آشنایی و مزایای واردات کالا از چین با شرکت علی والا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

برای واردات، کشور چین یکی از محبوب‌ترین کشورها است که به دلیل داشتن قیمت مناسب نسبت به سایر کشورها، انتخاب اول است.

صادرات و واردات شغلی است که نه تنها برای داشتن درآمد بلکه برای رفع نیازها انجام می‌گیرد. نیاز جامعه به قدری گسترده است که گاه در کنار داشتن کالای داخلی، شرایطی پیش می‌آید که به واردات مشابه آن از کشورهای خارجی روی آورده می‌شود. برای واردات، کشور چین یکی از محبوب‌ترین کشورها است که به دلیل داشتن قیمت مناسب نسبت به سایر کشورها، انتخاب اول برای واردات است. واردات کالا از چین در نگاه اول بسیار پیچیده به نظر می‌رسد اما در نهایت با آشنایی بیشتر از قوانین و کمک گرفتن از شرکت‌های بازرگانی معتبر می‌توان تجربه خوب و پر سودی را کسب کرد.

 

بهترین کالا برای واردات از چین

هنگامی که صحبت واردات کالا از چین با سرمایه کم پیش می‌آید صدها نمونه از جنس‌های چینی که در اطراف ما وجود دارند در ذهن نقش می‌بندد. واردات از چین زمانی هوشمندانه است که کالاهای اساسی و خاص وارد کشور شوند. کالایی که:

  • نمونه داخلی ندارد
  • هزینه ساخت داخل بسیار بیشتر از هزینه ساخت خارج در می‌آید
  • نمونه داخلی کیفیت چندان جالبی ندارد

در این صورت می‌توان کالایی را وارد کرد که وجود مشتری برای آن تضمین شده است. کالاهایی که به صورت عمده از چین وارد ایران می‌شوند می‌توانند پزشکی، دارویی، البسه، تجهیزات، ساختمانی، کشاورزی، صنعتی و سایر کالاهای مرئی و مصرفی باشند. هرکدام از کالاها شرایط خاصی دارند که باید برای دریافت مجوز و آشنایی با چگونگی وارد کردن آن به کشور دیگر اطلاعات لازم را کسب کرد. به طور مثال کالاهایی که باتری دارند از طریق دریایی می‌توان به کشوری دیگر فرستاد اما سایر کالاها از طریق هوایی و زمینی قابل ارسال هستند.

 

 

روش‌های مختلف واردات از چین

برای واردات عمده از چین روش‌های مختلفی وجود دارد. هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. فرد بازرگان یا تاجر باید با توجه به شرایط خود و تجارب درمورد استفاده یا عدم استفاده از هر یک از روش‌ها تصمیم بگیرد. روش‌های مختلف واردات کالا از چین عبارتند از:

  • حضوری شخص بازرگان یا تاجر در بازار عمده فروش‌ها و کارخانجات چین
  • سپردن کار به کارگزار توسط شخص یا شرکت‌های بارزگانی
  • خرید آنلاین

 

واردات از چین توسط شخص

اشخاصی که با زبان چینی آشنایی دارند، به واسطه دانش زبانی خود بسیار راحت‌تر از دیگران می‌توانند در چین تردد کرده و نیازهای خود را برآورده کنند. زیرا زبان ابزاری قوی برای برقراری ارتباط است. هنگام حضور در چین می‌توانند آنچه را که لازم دارند سوال کنند و با جستجو به هدف برسند. همچنین در کشور چین، نه تنها به زبان چینی بلکه زبان‌های دیگر هم صحبت می‌شود که یک مزیت به شمار می‌رود. دلیل آن حضور بازرگانان و تجار متعدد است که چینی‌ها برای بالا بردن اقتصاد خود زبان‌های دیگر را از سطح مبتدی تا حرفه ای یاد گرفته‌اند.

شخصی که به چین می‌رود باید بداند چه می‌خواهد. زیرا برای خرید عمده از چین هر بازار در شهرهای مختلف چین قرار گرفته است که باید آن را شناخت تا بتوان خریدی خوب و مطمئن را تجربه کرد. واردات کالا از چین توسط شخص شاید مطمئن به نظر برسد اما هزینه‌های شخصی، هتل، پرواز و غیره باعث می‌شوند که هزینه تمام شده کمی بالاتر از حد تصور باشد.

 

 

 

واردات از چین توسط کارگزار

کارگزار فردی است که به عنوان واسطه از طرف وی، اقدامات لازم در چین را انجام می‌دهد. کارگزار باید فردی باشد که با قوانین آشنایی داشته و بتواند راه درست را از غلط تشخیص دهد. انتخاب کارگزار کمی سخت است زیرا به راحتی نمی‌توان به هر شخصی اعتماد کرد. بنابراین بهتر است فرد مطمئن را پیدا کرد.

شرکت‌های بازرگانی که صفر تا صد امور واردات کالا از چین را انجام می‌دهند، مجوزهای لازم را برای این کار دریافت کرده‌اند. در نتیجه به صورت قانونی فعالیت دارند. این شرکت‌های بازرگانی برای انجام امور خود از کارگزار استفاده می‌کنند. به دلیل فعالیت قانونی و طی کردن مجوزهای مربوطه، کارگزارهای زیر نظر شرکت‌های بازرگانی مطمئن‌تر از کارگزارهایی هستند که به صورت آزاد و خودجوش فعالیت دارند.

 

 

واردات از چین توسط سایت‌های اینترنتی

سایت‌های اینترنتی متعددی وجود دارند که به راحتی می‌توان از آن‌ها خرید کرد. بیشتر این سایت‌ها به زبان انگلیسی هستند تا توسط این زبان بین الملل بتوان به راحتی توسط چند کلیک و جستجوی ساده جنس مورد نظر را پیدا کرد. بیشتر تامین کنندگان، تولید کنندگان و کارخانجات چینی با سایت‌های فروش عمده آنلاین چین همکاری دارند. برای خرید و واردات کالا از چین می‌بایست به واقعی بودن و اصالت داشتن تامین کننده توجه کرد. پس از اطمینان از آن و پسند کردن جنس مورد نظر، با تامین کننده توافقات لازم را انجام داده و هزینه را پرداخت کرد. پس از چند روز کالا به دست فرد خریدار می‌رسد.

 

واردات از چین علی بابا

علی بابا یکی از معروف‌ترین سایت‌های خرید آنلاین از چین است که چندین شرکت زیر مجموعه دارد. علی بابا به قدری گسترش یافته است که معمولا انتخاب اول اشخاصی است که قصد واردات از چین را دارند. کافی است به سایت www.alibaba.com  مراجعه کرده و سپس در قسمت جستجو آیتم مورد نظر را وارد کرد. چندین نمونه از محصول مورد نظر توسط تامین کنندگان مختلف نمایش داده شده و هر کدام را که بخواهید انتخاب کرده تا وارد صفحه آن شوید. ویژگی‌های محصول همراه با عکس شرح داده شده است. در صورت تایید، پس از پرداخت هزینه طی چند روز کالا به دست شما خواهد رسید.

 

واردات دستگاه از چین

یکی از بیشترین کالاهایی که به ایران وارد می‌شود دستگاه ماشین آلات صنعتی است.‌دستگاه‌های صنعتی چینی مورد استفاده کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی قرار می‌گیرد که به واسطه آن کالاهای دیگر در داخل کشور تولید می‌شود. همیشه هم دستگاه‌های وارد شده به ایران نو نیستند، بلکه دستگاه‌ها و ماشین آلات دست دوم‌ را هم می‌توان به ایران وارد کرد.‌

واردات دستگاه و ماشین آلات هر صنعتی شرایط خاص خود را دارد. برای اینکه تجارتی موفق باشد می‌بایست از بهترین راه استفاده کرد. قطعا کمک گرفتن از شرکت‌های بازرگانی بهترین روش است. شرکت‌های بازرگانی با اطلاع از قوانین و شرایط می‌توانند به صورت قانونی و کمترین دردسر کالا را به ایران وارد کنند.

 

 

هزینه واردات از چین

واردات کالا از چین قطعا هزینه‌هایی را دارد. هزینه واردات از چین فقط شامل خریداری محصول نمی‌باشد بلکه موارد دیگری را هم در برمی‌گیرد. ممکن است فروشندگان چینی جنس را بالاتر از قیمت معقول به شما بفروشند بنابراین بهتر است تا جایی که امکان دارد با آن‌ها چانه بزنید. تعرفه کالا در گمرک و واردات توسط وسایل حمل و نقل اعم از کشتی، هواپیما و غیره نیز هزینه‌های جداگانه ای دارند. دستمزد کارگزار، هزینه پرداختی به شرکت بازرگانی، انبار و غیره هم به لیست افزوده می‌شوند. نمی‌توان به صورت جداگانه هزینه هر یک از این موارد را مشخص کرد زیرا به نوع کالا، حجم و تعداد آن، زمان خریداری و ارسال و همچنین تغییرات ارزش پول ملی بستگی دارد.

 

واردات کالا از چین با علی والا

علی والا یکی از شرکت‌های بازرگانی حرفه ای است که در زمینه واردات کالا از چین همیشه موفق عمل کرده است. واردات ماشین آلات صنعتی، دستگاه ترزیق پلاستیک، حمل بار، ارسال حواله یوان تنها بخشی از خدمات متنوع علی والا هستند. تجربه واردات عمده از چین توسط علی والا هموراه به بهترین حالت با بالاترین سرعت ممکن و کمترین هزینه انجام شده است. انجام کلیه امور واردات کالا از چین را به علی والا بسپارید.

برچسب ها:
واردات کالا
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید