انواع صندلی میز ناهارخوری برای دکوراسیون اتاق غذاخوری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

اگر قصد خرید صندلی میز ناهارخوری برای دکوراسیون اتاق غذاخوری دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین نوع صندلی میز ناهارخوری را برای دکوراسیون اتاق غذاخوری مشاهده کنید.

شاید به نظر شما، انتخاب صندلی میز ناهارخوری کار پیچیده‌ای نباشد. اما بهتر است بدانید که داشتن یک صندلی مناسب و کاربردی، زمانی امکان پذیر است که برای خرید آن تحقیق کافی کرده باشید.در این مقاله توضیحات جامعی در خصوص انواع صندلی خواهیم داد. وب سایت بسازوبچین، مجموعه ای از صندلی های میزناهارخوری را که هر کدام در طرح، ساخت، مصالح، سبک و... تفاوت هایی دارند را جمع آوری کرده است تا شما به کمک آن بهترین انتخاب را برای صندلی خود انجام دهید. در ادامه مطلب، ابتدا در مورد سه نوع طرح صندلی توضیح داده ایم، پس از آن مصالحی که ممکن است در صندلی و یا اسکلت آن استفاده شود، و در آخر به سبک های مختلفی که ممکن است در صندلی ها مشاهده کنید، صحبت کرده ایم. در این مقاله هم با ما همراه باشید.

 

چرا باید در خرید صندلی میز ناهار خوری دقت کنید؟

چرا باید در خرید صندلی میز ناهار خوری دقت کنید؟

همان‌طور که پیشتر به آن اشاره شد، بسیاری از افراد خرید صندلی میز ناهار خوری را چندان دارای اهمیت نمی‌دانند. اما بهتر است بدانید که به دلیل تنوع شکل و ظاهر صندلی‌ها و کاربرد آن در میزهای مختلف، شما باید بدانید دست به خرید چه مدل صندلی می‌زنید. معمولا صندلی‌های میز ناهار خوری، باید متناسب با ارتفاع میز خریداری شوند. عدم هماهنگی این ارتفاع، موجب می‌شود تا هیچ احساس خوبی در زمان نشستن پشت میز ناهارخوری نداشته باشید. پس طبیعی است که توجه به ارتفاع نکته‌ای مطلوب در خرید است. از سوی دیگر، راحتی نسبی صندلی میز ناهار خوری در کنار استحکام و پشتی مناسب برای خوردن غذا، از جمله نکاتی است که باید در خرید مدنظر قرار دهید. معمولا میز ناهار خوری فضایی برای نشیتن و خوردن غذا است، اما گاهی گپ زدن‌های بعد از ناهار و شام نیز، در آن اتفاق می‌افتد. پس راحتی نسبی این صندلی‌ها و امکان استفاده برای چند ساعت، موجب می‌شود تا پارامترهای مهمی را در خریدتان مدنظر قرار دهید.

 

حتما بخوانید: صندلی اپن از کجا بخرم؟ مرکز فروش صندلی اپن در تهران کجاست؟

 

مدل صندلی میزناهارخوری از نظر طراحی ظاهری

صندلی میز ناهارخوری

صندلی، چه کاربری آن برای میزناهارخوری باشد، چه برای کار دیگری مانند: صندلی میز تحریر و... هر کدام برای ساختشان مدل خاص خود را دارند که بر اساس همان مدل، برای صندلی اسم تعیین میشود. رایج ترین مدل ها برای صندلی های میزناهارخوری میتوان به : Side chair - Arm chair - Parsons chair اشاراه کرد. معمولا انتنخاب صندلی بر اساس دکوراسیون داخلی انجام می‌شود. درواقع، سبک دکوراسیون نقشی تعیین کننده در انتخاب صندلی دارد. پارامتر مهم دیگر در انتخاب صندلی میز ناهارخوری، سبک مبلمان است. معمولا استایل صندلی باید شباهت و هارمونی به نوع مبلمان داشته باشد. برای مثال، اگر کاناپه شما از نوع چستر باشد، صندلی میز ناهار خوری چستر یا صندلی میز ناهار خوری مدرن بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اگر سرویس مبلمان‌تان استیل یا کلاسیک باشد، صندلی میز ناهار خوری پایه بلند یا صندلی میز ناهار خوری استیل انتخاب مناسبی خواهد بود. داشتن هارمونی موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. از سوی دیگر محدودیت‌هایی که در متراژ و فضا دارید، تعیین کننده استایل صندلی میزناهارخوری است. در ادامه قصد داریم انواع مختلف صندلی میز ناهار خوری را، از لحاظ طراحی ظاهری بررسی کنیم.

 

حتما بخوانید: قیمت صندلی راک ریلکسی (مدل راحتی) چقدر است؟

 

1. صندلی میزناهارخوری بدون دسته - Side chair

طرح صندلی بدون دسته، جز اولین طرح ها در ساخت صندلی بوده به همین علت، می توان آن را جزء رایج ترین طرح صندلی برای اتاق غذاخوری، آشپزخانه و یا کانتر دانست. این صندلی از دو بخش (چهارپایه) و (نشیمن) تشکیل شده که بدون دسته است و طرحی کاملا استاندارد دارد. این صندلی به خاطر نوع طرحی که دارد، فضای کمی را اشغال میکند و زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می دهد. خوب است بدانید ترکیب این صندلی با میزناهارخوری سبک روستیک، طرفداران بسیاری دارد. اگر عاشق دیزاین دکوراتیو و خاص هستید، یا سبک صندلی لهستانی و جذابیت آن را می‌پسندید، صندلی‌های بدون دسته بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اما توجه داشته باشید که هارمونی رنگ در این سبک صندلی‌ها، باید متناسب با لوازم چوبی منزل‌تان انتخاب شوند تا زیبایی مطلوبی ارائه کنند. عکس زیر یک نمونه صندلی میزناهارخوری بدون دسته (Side chair) است که از مصالح چوب ساخته شده است.

 

- مطلب پیشنهادی: 8 ایده کابینت آشپزخانه که ظاهری مدرن و کلاسیک به آشپزخانه شما می دهد.

صندلی میزناهارخوری

 

2. صندلی میزناهارخوری پارسونز - Parsons chair

طراحی صندلی پارسونز، به سال 1930 برمیگردد. این صندلی نام خود را از نام یک مدرسه طراحی در پاریس گرفته است. عکس زیر، یک نمونه صندلی پارسونز است که اگر به آن دقت کنید متوجه طرح ساده و بدون تزئینات آن می شوید. در طراحی صندلی پارسونز، از خطوط صاف در کنار مصالح پارچه برای نشیمن و تکیه گاه استفاده شده که این امکان را به صندلی می دهد که محدود به زمان و مکان خاصی نباشد و برای هر فضایی با هرسبک و طرحی مناسب و زیبایی خود را حفظ کند. این مدل صندلی، به خاطر عدم وجود جزئیات تزیینی صندلی بسیار راحت و کاربردی است. در مدل صندلی پارسونز، ست کردن بسیار آسان‌تر است. کافی است هارمونی رنگ را در آن رعایت کنید تا ساختار شیک و جذابی در دکوراسیون پدید آورید. انتخاب این مدل صندلی برای فضاهای کوچک نیز، بسیار کاربردی است. به دلیل سادگی قسمت پشتی صندلی و نداشتن انحنا، به راحتی در هر فضایی قابل استفاده است. پس اگر فضای محدودی دارید، این مدل صندلی را در اولویت قرار دهید.

 

صندلی میزناهارخوری

 

3. صندلی میزناهارخوری بادسته - Arm chair

مدل صندلی های بادسته مشابه صندلی های بدون دسته است و تفاوت آن ها از روی اسمشان مشخص است این مدل صندلی دسته دارد و برای زمانی که مدت طولاتی بر روی آن نشسته اید مناسب تر است، به شما احساس راحتی بیشتری می دهد. اگر میز ناهارخوری شما علاوه بر کاربری اصلی اش (پذیرایی) کاربری دیگری مانند: مطالعه و... دارد بهترین صندلی برای آن صندلی های بادسته است. این نوع صندلی ها بخاطر دسته ای که دارند فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. معمولا این سبک صندلی در فضای باز نیز قابل استفاده است. پس اگر میز ناهارخوری و پذیرایی در فضای باز دارید، می‌توانید از همین سبک صندلی با متریال فلز یا پولیمر استفاده کنید. جذابیت بصری صندلی با دسته، کم نیست و به راحتی می‌توانید در فضای دکوراتیو از آن استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که اگر، ارتفاع صحیحی برای میز ناهار خوری مشخص نکنید، احتمالا این مدل صندلی در زیر مبل نخواهد رفت و فضایی مضاعف از متراژ منزل‌تان را درگیر می‌کند. پس شما میتوانید برای میزناهارخوری خود، این مدل را در کنار صندلی بدون دسته استفاده کنید. 

 

- مطلب پیشنهادی: انواع میز ناهارخوری (فرم+مصالح+سبک+ظرفیت)

صندلی میزناهارخوری

 

 

مصالح استفاده شده در ساخت صندلی میزناهارخوری

پس از آنکه مدل صندلی خود را انتخاب کردید باید به دنبال مصالح یا متریال آن بروید. مصالح انتخاب شده برای صندلی میزناهارخوری علاوه بر اینکه بر روی زیبایی و دید بصری فضا و صندلی تاثیر میگذارد بلکه بر روی دوام، استحکام و راحتی صندلی نیز تاثیرگذار است. با یک انتخاب درست، می‌توانید مدت‌های طولانی بدون دردسر از صندلی میز ناهار خوری استفاده کنید. یادتان باشد که انتخاب متریال ساخت صندلی، تاحدی به سبک دکوراسیون و نوع مبلمان بستگی دارد. پس اگر اهل استفاده از لوازم خاص هستید، به متریال میز ناهارخوری و صندلی آن توجه کنید. انتخاب اشتباه متریال، ریسک بروز مشکل در زمان استفاده را افزایش می‌دهد. صدای غیژ غیژ صندلی و حرکت پایه‌ها، از عواقب انتخاب اشتباه متریال است. ما برای شما رایج ترین مصالح را توضیح داده ایم.

 

1. پارچه برای صندلی میزناهارخوری

صندلی میزناهارخوری ساخته شده با مصالحی از جنس پارچه که بافتی نرم دارد، راحتی را به صندلی شما هدیه می دهد. معمولا از این نوع صندلی برای فضاهایی مانند: تالارها، رستوران ها و... که مخاطب مدت زیادی را بر روی صندلی نشسته است، استفاده می شود تا احساس خستگی و سختی نکنند. پارچه برای هر مدل صندلی با هر چارچوبی مناسب است. در مدل‌های راحتی مثل صندلی میز ناهار خوری چستر، از پارچه در کل قسمت نشیمت و پپشتی صندلی استفاده می‌شود. درواقع، روکش کلی در قسمت بالایی صندلی با کمک پارچه پوشیده شده است. اما مدل‌هایی از صندلی مثل صندلی میز ناهار خوری استیل، تنها در قسمتی از داخل فریم چوبی مبلمان، پارچه کار شده است. نوع پارچه در نمامی صندلی های میز ناهارخوری، تعیین کننده استحکام و زیبایی صندلی است. زمانی که پارچه نامناسبی استفاده شده باشد، خیلی زود باید نسبت به رویه کوبی مجدد مبلمان اقدام کنید.. از سوی دیگر، قابل شست و شو بودن پارچه و نگه نداشتن لکه بر روی خود نیز، موضوع مهم دیگری است که باید در خصوص انتخاب صندلی میز ناهار خوری به آن توجه کنید.

 

صندلی میزناهارخوری

 

2. چوب برای صندلی میزناهارخوری

چوب، یکی دیگر از مصالحی است که در ساخت صندلی مانند دیگر مبلمان استفاده میشود. صندلی که از مصالح چوب ساخته می‌شود، میتواند بر روی تکیه گاه یا دسته و... دارای جزئیات و ریزه کاری هایی باشد که زیبایی و جلوه صندلی را چند برابر کند. صندلی ساخته شده از چوب، معمولا صندلی سختی است و مخاطبی که بر روی آن نشسته است زود احساس خستگی می کند. برای رفع این مشکل شما میتوانید در کنار چوب از مصالح پارچه هم برای دسته ها یا نشیمن و... استفاده کنید تا در کنار زیبایی صندلی که چوب به آن بخشیده است راحتی را هم احساس کنید. این نکته را هیچوقت فراموش نکنید که چوب، مصالحی است که گرما و صمیمیت را به مبلمان و فضای شما می دهد و در کنار پارچه این ویژگی بیشتر می‌شود. استحکام اتصالات در صندلی میز ناهارخوری چوبی، نکته مهمی است که باید توسط سازنده رعایت شده باشد. عدم توجه به اتصالات و استحکام چوب، موجب بروز صداهای اضافی در زمان نشستن و اعمال فشار بر روی صندلی می‌شود. پس سعی کنید برای خرید صندلی میز ناهارخوری چوبی، از تولید کنندگان با کیفیتی کمک بگیرید.

 

صندلی میزناهارخوری

حتما بخوانید: میز و صندلی فضای باز چوبی فلزی برای تراس و بالکن

 

3. فلز برای صندلی میزناهارخوری

صندلی هایی موجود هستند که مصالح آن ها فلز است که میتوانند سبکی صنعتی به فضا بدهند. این مصالح هم مانند: چوب، به تنهایی مصالحی سخت است پس برای ایجاد راحتی در صندلی میزناهارخوری میتوانید از پارچه در کنار فلز استفاده کنید. معمولا صندلی میز ناهارخوری فلزی، در فضای مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهید از صندلی مدرن در فضایی جذاب استفاده کنید، می‌توانید نوع فلزی آن را انتخاب کنید. صندلی میز ناهار خوری مدرن فلزی، باید با سایر المان‌های محیط هارمونی داشته باشد. چرا که استفاده از آن به تنهایی، چندان جذاب نیست. برای زیباتر شدن فضا و ایجاد هارمونی رنگ و طرح، می‌توانید  تشکچه های کوچکی در ناحیه نشیمن ایجاد کنید که با رنگ مبلمان یا سایر المان‌های دکوراسیونی، هماهنگی دارد. با این اقدام خلاقانه جان تازه‌ای به ترکیب میز ناهارخوری و صندلی‌های آن می‌بخشید.

 

صندلی میزناهارخوری

 

4. چرم برای صندلی میزناهارخوری

صندلی ناهارخوری، از جنس چرم محبوبیت خاصی دارد. از آن جایی که چرم را می توان متریالی لوکس دانست، صندلی یا هر مبلمان دیگری از جنس چرم جلوه ای لوکس و خاص به فضای داخلی می دهند. بسازوبچین به شما پیشنهاد میکند اگر خانه ای با سبک وینتیج دارید، از متریال چرم برای صندلی های میزناهارخوری خود استفاده کنید. جذابیت بصری صندلی چرم در فضای دکوراسیون بسیار زیاد است. خصوصا اگر هارمونی رنگ و طرح در آن توجه شده باشد. اما بهتر است بدانید که چرم سطحی آسیب پذیر دارد و به راحتی با اندکی تیزی، دچار پارگی و دفرمگی سطح می‌شود. از سوی دیگر نگهداری از چرم نیز، باید به شکل روتین در برنامه شما قرار بگیرد. پس اگر چندان اهل مراقبت و رسیدگی نیستید، از متریال ساده‌تری استفاده کنید و چرم را کنار بگذارید.

 

صندلی میزناهارخوری

 

5. حصیر برای صندلی میزناهارخوری

حصیر، یک نوع پارچه بافته شده با مواد مصنوعی است. صندلی با این متریال مناسب برای میزناهارخوری در فضای پاسیو یا بالکن است. هرچند این روزها با توجه به خلاقیت‌هایی که در تلفیق سبک‌های مختلف دکوراسیون مشاهده می‌شود، استفاده از مبلمان حصیری در فضای داخلی نیز رایج شده است. اما به طور کل، همه ما حصیر را متریالی مناسب برای فضای باز می‌دانیم. شما به راحتی می‌توانید با کمک تعیین رنگ پارچه تشکچه‌های به کار رفته در مبلمان حصیری، هارمونی دکوراسیون را درنظر بگیرید و جذابیتی زیاد به فضا اضافه کنید. یادتان باشد که کمک گرفتن از پارچه برای زیباتر شدن دکوراسیون خصوصا در زمینه صندلی‌ها، می‌تواند بسیار هوشمندانه و خلاقانه باشد.

 

صندلی میزناهارخوری

 

6. پلاستیک برای صندلی میزناهارخوری

این مدل صندلی ها بیشتر برای فضاهایی مانند: فست فود که می خواهند افراد زودتر محل را پس از خوردن غذا ترک کنند استفاده میشود. پلاستیک سبکی خاصی دارد که امکان جا به جایی را، آسان‌تر می‌کند. از سوی دیگر، پلاستیک موجب می‌شود تا هزینه تمام شده کاهش پیدا کند و امکان خرید به آسانی فراهم گردد. این روزها به دلیل پیشرفت شرکت‌های تولید کننده صندلی‌های پلاستیکی، شاهد تولید صندلی‌هایی با طرح حصیر از جنس پلاستیک هستیم. استفاده از صندلی‌هایی که به شکل دکوراتیو ساخته شده‌اند و دارای زیبایی بصری زیادی هستند، در دکوراسیون زندگی دانشجویی بلامانع است. اما برای دیزاین خانه‌ای که کاربردی  غیر از یک زندگی دانشجویی و ساده دارد، اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

 

صندلی میزناهارخوری

 

سبک صندلی در میزناهارخوری

سبک گزینه آخری است که در این مقاله به آن میپردازیم. سبکی که برای صندلی خود انتخاب می کنید، توجه داشته باشید با سبک فضای داخلی شما مطابقت داشته باشد. عدم توجه به این نکته می‌تواند آسیب جدی به دکوراسیون و هزینه‌هایی که برای آن کرده‌اید، وارد کند. درواقع، انتخاب اشتباه مثل یک مهره ناهماهنگ وسط مهره های شطرنج است. هرچه قدر زیبایی بصری بالایی داشته باشد، در کنار سایر المان‌های دکوراسیون و فضا، اصلا مناسب به نظر نمی‌رسد. پس طبیعی است که توجه به سبک دکوراسیون می‌تواند ساده‌ترین و ارزان‌ترین انتخاب‌ها را، مناسب و جذاب جلوه دهد. چرا که هارمونی در دکوراسیون حرف اول را می‌زند.

 

1. سبک سنتی در صندلی میزناهارخوری

سبک سنتی، به طور معمول از قدیم رایج بوده است و میتواند حس و حال گذشته را به خانه شما هدیه بدهد. پس اگر به این سبک علاقه دارید یا سبک منزل شما سبکی سنتی است، بهتر است سبکی سنتی را برای صندلی های میزناهارخوری خود استفاده کنید. معمولا استفاده از متریال چوب ترکیب شده با پارچه‌های سنتی در این سبک بسیار رایج است. استفاده از صندلی بدون دسته چوبی نیز، انتخاب خوبی برای سبک دکوراسیون سنتی است. توجه داشته باشید که جزییات تعیین کننده نزدیک شدن یک سبک ساده، به سمت سنتی است. استفاده از صندلی میز ناهار خوری مدرن و چستر در این سبک اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

سبک سنتی در صندلی میزناهارخوری

2. سبک مدرن در صندلی میزناهارخوری

یک نوع سبک دیگری که امروزه هم مورد توجه همگان قرار گرفته و اکثر افراد آن را میشناسند، سبک مدرن است. در این سبک زیبایی صندلی را در کنار ساده بودن احساس میکنید. طرح ها کاملا مینیمالیست ساخته میشوند و در این سبک شما میتوانید به خوبی ترکیبی از فرم و کارکرد را ببینید. مثالی از صندلی با سبکی مدرن، صندلی های پارسونز هستند. صندلی میز ناهار خوری مدرن در طرح‌های ساده و چستر ارائه می‌شود. شکل و ظاهر این مدل صندلی‌ها بسیار ساده اما متنوع است. شما به راحتی می‌توانید با طرح‌های موجود در بازار به همراه اندکی توجه به رنگ و نوع پارچه، فضایی جذاب و خاص ایجاد کنید و از آن لذت ببرید. سبک صندلی مدرن، در فضایی قابل استفاده است که مبلمان نیز مدرن انتخاب شده باشند.

سبک مدرن در صندلی میزناهارخوری

3. سبک روستیک در صندلی میزناهارخوری

با این سبک آشنایی دارید، اگر دوست دار طبیعت، چوب طبیعی هستید و از اینکه حس و حالی قدیمی وارد فضایتان شود، استقبال میکنید از سبک روستیک در صندلی های خود استفاده کنید. احتمالا در عکس‌های اینستاگرام به دفعات سبک روستیک را مشاهده کرده‌اید. سبک جذابی که در آن چوب حرف اول را می‌زند. صندلی میز ناهار خوری پایه بلند چوبی، در کنار میز چوبی با تزیینات ساده و گیاهان وحشی، بهترین و جذاب‌ترین نمایی است که می‌توانید از سبک روستیک مشاهده کنید. تلفیق این سبک با سبک‌های دیگر نیز، گاهی بسیار خاص و جذاب می‌شود. اگر طرفدار سبک روستیک هستید، صندلی لهستانی چوبی انتخاب فوق العاده‌ای خواهد بود. تدارک یک تشکچه از جنس بافت مکرومه نیز، طرح تلفیقی با سبک روستیک است. استفاده از سبک بوهو و روستیک در کنار یکدیگر می‌تواند نتیجه عالی داشته باشد و حس و حال خاصی به خانه شما ببخشد.

سبک روستیک در صندلی میزناهارخوری

4. سبک ساحلی در صندلی میزناهارخوری

همانطور که از اسم این سبک مشخص است، حس و حال ساحلی را مهمان فضای شما میکند. به نمونه زیر نگاه کنید دریا و ساحل را کاملا میتوانید در آن احساس کنید. صندلی ساحلی در فضای خارجی منزل استفاده می‌شود. معمولا استفاده از آن در بالکن، حیاط و فضای پاسیو رایج است. زیبایی بصری در کنار راحتی و قیمت مناسب در سبک ساحلی صندلی مشاهده می‌شود. اگر رنگ خاصی در دکوراسیون بالکن یا حیاط استفاده کرده‌اید، نواحی پارچه‌ای صندلی ساحلی را نیز، متناسب با همان رنگ انتخاب کنید تا جذابیت بصری بالایی را شاهد باشید.

 

صندلی میزناهارخوری

 

5. سبک معاصر در صندلی میزناهارخوری

اگر عاشق سبک مدرن و خاص باشید، احتمالا رویکرد ذهنی شما به سمت دیزاینی است که می‌توانید به وسیله سبک معاصر تجربه کنید. معمولا صندلی‌هایی که این روزها به عنوان سبک معاصر از آن یاد می‌شود، ساختاری ساده، کاربردی و نزدیک به سبک مدرن دارند. جذابیت این مدل صندلی‌ها بسیار زیاد است. به دلیل کاربردی بودن آن و همچنین ظاهر خاص، در فضاهای شو روم، مبلمان اداری و مبلمان خانگی قابل استفاده هستند. تلفیق سبک معاصر با مدرن نتیجه مطلوبی دارد. اما درصورتی که سبک اصلی منزل‌تان سنتی یا لوکس است، این مدل صندلی اصلا هیچ جایگاهی در دکوراسیون شما ندارد. پس سعی کنید باتوجه به این توضیحات نسبت به انتخاب صندلی تصمیم بگیرید.

صندلی میزناهارخوری

 

خلاصه مطلب

انتخاب صندلی میز ناهارخوری، موضوع مهمی است که تاثیر آن در سبک دکوراسیون منزل مشهود است. اگر عاشق دکوراسیون هستید و می‌خواهید بهترین مدل صندلی میز ناهارخوری را انتخاب کنید، به توضیحاتی که در خصوص انواع صندلی، متریال و سبک آن داده شد، توجه کنید. صندلی میز ناهار خوری چستر و مدرن را برای مبلمان مدرن و فضای مدرن انتخاب کنید. صندلی میز ناهار خوری استیل را برای فضاهای کلاسیک، لوکس و دارای مبل استیل انتخاب کنید. با درک تفاوت سبک‌های دکوراسیونی، جذاب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید