اتومان و انواع آن را بشناسید | مبلمان های به روز در دکوراسیون

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

با شناخت انواع اتومان می‌توانید چیدمان شیکی داشته باشید!

اتومان ها زیر مجموعه ای از مبلمان های نشیمن هستند، كه دارای طیف وسیعی از فرم ها، طرح و سبك ها هستند. بسازوبچین برای اینكه شما به راحتی بتوانید اتومان مناسب منزلتان را پیدا كنید انواع اتومان را به ٤ دسته اصلی تقسیم بندی كرده است.

  • دسته اول، طراحی شامل: سبك استاندارد، پاف، اتومان مهمان و مكعب است.
  • دسته دوم، فرم (شكل هندسی) شامل: مربع، مستطیل، دایره، بیضی و اشكال خاص
  • دسته سوم، جنس (مصالح بكار رفته شده در ساخت اتومان) شامل: پارچه، چرم، مخمل، چرم جیر، راتان و پارچه طره دار
  • دسته چهارم، عملكرد ذخیره سازی شامل: اتومان به همراه در، دارای كشو یا از نوع تو در تو

بهتر است هنگام خرید اتومان به این ٤ دسته توجه كنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

- مطلب پیشنهادی: چه رنگی مناسب اتاق نشیمن است؟ 10پیشنهاد وسوسه انگیز!

اتومان و انواع آن

 

طراحی اتومان- Design

طراحی اتومان همانطور كه گفته شد شامل دسته های استاندارد، پاف، اتومان مهمان و مكعب است. كه شما میتوانید با توجه به نوع فضایی كه دارید طرح مناسب را انتخاب كنید. توجه داشته باشید اگر به دنبال سبك های سنتی در اتومان ها هستید سعی كنید به سمت اتومان های ساده بروید.

 

اتومان استاندارد - Standard

اتومان استاندارد، دارای طرحی ساده و سنتی شامل كوسنی بر روی پایه ای مستحكم است كه جنس آن میتواند از چرم یا پارچه باشد. این نوع اتومان میتوانید علاوه بر عملكرد اصلی خود (مبلمان راحتی) به عنوان صندوقی برای ذخیره سازی نیز باشد. و نكته آخر از اتومان های استاندارد، اینكه آن ها میتوانند متناسب برای هر فضایی باشند.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان پاف - Pouf

پاف، همانطور كه از اسمش مشخص است، یك ساختار پف كرده دارد. اما فرم آن ها همیشه به شكل دایره نیست آن ها می توانند دارای اسكلت خاصی باشند. پاف ها در اكثر مواقع بدون پایه هستند یا اگر در طراحی آن ها از پایه استفاده میشود به نوعی هستند كه اصلا دیده نمی شوند.

 

- مطلب پیشنهادی: فرق بین پاف و اتومان تو چیه؟

اتومان و انواع آن


 

اتومان مهمان (میزقهوه) - Cocktail

این طرح از اتومان به عنوان میز قهوه نیز شناخته شده است. این اتومان به گونه ای طراحی شده كه میتوان بر روی آن نوشیدنی صرف كرد یا غذا خورد. همانطور كه در عكس میبینید این اتومان بر روی سطح خود تخته ای دارد كه این امكان را می دهد به مانند میزی عمل كند اما برخی از اتومان های مهمان این قابلیت را دارند كه بالشتك رویی آن ها بلند و به میز تبدیل می شود.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان مکعب - Cube

اتومان از نوع مکعب، در سال های اخیر محبوبیت بیشتری در دکوراسیون داخلی داشته است. این نوع اتومان معمولا از جنس پارچه یا چرم ساخته می شود. فرمی که دارد به سادگی این قابلیت را دارد که به اصطلاح خود را در هر فضایی جا کند! و معمولا این نوع اتومان، قابلیت ذخیره سازی در خود را داراست.

 

اتومان و انواع آن

 

فرم (شکل هندسی) اتومان - Shape

زمانی كه طرح اتومان مناسب برای فضای خود انتخاب كردید كه بهترین عملكرد را در فضای شما داشته باشد، در كنار آن به فرمی كه اتومان باید داشته باشد توجه كنید همانطور كه گفته شد: اتومان ها دارای فرم های متنوعی هستند كه در ادامه با تعدادی از فرم ها آشنا می شوید.

اتومان با فرم مستطیل - Rectangle

فرم مستطیل به دلیل داشتن طول زیاد، سطح وسیع تری برای قرار دادن وسیله یا قرار دادن پا برای استراحت را دارد. فرم مستطیل برای اتومان با طرح های استاندارد یا مهمان مناسب است.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان با فرم مربع - Square

اتومان با فرم های مربع و مستطیل، جزء رایج ترین فرم های اتومان هستند. این فرم معمولا برای هر فضایی متناسب هستند به اصطلاح: دست شما را باز نگه می دارد كه از آن در هر مكانی با هرسبكی استفاده كنید.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان با فرم دایره - Round

اتومان ها با فرم دایره، معمولا دارای بیشترین ابعاد و اندازه هستند. این نوع فرم معمولا برای اتاق های نشیمن سازگار و جذاب میشوند.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان با فرم بیضی - Oval

اتومان با فرم بیضی معمولا در فضاهای لوكس و تجملاتی استفاده میشوند و دارای ظاهری چشم گیر و جذاب هستند.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان با فرم های جدید و خاص

فرم هایی وجود دارند كه دارای چارچوب خاصی از اشكال هندسی و فرم ها نیستند و به همراه خلاقیت و قطعات جدید ساخته می شوند. این فرمی كه در عكس زیر میبینید، دارای یك فرم هرمی معكوس است كه بر روی پایه ای منفرد قرار گرفته اما عملكرد خود را حفظ كرده است.

 

اتومان و انواع آن

 

نوع دیگری از فرم خاص كه اخیرا در حال رشد است، فرم هایی هستند كه مانند پازل، شامل قطعات جداگانه ای هستند كه در كنار یكدیگر قرار می گیرند و اتومان را كامل می كنند كه این نوع فرم ها نیز دارای جذابیت چشم گیری هستند.

 

اتومان و انواع آن

 

 فرم دیگری كه بر روی یك پایه فلزی كه مانند قابی است، قرار گرفته است. این اتومان سبكی مدرن دارد و معمولا پارچه آن از جنس چرم می باشد.

 

اتومان و انوع آن

 

جنس اتومان

همان طور كه طرح و فرم اتومان در دكوراسیون داخلی دارای اهمیت است، جنس اتومان نیز بر روی ظاهر فضای داخلی شما تاثیرگذار است. این دسته با سبك خانه شما رابطه مستقیم دارد مثلا اگر خانه شما سبك وینتیج دارد، بهتر است جنس اتومان شما پارچه باشد.

 

اتومان از جنس پارچه

پارچه به شما اجازه می دهد تا متنوع ترین گزینه ها در رنگ، طرح و بافت را داشته باشید. طیف وسیعی از الگوهای تصویری را در اختیار شما قرار می دهد كه تقریبا برای هر فضایی متناسب است.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان از جنس چرم

اتومان از جنس چرم معمولا در غالب رنگ قهوه ای تیره یا سیاه در فضاهای لوكس بیشتر دیده می شود. این جنس از اتومان ها در هر فرم و طرحی دیده می شوند.

 

اتومان و انواع آن

اتومان از جنس مخمل

مخمل می تواند برخلاف متریال پارچه و چرم، جزئیات بافت را كاملا نشان دهد. این جنس از اتومان برای فضای خانه مناسب ترین گزینه است كه احساس گرما و صمیمت را به فضا انتقال می دهد.

 

اتومان و انواع آن

اتومان از جنس راتان - Rattan

راتان، نوعی پارچه بافته شده است كه اغلب در مبلمان پاسیو دیده می شود. این نوع اتومان، محكم، ضدآب و سبك است.

اتومان و انواع آن

 

اتومان از جنس پارچه جیر - Suede

یكی از مجلل ترین نوع جنس اتومان، پارچه های جیر هستند آن ها احساس بی نظیری را به اتومان ها انتقال می دهند.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان از نوع دکمه دار - Tufted

استفاده از دكمه در طراحی اتومان، جلوه ای خاص و جالب به مبل می دهد. جنسی كه معمولا آن را در اكثر مبلمان های اتاق نشیمن دیده اید.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان با عملكرد ذخیره سازی

جنبه ای مهم كه هنگام خرید اتومان برای فضای خود باید به آن توجه كنید. عملكرد ذخیره سازی اتومان است. آیا میخواهید عملكرد اتومان فراتر از یك مبلمان راحتی باشد؟ وب سایت بساز و بچین ٣ نوع از آن ها را به همراه عكس به شما معرفی میكند.

اتومان كشودار - Drawer

مانند یك میز كشودار یا كمد كشودار هستند. در طراحی آن ها سعی میشود كشوها به صورت پنهان باشند.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان دارای در بازشو - Open lid

یكی از متداول ترین مدل ها، مدل هایی هستند كه به كمك لولایی قابلیت باز و بسته شدن دارند.

 

اتومان و انواع آن

 

اتومان از نوع تو درتو - Nested

این نوع اتومان ها دارای جنبه های مفید بیشتری هستند از جمله اینكه علاوه بر عملكرد ذخیره سازی، قابلیت جدا شدن را دارند كه می توانند به عنوان میزی برای پذیرایی از مهمان عمل كنند.

 

اتومان و انواع آن

 

منبع: www.homestratosphere.com

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید