آشپزخانه ای شیک و مدرن با سازا دیزاین

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

امروزه کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده خانه به شما می روند که نقش بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون خانه دارند.

امروزه کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده خانه به شما می روند که نقش بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون خانه دارند. یکی از جدیدترین و مدرن ترین کابینت ها، کابینت های گلاس می باشد. امروزه تعداد بسیاری از افراد که طرفدار طراحی های مدرن می باشند کابینت های گلاس را برای آشپزخانه های خود انتخاب می کنند.

کابینت های گلاس

کابینت های گلاس کابینت هایی بسیار مقاوم و ساخته شده از ام دی اف هستند که به وسیله ی روکشی از جنس پلاستیک براق و یا شیشه ای پوشانده شده اند. مهم ترین قسمت این کابینت ها همین روکش های می باشند که آن ها را از دیگر کابینت ها متمایز می کند. کابینت های گلاس در واقع می توان گفت که زیر مجموعه ای از کابینت مدرن به شمار می رود. کابینت های گلاس در مدل های مات، براق، اکلیلی، طرح دار و یا ساده در بازار موجود می باشند. که در ادامه مقاله به بررسی اجمالی آن ها خواهیم پرداخت.

کابینت های گلاس مات: این نوع کابینت دارای رنگ های ساده می باشند. در ساخت کابینت های گلاس مات اغلب از یک رنگ استفاده می شود و گاهی نیز از ترکیب دو رنگ با یکدیگر استفاده می کنند. از بین رنگ های موجود در کابینت های گلاس رنگ های سفید، مشکی، طوسی از بیشترین محبوبیت برخوردار هستند. البته قابل به ذکر است که از رنگ های مات طوسی و مشکی بیشتر به منظور رنگ دوم استفاده می کنند. امروزه از رنگ های بادمجانی و یا بنفش نیز در طراحی کابینت های گلاس استفاده می شود. این رنگ ها کابینت مدرن را زیباتر و شیک تر می کنند. انتخاب رنگ های بنفش و بادمجانی ممکن است فضای آشپزخانه شما را کوچک تر از حد معمول نشان دهند. یکی از ویژگی های بسیار خوب کابینت های گلاس مات سهولت در تمیز کردن آن می باشد.

کابینت های گلاس براق: شنیدن این نام ممکن است شما را به یاد کابینت های گلاس سفید براق بیاندازد. در واقع رنگ سفید یکی از نمونه های بسیار پرطرفدار کابینت های گلاس می باشد. در طراحی کابینت های گلاس از تنوع رنگ های بسیاری استفاده می شود اما رنگ های سفید، مشکی و قهوه ای از محبوبیت بیشتری برخوردارند. جنس روکشی که برای کابینت های براق های گلاس استفاده می شود عموما شیشه ای بوده و دارای سطحی صاف و صیقلی می باشد. این نوع کابینت مدرن از نظر نظافتی بسیار راحت و ایده آل بوده و به راحتی تمیز می شود.

کابینت های گلاس اکلیلی: کابینت های گلاس اکلیلی یکی از مدل های کابینت های گلاس به شمار می رود که دارای رنگ های محدودی از جمله سفید و مشکی و ... می باشد. در قسمت روکش این کابینت ها از اکلیل استفاده شده است که در صورت وجود نور کافی قابل مشاهده می باشند. این نوع کابینت ها در شب دارای جلوه ای بسیار زیبا و چشم نواز هستند که محیطی زیبا را در خانه شما به وجود می آورند. کابینت های گلاس اکلیلی به دلیل زیبایی و خاص بودن ممکن است اندکی از انواع دیگر کابینت های گلاس گران تر باشد.

مزیت های کابینت های گلاس

دلایلی بسیاری وجود دارند که ثابت می کنند کابینت های گلاس نوعی بسیار زیبا و شیک از کابینت مدرن هستند. این کابینت ها با توجه به مزیت هایی که دارند مورد توجه بسیاری از افرادی طرفدار کابینت مدرن هستند قرار گرفته است:

  • کابینت های گلاس به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارد نور را به خوبی انعکاس داده و باعث افزایش نور در محیط آشپزخانه می شود.
  • کابینت های گلاس علی رغم سادگی که دارد بسیار زیبا و شیک است و نمایی مدرن و امروزی را به آشپرخانه شما می‌دهد.
  • تمیز کردن و نظافت کابینت های گلاس بسیار ساده و آسان می باشد و گاها با یک پارچه مرطوب نیز امکان پذیر است.
  • در صورت خرید کابینت های گلاس می توانید یراق آلات و دستگیره های آن را با توجه به سلیقه خود خریداری کنید. البته یکی از قابلیت های منحصر به فرد این نوع کابینت ها قابلیت اجرای آن ها بدون دستگیره است. در طراحی کابینت های گلاس می توان از در های مگنتی و یا لمسی بدون دستگیره استفاده کرد.
  • کابینت های گلاس دارای طرح های بسیار زیبا و ساده می باشند، این امر این نوع کابینت را به یک کابینت مدرن بسیار شیک تبدیل کرده است.

 

قیمت کابینت های گلاس

از آن جایی که کابینت های گلاس زیر مجموعه کابینت مدرن به شمار می رود، می توان گفت که دارای قیمت ارزان تری نسبت به کابینت های کلاسیک دارند. شاید یکی از دلایلی ارزانی این کابینت ها برخورداری آن ها از طرح های ساده باشد.

 

نتیجه گیری

همان طور که ذکر شد کابینت های گلاس نوعی از کابینت مدرن است که امروزه مورد توجه بسیاری از طرفداران این طرح قرار گرفته است. به جرات می توان گفت که کابینت های گلاس از جذاب ترین و پرطرفدارترین کابینت مدرن به شمار می رود. کابینت های گلاس از جنس ام دی اف بوده که با روکشی از پلکسی گلس پوشانده شده است. سطح این نوع کابینت ها صیقلی و صاف بوده و نور را به خوبی انعکاس می دهد، بنابراین برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب می باشد. در میان رنگ های استفاده شده در ساخت و طراحی کابینت های گلاس، رنگ های سفید، مشکلی، طوسی دارای بیشترین محبوبیت هستند. نظافت و تمیز کردن کابینت های گلاس بسیار آسان و راحت بوده و برای خانواده هایی که دارای فرزندان کوچک می باشند بسیار مناسب است. اگر شما نیز طرفدار کابینت مدرن هستید می توانید به وبسایت سازا دیزاین مراجعه و انواع این کابینت ها را مشاهده و نسبت به سفارش آن ها اقدام کنید. 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید