9 چیدمان دکور فروشگاه که منجر به فروش بیشتر میشود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۴.۸

در این مقاله 9 راهکار موثر در افزایش فروش فروشگاه را باهم بررسی خواهیم کرد.

حتما برای شما هم پیش آمده که در پیاده رو در حال قدم زدن باشید و ناگهان ویترین یک مغازه شما را به خود جلب کند و خریدهای دوست‌داشتنی و غیرمترقبه در آن‌جا انجام دهید. این اتفاق فقط در صورتی که یک ویترین خاص و متفاوت را ببنید اتفاق می‌افتد. در واقع دکور اصولی ویترین همان نقطه عطفی است که مشتری را به داخل می‌کشد و آن‌ها را به خرید جذب می‌کند.

توجه داشته باشید که دکوراسیون یک فروشگاه باید به نحوی باشد که توجه مشتریان را جلب کند، آن‌ها را تحریک کند که چرخی در فروشگاه بزنند، محصولی را انتخاب کنند و به سمت صندوق فروشگاه بروند. همچنین اینکه محصولی را خریداری کنند یا نه و اینکه به سایر محصولات فروشگاه سر بزند یا نه، کاملا به شیوه‌ی طراحی دکوراسیون فروشگاه‌ بستگی دارد.

شما می‌توانید با رعایت چند نکته مهم در دکوراسیون داخلی فروشگاه به جذب مشتری بیشتر و در نتیجه سود بیشتر برسید، پس در ادامه با ما همراه باشید تا 9 نکته تاثیرگذار در چیدمان دکور فروشگاه را با هم بررسی کنیم.

 

چیدمان دکوراسیون فروشگاه

چیدمان دکور فروشگاه باتوجه به سلیقه صاحب مغازه و کاربری فروشگاه می‌تواند متفاوت باشد. اما آنچه که اهمیت دارد رعایت نکات اصولی با هدف بالابردن فروش است. در ادامه 9 راهکار موثر در بهبود کیفیت فضای داخلی فروشگاه را باهم بررسی خواهیم کرد.

 

چیدمان دکوراسیون فروشگاه

طراحی داخلی زیبا و چشم‌نواز بوتیک زنانه

 

1. ویترین جذاب داشته باش!

داشتن یک ویترین شاخص، زیبا و چشم‌نواز اولین نکته‌ای است که باید در طراحی دکور فروشگاه به آن توجه کرد. پس بهترین و زیباترین محصولات خود را پشت ویترین قرار دهید.

البته چیدمان ویترین فروشگاه باید به گونه‌ای باشد که در عین شاخص بودن، باعث شلوغی بصری نشود، زیرا دکور مغازه پر از رنگ و شلوغ اجازه دیده شدن محصولات و کالاها را از مشتری گرفته و نتیجه منفی برایتان خواهد داشت.

ویترین را مرتبا تغییر دهید و محصولات جدید قرار دهید تا بتوانید مشتری‌های همیشگی خود را نیز راضی نگه‌دارید و همواره چیز جدیدی برای ارائه داشته باشید.

 

دکور ویترین فروشگاه پوشاک

توجه به طراحی ویترین به عنوان موثرترین بخش در جذب مشتری

 

2. ورودی نقطه عطف مجموعه شماست.

ورودی فروشگاه اولین مواجه مخاطب با مجموعه شماست. این محدوده جایی است که مشتری از دنیای بیرون فاصله می‌گیرد و به فضای شما منتقل می‌شود و در همین بخش است که مشتری مغازه‌ی شما را مورد بررسی و قضاوت قرار می‌دهد و حدس می‌زند که فروشگاه‌تان گران است یا ارزان!!

برای داشتن یک چیدمان درست اگر در پی جذب مشتری از تمامی قشرها هستید بهتر است لباس‌هایی با کیفیت بالا، زیبا و در عین حال با قیمت مناسب را در قسمت ورودی بگذارید.

 

چیدمان دکور ورودی فروشگاه

ورودی زیبا و شیک فروشگاه پوشاک زنانه

 

3. به نورپردازی توجه کن!

در طراحی فضای داخلی فروشگاه شما نیاز به دو تیپ نور خواهید داشت. یکی نور عمومی برای درک کلی فضا و محصولات و حرکت آسان در محیط و دیگری استفاده از نورهای تاکیدی و موضعی روی محصولات خاص با هدف جلب توجه مشتری و ترغیب او به انتخاب و خرید آن محصول!

البته نوع محصولی که برای فروش انتخاب کرده‌اید نیز در نحوه نورپردازی موثر خواهد بود.

فروشگاه لباس بچگانه: نباید از نورپردازی تیره استفاده کنید.

فروشگاه لباس یا محصولات مردانه: بهتر است از دکوری با نورپردازی کلاسیک و تقریبا تیره کمک بگیرید.

فروشگاه لباس و محصولات زنانه: بهتر است از رنگ‌ها و نورپردازی روشن و شاد استفاده کنید تا فضا دلباز به نظر برسد.

 

حتما بخوانید: بهترین رنگ برای دکوراسیون مغازه

نورپردازی چیدمان دکور فروشگاه

استفاده از نورهای مخفی خطی در دکوراسیون فروشگاه پوشاک

 

نورپردازی چیدمان دکور فروشگاه

استفاده از نورپردازی زیاد و رنگ روشن در فروشگاه لباس مجلسی زنانه

 

4. مسیر حرکتی تعریف کن!

طراحی مسیرهای حرکتی در فروشگاه شما باید گویا و کاربردی باشد. زیرا تراکم و ازدحام در مواقع شلوغی بسیاری از افراد را از حضور در مجموعه شما دل‌سرد می‌کند.

این مسیرها را به گونه‌ای تعریف کنید تا مشتریان از یک طرف وارد شده، به راحتی در کل فضا بچرخند و سپس خارج شوند. در این صورت دکور مغازه به بهتر دیده شدن و در نتیجه فروش بیش‌تر کالاها کمک خواهد کرد.

 

چیدمان دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه لوکس

طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و گویا فروشگاه لباس زنانه

 

5. فضای داخلی را شلوغ نکن!

طبیعتا هیچ انسانی دوست ندارد موقع خرید و انتخاب کسی یا چیزی مانع او برای حرکت شود و با بدنش با شخص دیگری تماس داشته باشد. بنابراین هنگام چیدن محصولات مغازه باید دقت کنید که فضای کافی برای عبور مشتریان در نظر بگیرید تا بتوانند آزادنه حرکت کنند.

 

چیدمان دکور فروشگاه  پوشاک

دکوراسیون ساده و شیک فروشگاه پوشاک زنانه

 

دکور فروشگاه شیک و لوکس

دکوراسیون زیبا و مدرن فروشگاه کیف و کفش چرم 

 

6. مشتری را به توقف در فضا دعوت کن!

باید به خاطر داشت که هدف از تمامی این کارها و مدل چیدمان خرید بیشتر است. برای ترغیب مشتری به حضور طولای‌تر در مجموعه و گذر نکردن از روی اجناس از استندهای تخفیف یا تابلوهایی همراه با توضیح محصول و قیمت آن‌ها کمک بگیرید. یک ایده کارآمد دیگر برای جلب توجه مشتری و مکث در فضا قراردادن اجناس پرفروش و محبوب به صورت تاکید شده جلوی دید اصلی است و بقیه در قسمت‌های زیرین قفسه قرار داده شوند.

 

چیدمان زیبا دکور فروشگاه پوشاک

استفاده از استندهای تخفیف در بخش میانی و جلوی دید در فروشگاه

 

7. روی دیوار سمت راست تاکید کن!

اولین دیواری که مشتریان پس از ورود به مغازه با آن روبه‌رو می‌شوند، در اصطلاح «دیوار قدرت» نام دارد که تجربه نشان داده است که غالب مشتریان پس از ورود به فروشگاه به سمت راست حرکت می‌کنند. بنابراین برای طراحی این دیوار و کالاها و محصولاتی که در آن به نمایش می‌گذارید باید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

دکوراسیون لوکس بوتیک زنانه

استفاده از رنگ‌های تند و تاکیدی برای دیوار سمت راست

 

8. از قفسه‌های باز به عنوان تقسیم کننده استفاده کن.

جدا کردن بخش‌های کوچک مغازه با پارتیشن یا قفسه‌های بسته فضای شما را کوچک‌تر و شلوغ می‌کند ، اما قفسه‌های باز و یا نیمه باز می‌توانند راهی موثر برای تقسیم فضا و همچنین نمایش محصولات و ایجاد احساس راحتی باشند.

 

چیدمان قفسه فروشگاه پوشاک

استفاده از قفسه‌های نیمه باز و ایجاد فضایی دلباز در فروشگاه پوشاک

 

9. منعطف باش!

بهتر است بدانید که با وجود این نکات باز هم ممکن است طراحی و اجرای دقیق و بی‌نقص دکوراسیون فروشگاه اتفاق نیوفتد زیرا نحوه برخورد مخاطب با هر مجموعه‌ای متناسب با موقعیت و شرایط خودش متفاوت خواهد بود پس باید دائما نحوه برخورد مشترری خود را مورد بررسی قرار دهید. در واقع شما باید در نظر بگیرید که مشتریان معمولا چه مسیری را انتخاب می‌کنند و رفتار آن‌ها در مواجهه با بخش‌های مختلف فروشگاه چگونه است سپس بخش‌هایی به مغازه اضافه کنید یا بخش‌هایی را حذف کنید تا در نهایت تجربه‌ی مشتری و مسیر مشتری را به بهترین نحو طراحی کنید و بهبود ببخشید.

اگر در طراحی دکوراسیون مغازه انعطاف‌پذیر باشید و به جزئیات و بازخوردهای مشتریان توجه کنید، در نهایت به طراحی و دکوراسیونی می‌رسید که هم برای مشتریان قابل توجه است و هم برای شما سود و فروش بیشتر را به دنبال دارد.

 

چیدمان دکور فروشگاه  منعطف و زیبا

چیدمان ساده و شیک دکور فروشگاه پوشاک به سبک مینیمال

 

چیدمان دکور مغازه پوشاک

امروزه چون بیشتر افراد به پوشش خود اهمیت زیادی می‌دهند بیشترین و شلوغتین فروشگاه‌ها، فروشگاه‌های پوشاک هستند. دکور فروشگاه پوشاک تاثیر زیادی در افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر دارد از این رو بهتر است علاوه بر باکیفیت بودن لباس‌ها به طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه پوشاک اهمیت زیادی بدهید.

آینه را فراموش نکن: طراحی یک مغازه پوشاک زنانه از ظرافت و جزییات زیادی برخوردار است. توصیه می‌شود در جای جای مغازه از آینه‌‌ها و عناصر دکوراتیو استفاده کنید.

 

چیدمان لوکس دکور فروشگاه

استفاده از آینه‌های دکوراتیو و زیبا در فروشگاه پوشاک زنانه

 

مغازه را شلوغ نکن: وقتی که مغازه کوچک شما بیش از حد شلوغ باشد به مشتری احساس خوبی دست نمی‌دهد و کوچکی مغازه شما بیشتر به چشم مشتری می‌خورد.

 

چیدمان دکور فروشگاه لباس

دکوراسیون ساده و خلوت فروشگاه پوشاک به سبک مدرن


مدرن و به روز باش: مدرن بودن و به روز بودن مغازه‌ی شما مهم‌‌ترین چیزی است که در نگاه اول هنگام ورود به مجموعه به چشم مشتری می‌آید.

 

چیدمان مدرن دکور فروشگاه

استفاده از سبک‌های روز دنیا برای دکوراسیون فروشگاه پوشاک

 

لباس‌ها را به چندین شکل ارائه بده: تعدادی از لباس‌های شیک و زیبا را از دیوارها آویزان کنید و بقیه مدل‌ها را در قفسه‌ها بچینید همچنین اگر فضای مغازه‌تان بزرگ است می‌توانید طرح و رنگ لباس‌ها را به کمک مانکن به مشتریان نشان دهید.

 

دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه

استفاده از مانکن برای ارائه بهتر پوشاک در فروشگاه لباس زنانه و مردانه

 

دکور فروشگاه لباس

چیدمان دکور فروشگاه لباس زنانه

چیدمان دکور فروشگاه پوشاک زنانه به سبک مدرن

 

دکور فروشگاه پوشاک زنانه

استفاده از آینه‌های متعدد در دکوراسیون اتاق‌های پرو فروشگاه پوشاک

 

دکور فروشگاه کیف و کفش

چیدمان دکور شیک و خاص فروشگاه کیف

 

دکور مغازه لباس زنانه شیک

استفاده از نورپردازی موضعی و آینه در چیدمان دکور فروشگاه پوشاک

 

دکور بوتیک لباس مردانه شیک

جدیددترین و زیباترین مدل چیدمان دکور فروشگاه پوشاک مردانه

 

دکور فروشگاه پوشاک مدرن

چیدمان مینیمال فروشگاه پوشاک

 

چیدمان زیبا و لوکس فروشگاه پوشاک زنانه

لوکس‌ترین و شیک‌ترین ایده استفاده از رنگ طلایی در چیدمان دکور فروشگاه لباس

 

چیدمان دکور فروشگاه لباس مجلسی

چیدمان دکور زیبا و اصیل فروشگاه لباس مجلسی

 

چیدمان خاص و لوکس  دکور فروشگاه

خلاقیت در چیدمان دکور فروشگاه کفش

 

چیدمان دکور فروشگاه پوشاک زنانه مدرن

جدیدترین و شیک‌ترین ایده چیدمان دکور فروشگاه پوشاک زنانه

 

سخن آخر

سیاست‌های کاربردی که برای جلب توجه مشتریان در مغازه اعمال می‌شود، در آخر به داشتن سود بیشتر منجر خواهد شد. یکی از سیاست‌های مهم برای داشتن مشتری بیشتر دکور مناسب است تا مشتریان بسیاری را به سمت مغازه روانه کند. با این کار هم مشتریان اوقاتی خوش داشته و از خرید خود راضی خواهند بود و هم صاحبان مغازه نیاز مشتریان به کالای مورد نظر را تامین خواهند کرد و به سود خواهند رسید.

در مقاله فوق 9 چیدمان دکور فروشگاه که منجر به فروش بیشتر می‌شود را بررسی کردیم و در ادامه تصاویری از نمونه‌های مطلوب دکور فروشگاه پوشاک را دیدیم شما برای بالا بردن فروش چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنید؟

نظرات خود را برای ما در کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید