین فروش در بازار است.

 

هود

 

  • هود مخفی» دومین هود پرفروش در بازار هودهای مخفی می باشند. در نسل جدید آشپزخانه ها که کابینت ها بیشتر فضای آن را اشغال کرده اند این هودهای مخفی هستند که نقش تعیین کننده داشته و علاوه بر وظیفه هواسازی و مکش دوده و چربی ضربه ای به دکوراسیون آشپزخانه وارد نمی اورند.

 

هود مخفی

 

  • هود شومینه ای» هودهای شومینه ای نیز یکی از باسابقه ترین و روال ترین هودهای آشپزخانه می باشند که قابلیت نصب آنها نیز به صورت دیواری بوده و عمدتا آنها را با نام هود T شکل می شناسند. این هود ها معمولا دارای نمای استیل بوده و با دودکش قابل تنظیم فلزی در بالای آن نصب می شوند.

 
هود شومینه ای

 

  • هود جزیره» هود جزیره خاص ترین و کم مصرف ترین هود در میان خریداران این محصول بوده و بیشترین کاربرد آن برای فضاهایی است که آشپزخانه تمیز داشته و عملا کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

  • هود زیر کابینتی» این هود قدیمی ترین و البته منسوخ شده در بازار است که البته در برندهای اصیل که سابقه تولید اولین هودها را داشته یافت می شوند. هنوز از این مدل هود در برخی آشپزخانه ها استفاده می شود و کارکردی شبیه به هود مخفی دارند با این تفاوت که نمای بیرونی آن مشخص است.
     

هود زیر کابینتی

 

موتور هود

اولین نکته در موتور هود نوع موتور و توان مصرفی آن می باشد. در حال حاضر هود ها در دو دسته موتور فلزی و موتور باکالیت ساخته شده که این تفاوت در پره های داخلی در بدنه یا پوسته آن است. در هودهای موتور فلز به دلیل ساختار فلزی آنها کمتر پروانه دچار تغییر شکل شده و عمر بالاتری دارند. این در حالی است که هودهای موتور باکالیت در عمل صدای کمتری داشته و فقط باید در نظر داشته باشید که در زمان روشن بودن اجاق گاز حتما آن را نیز روشن نگه دارید.

 

موتور هود

 

حتما بخوانید: 50 مدل کاشی آشپزخانه 2022 [گلدار، ساده و مدرن]

 

فیلتر هود

فیلتر هودها در سه مدل فیلتر آلومینیومی، فیلتر ذغالی و فیلتر الیافی دسته بندی می شوند.
 

فیلتر هود

 

  • فیلتر آلومینیومی: این فیلتر بیشترین مصرف را در میان هودها داشته و دلایلی از قبیل میزان جذب بالا، تعدد استفاده، عدم خرابی و کمتر تعویض شدن از مزایای مهم آن است. این فیلترها قابلیت شستشو و البته تعویض را داشته و در بیشتر مدل های هود قابل استفاده است.
  • فیلتر ذغالی: فیلتر ذغالی فیلتر تخصصی و خاص هودهای اشپزخانه است که در موارد خاص مورد استفاده و نصب قرار می گیرد. این نوع فیلتر به جهت نوع کارکردش در هودهای عمدتا مخفی یا هودهای که قابلیت نصب دودکش و فیلتر آلومینیومی را ندارند استفاده شده و مواد داخل آن قابلیت جذب بالا را داشته و ایرادش عدم استفاده مجدد از آن بوده و عمر آن بین 3 تا 9 ماه می باشد.
  • فیلتر الیافی: این نوع فیلتر که جز اولین فلیترهای هود بوده همزمان با هودهای زیر کابینتی که تنها مورد مصرف آن می باشند منسوخ شده و مواد آن از الیاف بوده و قابلیت جذب نسبی دارند.

 

حتما بخوانید: جدیدترین مدل های شیرآلات لاکچری + تصاویر

 

امکانات و آپشن های اضافی هودها

امکانات جانبی و آپشن ها همیشه به عنوان یک جذابیت برای خرید هر محصول تلقی شده و هود نیز مانند سایر اقلام از این قائده مستثنا نیست. امکاناتی که در هود وجود دارد شامل موارد زیر است.

  • سنسور بو و دود: این قابلیت هوشمند در هود میتواند به محض تشخیص بو و دود سیستم موتور هود را روشن کرده و تهویه فعال گردد.
  • ریموت کنترل: ریموت در هودهای شومینه ای و مورب و در مواردی مخفی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به سهولت روشن شدن آن کمک می کند.
  • حرکت دست: حرکت دست یکی از جدیدترین و جذاب ترین آپشن های هود آشپزخانه بوده که همانطور که از نامش پیداست با حرکت دادن دست جلوی سنسور هود را فعال و روشن می کند.

 

از کجا و چگونه بخریم

یکی از مهمترین موارد نوع و روش خرید هود است که می تواند تجربه خرید را بهتر کند. خرید هود هم به روش حضوری و هم به روش اینترنتی امکان پذیر است و نکات مربوط به خرید مواردی از قبیل اصالت هود، گارانتی، قیمت و سلامت محصول است که در زمان خرید می بایست به آنها دقت کرد.

 

منبع: خانه اخوان

برچسب ها:
هود
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید