رادمن پاسخ می دهد: "ماشین ظرفشویی در کدام طرف سینک قرار می گیرد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

محل قرار گیری ماشین ظرفشویی شما تاثیر بی نظیری بر عملکرد آشپزخانه شما دارد، همچنین بر طراحی کابینت آشپزخانه شما نیز بسیار تاثیر گذار است. در این نوشته سعی کرده ایم تا نحوه صحیح قرار گیری ماشین ظرفشویی را با توجه به ابعاد در دسترس صفحه کابینت بررسی نماییم.

محل قرار گیری ماشین ظرفشویی شما تاثیر بی نظیری بر عملکرد آشپزخانه شما دارد، همچنین بر طراحی کابینت آشپزخانه شما نیز بسیار تاثیر گذار است. در این نوشته سعی کرده ایم تا نحوه صحیح قرار گیری ماشین ظرفشویی را بررسی نماییم

 

ماشین ظرفشویی در کدام طرف از سینک آشپزخانه شما باید قرار بگیرد؟ راست یا چپ؟

این پرسش ممکن است خیلی نسبی به نظر برسد و قطعا محدودیتهای فضایی در طراحی کابینت آشپزخانه و یا حتی رفتارها و عادتهای روزمره شما نیز خیلی بر پاسخ این سوال تاثیر گذار خواهد بود.

چه در هنگام آشپزی نیاز به پیدا کردن ظرف خاصی داشته باشید یا عادت داشته باشید که بعد از مهمانی خود سریع ظروف را در ماشین ظرفشویی خود بچینید نیز بر جانمایی ماشین ظرفشویی شما تاثیر گذار است.

شما در هنگام آماده سازی ظروف خود برای چیدن در ماشین ظرفشویی نیاز به یک فضای در دسترس بر روی صفحه کابینت خود خواهید داشت، پس بهتر است تا تمام فضاهای در دسترس برای این قضیه بررسی شده و با توجه به خروجی فاضلاب خود تصمیم بگیرید محل ماشین ظرفشویی در کجای آشپزخانه تان قرار بگیرد.

پس در حال حاضر دو آیتم مهم برای جانمایی ماشین ظرفشویی را مطرح کردیم اول خروجی فاضلاب و دوم ابعاد صفحه کابینت در دسترس.

ولی بازهم سوال اصلی پابرجاست که ماشین ظرفشویی در کدام سمت از سینک و روشویی شما بایستی قرار بگیرد؟ راست یا چپ؟

پاسخ به این سوال در این مرحله این است که ببینیم که شما چپ دست هستید یا راست دست؟

 

 

اگر شما راست دست هستید، باید ماشین ظرفشویی خود را در سمت چپ قرار دهید. یک فرد راست دست در حالی که یک بشقاب را در دست چپ خود نگه می دارد، کنار سینک می ایستد تا بتواند با دست راست خود بشقاب را دستمال کشیده یا پاک کند و سپس با دست چپ خود آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهد.

از طرف دیگر، اگر چپ دست هستید، ماشین ظرفشویی خود را در طرف مقابل سینک خود قرار دهید تا بتوانید به راحتی به آن برسید.

در واقع بایستی دست غالب خود را که اغلب با آن کارهای روزمره را انجام می دهید را در فرآیندهای طراحی خود در نظر بگیرید. شاید مقداری سطحی به نظر برسد ولی در دراز مدت به این نتیجه خواهید رسید که بهترین تصمیم ممکن را گرفته اید.

 

فاصله ماشین ظرفشویی تا سینک چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهتر است تا حد امکان ماشین ظرفشویی خود را نزدیک به سینک و روشویی خود قرار دهید. این کار فرآیند تمیز کردن را آسان تر و کارآمدتر می کند.

زیرا که از نقطه نظر لوله کشی، منطقی تر است تا تمام لوله کشی های آشپزخانه در یک مکان باشد تا هم در متریال های مصرفی صرفه جویی گردد و هم تا حد امکان در دسترس باشند تا در زمانهای تعمیرات نیاز به تخریب و جابجایی زیاد نباشد.

با توجه به نکته های گفته شده با این کار یعنی قرار دادن ماشین ظرفشویی در نزدیکی سینک و صرفه جویی در استفاده از لوله های مختلف باعث می شود تا مقدار زیادی در هزینه های نصب و راه اندازی خود صرفه جویی بفرمایید.

زیرا که دستگاه به طور کلی به لوله کشی سینک و روشویی آشپزخانه شما متصل است.

از نظر فنی، این تنها مکانی نیست که یک ماشین ظرفشویی می تواند قرار بگیرد، ولی کاربردی ترین است و ما در مجموعه رادمن همیشه به مشتریان خود توصیه می کنیم تا در صورت امکان، این نکته را حتما رعایت بفرمایند.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید این است که فضای کافی برای باز شدن درب ماشین خود در نظر بگیرید که این فضا باید به همراه فضایی که برای ایستادن خود و جایگذاری ظروف در دستگاه نیاز دارید بایستی با هم محاسبه گردد.

 

 

در فضاهای کوچک تر که فضای کافی برای درب دستگاه و محلی برای ایستادن وجود ندارد می توانید محل قرار گیری دستگاه خود را 90 درجه نسبت سینک و روشویی خود تغییر دهید و با این کار و با توجه به صفحه کابینت در دسترس خود می توانید به بهترین فضای در دسترس برسید.

مجموعه رادمن با تکیه بر سالها تجربه در تهیه و آماده سازی صفحه کابینت به تازگی خط تولید روشویی های پلی کربنات خود را راه اندازی کرده است و سبک جدیدی از روشویی ها با طرح های اختصاصی، برای شما آماده نموده است.

از وبسایت و نمایشگاه ما دیدن فرمایید.

منبع: www.radmann.ir

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید