کاغذ دیواری یا رنگ، کدام یک اقتصادی تر است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به بررسی کاغذ دیواری و رنگ پرداخته‌ایم!

یکی از سوالات مهم برای افرادی که می خواهند تغییری در دکوراسیون دیوارهای خانه داشته باشند این است که برای منزل خود کاغذ دیواری را انتخاب کنند یا رنگ ؟

چند ملاک کلی برای انتخاب این دسته از افراد وجود دارد که ما به بررسی آنها می پردازیم.

 

صرفه اقتصادی در کاغذ دیواری

امروزه یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب قطعا موضوع صرفه اقتصادی است و این مهم بیش از گذشته برای افراد اهمیت دارد، در نگاه اول شاید به نظر برسد که قیمت رنگ بسیار به صرفه تر از کاغذ دیواری در بیاید اما این گونه نیست. در نظر داشته باشید که کاغذ دیواری و رنگ دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام قیمت خودشان را دارند.

اگر موضوع جنس کاغذ دیواری یا نوع نقاشی را کنار بگذاریم، از آنجایی که کاغذ دیواری نیاز به زیرساخت آنچنانی ندارد و هزینه اجرت نصب آن نیز از رنگ پایین تر است می توان گفت در این گزینه کاغذ دیواری بسیار به صرفه تر در می آید. برای رنگ کردن یک دیوار شما نیاز دارید که تمامی مشکلات دیوار را برطرف کنید که خود شامل هزینه های زیادی خواهد شد اما در کاغذ دیواری اینگونه نیست.

 

تنوع طرح و نقش

اگر بخواهیم از نظر تنوع طرح و نقش و هماهنگی آن با دکوراسیون خانه موضوع را بررسی کنیم، در هنگام انتخاب کاغذ دیواری دستتان باز تر است و شما می توانید از میان هزاران طرح و نقش، دیوارها را با دکوراسیون منزل ست کنید.

اگرچه می توان رنگ های مختلفی را به دیوار زد و حتی نقش های متنوعی را برای دیوارهای مختلف با کمک رنگ طراحی کرد اما این کار هزینه بر بوده و به جای این هزینه تنوع بالایی از طرح و نقش را می توان با کاغذ دیواری به فضای منزل یا محل کار آورد و دستتان در طراحی داخلی باز تر است.

 

کاغذ دیواری

 

عمر مفید

یکی از فاکتورهای اساسی در هنگام انتخاب قطعا عمر مفید متریالی است که انتخاب می کنید، عمر مفید کاغذ دیواری و رنگ بستگی به کیفیت ساخت و ارتباط مستقیمی به انتخاب مناسب از برندهای مشهور آن دارد. اگر شما کاغذ دیواری یا رنگی با کیفیت پایین انتخاب کنید هیچ کدام برای شما عمر مفیدی نخواهند داشت.

اما استفاده از برندهای معتبر و جنس های مرغوب می تواند تضمینی برای استفاده طولانی مدت از کاغذ دیواری و رنگ باشند. با این حال عمر متوسط رنگ 3 تا 5 سال و عمر متوسط کاغذ دیواری 5 تا 7 سال بوده و این زمان بر اساس شرایط نگهداری و محیطی می تواند کمتر یا بیشتر شود.

 

رنگ

 

قابلیت شست و شو در کاغذ دیواری و رنگ نیز یک معیار می باشد که در هر دو گزینه، برندهایی هستند که محصولات خود را با این قابلیت تولید می کنند. اگرچه شست و شو در کاغذ دیواری آسان تر می باشد اما برخی از رنگ ها نیز این قابلیت را دارند.

 

ثبات رنگ در کاغذ دیواری

در این مورد می توان به طور قطع گفت که کاغذ دیواری هایی که از برندهای معتبر خریداری می شوند ثبات رنگ خارق العاده ای دارند. اکثر کاغذ دیواری های جدید مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار، نور آفتاب و جذب دوده دارند.

حتی مرغوب ترین رنگ ها پس از گذشت مدت زمانی، زیبایی اولیه خود را از دست داده و زرد و کدر می شوند. این مورد به هیچ عنوان در کاغذ دیواری های مرغوب مشاهده نمی شود.

 

نصب و کارکرد

همان طور که گفته شد رنگ آمیزی دیوارها کاری زمان بر، هزینه بر و خسته کننده است. رنگ کاری نیاز به زیرسازی و رنگ کردن چندباره برای حفظ یک دستی بر روی دیوار می باشد. این کار زمان بر بوده و یک رنگ آمیزی ساده شاید تا یک هفته زمان نیاز داشته باشد.

 

کاغذ دیواری

 

اما کاغذ دیواری این گونه نیست. کاغذ دیواری نیاز به زیرسازی ساده ای دارد و نصب آن در فضایی مشابه بیشتر از یک یا دو روز زمان نمی برد. علاوه بر این کاغذ دیواری ها به آسانی می توانند نقایص موجود بر روی دیوار را بپوشانند.

به غیر زمان بر بودن نقاشی کردن دیوار، بوی رنگ است که بسیار آزاردهنده می باشد و تا مدت ها از فضای رنگ شده خارج نمی شود.

 

عایق بودن

اکثر کاغذ دیواری ها به دلیل ضخامتی که دارند در نقش یک آکوستیک و عایق حرارتی و برودتی عمل می کنند. اگر شما در مکان های شلوغ و پرتردد می خواهید یکی از آنها را انتخاب کنید قطعاً کاغذ دیواری مناسب تر است. رنگ ها نمی توانند عایق خوبی باشند و از این نظر هیچ امتیازی نمی گیرند.

 

پیشنهاد آخر

اگر شما علاقمند به ایجاد طرح و رنگ در فضای خود هستید انتخاب اول شما باید کاغذ دیواری یا تلفیقی از کاغذ دیواری و رنگ باشد.

استفاده تلفیقی از رنگ و کاغذ دیواری بدین گونه است که بر روی دیوارهای شاخص خود می توانید از کاغذ دیواری به دلیل داشتن طرح و رنگ بیشتر استفاده کنید و دیوارهای مجاور را رنگ کنید. اگرچه کاغذ دیواری ها برای دیوارهای غیرشاخص نیز دارای طرح های مکمل و ساده می باشند.

 

رنگ دیوار

 

اما اگر برای شما هزینه و زمان بر بودن کار مهم نیست و فقط می خواهید یک دیوار ساده با رنگ های ساده ای داشته باشید، می توانید از رنگ استفاده کنید.

 

اکستریم والز

کاغذ‌دیواری اکستریم والز شرکتی پیش رو در زمینه واردات، طراحی و تولید کاغذ دیواری در ایران است.
کاغذ‌دیواری صرفا یک پوشش برای زیبایی نیست، کاغذ دیواری می تواند بازتاب دهنده ارزش ها، فرهنگ و سبک زندگی افراد باشد، اساس و ماهیت محصولات اِکستریم والز پوشش دهی سطوح داخلی است، محصولاتی که در حال حاضر در حال طراحی و تولید آن هستیم در دسته wall cover هستند.
فلسفه‌ی تولیدات و محصولات ما به طور کلی : ۱- کاربردی بودن ۲- زیبایی و ایجاد حس خوب است.

برای دیدن طرح های متنوع ما به سایت اکستریم والز مراجعه فرمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید