چه رنگی مناسب اتاق نشیمن است؟ 10 پیشنهاد وسوسه انگیز!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۶
۴.۳

اگر میخواهید بهترین و به روز ترین اطلاعات در خصوص انتخاب رنگ مناسب اتاق نشیمن را کسب کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا ایده های جدید را ببینید.

رنگ اتاق نشیمن: صورتی

رنگ صورتی، رنگ سال 2010 بوده است که توسط شرکت پانتون انتخاب شده است. این رنگ، رنگی است که حس جنب و جوش را انتقال می دهد. در گذشته این رنگ را رنگی دخترانه می دانستند و زمانی که اسم رنگ صورتی برای دکوراسیون داخلی به میان می آمد به اتاق خواب دخترها راه پیدا میکرد. اما امروزه این رنگ راه خود را باز کرده است و در جاهای مختلف خانه از جمله اتاق نشیمن نیز استفاده میشود.

pink

رنگ اتاق نشیمن: آبی

رنگ آبی، رنگی است که میتوان گفت در هر سبکی و در هر فضای داخلی بکار می آید. از نظر روانشناسی رنگ آبی خستگی را دفع می کند، موجب آرامش میشود و احساس امنیت را تشدید میکند. پس با داشتن این ویژگی ها، رنگ آبی یک انتخاب جسورانه و مناسب برای دیوار اتاق نشیمن میتواند باشد. این را از بسازوبچین به یاد داشته باشید: اگر تصمیم به استفاده از رنگ آبی برای دیوار اتاق نشیمن داشتین مکمل آن از رنگ زرد استفاده کنید. این دو رنگ در کنار هم آرامش و پویایی را به همراه دارند.

blue

رنگ اتاق نشیمن: سبز

از نظر روانشناسی رنگ سبز یکی از رنگ هایی است که مناسب چشم انسان است. زیرا تشخیص گیاهان از یکدیگر یک نیاز اولیه انسان است. رنگ سبز در دکوراسیون داخلی باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش میشود. و این ویژگی ها باعث میشود رنگی مناسب برای اتاق نشیمن باشد. اگر تصمیم دارید دیوار اتاق نشیمن را سبز کنید حتما در کنار آن از رنگ های بنفش یا نقره ای استفاده کنید این دو رنگ، از رنگ هایی هستند که باعث زیباتر دیده شدن رنگ سبز میشوند.

green

رنگ اتاق نشیمن: قرمز

میتوان گفت انتخاب رنگ قرمز یک انتخاب جسورانه و غیر منتظره برای اتاق نشیمن است. رنگ قرمز، رنگ گرم، پرانرژی و هیجان آور است که کاربرد بیشتری در اتاق نشیمن خانواده های جوان دارد. استفاده از این رنگ در فصل سرد سال محبوبیت بیشتری دارد. این رنگ، از دسته رنگ هایی است که توجه را کاملا به خود جلب میکند پس بهتر است از آن بر روی دیوارهایی استفاده شود که می خواهید کانون توجه باشند.

red

رنگ اتاق نشیمن: سفید

افرادی که دوست دارند در مرکز توجه اتاق نشیمن، مبلمان نشیمن و دیگر وسایل های تزئینی موجود در اتاق نشیمن باشد بهترین گزینه رنگ سفید است. یا اگر متراژ اتاق نشیمن شما کم است و میخواهید بزرگتر دیده شود رنگ سفید این امکان را به شما میدهد. مبادا فکر کنید رنگ سفید، رنگی خسته کننده ای است. شما میتوانید با انتخاب بافت و رنگ های متنوع برای کوسن، فرش و ... ترکیب زیبایی با رنگ دیوار سفید ایجاد کنید.

تصویر زیر اتاق نشیمن هتل Naked Fox  در سیدنی استرالیا است برای برجسته کردن درها و پنجره ها از رنگ سفید برای اتاق نشیمن استفاده کرده است. و همچنین رنگ سفید، باعث ایجاد آرامش در فضا میشود.

white

رنگ اتاق نشیمن: زرد

ممکن است اگر شما تصمیم بگیرید اتاق نشیمن را به رنگ زرد کنید یا این کار را انجام داده باشید، بخاطر مد باشد! زیرا امروزه رنگ زرد در بسیاری از فضاهای داخلی دیده میشود که همراه با جذابیت خاصی است. اما بهتر است بدانید از این رنگ، بخصوص زرد ملایم در سبک های سنتی استفاده می شود و رنگ زرد احساس گرما و صمیمیت را به فضا می بخشد. 

تصویر زیر متعلق به اتاق نشیمن خانه Georgian manor است که توسط شرکت E.B Mahoney طراحی شده است. اگر دقت کنید سبک این اتاق کاملا سنتی است.

yellow

رنگ اتاق نشیمن: فیروزه ای 

استقبال کم از این رنگ در دکوراسیون داخلی به علت نقص یا ضعف این رنگ نیست بلکه به این علت است که ما قدرت ریسک بالایی نداریم و همیشه به سمت رنگ های معمول و پرطرفدار می رویم. از نظر روانشناسی، رنگ فیروزه ای خستگی را از بین میبرد و باعث ایجاد نشاط و سرزندگی میشود. پس برای دیوار اتاقی مثل اتاق نشیمن که زندگی در آن بیشترین جریان را دارد میتواند گزینه مناسبی باشد. این رنگ، از ترکیب دو رنگ سبز و آبی ساخته میشود. در دکوراسیون داخلی کنار هم نشستن این رنگ ها در کنار رنگ فیروزه ای طیف زیبایی را ایجاد میکند. و همچنین این رنگ با رنگ سفید ویژگی مشترکی دارد و آن هم روشنی است که به فضا می بخشد.

فیروزه ای

رنگ اتاق نشیمن: سیاه

برای مدت طولانی در دکوراسیون داخلی از رنگ سیاه استفاده نمیشد به گونه ای این رنگ منع شده بود زیرا به این باور رسیده بودند رنگ سیاه خانه را بمانند دخمه ای میکند. اما امروزه طراحان متوجه این موضوع شده اند که به کمک رنگ سیاه میتوان طرح های خلاقانه ای در فضا ایجاد کرد. این رنگ متضاد رنگ سفید است و بالعکس رنگ سفید، باعث میشود فضا کوچک تر دیده شود اما اگر در دیوار اتاق نشیمن از این رنگ استفاده کرده اید تعادل را از طریق دیگر عناصر روشن برقرار کنید تا این باور به شما انتقال نشود.

اتاق نشیمن در عکس زیر توسط: Outfit طراحی شده است و از طریق رنگ سیاه و دیگر عناصر موجود در فضا سبک سنتی ایجاد کرده است اما با این حال آرامشی در فضا برقرار است.

black

رنگ اتاق نشیمن: قهوه ای  

از نظر روانشناسی رنگ قهوه ای باعث می شود افراد واقع بینانه تر فکر کنند و حس وظیفه شناسی بیشتری نسبت به تصمیمات خود نشان دهند. رنگ قهوه ای رنگ گرم و خنثی است که احساس آسایش، راحتی و امنیت را به وجود می آورد، این رنگ همیشه مد است. و این موضوعات باعث شده است که در دکوراسیون داخلی از آن زیاد استفاده شود. استفاده از این رنگ، اتاق نشیمن شما را به اتاقی دنج و راحت تبدیل می کند

قهوه ای

رنگ اتاق نشیمن: خاکستری

رنگ خاکستری، از آن رنگ هایی است که امروزه در بسیاری از خانه ها دیده میشود. رنگ خاکستری، سبکی مدرن به فضا می دهد. رنگ خاکستری رنگ خنثی است که معمولا در کنار اکثر رنگ ها به خوبی می نشیند. این رنگ به تنهایی فاقد گرمی است زیرا از ترکیب شدن دو رنگ سفید و سیاه ایجاد می شود اما اگر در کنار رنگ های گرم بیاید ناب ترین اتاق نشیمن را ایجاد میکند.

به عکس زیر توجه کنید: در اتاق نشیمن از مبلمان به رنگ قهوه ای (رنگ گرم) یا سقف شیبدار و... در کنار رنگ خاکستری استفاده کرده و آرامشی را در فضا ایجاد کرده است.

brown

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید