انتخاب یک درب ضد سرقت خوب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

برای انتخاب یک درب ضد سرقت خوب باید به مشخصات فنی و موارد ظاهری آن توجه کرد که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

درب ورودی یکی از المان های بسیار مهم در دکوراسیون خانه است. اگر درب ورودی را بخوبی با بقیه المان های طراحی داخلی شما هماهنگ نباشد، هماهنگی و زیبایی خانه شما زیر سوال می رود. امروزه به دلایل مختلف درب های ورودی اکثر آپارتمان ها از نوع ضد سرقت است.

برای انتخاب یک درب ضد سرقت خوب باید به مشخصات فنی و موارد ظاهری آن توجه کرد. در مرحله اول باید بدانیم که این محصول را برای امنیت خانواده و محافظت از خانه خریداری می کنیم. بنابر این اهمیت شناخت مشخصات فنی این محصول بسیار بالاست. در کنار امنیت می بایست این قطعه از خانه همخوانی مطلوبی با سایر المان ها داشته باشد تا بتواند زیبایی خانه را حفظ کند.

 

مشخصات ظاهری درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت دارای مشخصات ظاهری متفاوتی هستند که با انتخاب صحیح آن ها می توانید دکوراسیون داخلی منزل را بهبود ببخشید. در این بخش این مشخصات ظاهری را با هم مرور می کنیم.

طرح

این محصول دارای طرح های مختلفی است که هرکدام می تواند با یک سبک معماری داخلی همخوانی داشته باشد.

بطور معمول درب های ضد سرقت از لحاظ طراحی به سه دسته سی ان سی، برجسته و منبت کاری شده تقسیم می شوند.

طراحی سی ان سی : منظور از طراحی سی ان سی این است که چوب رویه درب به وسیله دستگاه سی ان سی برش داده می شود و به واسطه همین برش ها طرح های مختلفی بر روی آن ایجاد می گردد.

 

درب ضد سرقت طرح سی ان سی

 

طرح برجسته : به این معنی است که قطعات زینتی چوبی به درب اضافه می شود، البته می تواند در کنار این قطعات به رویه اصلی درب به وسیله دستگاه سی ان سی طرح های زیبایی داده شود.

 

درب ضد سرقت طراحی برجسته

 

طرح منبت : اما درب هایی با طرح های منبت دار، دارای قطعات چوبی منبت کاری شده هستند. این نوع طراحی معمولا گران ترین طرح در بین درب های ضد سرقت است و طرحی کلاسیک را به درب می بخشد.

 

درب ضد سرقت طراحی منبت کاری

 

بطور معمول طراحی های ساده می توانند همخوانی وسیعی با خانه های مختلف داشته باشند. اما طرح های پر کار و پیچیده نیاز به انتخاب دقیق تری دارند.

 

انتخاب روکوب

اگر دقت داشته باشید اکثر درب های ضد سرقت دارای یک چهار چوب فلزی هستند. این چهار چوب فلزی که به دیوار متصل می شود با طراحی بسیاری از خانه ها همخوانی ندارد. روکوب یک قاب چوبی برای این چهارچوب فلزی است تا زیبایی درب را دوچندان کند.

روکوب های متفاوتی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. طبیعی است که اگر درب شما دارای طرح منبت باشد، می توانید از روکوب منبت کاری شده استفاده کنید. اگر می خواهید ظاهر درب شما کمی سلطنتی و لوکس باشد، می توانید از روکوب های تاج دار استفاده کنید.

دقت کنید که روکوب را باید در زمان خرید درب سفارش دهید، به دلیل دقت بالای برش این قطعه چوبی، می بایست در کارخانه بر اساس سایز چهارچوب درب شما ساخته شود.

 

دستگیره درب

آخرین قطعه ظاهری که نقش زیادی در طرح , و زیبایی درب ضد سرقت دارد، دستگیره است. دستگیره ها تنوع طراحی مختلفی دارند.

برخی از مدل های معروف دستگیره ها به این نام هاست : دستگیره میله ای، دستگیره مشعلی، دستگیره هلالی، دستگیره رومی و دستگیره سلطنتی.

هرکدام از این دستگیره ها به طور معمول در رنگ های طلایی، نقره ای و زیتونی تولید می شوند و شما می بایست بهترین رنگ را بر اساس رنگ درب انتخاب و استفاده کنید.

در برخی فروشگاه های درب ضد سرقت مانند سام درب کاربران می توانند قطعات و اجزا را شخصی سازی کنند و با سلیقه خود آن ها را انتخاب کنند.

 

مشخصات فنی درب ضد سرقت

برای خرید درب ضد سرقت می بایست به مشخصات فنی گوناگونی توجه کنید. اگر اطلاع کافی از این مشخصه ها نداشته باشید محصولی غیر امن را خریداری می کنید که نمی تواند در برابر سارقین از خانه و محل کار شما محافظت کند.

 

قفل شب بند

یکی از مشکلات جدید سرقت از منازل با تهدید و قلدری است. یعنی افراد در خانه حضور دارند و سارقین به خانه حمله می کنند. البته هنوز این شیوه از سرقت بسیار کم اتفاق می افتد اما رو به افزایش است. بنابر این قفل کردن درب خانه در زمانی که خانه هستید نیز بسیار مهم است.

قفل شب بند دقیقا همان چیزی است که می تواند بسیار کمک کننده باشد. این قفل از داخل خانه دارای یک قطعه است که کار کلید را انجام می دهد. این قطعه همیشه بر روی درب است و دیگر نیاز نیست که شما برای قفل کردن خانه از داخل به دنبال کلید بگردید.

در کنار این مزیت خوب، قفل شب بند به عنوان یک قفل مجزا در زمان خروج از خانه مورد استفاده قرار می گیرد و امنیت را افزایش زیادی می دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قفل شب بند می توانید مقاله قفل شب بند چیست؟ را مطالعه کنید.

قفل شب بند

 

اندازه چهارچوب

اندازه عرض چهارچوب نقش مهمی در قدرت درب دارد. اگر درب خانه شما با عرض 14 است حتما می بایست آن را تعویض کنید. عرض چهارچوب استاندارد 18 می باشد.

دلیل اهمیت اندازه عرض چهار چوب در این است که در زمان نصب درب ضد سرقت چهار چوب با ملات های سیمانی پر می شود تا سارقین نتوانند با دیلم چهارچوب را خم کنند. حالا هرچه عرض چهار چوب بیشتر باشد قدرت مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

شبکه بندی فلزی و ورق فلزی یک پارچه

این دو بخش امنیتی را خوب به خاطر بسپارید. درون این گونه درب ها با پروفیل های آهنی یک شبکه بندی آهنی درست می شود. هرچه درون این شبکه بندی از پروفیل های بیشتری استفاده شود، قدرت درب در مقابل دیلم، اهرم و شکستگی بیشتر می شود.

یک عدد ورق فلزی سرتاسری نیز در کنار این شبکه بندی قرار می گیرد. منظور از ورق فلزی یعنی یک بایه فلز یکپارچه که به ابعاد درب برش داده می شود و درون درب ضد سرقت قرار می گیرد.

به دلیل قیمت بالای فلزات، این قطعه نیز از قیمت بالایی برخوردار است و هرچه این ورق ضخیم تر باشد قدرت آن بیشتر است.

 

نتیجه گیری

برای انتخاب یک درب ورودی زیبا می بایست به موارد مختلفی مانند رنگ، طرح، نوع روکوب، و طرح دستکیره ها توجه کرد. در برخی از فروشگاه ها امکان انتخاب اجزای درب برای شما فراهم است و می توانید قطعات را شما انتخاب کنید و در کنار هم قرار دهید.

در کنار زیبایی امنیت درب ورودی از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابر این قبل از خرید یک درب ورودی برای آپارتمان خانه یا محل کار، حتما مشخصات فنی آن را بررسی کنید.

منبع : https://samdarb.com/

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید