چیدمان اتاق خواب ۱۲ متری دخترانه و پسرانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

اتاق خواب‌ها قسمتی از خانه هستند که نمی‌توان تاثیر چیدمان را بر آن‌ها نادیده گرفت.

اتاق خواب‌ها قسمتی از خانه هستند که نمی‌توان تاثیر چیدمان را بر آن‌ها نادیده گرفت. زیرا چیدمان‌ها باعث می‌شوند که فضای به وجود آمده در اتاق بر روح و روان فرد تاثیر بگذارند. اگر قرار است از اتاق خواب فقط برای خوابیدن و استراحت استفاده شود چیدمان آن با اتاق خوابی که علاوه بر خوابیدن برای مطالعه و درس خواندن هم استفاده می‌شود متفاوت است. چیدمان اتاق خواب 12 متری روش‌ها و اصول خود را دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

 

چیدمان اتاق خواب ۱۲ متری

برای اینکه بتوان اتاق خواب را به زیبایی آراست می‌بایست علاوه بر متراژ به فرم آن نیز دقت کرد. اگر اتاق به شکل مربع باشد چیدمان آن با اتاقی که به درازا افتاده است متفاوت است. علاوه بر آن میزان نور هم می‌تواند بر چیدمان تاثیر بگذارد. انتخاب مناسب چیدمان اتاق خواب 12 متری برای دختران و پسران با در نظر گرفتن علاقه و سلیقه آنان باید به گونه‌ای باشد که یک اتاق کوچک را تبدیل به محیط دوست داشتنی و رویایی کند. مجله اینترنتی بساز و بچین به شما کمک خواهد کرد تا بهترین دیزاین و دکوراسیون مخصوص اتاق خواب را داشته باشید.

 

 

 

چیدمان اتاق خواب ۱۲ متری ساده

برای چیدمان اتاق خواب 12 متری از ساده‌ترین آیتم‌ها شروع می‌شود تا در نهایت به جزئیات رسید. شاید آیتم‌هایی که در ادامه نام برده خواهند شد چندان مهم نباشند اما در اصل همین ساده‌ترین‌ها هستند که شکل و فرم یک اتاق را می‌سازند.

 

 

رنگ اتاق خواب

عموما توصیه می‌شود که برای چیدن اتاق خواب‌های کوچک از رنگ‌های روشن استفاده شود. اولین رنگ‌هایی که به ذهن می‌رسد سفید یا کرم است. اما استفاده بیش از حد از رنگ سفید یا کرم نیز می‌تواند خسته کننده، تکراری و حتی آزار دهنده باشد. طیف رنگ‌های پاستیلی برای آرامش ذهن مفید است و فضا را از تکراری بودن خارج می‌کند. چیدمان اتاق خواب 12 متری با رنگ‌های پاستیلی اعم از صورتی، بژ، هلویی، سبز، زرد، نارنجی و آبی توصیه می‌شود.

رنگ‌های دیگری را هم می‌توان برای چیدمان اتاق خواب‌های کوچک استفاده کرد که تاثیر آن بر خلق و خو مشخص می‌شود. استفاده از رنگ‌های دیگر مانند قرمز، بنفش، نارنجی و غیره باید به اندازه معقول باشد. زیاده روی در استفاده از آن باعث می‌شود که تاثیر رنگ بر افراد معکوس شود.

به عنوان مثال می‌توان کل فضا را با رنگ سفید تزئین کرد اما پرده و روتختی را با رنگ‌های هم خانواده یا متضاد آراست. نکته مهم این است که از شلوغی بیش از حد و به وجود آمدن رنگ‌های بسیار متنوع باید جلوگیری کرد زیرا در غیر این صورت اتاق نامنظم و شلوغ به نظر می‌رسد. همچنین فضای داخلی اتاق 12 متری کوچک‌تر دیده می‌شود.

 

کمد

انتخاب کمد دیواری یا فضایی مانند آن که بتوان درون آن را با وسایل متنوع پر کرد از اهمیت بسیاری برخوردار است. علاوه بر کمد می توان از کشو، کابینت و امثال آن هم استفاده کرد. لزوما قرار نیست که کمد دیواری‌ها به صورت سراسری باشند بلکه می‌توان تنها بخشی از دیوار اتاق را برای کمد دیواری در نظر گرفت. به عنوان مثال دیواری که به خاطر ستون فرو رفتگی و بیرون آمدگی دارد فضای میانی آن را می‌توان برای کمد دیواری در نظر گرفت. حتی اگر این فضا خیلی هم بزرگ نباشد با طبقه بندی کردن آن فضایی برای قرار دادن لباس، جوراب، شلوار و غیره به وجود می‌آید.

خوشبختانه روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان درون کمد را جادارتر کرد که بهتر است از متخصصان ساخت کمد دیواری کمک بگیرید تا بهترین و جادارترین نوع کمد را به شما معرفی کنند. انواع مختلف کمد دیواری پر کاربرد برای چیدمان اتاق خواب 12 متری عبارتند از:

  • کمد دیواری ریلی
  • کمد دیواری توکار
  • کمد دیواری افقی همراه با تغییر هدبورد تختخواب
  • کمد دیواری جدا کننده اتاق

یکی از ایده‌های بسیار پرکاربرد برای کمد دیواری اتاق‌های 12 متری، استفاده از آن به صورت کابینت دربالای تخت است که در عکس نمونه‌ای از آن را مشاهده می‌کنید. این نوع کمد دیواری‌ها باعث می‌شوند که حتی از کوچک‌ترین و جزئی‌ترین فضا هم بتوان برای جاسازی وسایل استفاده کرد.

 

 


پنتری چیست ؟ | پنتری روم، آشپزخانه ، اتاق خواب و ...

 

 

 

آینه

نقش شگفت انگیز آینه‌ها در بزرگ‌تر نشان دادن فضا بر هیچ کس پوشیده نیست. کافی است آینه‌ای را برای چیدمان اتاق خواب 12 متری در نظر بگیرید که ساده است زیرا آینه‌های محدب و مقعر تاثیر معکوسی در بزرگتر نشان دادن فضا دارند. همچنین از آینه‌ها می توان در قسمت‌های دیگری هم استفاده کرد تا علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق، به انعکاس بیشتر نور و زیبایی کمک کند. یکی از این فضاها استفاده از آینه بر در کمد دیواری است.

استفاده از آینه کنسول ایده دیگری است که حتی از کنسول آن هم می‌توان برای قرار دادن وسایل استفاده کرد.‌ بهتر است از میز توالت یا آینه کنسولی استفاده شود که بر دیوار نصب می‌شوند زیرا در این صورت فضای به وجود آمده در قسمت زیرین آن کاربردهای دیگری هم خواهد داشت. به طور مثال می‌توان سطل زباله را در زیر آن جاسازی کرد.

 

 

جذاب ترین نمونه‌ های آینه کنسول جدید 2022

 

تخت

تخت خواب‌ها یکی از اصلی‌ترین آیتم در هر اتاق خوابی هستند. تخت خواب‌ها سایزهای مختلفی دارند که بهتر است برای چیدمان اتاق خواب 12 متری از نوع ظریف آن استفاده کرد. اگر بیش از یک نفر از آن اتاق خواب استفاده می‌کنند تخت خواب‌های دو طبقه مناسب هستند. همچنین اگر احتمال اینکه مهمانی بخواهد شب را با شما سپری کند زیاد است استفاده از تخت خواب‌های کشویی توصیه می‌شود.

 


دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال جدید ویژه 2022

 

 

تخت خواب‌ها دو نوع هستند. تخت خواب‌هایی که فضای زیر آن باز است که می‌توان از زیر آن استفاده کرد اما باید دقت کرد که نباید بیش از حد وسایل زیر آن قرار داد که باعث نامرتب به نظر رسیدن اتاق خواب شود. بهتر است در چنین مواقعی از باکس‌های یک شکل استفاده کرد تا فضای زیر تخت کاملا منظم و جمع و جور دیده شود. همچنین تخت های جک دار ایده دیگری هستند که فضای زیرین خالی نخواهد ماند. استفاده از کشو در زیر تخت هم جزو ایده‌‌های کاربردی است.

 

 

اگر فضای اتاق خواب برای قرار دادن تمامی وسایل کافی نیست می‌توان از تخت خواب‌هایی استفاده کرد که در دیوار جاسازی می‌شود. به این نوع تخت خواب‌ها، تخت خواب تاشو کم‌جا دیواری گفته می‌شود که مناسب خانه‌های کوچک امروزی است.

 

میز تحریر

بهترین فضای چیدمان اتاق خواب 12 متری در نظر گرفته شده برای میز تحریر کنار پنجره است. زیرا پنجره‌ها امکان استفاده از نور طبیعی را فراهم می‌‌آورند. نور طبیعی هنگام مطالعه تاثیر فوق العاده‌ای بر درک مفاهیم و تمرکز دارد. اگر امکان اینکه میز تحریر کنار پنجره قرار داده شود وجود ندارد، بهتر است طوری جا سازی شود که مز تحریر پشت به پنجره نباشد. همچنین در صورت استفاده از نور غیر طبیعی مانند لوستر، باید جهت تابش نور طوری باشد که هنگام مطالعه سایه روی کتاب نیفتد.

بهتر است روی میز تحریر خالی باشد یا اینکه تنها با وسایل ضروری پر شود. استفاده نادرست از اکسسوری‌ها دکوری‌های غیر واجب به شلوغی میز تحریر و در نتیجه نامرتب بودن اتاق می‌افزاید. استفاده از میز تحریرهای کلاسیک که از ارتفاع آن برای کمد و قفسه استفاده شده است انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است که می‌توان در حداقل فضا بیشترین حجم وسایل را جاسازی کرد.

 

دیواره‌ها و کفپوش

از تاثیر دیوار و کفپوش‌ها بر چیدمان نمی‌توان غافل شد. دیوارها از قبل ساخته شده‌اند اما می‌توان رنگ و طرح آن را به دلخواه انتخاب کرد تا با چیدمان اتاق خواب 12 متری هماهنگ شود. کفپوش‌ها نیز می‌توانند شامل پارکت، لمینت، سنگ و غیره باشند. کاغذ دیواری، فرش و موکت راه‌های دیگری هستند که می‌توان دیواره‌ها و کف را با با آن پوشاند.

بهتر است از شلوغ کردن دیوارها و کف خودداری کرد. اگر نمی‌خواهید که دیوار و کف ساده و بدون طرح باشند می‌توانید در کنار انتخاب رنگ روشن برای آن، از طرح‌هایی استفاده کنید که ریز هستند یا اینکه این طرح‌ها درون خود بافت کاغذ دیواری یا پوشاننده کف‌ها قرار دارند. حتی می‌توانید تمام دیوارها را یک رنگ روشن انتخاب کرده و فقط یک دیوار یا تنها یک ستون را با رنگی متضاد پوشش دهید. برای کفپوش هم می‌توان یا به صورت هماهنگ با آیتم‌های دیگر انتخاب کرد یا اینکه یک طرح کاملا متفاوت باشد که توجه‌ها به آن جلب شود.

نکته مهمی که در انتخاب دیوارپوش مانند کاغذ دیواری وجود دارد این است که بهتر است از طرح‌های سه بعدی در اتاق خواب‌هایی با متراژ 12 متر استفاده نشود زیرا چندان جذابیتی ندارد. اگر هم از آن استفاده شد، جلوی آن با چیزی پوشانده نشود تا جلوه داشته باشد. برای کفپوش‌هایی نظیر فرش و قالیچه نیز به سایز آن دقت کنید. فرش یا قالیچه‌ای که کمی یا قسمتی از آن زیر تخت و کمد می‌رود جالب به نظر نمی‌رسد.


جذاب ترین رنگ ها برای اتاق خواب دخترانه + تصاویر 2022

 

 

چیدمان اتاق خواب ۱۲ متری پسرانه و دخترانه

هیچ اصول خاصی برای چیدمان اتاق خواب‌های دختران و پسران وجود ندارد. هر آنچه گفته، شنیده و نوشته می‌شود تنها محدود به یک سری از باورها است. دختران همانند پسران می‌توانند طرح‌هایی مانند فوتبال را دوست داشته باشند و پسران همچون دختران ممکن است به رنگ‌های پاستیلی علاقمند باشند. چیدمان اتاق خواب 12 متری برای پسران و دختران را بهتر است مطابق بودجه و سلیقه انجام دهید.

بهترین نوع چیدمان برای اتاق خواب 12 متری، چیدمانی است که حداکثر استفاده را از حداقل فضا داشت. همچنین جا نمایی وسایل بزرگ مانند کمد، میز و تخت طوری باشد که در وسط اتاق فضایی خالی برای رفت و آمد وجود داشته باشد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید