معرفی انواع درب ضد سرقت | 10 مدل درب ضد سرقت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

در این مقاله با انواع درب ضد سرقت و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا خواهیم شد

امروزه استفاده از درب‌ ضد سرقت به یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای بالا بردن امنیت ساختمان تبدیل شده است، درب‌های ضد سرقت همچنین در مقابل آتش، گرما و سرما و صدا عایق خوبی هستند. این درب‌ها در برابر هر نوع تخریب، دستکاری و اهرم نمودن تا حدود زیادی ایمن هستند و می‌توانند جلوی سرقت از منزل را بگیرند، البته مقاومت هر یک از این درب‌ها با توجه به متریال به کاررفته در آن‌ها متفاوت خواهد بود. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع درب ضد سرقت و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید تا هنگام خرید این نوع در برای منزلتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

بهترین درب ضد سرقت

ویژگی‌های یک درب ضد سرقت ایده‌آل به شرح زیر است:

  • باید استحکام مکانیکی بالایی در برابر ضربه و نفوذ سارق داشته باشد.
  • داشتن یک چهارچوب محکم فلزی
  • مقاوم در برابر حریق، رطوبت و خوردگی ناشی از موریانه
  • داشتن نوار پلاستیکی دور درب به منظور مقاومت در برابر گرد و غبار و عایق حرارتی و آکوستیک بودن
  • داشتن قفل چند زبانه در جهات مختلف
  • وجود یراق‌آلات محکم برای تحمل وزن درب و ضربه
  • داشتن ظاهری زیبا 

علاوه بر داشتن موارد فوق با نصب اجزای امنیتی از جمله قفل‌های کارتی هوشمند، قفل‌های چشمی، و قفل‌های اثر انگشتی، زنگ‌های هشداردهنده، زنجیرهای مقاوم، نرده‌ها و … می‌توان سطح ایمنی درب‌های ضد سرقت را افزایش داد.

 

بهترین درب ضد سرقت

وجود قفل‌های چند زبانه در بدنه درب ضد سرقت

 

انواع درب ضد سرقت از لحاظ جنس

اولین معیاری که هنگام خرید درب ضد سرقت خوب باید به آن توجه کنید، جنس بدنه درب است. اصولاً این درها دارای یک قسمت متراکم مرکزی هستند که ممکن است با یک ورقه فولادی، پشتیبانی شده و استحکام آن افزایش یابد. در نهایت بر روی آن یک پوشش از جنس مواد مختلف به کار گرفته می‌شود که هم استحکام آن را بالا ببرد و هم زیبایی محصول را حفظ کند. 

در بسیاری از نمونه‌ها، فضای داخلی بین این دولایه با پشم سنگ که لایه عایق حرارتی و صوتی است پر شده است. این لایه عایق علاوه بر جلوگیری از نفوذ صدا و حرارت، سبب می‌شود فلزاتی که در ساخت در ضد سرقت به کار رفته‌اند در مقابل آسیب‌ها و قارچ‌ها محفوظ بمانند.

در های ضد سرقت به طور کلی در دو نوع متفاوت در بازار موجود هستند.

  • درب ضد سرقت چوبی
  • درب ضد سرقت فلزی

 

بهترین درب ضد سرقت فلزی

طراحی خاص و منحصر به فرد در های ضد سرقت

 

درب ضد سرقت چوبی

این نوع درب ضد سرقت که بخش عمده بازار را تشکیل می‌دهد، ظاهری مشابه درهای معمولی دارد. اما ساختار و کیفیت آن بهتر و متفاوت‌تر از درب‌های معمولی است. در این نوع درها، ورقه‌های فلزی برای تأمین مقاومت داخلی و ورقه‌های چوبی در راستای حفظ زیبایی درب بر روی ورقه‌های فلزی نصب می‌شوند.

 

حتما بخوانید: جدیدترین مدل های درب اتاق 2021

درب ضد سرقت چوبی

طراحی زیبا درب یک لنگه ضد سرقت چوبی

 

درب ضد سرقت فلزی

در بدنه این نوع درب‌ها از روکش‌های فلزی مقاوم به رطوبت و اشعه خورشید استفاده می‌شود و در ویلاهای شمال و جنوب و مناطق مرطوب ایران کاربرد دارد. این نوع در های ضد سرقت به صورت کلی نمای زیبا و امنیت بالایی دارند. رویه نمای داخلی این درب‌ها قابل تولید با روکش طبیعی چوب نیز هستند تا زیبایی بیشتر از نمای داخلی داشته باشند.

نوع درب ضد سرقت بر اساس محل استفاده باید متفاوت انتخاب شود. درب استفاده شده در محیط‌های آپارتمانی به دلیل وجود چالش سروصدا برای سارق کافی است از یک درب ساده فلزی که از دو لایه ورق فلزی به ضخامت 1 میلی‌متر و یک لایه عایق صدا و گرما در میان این دو ساخته شده، استفاده شود. اما در خانه‌های ویلایی که سر و صدای تخریب برای سارقین چالشی ندارد لازم است از درهایی با ویژگی‌های خاص استفاده شود؛ مثلا ضخامت لایه‌های فلزی بیشتر باشد، یک شبکه فولادی داخل درب قرار گرفته باشد و مواد ضدبرش، ضدمته، ضداسید و ضدتخریب در داخل درب تزریق شده باشد.

 

درب ضد سرقت فلزی ویلا

استفاده از درب های ضد سرقت فلزی برای خانه‌های ویلا

 

انواع درب ضد سرقت از لحاظ کشور سازنده

در بازار ایران از لحاظ کشور سازنده به طور معمول چهار نوع در ضد سرقت  ایتالیایی، ایرانی، ترک و چینی یافت می‌شود. که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند اما آنچه که برای مخاطب باعث تمایز این نمونه می‌شود تفاوت در قیمت نهایی آن‌هاست که طبیعتا خریداران مایل هستند درب ضد سرقت ارزان‌قیمتی تهیه کنند که در عین حال بهترین کارایی را داشته باشد.

جالب است بدانید درب های ایتالیایی که در بازار ایران به فروش می‌رسند تفاوت قیمت چشمگیری با سایر درب‌ها دارند و تقاضای آن‌ها اندک است.

 

درب ضد سرقت ترک

به دلیل سابقه خوب محصولات کشور ترکیه در ایران درب های ضد سرقت ترک را می‌توان به عنوان پرمصرف‌ترین محصولات در بازار معرفی کرد. برخی از این درب‌ها به صورت مستقیم وارد ایران می‌شوند و برخی نیز توسط شرکت‌های ایرانی مونتاژ می‌شوند. کیفیت این درب‌ها از لحاظ استحکام و جنس بدنه تقریباً با محصولات ایرانی همخوانی دارد، اما در حوزه استفاده از یراق‌آلات كیفیت بالاتری دارند.

به طور کلی در بین انواع درب ضد سرقت موجود در بازار، محصولات کشور ترکیه از لحاظ کیفیت در سطح مطلوب و قابل قبولی هستند، اما قیمت آن‌ها نسبت به درهای ایرانی و چینی بالاتر است.

 

مدل درب ضد سرقت چوبی

بهترین و جدیدترین مدل درب ضد سرقت چوبی ترک

 

درب ضد سرقت ایرانی

بسیاری از شرکت‌های ایرانی با تولید چهارچوب درب ضد سرقت و وارد کردن یراق‌آلات مورد نیاز از کشور ترکیه، توانسته‌اند به تهیه محصولی ایرانی با کیفیت مشابه خارجی برسند. معمولاً درب‌های ایرانی نسبت به نمونه چینی گران‌تر هستند و قیمت آن‌ها از درب‌های ترک و ایتالیایی پایین‌تر است. این محصولات خدمات پس از فروش خوبی دارند و تنوع و طراحی بدنه آن‌ها چیزی از نمونه‌های خارجی کم ندارد.

 

انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت شیک و زیبای چوبی ایرانی

 

درب ضد سرقت چینی  

این درها از کشور چین به طور کامل وارداتی هستند. استراکچر داخلی ورق‌های درب ضد سرقت چینی سرتاسری نیست بلکه از یک شبکه مقوایی تشکیل شده است. همچنین این درب‌ها نسبت به نمونه ترک وزن سبک‌تری دارند .

رنگ به کار رفته در درب های ضد سرقت فلزی چینی از نوع دکوراتیو هست كه سبب می‌شود در برابر باران و آفتاب در دراز مدت آسیب‌پذیر باشند اما نمونه‌های ایرانی به دلیل اینکه رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای دارند ماندگاری بالایی دارند و صدمه نمی‌بینند.

 

درب ضد سرقت چینی

توجه به یراق‌آلات با کیفیت هنگام خرید درب ضد سرقت چینی

 

ابعاد درب ضد سرقت

ابعاد درب ضد سرقت تک لنگه یا دولنگه همواره یکی از مهم‌ترین سوال‌ها مطرح شده بین مشتریان است زیرا تغییر ابعاد درب‌های امنیتی و افزایش طول و یا عرض آن‌ها، موجب بالا رفتن قیمت نهایی در می‌شود.

  • درب های ضد سرقت یک لنگه معمولا با سایز استاندارد ۲۱۰ در ۱۰۵ سانتی‌متر موجود هستند.
  • درب های ضد سرقت دو لنگه ای همچنین معمولا با سایز استاندارد ۲۰۰ در ۲۱۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند.

 

درب ضد سرقت تک لگه

درب ضد سرقت شیک و زیبای تک لنگه با طراحی مدرن

 

رنگ درب ضد سرقت

برای رنگ درب های ضد سرقت چوبی بازه وسیعی وجود ندارد. برای این درب‌ها از روکش طبیعی چوب به رنگ‌های سفید، فندقی، گردویی و ونگه استفاده می‌شود .ولی برای درب‌های ضد سرقت با روکش‌های مصنوعی مخصوص پی وی سی گستره رنگ فراوانی وجود دارد.

 

درب ضد سرقت رنگی

استفاده از درب ضد سرقت رنگی درخانه‌های ویلایی

 

مدل در ضد سرقت رنگی

طراحی زیبای فضای ورودی با در ضد سرقت زرد رنگ

 

درب ضد سرقت سفید

بهترین و جدیدترین مدل درب ضد سرقت سفید 

 

درب ضد سرقت مشکی فلزی

طراحی مدرن و زیبا درب ضد سرقت فلزی 

 

در ضد سرقت چوبی سفید

استفاده از درب ضد سرقت سفید برای فضای داخلی منزل

 

بورس درب ضد سرقت در تهران

برای ساکنین شرق تهران در اتوبان حکیم بعد از بزرگراه صیاد شیرازی تا میدان رسالت تعدادی فروشگاه فروش درب ضد سرقت میتوان یافت. همچنین یکی دیگر از مناطق بورس درب های ضد سرقت منطقه پل چوبی است که در آنجا هم می‌توانید نمونه‌های متنوعی را ببینید.

 

بورس درب ضد سرقت تهران

بورس درب ضد سرقت چوبی و فلزی در تهران

 

سخن آخر

این مقاله تلاشی بود تا با انواع درب ضد سرقت موجود در بازار ایران بیشتر آشنا شوید تا بتوانید برای انتخاب نمونه مورد نظر برای منزل خود بسته به نوع نیاز، بودجه و ابعاد فضا از انواع درهایی که در بازار موجود است محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

نظرات خود را درباره مناسب‌ترین درب ضد سرقت در خانه‌های مسکونی را برای ما در کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید