راهنمای انتخاب بهترین پارچه برای مبل راحتی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر علاقه مند به خرید مبلمان راحتی هستید یا برای روکش کردن مبل راحتی به دنبال پیدا کردن بهترین پارچه مبلی هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

آیا برای مبل راحتیِ خود به دنبال پارچه مناسب می‌گردید؟

می‌خواهید بدانید که بهترین نوع پارچه برای مبل راحتی چیست؟

خب همان‌طور که از اسم مبل راحتی پیداست، باید برای استفاده کردن از آن نیز، کاملا احساس راحتی داشته باشید و از استراحت کردن یا نشستن بر روی آن خسته نشوید. دقیقا در همینجاست که اهمیت انتخاب جنس و رنگ پارچه برای مبل راحتی مشخص می‌شود، یک مبل راحتی خوب باید با پارچه‌ای پوشش داده بشود که شما را در هنگام استفاده یا تمیز کردن به دردسر نیاندازد.

اگر می‌خواهید در خصوص جزییات انتخاب بهترین پارچه برای مبل راحتی بیشتر بدانید و همچنین برای آشنایی با بهترین پارچه و رنگ برای مبل راحتی تا انتهای این مطلب همراه ما باشید

 

بهترین نوع پارچه برای مبل راحتی چیست؟ 

بهترین نوع پارچه برای مبل راحتی چیست؟ 

 

بعد از بررسی کردن بودجه‌ و انتخاب مدل مبل راحتی، نکته‌ای که خیلی اهمیت پیدا می‌کند، انتخاب پارچه مناسب برای مبل راحتی است. شاید از خودتان بپرسید که آیا پارچه مبل راحتی نیز مثل مبل سلطنتی یا استیل تنوع زیادی دارد؟ بله، دقیقا همینطور است. پارچه مبل راحتی تنوع جنس و رنگ زیادی دارد و این شما هستید که باید بر حسب فاکتورهایی مثل سلیقه، میزان استفاده و بودجه خود یکی از این پارچه‌ها را برای مبل راحتی خود انتخاب کنید. بهترین پارچه برای مبل راحتی، پارچه‌ای است که خیلی زود لک نشود، در صورت کثیف شدن به راحتی قابل شست‌وشو باشد و مقاومت خوبی در برابر سایش داشته باشد.

سعی کنید بر اساس سبک زندگی خودتان پارچه مناسب برای مبل راحتی منزلتان انتخاب کنید.

 

حتما بخوانید: 50 مدل مبلمان رنگ بژ راحتی و استیل 1400-2021

 

انواع پارچه برای مبل راحتی

انواع پارچه برای مبل راحتی

 

شناخت انواع پارچه برای مبل راحتی به شما اجازه می‌دهد تا دید بهتری در انتخاب پارچه داشته باشید. سعی کنید پارچه مبل راحتی را به دقت انتخاب کنید تا بعد از خرید دچار مشکل نشوید.

 

پارچه مبلی مازراتی برای مبل راحتی

پارچه مبلی مازراتی برای مبل راحتی

 

یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین پارچه‌های مبل راحتی در بازار، پارچه مبلی مازراتی است که بافت نرم و لطیفی دارد. پارچه مازراتی به علت داشتن آستر در پشت پارچه، از ضخامت خوبی برخوردار است و جزو پارچه مبلی‌های محکم و مقاوم به حساب می‌آید. اگر به بافت پارچه مازراتی با دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که شباهت زیادی به پارچه مخمل دارد و دانه‌های ریزی در سطح آن وجود دارد. اگر تصمیم به خرید یا تعویض پارچه برای مبل راحتی یا اِل گرفته اید، بدون شک پارچه مازراتی برای مبل شما یک انتخاب مناسب است، اما این پارچه برای مبل چستر خیلی توصیه نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های پارچه مازراتی برای مبل راحتی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دوام و مقاومت زیادی نسبت به سایر پارچه‌ها دارد.
  • تنوع رنگی متنوع و گسترده در این نوع پارچه.
  • پارچه مازراتی خواب کمی دارد.
  • برای فضاها و دکوراسیون مدرن انتخاب ایده‌آلی است.
  • نسبت به پارچه مخملی، ناهمواری کمتری دارد. 
  • پارچه مازراتی به علت بافت مخملی‌ای که دارد، در فصول گرم سال گرمای زیادی را تولید میکند و ممکن است کمی آزاردهنده باشد.
  • در برابر مایعات نفوذپذیری بالایی دارد. 

برای شستن پارچه مازراتی میتوان از شامپو مبل استفاده کرد اما شست‌وشوی زیاد آن باعث آسیب رسیدن به بافت پارچه میشود.

 

پارچه مبلی جیر برای مبل راحتی

پارچه مبلی جیر برای مبل راحتی

 

اگر دوست دارید که به مبل راحتی خود ظاهری کلاسیک ببخشید تا در عین راحت بود شیک به نظر برسد، می‌توانید پارچه جیر را برای مبل خود در نظر بگیرید. پارچه مبلی جیر هم به صورت الیاف طبیعی و هم به صورت الیاف مصنوعی در بازار وجود دارد و قیمت آن نیز، با توجه به همین استحکام بافت پارچه مشخص می‌شود. یکی از شباهت‌های پارچه جیر با پارچه مخمل در زود ساییده شدن آن است. این مشکل جزو معایب پارچه جیر  محسوب می‌شود. تمیز کردن پارچه مبلی جیر کار خیلی سختی نیست، به شرطی که آن را با آب و محصولاتی مثل شامپو فرش یا لکه‌بر ها تماس ندهید و برای تمیزکردن آن از اسپری‌ یا مایعات مخصوص پارچه جیر کمک بگیرید.  از دیگر مشخصات پارچه جیر برای مبل راحتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارچه مبلی جیر به نفوذ مایعات حساس است. 
  • معمولا تمیزکردن آن آسان است
  • استحکام و مقاومت پارچه جیر به نسبت قیمت آن متغیر است.

 

پارچه مبلی ملیتا برای مبل راحتی

پارچه مبل راحتی

 

اکر به دنبال بهترین پارچه برای مبل راحتی خود میگردید، پس حتما پارچه مبلی ملیتا را هم جزو الویت‌هایتان در نظر بگیرید، زیرا پارچه مبلی ملیتا از بهترین، ضخیم‌ترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌های مبل راحتی است که طرفداران زیادی هم در بین پارچه‌های مبلی دارد. پارچه مبلی ملیتا به علت مقاومت بالایی که دارد، بهترین نوع پارچه برای استفاده روزمره است و اگر طول عمر پارچه مبلی برایتان اهمیت زیادی دارد، میتوانید با خیال راحت آن را برای مبل راحتی خودتان انتخاب کنید. ضخامت پارچه ملیتا به پارچه مسکو شباهت دارد اما این دو پارچه نقش‌ها و طرح‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. یکی از ویژگی‌هایی که پارچه ملیتا را به یک پارچه مبلی محبوب‌ تبدیل کرده است. تنوع رنگی بالا و قابلیت ست کردن آن با هر نوع دکوراسیون از ویژگی‌های پارچه ملیتا است. سایر ویژگی‌های پارچه ملیتا برای مبل راحتی شامل موارد زیر است که به آن اشاره می‌کنیم: 

  • قابل استفاده در سبک کلاسیک است.
  • مقاومت بالا در برابر ساییدگی و کشیدگی است.
  • دارای یک لایه آستر ضخیم با تراکم بالا است.
  • پارچه ملیتا به دلیل استفاده از فناوری نانو در بافت خود ضدلک، ضدآب، ضدحساسیت و ضد باکتری است. 
  • در صورت لک شدن به راحتی تمیز میشود. 
  • برای شستن آن میتوان از شوینده‌هایی مثل شامپو استفاده کرد.

 

پارچه مبلی مسکو برای مبل راحتی

پارچه مبلی مسکو برای مبل راحتی

 

پارچه مبلی مسکو نوعی پارچه مخمل براق، نرم و بسیار لطیف است که در دو نوع ساده و طرحدار به بازار عرضه می‌شود. این پارچه دارای بیش از ۲۵ رنگ است که دست شما را برای انتخاب بهترین نوع پارچه برای مبل راحتی‌تان باز می‌گذارد. پارچه مسکو زیبایی خیره‌کننده ای دارد و برای افرادی که می‌خواهند در عین سادگی یک دیزاین شیک داشته باشند انتخاب فوق‌العاده‌ای به شمار میرود. پارچه مبلی مسکو برای مجلل کردن دکوراسیون منزل جزو بهترین پارچه‌ها برای مبل راحتی به شمار می‌رود و برای استفاده طولانی مدت انتخاب شایسته‌ای است. پارچه مسکو فقط در دسته پارچه برای مبل راحتی محدود نمی‌شود و به مبلی با سبک استیل هم نمای خیره‌کننده‌ای خواهد بخشید. سایر ویژگی‌های پارچه مبلی مسکو برای مبل راحتی عبارتند از مواردی که به آن اشاره می‌کنیم.

  • قیمت بالا به علت وارداتی بودن پارچه.
  • پارچه مسکو نور را منعکس میکند.
  • این نوع پارچه ضد چروک است و به هیچ عنوان دچار تا خوردگی نمی‌شود.
  • در هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی به فرد القا می‌شود.
  • قابل شست‌وشو است و در صورت شست‌وشوی مداوم هم حالت اولیه آن حفظ می‌شود.
  • در زمان نشستن بر روی آن تعریق و گرمای آزاردهنده‌ای ایجاد نمی‌شود.

 

پارچه مبلی مایا برای مبل راحتی

پارچه مبلی مایا برای مبل راحتی

 

اگر بخواهیم بافت پارچه مایا را توضیح بدهیم، می‌توانیم بگوییم که بافت این پارچه حالتی شبیه به سنگ‌ریزه‌هایی دارد که در کنار هم چیده شده باشند دارد. این پارچه به دلیل اینکه بافتی تلفیقی از چرم و پارچه دارد، در بازار به چرم پارچه هم معروف است. چرم پارچه‌ها به دلیل کیفیت و مقاومت بالایی که دارند، قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سایر پارچه‌ها دارند و البته وارداتی بودن پارچه مایا را هم نمیتوان در این قضیه نادیده گرفت. پارچه مبلی مایا دوخت درجه یکی دارد و به همین دلیل کسانی که می‌خواهند برای طولانی مدت از مبل خود استفاده کنند و در عین حال زیبایی اولیه پارچه را داشته باشند، میتوانند از پارچه مایا به عنوان بهترین نوع پارچه برای مبل راحتی خود استفاده کنند. سایر ویژگی‌های پارچه مبلی مایا برای مبل راحتی به این شرح است:

  • قابل استفاده در مبل‌ کلاسیک نیز است.
  • در صورت لک شدن به راحتی تمیز می‌شود
  • این نوع پارچه ضد آب است و مایعات به راحتی به داخل آن نفوذ نمی‌کند.
  • برای فضاهایی با رفت و آمد زیاد مناسب است.

 

انتخاب بهترین رنگ پارچه برای مبل راحتی

بهترین رنگ پارچه برای مبل راحتی

 

شاید انتخاب رنگ مبلمان راحتی یک کار خیلی ساده به نظر برسد، اما وقتی که وارد یک فروشگاه مبل‌ فروشی یا پارچه مبلی شوید، تازه متوجه خواهید شد که با چه حجمی از تنوع و زیبایی روبه‌رو هستید. به نظر شما در این شرایط چه نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ پارچه مبل راحتی باید در نظر گرفته شوند؟ قطعا اطلاع از این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب فوق العاده‌ای داشته باشید.

 

۱_سبک دکوراسیون خود را در نظر بگیرید

رنگی که برای پارچه مبل راحتی خود انتخاب می‌کنید باید با سایر وسایل نشیمن یک هماهنگی نسبی داشته باشد. ست کردن رنگ مبلمان با رنگ کفپوش و رنگ غالب در دکوراسیون یکی از روش‌های پرکاربرد برای انتخاب رنگ مبلمان است. البته این به این معنا نیست که رنگ مبلمان را دقیقا با رنگ پرده یا فرش ست کنید، بلکه منظور این است که رنگ‌هایی که در سالن خود استفاده می‌کنید باید هارمونی مناسبی با یکدیگر داشته باشند و به نوعی مکمل یکدیگر باشند. 

 

۲_در نظر گرفتن میزان نور

آیا خانه‌ای که در آن زندگی میکنید، نورگیر خوبی دارد  یا تاریک و کم نور است؟ برای خانه‌هایی با نورگیر کم، رنگ‌هایی مناسب‌ هستند که نور را منعکس می‌کنند و فضای منزل را تیره‌تر از آن چیزی که هست نشان می‌دهند.  رنگ‌های سفید و شیری گزینه‌های مناسبی برای اینگونه فضاها هستند. اما اگر در منزلتان نور به مقدار کافی وجود دارد، می‌توانید در کنار رنگ‌های روشن از رنگ‌های تیره هم برای جذاب‌تر کردن فضا کمک بگیرید.

 

۳_توجه به فضای خانه

بزرگ یا کوچک بودن منزل یکی از نکاتی است که باید حتما آن را در انتخاب رنگ برای پارچه مبل، در نظر بگیرید. مثلا اگر خانه‌ نقلی و کوچکی دارید، بهتر است که با رنگ‌های روشنی مثل سفید، کرم یا شیری فضا را دلبازتر کنید. در صورتی که خانه شما بزرگ است، می‌توانید از تلفیق رنگ‌های تیره و روشن برای جذاب‌کردن دکوراسیون کمک بگیرید.

 

۴_مشخص کردن رنگ‌های اصلی و فرعی

وقتی که بدانید چه رنگ‌هایی در دکوراسیون منزل شما غالب هستند، انتخاب بهترین رنگ برای پارچه مبل راحتی هم برای شما آسانتر می‌شود. مثلا اگر فرش ها، پرده، کاغذ دیواری و پارکت خود را در رنگ‌های قهوه‌ای یا کرمی انتخاب کرده‌اید، رنگ‌ غالب منزل شما هم در همین رنگ‌ها خلاصه می‌شود و برای انتخاب مبلمان هم بهتر است در تنالیته همین رنگ‌ها به دنبال رنگ مورد نظر خود بگردید.

 

۵_ترکیب رنگ با سفید

سفید از آن دسته رنگ‌هایی است که با خانه کوچک، بزرگ، کم نور و یا حتی پرنور شما کاملا هماهنگ می‌شود. پس اگر احساس میکنید که حضور رنگ سفید در منزل شما کمتر احساس میشود، می‌توانید در هنگام انتخاب رنگ مبل خود سفید را هم با آن ترکیب کنید. برای مثال میتوانید کوسن‌های مبل راحتی را با پارچه‌ای به رنگ سفید ساده یا طرحدار سفارش دهید و یا از پارچه‌ای با رگه‌ها یا نقش‌های سفید برای پوشش دادن مبل خود کمک بگیرید.

 

بهترین پارچه برای کاور مبل راحتی چیست؟

بهترین پارچه برای کاور مبل راحتی چیست؟

 

از آنجایی که مبل راحتی خیلی کاربردی است و حتی گاهی برای خوابیدن یا غذاخوردن هم استفاده میشود، خیلی زودتر از مبل‌های دیگر لک و کثیف می‌شود و همین دلیل هم خیلی از خانواده‌های ایرانی را به دوخت کاور برای مبل راحتی خود ترغیب کرده است. این کاور‌ها مبل را از هر گونه کثیفی و لکه شدن دور نگه میدارند و به خصوص برای منازلی با رفت‌وآمد زیاد و یا فرزند کوچک بسیار کاربردی هستند. 

اما سوال اینجاست که چه پارچه‌ای برای کاور مبل راحتی مناسب‌تر است؟

 

کاور مبل پارچه‌ای

یکی از کاورهای مبل راحتی کاور پارچه‌ای است که جنس آن معمولا از نخ و پلی‌استر میباشد. این نوع پارچه کاور اصولا شبیه به پارچه خود مبل است و تنوع رنگ و طرح خیلی زیادی دارد. این نوع پارچه به راحتی در ماشین لباسشویی قابل شست‌وشو است، البته به شرطی که جنس آن را از نوع مرغوب و باکیفیت تهیه کنید تا با چند بار شست‌وشو تغیر شکل ندهد و شکل ظاهری آن در مقابل حرارت مقاوم باشد.

 

کاور مبل ژلاتینی

حتم دارم که اسم کاور مبل ژلاتینی را زیاد شنیده‌اید، اما اگر دنبال بهترین پارچه برای کاور مبل راحتی خود میگردید، بهتر است به سمت این نوع کاور نروید، چون که این نوع از کاورها بیشتر برای مبلمان استیل و سلطنتی استفاده میشوند و برای مبل راحتی که کاربرد روزمره و خیلی زیادی دارد مناسب نمیباشد. از مزیت‌های کاور ژلاتینی این است که شفاف است، آلودگی، گرد وخاک، لک، کثیفی و هرگونه مایعات را از خود عبور نمیدهند و با یک دستمال نمدار به راحتی پاک میشود. از معایب این نوع کاور میتوان به ایجاد سرو صدا در هنگام نشستن و برخواستن اشاره کرد.

 

کاور مبل تیکه‌ای

اگر دوست ندارید که تمامی قسمت‌های مبل خود را با کاور بپوشانید و میخواهید که فقط قسمت‌هایی که بیشتر در معرض کثیف شدن هستند را کاور کنید، کاور مبل تکه‌ای انتخاب خوبی برای شما محسوب میشود. این نوع کاور معمولا از تکه‌هایی برای پوشاندن نشیمنگاه، پشتی و دسته‌های مبل تشکیل شده است که هر یک از این تکه‌ها توسط زیپ، چسب و یا بند به هم متصل شده‌اند. این نوع کاور در برابر چروک شدن مقاوم است و رنگ آن در برابر نور خورشید ثابت میماند.

 

کاور مبل دامن‌دار

این مدل از کاور مبل جزو قدیمی‌ترین مدل‌های کاور مبل محسوب میشود و محبوبیت زیادی دارد. مزیتی که این نوع کاور مبل را محبوب کرده است پوشش دادن تمامی سطح مبل است. یعنی اگر به نمایش گذاشتن خود مبل برایتان خیلی اهمیتی ندارد و دوست دارید که با کاور تمامی سطح آن را بپوشانید، کاور دامنی بهترین انتخاب برای شما میباشد. انتخاب پارچه برای کاور مبلی دامنی کاملا آزادانه است و شما میتوانید انواع پارچه کاور مبل برای دوختن یا سفارش دادن آن در نظر بگیرید.

 

کاور مبل ال

از آنجایی که مبل‌ ال در میان خانواده‌های ایرانی طرفداران زیادی پیدا کرده است، مسلما نیاز به دوختن کاور مناسبی با اندازه‌ها و پارچه مناسبی دارد. رنگبندی و طرح پارچه برای دوختن کاور مبل راحتی خیلی متنوع است و تنها کاری که شما باید برای انتخاب کاور مبل راحتی ال انجام دهید، انتخاب رنگ متناسب با مبل و فضای دکوراسیون است.

 

حتما بخوانید: جدیدترین مدل های میز جلو مبلی کلاسیک 2021

 

سخن آخر

شاید انتخاب پارچه مبل در ذهن‌تان چندان مهم جلوه نکند. اما بهتر است بدانید که پارچه مبلی با جنس‌های مختلف و تنوع‌ بالا می‌تواند مطابق با نیاز و دکوراسیون منزل‌تان انتخاب شود. انتخاب یک پارچه هوشمندانه می‌تواند جلوه مبلمان شما را چند برابر کند. پس سعی کنید باتوجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد، بهترین پارچه برای مبل راحتی را انتخاب کنید.

انتخاب شما چه مدل پارچه‌ای برای مبلمان راحتی است؟ حتما برای ما انتخابتان را کامنت کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید