معرفی دکتر زهره واثقی و خدمات ایشان در حوزه روانشناسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که روانشناسی چگونه می تواند در زندگی روزمره شما اعمال شود؟

روانشناسی مطالعه ذهن و رفتار انسان به روش علمی است و اساساً شخصیت انسان و تأثیر آن بر رفتار آنها را مطالعه می کند. در واقع روانشناسی استفاده از دانش برای درک مسائل مربوط به سلامت، آموزش، رویدادها، روابط، اشتغال و غیره است. زمینه های مطالعه روانشناسی شامل آموزش، رسانه، تجارت، ورزش، توسعه انسانی و غیره نیز می شود.

مدیریت زمان، استرس و موقعیت های تعارض و ... موضوعاتی هستند که شامل علوم طبیعی، انسانی و اجتماعی می شوند و درس روانشناسی تلفیقی از آموزش، علوم کاربردی و نظری است و شاخه های آن شامل مشاوره، شناختی، آموزشی و پزشکی قانونی و غیره است.

به طور کلی، روانشناسی در زندگی روزمره ما بسیار مفید است. در ادامه این بخش با چند نمونه از خدمات روانشناسی که می توانند زندگی روزمره همه ما را تحت تاثیر قرار دهد، آشنا خواهید شد و یکی از بهترین روانشناسان را نیز به شما همراهان عزیز معرفی خواهیم کرد.

 

روانشناسی چگونه به افراد کمک می کند؟

اساساً، روانشناسی تا حد زیادی به افراد کمک می کند زیرا می تواند توضیح دهد که افراد به چه روشی عمل می کنند. با این نوع بینش حرفه ای، یک روانشناس می تواند به افراد کمک کند تا تصمیم گیری، مدیریت استرس و رفتار خود را بر اساس درک رفتار گذشته بهبود بخشند تا رفتار آینده را بهتر پیش بینی کنند. همه اینها می تواند به افراد کمک کند تا شغل موفق تر، روابط بهتر، اعتماد به نفس بیشتر و در کل ارتباطات بهتری داشته باشند.

پنج روشی که از طریق آنها روانشناسی در زندگی روزمره قابل استفاده است را در ادامه توضیح داده ایم:

 

  1. بهبود مهارت های ارتباطی: روانشناسی درک نحوه تفکر و رفتار انسان ها در هنگام برقراری ارتباط با دیگران را آسان تر می کند. با کمک روانشناسی، افراد می توانند حرکات و اعمالی را که ارتباط را آسان تر می کند، درک کنند.

 

  1. ایجاد روابط: همانطور که می دانیم، روانشناسی مطالعه ذهن و رفتار انسان است. روانشناسی نقش عمده ای در درک اعمال انسان ایفا می کند و در نتیجه روابط را تقویت می کند.

 

  1. غنی سازی مشاغل: روانشناسی به افراد کمک می کند تا دیگران را درک کنند و دوستی و روابط برقرار کنند. افرادی که ایده روانشناختی دارند شانس بیشتری برای ایجاد دوستی با همکاران خود خواهند داشت.

 

  1. القاء اعتماد به نفس: با یادگیری و شناخت بیشتر خود و شخصیت خود می توان اعتماد به نفس به دست آورد. این به فرد کمک می کند تا نقاط ضعف خود را بشناسد و آنها را قادر می سازد تا بر روی آنها بسازند.

 

  1. می توان بینشی نسبت به رفتار افراد به دست آورد: روانشناسی در مورد تمام جنبه های رفتار انسان به ما می گوید. این نه تنها ویژگی های عمومی انسان را به ما می گوید، بلکه به تفاوت های رفتار آنها نیز اشاره می کند. روانشناسی بالینی به کسب بینش در مورد رفتار دیگران کمک می کند.

 

 

معرفی دکتر زهره واثقی و خدمات وی در زمینه روانشناسی

دکتر زهره واثقی، دکترای تخصصی روانشناسی، مؤلف کتاب های “چطور مردها را بشناسیم”، "ارتباط موثر با کودکان" و “کنترل خشم”، عضو انجمن ‌های مطالعات سالمندی و روانشناسی سلامت ایران و همچنین مشاور خانواده و زوج درمانگر، اضطراب، افسردگی، وسواس، مشاور کودک، اختلالات یادگیری کودک و مشاوره فردی می ‌باشد.

برخی از خدمات روانشناسی که توسط خانم دکتر زهره واثقی به مراجعه کنندگان ارائه می شود را در ادامه توضیح داده ایم:

 

  1. مشاوره بازی درمانی

بازی درمانی روشی برای برآورده کردن و پاسخگویی به نیازهای بهداشت روانی کودکان است و از طرف متخصصان به عنوان یک مداخله مؤثر و مناسب در برخورد با رشد مغزی کودکان شناخته شده است. به طور کلی در کودکان ۳ تا ۱۱ سال به کار گرفته می شود و راهی برای آنها فراهم می کند تا تجارب و احساسات خود را از طریق یک روند طبیعی، خود هدایت شونده و خود درمانی بیان کنند.

 

  1. مشاوره اختلال یادگیری

اختلال یادگیری، یک اختلال عصب شناختی است. به بیان ساده، اختلال یادگیری ناشی از تغییر در شیوه “سیم‌کشی” مغز یک فرد می باشد. کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری به اندازه همسالان خود، یا حتی بیشتر از آنها، باهوش هستند، اما ممکن است در صورتی که برای درک مسائل تنها باشند، و یا به شیوه‌های معمول آموزش ببینند، در خواندن، نوشتن، هجی کردن، استدلال کردن، به خاطر آوردن، و یا سازماندهی اطلاعات، مشکل داشته باشند.

 

  1. مشاوره استعدادیابی

بی‌شک هر یک از ما انسان‌ها برای هدف خاصی آفریده شده‌ایم و با کمک گرفتن از این مهارت‌ و یا همان استعداد‌ یابی فردی در طول عمرمان، مامور هستیم تا هرروز وضع دنیا و زندگی خود را بهتراز روز قبل کنیم.

  1. مشاوره اعتیاد

در روانشناسی اعتیاد به فهم و ارائه بینش هایی در این مورد که اصلا چرا در وهله اول فرد به سوء مصرف مواد مخدر یا الکل روی می آورد و اینکه عامل هدایت به این سمت و سو چیست؟ توجه می‌شود. وابستگی فیزیکی به مواد غیرقانونی صرفا یک “مشکل” نیست بلکه مسئله‌ای جدی است که خود از نیازهای اساسی پایدار در فرد ناشی می‌شود. ممکن است یک بیمار دوره ترک اعتیاد را سپری کرده باشد و کاملا از لحاظ جسمی مستقل از مواد مخدر یا الکل باشد، اما اگر راهکاری موجود نباشد که هوشیار ماندن بیمار را در آینده تضمین کند، خطر بازگشت او به سوی مواد وجود دارد. به عبارت ساده، بیماران باید بدانند که چگونه باید رفتارهای اعتیاد آور خود را با رفتارهای مثبت، از طریق خدمات روانشناسی جایگزین کنند.

 

 

 

  1. مشاوره توسعه فردی

مشاوره توسعه فردی و ارتقای شخصیت و خصوصیات انسانی راهی است مداوم، که باید آن را به صورت مادام‌العمر بپیمایید. در این راه باید اهدافتان را به طور دقیق مشخص کنید و برای تحقق آن تمام انرژی و پتانسیل‌تان را به کار بگیرید.

 

  1. مشاوره خانواده درمانی

خانواده درمانی (به انگلیسی:family therapy) اصطلاحی کلی برای تعدادی از رویکردهای درمانی که به جای جدا کردن افرادی خاص برای درمان انفرادی همه خانواده را به عنوان یک کل در درمان شرکت می دهند. این اصطلاح از دیدگاه نظری خنثی است. خانواده درمانی را می‌توان در چارچوب‌های بسیار گوناگونی بکار برد.

 

  1. مشاوره طلاق

زمانی که تصمیم به طلاق گرفتید ممکنه احساسات شما در تصمیم‌هایتان تاثیر بگذارد و برای رسیدن به روند طلاق، به حمایت نیاز داشته باشید. شاید از مشاوره طلاق چیزی نشنیده باشید. با این حال، بسیاری از زوج‌هایی که قرار است طلاق بگیرند استفاده از این منبع را برای کمک به آن ها در گذر از طلاق انتخاب می‌کنند. این یک ابزار عالی برای کمک به افراد است تا با وقایع استرس‌زا و تغییر دهنده زندگی روبرو شوند.

 

  1. مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج به مشاوره‌ای گفته می شود که به زوجین در آمادگی برای ازدواج کمک می کند. این جلسات به شما و همسرتان اطمینان می‌دهد که رابطه سالم و محکمی دارید و شانس بهتری برای داشتن یک ازدواج سالم و رضایت بخش به شما می‌دهد. مشاوره پیش از ازدواج معمولا در چند جلسه کوتاه انجام می‌شود و به زوج پرسشنامه‌ها و تمرینات مختلفی برای درک بهتر یکدیگر و سطح سازگاری آنها در رابطه فعلی و زندگی آینده داده می‌شود.

راه های ارتباطی با دکتر زهر واثقی برای دریافت مشاوره

اگر تصمیم دارید در یکی از زمینه هایی که در بالا اشاره شد مشاوره دقیق و تخصصی دریافت نمایید بهترین پیشنهاد این است که با دکتر زهره واثقی تماس بگیرید و اولین وقت مشاوره خود را رزور نمایید.

آدرس شعبه انقلاب: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان لاله زار و دروازه دولت، ساختمان 609، پلاک 509، طبقه 6، واحد19

شماره تماس:

  • 66702194 021
  • 66703576 021

آدرس شعبه اندرزگو: تهران، بلوار اندرزگو، نرسیده به قیطریه، خیابان خسروی جنوبی، پلاک 3 (ساختمان ماهور)، طبقه چهارم، واحد 15

شماره تماس:

  • 22214949 021
  • 22243910 021

آدرس وب سایت: https://dr-vaseghi.com/

برچسب ها:
روانشناسی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید