راهنمای انتخاب بهترین پارچه مبل ترک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید در خصوص خرید پارچه مبل ترک اطلاعات کسب کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

اگر از شما بخواهند که چند فاکتور مهم برای خرید مبلمان را نام ببرید، بی‌شک ذهن شما به سمت پارچه‌ به کار رفته در مبل می‌رود. پارچه‌ی مبل هم در زیبایی و هم در ماندگاری مبل نقش خیلی مهمی دارد و میزان عمر مبل را تا حد زیادی بالا می‌برد. از آنجایی که پارچه‌های ترک طرفدار  زیادی دارند، احتمالا علاقه دارید که پارچه‌ مبلمان خود را نیز، از نوع ترک انتخاب کنید. برای این کار باید حتما یک تحقیق اساسی در مورد پارچه مبل انجام دهید.

در ادامه این مقاله راهنمای انتخاب بهترین پارچه مبل ترک را بررسی می‌کنیم. در پایان این مقاله می‌توانید اطلاعات ارزشمندی در خصوص انتخاب بهترین پارچه برای مبل کلاسیک کسب خواهید کرد.

 

انواع پارچه‌ مبلی موجود در بازار کدامند؟

انواع پارچه‌ مبلی موجود در بازار کدامند؟

 

از آنجایی که این روزها به علت زیاد شدن پارچه‌های تقلبی، تشخیص پارچه ترک کمی سخت شده است و پارچه‌های چینی به جای پارچه ترک به فروش می‌رسند، بهترین راه این است که ابتدا انواع پارچه مبل و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید.

به طور کلی پارچه‌های مبلی از نظر الیاف به دو نوع تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

 

1-پارچه‌ هایی با الیاف طبیعی

1-پارچه‌هایی با الیاف طبیعی

 

استفاده از پارچه مبلی با الیاف طبیعی برای مبلمان بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. پارچه‌های الیاف طبیعی مثل مخمل، ابریشم، پشم، چرم، کتان، لینن، ویسکوزریون و استات است. در ادامه به بررسی یک به یک این پارچه‌ها می‌پردازیم.

  • مخمل: پارچه مخمل از تراکم و بافت خوبی برخوردار است و نوع براق آن، حالت ویژه‌ای به دکوراسیون می‌دهد. نکته‌ای که باید در انتخاب پارچه مخمل مبلی مورد توجه بگیرد این است که پرزهای آن در اثر فشار تغییر جهت نداده و حالت اولیه خود را از دست ندهند.
  • ابریشم: پارچه ابریشم ظریف است و حالت درخشانی دارد اما از آنجایی که حالت آن کمی شکننده است و در صورت لکه شدن تمیز کردن آن دشوار است، برای مبلمانی که در فضاهای رسمی و کم تردد قرار دارند استفاده می‌شود.
  • پشم: پارچه پشم در برابر لک شدن یا نخ کش‌شدن بسیار مقاوم است. پارچه پشمی در اثر شست‌ و شو با آب تغییر رنگ نمی‌دهد و نخ‌کش شدن هم در آن وجود ندارد.
  • چرم: اگر به دنبال پارچه‌ای هستید که تمیز کردن آن آسان باشد، می‌توانید پارچه چرم را در نظر بگیرید. چرم با گذر زمان نرم‌تر می‌شود اما یکی از معایب آن مقاوم نبودن در برابر خراش و پارگی است. چرم نیاز به نگهداری بیشتری نسبت به سایر پارچه‌ها دارد.
  • کتان: کتان هم مثل پشم در برابر تغییر رنگ و نخ‌کش شدن مقاومت خوبی دارد اما چرک و لک شدن در آن سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

پس اگر کمی وسواس دارید یا بچه کوچکی در منزل دارید، از انتخاب پارچه کتان پرهیز کنید.

  • لینن: پارچه لینن مانند پارچه ابریشم برای فضاهای رسمی و کم تردد کاربرد بیشتری دارد، چون در صورت کثیف شدن شست‌وشوی آن کمی سخت است و در برابر سایش هم تحمل پایینی دارد.
  • ویسکوز ریون: این نوع پارچه‌ها بسیار نرم و لطیف هستند و به همین دلیل هم زود چروک می‌شوند. ویسکوز ریون از خمیرکاغذ ساخته می‌شود و به همین دلیل مقاومت کمی در برابر آب دارد و میزان استحکام آن در برابر سایش بالا است. 
  • استات‌: استات‌ها در برابر چروک شدن مقاوم هستند اما در برابر سایش دوام کمی دارند. تارهای این نوع پارچه استحکام کمی دارند اما در صورت ترکیب‌شدن با الیاف مصنوعی مقاوم‌تر میشوند.

 

حتما بخوانید: آموزش شستشوی مبل در منزل با روش های ساده + فیلم شستن مبل در خانه

 

2- پارچه‌ هایی با الیاف مصنوعی

2-پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی

 

استفاده از پارچه مبلی با الیاف مصنوعی بهترین گزینه‌ای است که در اختیار دارید. پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی نیز انواع مختلفی دارند. پارچه الیاف مصنوعی از انواع ریون، نایلون، پلی‌استر و اکرلیک تشکیل می‌شود.

  • ابریشم مصنوعی یا ریون: همانطور که از اسمش پیداست،  این نوع پارچه  شبیه به ابریشم است و در نتیجه زود چروک می‌شود. گاهی هم به پارچه‌های لینن یا کتان شباهت دارد و مقاومت آن زیاد است.
  • نایلون: الیافت نایلون بسیار مستحکم هستند و در برابر سایش یا چروک شدن مقاومت خیلی بالایی دارند. نایلون معمولا به تنهایی به کار برده نمی‌شود و با الیاف دیگر ترکیب می‌شود.
  • پلی‌ استر: پلی‌استر به دلیل استحکام زیاد و مقاومتی که در برابر چروک شدن دارد، به یکی از پر مصرف‌ترین پارچه‌های الیاف مصنوعی تبدیل شده است. همچنین شستن پلی استر راحت است، نخ‌کش نمیشود و میزان جذب رطوبت آن کم است.
  • اکرلیک: الیافی نرم و سبک است که ظاهری شبیه به پشم دارد. به طور کلی اکرلیک به دلیل چروک نشدن، عدم ساییدگی و عدم تغییر رنگ پارچه ای با دوام به حساب می‌آید، اما اگر کیفیت آن پایین باشد ممکن است که به مرور زمان پرز بدهد. 

 

بهترین نوع پارچه برای انواع مبل

بهترین نوع پارچه برای انواع مبل

 

برای اینکه مبل علاوه بر کیفیت پارچه و دوام مطلوب، ظاهر خوبی هم داشته باشد، بهترین کار این است که سبک مبل با نوع پارچه ای که انتخاب می‌کنید تناسب داشته باشد. مثلا انتخابتان مبلی به مدل چستر است؟ یا مبلی با سبک کلاسیک در ذهنتان پرسه می‌زند؟ انتخاب سبک مبل کاملا سلیقه‌ای است، اما وقتی که برای خرید مبل هزینه می‌کنید بهتر است که با انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پارچه برای مبل خود، یک ترکیب منحصر بفرد را برای خودتان رقم بزنید. اگر کلاسیک را به عنوان سبک مبل خود انتخاب کرده‌اید و به راهنمایی بیشتری برای انتخابِ پارچه‌ی آن نیاز دارید، می‌توانید از پیشنهادات زیر کمک بگیرید.

 

انواع پارچه مبل کلاسیک

انواع پارچه مبل کلاسیک

 

اگر بخواهید پارچه مبل کلاسیک انتخاب کنید، باید حتما نوع پارچه مناسب مبل کلاسیک را بشناسید. با شناخت دقیق انواع پارچه مبل کلاسیک می‌توانید در انتخاب پارچه مبلمان و استایل دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی منزلتان موفق عمل کنید.

  • پارچه مخمل: مخمل یکی از پارچه‌هایی است که میتواند در عین سادگی لوکس بودن را به فضای خانه شما القا بکند. البته که پارچه مخمل کمی گران است، اما به دلیل کیفیت بالایی که دارد شما را از انتخابتان پشیمان نخواهد کرد. پس اگر به دنبال بهترین پارچه برای مبل کلاسیک خود هستید و به کیفیت هم بهای زیادی میدهید، با پارچه مخمل به مبلمان خود نمای جذابی بدهید. 
  • پارچه چرم: خودتان هم خوب میدانید که پارچه چرم علاوه بر مبلمان در صنعت پوشاک هم واقعا پرطرفدار است و احساس خاص بودن را کاملا منتقل میکند. چرم به دلیل دوام بالا، تمیز کردن آسان و نگهداری راحتی که دارد به یکی از پرکاربردترین و بهترین پارچه‌ برای مبل کلاسیک تبدیل شده است. تنها ایرادی که میتوان در پارچه چرم پیدا کرد، حساس بودن آن به اشیا تیز و ترک خوردن آن است. 
  • پارچه گل‌دار یا طرح‌دار: اگر به شلوغی و پرزرق و برق کردن فضا علاقه دارید، پس چرا پارچه‌های طرحدار را انتخاب نمیکنید؟ در صورتی که در حال خرید یا تعمیر مبل کلاسیک هستید و طرح‌های ساده برایتان یکنواخت شده‌اند، خالی از لطف نیست که پارچه‌‌ی طرحدار یا گلداری را برای مبل کلاسیک خود در نظر بگیرید. در این میان میتوانید خلاقیت خود را به کار بگیرید و با ترکیب کردن پارچه طرحدار و ساده، از زیبایی این دو طرح در کنار هم بهره بگیرید.

 

بهترین پارچه برای مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک یکی از محبوب‌ترین انواع مبلمان برای خانه‌های بزرگ، لوکس و خاص است. با استفاده از بهترین پارچه برای مبل کلاسیک می‌توانید استایل دکوراسیون داخلی جذابی به منزل‌تان ببخشید. اگر در حال حاضر تصمیم گرفته اید که مبل کلاسیک خود را تعمیر کنید و با یک پارچه جدید به آن جلا بدهید، بهترین پارچه‌هایی که میتوانید برای مبل کلاسیک خود انتخاب کنید پارچه‌های مخمل، چرم، گلدار و طرحدار هستند. 

 

حتما بخوانید: میز جلو مبلی ترک: معرفی انواع میز جلو مبلی ترک جدید 2021

 

بهترین رنگ پارچه برای مبل کلاسیک

بهترین رنگ پارچه برای مبل کلاسیک

 

شکی نیست که انتخاب رنگ مبل کاملا سلیقه ای است، اما رعایت کردن یک سری نکات باعث می‌شود که مبل کلاسیک شما نمای بهتری به منزل بدهد و فضای خانه را تنگ و تاریک نکند. اطلاع از بهترین رنگ پارچه برای مبل کلاسیک موجب می‌شود تا تصمیم مطلوب‌تری برای فضای منزلتان بگیرید.
 

  1. برای خانه کوچک از پارچه ساده استفاده کنید. اگر منزل نقلی و کوچکی دارید، بهتر است دور پارچه‌هایی که طرحهای شلوغی دارند را خط بکشید. هرچقدر که نقش و نگار پارچه بیشتر باشد، فضای اطراف هم کوچک‌تر به نظر میرسد.
  2. پارچه‌های گلدار برای فضاهای باز گزینه مناسبی هستند. زیبایی و جذابیت پارچه‌های طرحدار واقعا انکارناپذیر است، بنابراین اگر فضای بزرگی دارید میتوانید از پارچه‌های طرحدار و گلدار به عنوان بهترین رنگ پارچه برای مبل کلاسیک استفاده کنید. 
  3. هارمونی رنگ‌ها را در نظر بگیرید. خیلی فرقی نمیکند که چه پارچه ای و چه رنگی را برای مبل کلاسیک خود در نظر گرفته اید، مهم این است که رنگ پارچه را با محیط اطراف هماهنگ کنید، مثلا رنگ پارچه مبل را نزدیک به رنگ پرده و فرش انتخاب کنید تا هماهنگی و تناسب در رنگ‌ها بر فضای نشیمن حاکم بشود. 
  4. برای‌ مکان‌های پرتردد، طرح‌های شلوغ‌تری را انتخاب کنید. هر چقدر که طرح پارچه شلوغتر و تیره‌تر باشد، لک‌ها و کثیفی‌های آن هم کمتر به چشم می‌آیند. در نتیجه اگر میخواهید که برای مدتی طولانی از مبل استفاده کنید و یا رفت و آمد در محل زندگی یا کار شما زیاد است، بهتر است برای اینکه چرک‌ها زود به زود نمایان نشوند و زحمت شست‌وشوی را به چندبرابر نکنند، از طرح‌های شلوغ و چرک‌تاب برای مبلمان خود استفاده کنید. مثلا پارچه‌هایی به رنگ قهوه‌ای و خاکستری، بهترین رنگ پارچه برای مبل کلاسیک در مکان‌های پر رفت و آمد هستند.
  5. در ترکیب رنگ پارچه‌ها خلاقانه عمل کنید
  6. .: این واقعا بی‌نظیر است که مبل خود را با ترکیب کردن چند رنگ زیباتر کنید. اما این را فراموش نکنید که برای اینکار از رنگ‌های مشابه استفاده کنید. مثلا ترکیب پارچه طوسی با فیلی ایده‌ی خوبی است. در ایده‌ای دیگر می‌توانید پارچه‌ی کوسن‌ها را به طرحی متفاوت در بیاورید، برای مثال اگر رنگ پارچه اصلی مبل کرمی رنگ است، کوسن‌هایی با پارچه ای به رنگ قهوه‌ای چیدمان را چشم‌گیرتر خواهند کرد.

 

سخن آخر

اگر بخواهید بهترین پارچه برای مبل کلاسیک را بشناسید، باید به دقت زیاد مطالبی که در این مقاله بیان شد را مطالعه کنید. درک جزییات انتخاب پارچه برای مبل می‌تواند به بهترین شکل ممکن شما را یاری کند تا انتخاب عالی داشته باشید. اگر بهترین پارچه برای مبل کلاسیک را انتخاب کنید، بی شک مبلمانی با طول عمر بالا و زیبایی عالی خواهید داشت.

انتخاب شما چه مدل پارچه مبلی است؟ حتما نظرتان را برای ما کامنت کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید