همه چیز درباره ترند دکوراسیون 2022

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

ترند به معنای فراگیر شدن است. در دنیای امروزه برای مدتی کوتاه یا طولانی شاهد ترند شدن در حوزه‌های مختلف هستیم. در اینجا به ترندهای دکوراسیون 2022 نگاهی داریم.

ترندها گاه به صورت خودی خود ایجاد می‌شوند اما گاهی اوقات هدف از ترند شدن رساندن مفهوم خاص است. مد چیزی است که عموم مردم آن را می‌شناسند اما ترند در حال معرفی شدن است تا مورد استقبال قرار گیرد که ممکن است با شکست مواجه شود. اگر ترند مورد استقبال قرار گیرد تبدیل به مد می‌شود. ترند موضوعی است که حتی در حوزه دکوراسیون و چیدمان هم نفوذ رده است که علاوه بر ایجاد سود بیشتر برای صاحبان صنایع مختلف، بر روح و روان افراد متقاضی هم تاثیر می‌گذارد. ترند دکوراسیون 2022 از این قاعده مستثنی نیست.

رنگ سال در دکوراسیون

رنگ‌ها نقش اصلی در ترند دکوراسیون 2022 ایفا می کنند. همیشه رنگ‌های روشن بیشترین میزان استقبال را داشته‌اند زیرا هماهنگ کردن سایر رنگ‌ها با آن آسان‌تر است. رنگ خنثی و طبیعی رنگ‌هایی هستند از مصنوعی بودن به دور هستند. رنگ‌های خاکستری، سفید، بژ، مسی و نود جزو رنگ‌های طبیعی و خنثی به شمار می‌آیند. ترکیب سایه‌های قهوه‌ای و شکلاتی از کمرنگ تا پر رنگ نقش ویژه‌ای را در تکمیل رنگ‌های خنثی ایفا می‌کند. همچنین می‌توان رنگ‌های دیگر مانند رنگ‌های پاستیلی صورتی، سبز، آبی، یاسی و غیره را در کنار آن به کار برد تا به هماهنگی بیشتر میان رنگ‌ها کمک کرد.

 

رنگ سال 2022 یاسی است که very peri نامیده می‌شود. یاسی رنگ جذابی است که دکوراسیون خانه را می‌توان با آن تزئین کرد. رنگ سال 2022 را می‌توان به صورت جزئی با رنگ‌های خنثی و طبیعی ست کرد که زیبایی بسیار فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورد.

دو مدل برای رنگ ترند دکوراسیون 2022 تعریف شده است. از رنگ‌ها به صورت طیف استفاده کرد تا یکدستی و هماهنگی میان آن‌ها به وجود آید. روش دوم این است که تقریبا تمامی فضا یک رنگ ملایم بوده و در میان آن یک آیتم با رنگ متفاوت انتخاب شود تا چشمگیر باشد.

 

 

ترند دکوراسیون داخلی 2022

ترند دکوراسیون داخلی 2022 در چند بخش قابل معرفی است از جمله:

 

شکل‌های منحنی و گرد

اگر به مجلات مد و دکوراسیون دقت کرده باشید احتمالا متوجه شده‌اید که ترند دکوراسیون 2022 برای اجسام تا حدودی به شکل مدور یا گرد تعریف شده است. به طور مثال مبل‌ها همانند گذشته زاویه دار و دارای گوشه نیستند بلکه در طراحی آن‌ها از خطوط منحنی استفاده می‌شود طوری که دیگر قسمت نشیمن یا تکیه‌گاه کاملا گوشه دار نیست بلکه کمی انحنا دیده می‌شود.

همچنین در طراحی میزهای جلو مبل یا عسلی‌ها و حتی میز ناهار خوری تلاش می‌شود تا حد امکان زاویه دار نباشند. به همین دلیل است که اشکال دایره و بیضی شکل ترند دکوراسیون 2022 شده‌اند.

 

اشکال نوک تیز

اشاره به این نکته ضروری است که نباید در استفاده از اشکال مدور و گرد زیاده روی کرد زیرا در این حالت زیبایی بصری از بین می‌رود. در ترند 2022 استفاده از خطوط صاف و لبه تیز در جاهایی واجب و ضروری است. شاید به همین دلیل است که با وجود گرد و انحنا دار بودن مبل‌ها، همچنان از کوسن‌های گوشه دار به شکل مربع و مستطیل استفاده می‌شود.


چیدمان اتاق خواب ۱۲ متری دخترانه و پسرانه

پارچه‌ها

پارچه‌ها کاربرد وسیعی در دکوراسیون دارند طوری که از آن‌ها در رویه مبل، رومیزی، روتختی، کوسن، پرده و غیره استفاده می‌شود. پارچه‌های مخملی و فاخر جزو پارچه‌هایی هستند که در ترند دکوراسیون 2022 کاربردی و محبوب هستند. پارچه‌های مخملی رویه‌ای همچون سایه دارند باعث جلوه بیشتر میز، مبل، پنجره و غیره می‌شوند. پارچه‌های لوکس و فاخر همچون ابریشم جزئیات را با شدت بیشتری به نمایش می‌گذارند بنابراین استفاده متعادل از آن‌ها باعث می‌شود که جلوه بصری زیبایی به وجود آید.

معمولا ترجیح بر این است که از پارچه‌های ساده استفاده شود و در کنار آن به صورت حداقل برای ایجاد زیبایی بیشتر و پرهیز از یکنواختی پارچه‌های طرح دار به کار برده شود. اگر فضا کوچک است و تمایل به استفاده از پارچه‌های طرح دار دارید، بهتر است از پارچه‌هایی استفاده کنید که طرح درون بافت آن است.

 

مهره‌ها و سنگ‌ها

مهره‌ها و به ویژه سنگ‌ها جایگاه ویژه‌ای در ترند دکوراسیون 2022 دارند. مهره‌ها می توانند از سنگ‌ ساخته شوند یا از هر چیز دیگری که از طبیعت به وجود آمده است تشکیل شوند. مهره‌ها عناصر تزئینی هستند که به عنوان آویزه در لوستر یا هر کجای دیگر خانه می توان از آن استفاده کرد. سنگ‌ها از دل طبیعت آمده‌اند که از آن‌ها به عنوان گلدان یا جا شمعی استفاده می‌شود. گلدان‌ها در ترند دکوراسیون 2022 با گل یا گیاه سبز آرسته می‌شوند. گیاهان حس امنیت و آرامش را به دنبال دارند، امواج مضر را گرفته و به جای آن اکسیژن و انرژی مثبت را در خانه به جریان می‌اندازند.

پرده‌ها

پرده‌ها بخشی از خانه‌ها هستند که پنجره را پوشش می‌دهند. پرده‌ها را تا جای امکان از پارچه‌های ساده انتخاب می‌کنند که نور را از خود عبور دهد. برای زیبایی بیشتر و همچنین کنترل سرما و گرمای ورودی و خروجی از والان یا زیر پرده‌ای استفاده می‌شود. اگر تمایلی به سادگی ندارید می‌توانید والان‌ها را طرح دار یا رنگی انتخاب کنید. اگر امکان استفاده از پنجره وجود ندارد از رنگ نور مصنوعی (لامپ‌ها، مهتابی و ...) به نحوی استفاده کنید که گویی نور خورشید در حال طبیعی است. طبیعی جلوه دادن نور، بخش مهمی از ترند دکوراسیون 2022 به شمار می‌آید.

معرفی بهترین ترندها در ساخت کابینت آشپزخانه

اکسسوری‌های دست ساز

همواره هنر دست مورد تشویق قرار گرفته است. صنایع دستی از این قاعده مستثنی نیست که می‌توان با بهره‌گیری از خلاقیت و ایده‌ها یک کالای دست ساز ساخت. اکسسوری و کالاهای دست ساز در قالب وسایل تزئینی یا کاربردی قابل استفاده هستند. صنایع دستی جریان زندگی را نشان می‌دهند که حمایت از سازندگان محصول و بها دادن به آنان را به دنبال دارد که خود بر چرخه اقتصادی کشور تاثیر مثبت می‌گذارد.

 

 

آینه‌ها

آینه‌ها بخشی از ترند دکوراسیون 2022 به شمار می‌آیند. آینه‌ها نور را انعکاس داده و فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. لزوما نیازی نیست که از آینه‌ در آینه کنسول استفاده کرد بلکه می‌توانید یک دیوار یا یک ستون را با آینه بپوشانید یا اینکه از آینه‌های کوچک که به زیبایی تمام ساخته شده‌اند قسمتی از دیوار را همچون تابلو بیارایید. دلیل اینکه این روزها میزهای آینه‌ای ، سینی آینه‌ای و غیره مد شده‌اند، تاثیر موفق ترند دکوراسیون 2022 بوده است.

 

ایده‌هایی دیگر در ترند دکوراسیون سال 2022

در سال‌های اخیر تلاش بر این بوده است که تا جای ممکن از عناصر و اجزایی استفاده شود که آسیب کمتری به محیط وارد سازد. به همین دلیل شاید در ترند دکوراسیون 2022 به ظاهر شاهد مبلی ساده باشید، اما آن مبل چند منظوره بوده و قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب را دارد.

روش دیگر استفاده از وسایلی است که مدت‌ها بلا استفاده مانده‌اند. به طور مثال این روزها دوربین‌ها دیجیتالی شده‌اند، طبیعی است که عکس‌ها در فایلی آرشیو شوند. عکس‌های قدیمی چاپی را که خیلی وقت است در آلبوم مانده است از آنجا در آورده و به کمک یک ریسمان آنها را به یکدیگر وصل کرده و گوشه‌ای از دیوار را با آن تزئین کنید. با این کار هم خاطرات قدیمی زنده می‌شوند و هم اینکه استفاده‌ای دوباره قبل از دور ریختن وسایل و لوازم شده است.

چیدمان در سال 2022

به طور کلی در ترند دکوراسیون 2022 بر سادگی تاکید می‌شود. سادگی باید طوری باشد که شیک و خاص بودن و همین طور آرامش را به فرد منتقل کند. استفاده از عناصر اضافه و شلوغ کننده محیط باید به حداقل برسد. طراحی دکوراسیون داخلی با تمامی موارد ترند شده 2022 در همه قسمت‌های منزل اعم از هال، پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حتی تراس و حیاط به کار برده می‌شود. برای اینکه بتوان فضای جمع و جور و مرتبی داشت باید از کمدها، کابینت‌ها و فضای پِرت طوری بهره گرفت که حداقل فضا قابلیت جا سازی حداکثر وسایل را به صورت دسته بندی و مرتب شده داشته باشد.

بساز و بچین در ترند دکوراسیون 2022

بساز و بچین در کنار شما است تا بتوانید ایده‌های جذاب و خلاقانه ترند دکوراسیون 2022 را به زیبایی تمام در منزل و محیط کار خود اجرا کنید. کافی است در بخش جستجو در بالای صفحه، سمت چپ کلمه کلیدی مطلب مورد نظر را وارد کرده تا چندین موضوع مرتبط با آن به شما داده شود.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید