دکور مغازه پوشاک: دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه و زنانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در این مقاله به بهترین ایده‌ها و ترفندها به همراه تصاویری برای دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه و دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه پرداخته ایم.

هر فردی طبق هرم مزلو برای  رشد و تکامل در زندگی نیازهای اصلی و اولیه دارد که یکی از آن‌ها نیاز به پوشاک است که برای تامین این نیاز مجبور هستند به سمت بوتیک‌های فروش لباس و پوشاک بروند.

پوشاک، در فصل‌های متفاوت متنوع هستند به گونه ای که لباس در فصل تابستان با فصل‌های دیگر (بهار، پاییز و تابستان) متفاوت است. و هر فردی مجبور است برای لباس مخصوص هر فصل راهی بازار و مغازه‌های پوشاک شوند. اما موضوعی که باعث می‌شود مشتری جذب بوتیک و فروشگاه برای خرید لباس شود، دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک، دکور ویترین مغازه پوشاک و چیدمان مغازه پوشاک است که در ابتدای شروع کار باید به کمک یک طراح، طراحی دکور مغازه پوشاک اجرا شود تا نتیجه کار در فروش به بهترین شکل اتفاق بیوفتد و پربرکت باشد!

ما در این مقاله همراه شما هستیم تا بهترین ایده‌ها و ترفندها را برای دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه و دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه به کمک خلاقیت خودتان اجرایی کنید.

تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

دکور ویترین مغازه پوشاک

دکور ویترین مغازه پوشاک اولین گزینه ارتباط مخاطب با مغازه و جذب آن است. ویترین مغازه معرف برند و کسب و کار شما است، پس سعی کنید بهترین و شیک ترین لباس‌ها را در ویترین مغازه قرار بدهید. فرقی نمی‌کند دکور ویترین مغازه پوشاک زیر زنانه باشد یا ویترین آهنی مغازه پوشاک مردانه شما باید با خلاقیت و نورپردازی بهترین لباس‌های مغازه خود را در ویترین قرار دهید. تا مخاطب جذب دیدن ویترین، سپس لباس‌ها شود تا به سمت دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک جذب شود!

 

ویترین آهنی مغازه

دکور ویترین مغازه پوشاک زنانه با فرم و طراحی متفاوت

 

ویترین مغازه

استفاده از ست لباس‌های مختلف به همراه نورپردازی در دکور ویترین مغازه پوشاک

 

ویترین مغازه پوشاک

دکور ویترین مغازه پوشاک زنانه با مانکن‌های مختلف با شیک ترین لباس‌ها

 

دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه

خانم‌ها معمولا بیشتر از آقایان تمایل به خرید دارند و بیشتر زمان خود را در مغازه‌های مختلف می‌گذزانند. همچنین زیبایی و شیک بودن بیشتر از آقایان، خانم‌ها را به خود جذب می‌کند. پس داشتن شیک ترین و لوکس ترین دکور مغازه لباس زنانه تاثیر کمی در کسب و کار نمی‌گذارد و مخاطب را به سمت خودش جذب می‌کند. 

ما در ادامه به کمک دکور مغازه پوشاک زنانه مختلف شما را با نکات و ترفندهای مهم آشنا می‌کنیم تا با خلاقیت خودتان شیک ترین دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه را اجرا کنید و به کسب و کارتان رونق بدهید.

 

بخش صندوق را در ورودی مغازه طراحی کنید.

بخش صندوق یا همان کانتر که برای حساب پوشاک خریداری شده طراحی شده بهتر است در نزدیکی در با فرمی متفاوت قرار بگیرد تا علاوه بر حساب کتاب‌های لازم، رفت و آمد مشتری را نیز بررسی کند!

دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه

طراحی بخش صندوق با فرم و طراحی خاص در بوتیک زنانه

 

برای نمایش محصولات قاب طراحی کنید.

چیدمان مغازه پوشاک بسیار مهم است. زیرا مشتری پس از آنکه از ویترین عبور کرد و وارد فضا شد به سمت لباس‌ها و پوشاک می‌رود و اگر چیدمان مناسب نباشد دست از خرید برمی‌دارند و مغازه را ترک می‌کنند. ایده‌های بسیاری را می‌توان برای نمایش محصولات اجرا کرد. یکی از ایده‌ها در تصویر زیر موجود است.

دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک

طراحی بخش‌هایی برای ست لباس با قاب‌های از پیش تعیین شده

 

برای چیدمان محصولات خلاقیت به خرج دهید.

نمایش محصولات نیازمند خلاقیت شماست. در تصویر زیر به کمک الوارهای چوبی علاوه بر چیدمان لباس‌ها و نمایش پوشاک ارتفاع فضا را بلندتر کرده است.

قفسه بندی مغازه پوشاک

چیدمان لباس با طراحی متفاوت و شیک

 

می‌توانید از سقف کمک بگیرید و محصولات را از سقف تا ارتفاع چشم انسان آویزان کنید. این نمونه نیز ایده دیگری برای نمایش محصولات است!

قفسه بندی مغازه پوشاک زنانه

استفاده از خلاقیت در چیدمان لباس بوتیک پوشاک زنانه

 

دکور مغازه را با سبک لباس هماهنگ کنید.

به نوع و سبک لباس و پوشاک موجود در دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه، دکور مغازه پوشاک بچه گانه و فروشگاه‌های دیگر توجه کنید. برای مثال اگر لباس‌های فروشگاه سنتی هستند سعی کنید از طاق‌ها برای ورودی درها استفاده کنید.

دکوراسیون مغازه پوشاک زنانه

دکور بوتیک لباس زنانه با توجه به نوع لباس‌های زنانه

 

تاثیر رنگ را در دکور پوشاک دست کم نگیرید.

رنگ‌ها جذابیت فضا را زیاد می‌کنند و باعث می‌شوند مخاطب در فضا خسته نشود و برای مدت بیشتری در فضا بماند. اما باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که با یک دیگر هماهنگ باشند و نظر مخاطب را خیلی به خود جذب نکنند زیرا در این صورت باعث می‌شوند مخاطب به پوشاک توجه نکند!

دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک

استفاده از ترکیب رنگی پاستیلی در دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک

 

دکوراسیون مغازه پوشاک

دکور مغازه شورت و سوتین با استفاده از رنگ بندی 

 

با طراحی فضای استراحت به مشتری احترام بگذارید.

معمولا کمتر فضایی را می‌بینیم که فضایی برای نشستن مشتری قرار داده باشد که این اتفاق درستی نیست. پس شما با طراحی فضای نشستن در دکور مغازه پوشاک به مخاطب احترام بگذارید. این موضوع باعث می‌شود مخاطب بیشتر در فضا بماند و با حوصله پوشاک را بررسی کند.

طراحی داخلی مغازه پوشاک

طراحی فضای گفتمان برای مشتری در دکور پوشاک

 

با مصالح کف فضا دکور مغازه را مرزبندی کنید.

به کمک تفاوت در کفسازی و رنگ دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک مرز فضاها را مشخص کنید. در نمونه زیر بخش رفت و آمد اصلی با کفسازی تیره مشخص شده و بخش دیگر که قفسه بندی مغازه پوشاک قرار دارد دارای کفسازی روشن است.

دکور پوشاک

مرزبندی دکور فروشگاه پوشاک با استفاده از مصالح کف

 

دکور اتاق پرو را فراموش نکنید.

در دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه یا دکوراسیون مغازه خیاطی زنانه، اتاق پرو اتاقی مهمی است که باید به دکور آن نیز توجه شود. وجود آینه و نور مناسب از مهم ترین آیتم‌ها در این فضا است.

دکور فروشگاه پوشاک

طراحی بخش پرو لباس با استفاده از آینه و نورپردازی

 

از طراحی محصولات برای دکور فروشگاه پوشاک ایده بگیرید.

اگر ایده و طرحی متفاوتی برای دکوراسیون داخلی مغازه خود به نظرتان نمی‌آید می‌توانید از محصولی که برای فروش در مغازه قرار می‌دهید، الگو برداری کنید و دکوراسیون داخلی مغازه را به گونه ای طراحی کنید که مختص مغازه و محصول شما است. تصویر زیر نمونه ای از دکوراسیون مغازه کیف و کفش زنانه است که از طرح و مدل کیف‌های موجود در فروشگاه برای دکور الگوبرداری کرده است.

دکوراسیون مغازه کیف و کفش زنانه

دکوراسیون مغازه کیف و کفش زنانه با استفاده از فرم و طرح کیف‌ها

 

دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه

ایده و نکات بسیاری برای دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها پرداخته ایم:

 

در دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه فرم‌های متنوع به کار ببرید.

حتما نباید در دکور فضاها از فرم‌های مربع و مستطیل ساده که در همه فضاها دیده می‌شوند استفاده کنید. خلاقیت داشته باشید و از فرم‌های متنوع استفاده کنید. فرم‌های متفاوت با اشکل مختلف کنجکاوی مخاطب را افزایش می‌دهد و این اتفاق درستی است.

دکوراسیون مغازه بوتیک مردانه

استفاده از قفسه بندی مغازه پوشاک با فرم‌های خاص

 

نورپردازی دکور مغازه را فراموش نکنید.

تاثیر نور و نورپردازی را مانند رنگ نباید دست کم نگیرید. علاوه بر دکور ویترین مغازه پوشاک از نور و نورپردازی در دکوراسیون داخلی نیز استفاده کنید. نوز می‌تواند در قفسه بندی مغازه پوشاک یا سقف و فضاهای دیگر استفاده شود و به فضا جلوه خاص بدهد.

دکوراسیون داخلی مغازه بوتیک مردانه

دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه با طراحی سقف و نورپردازی

 

چیدمان مغازه بوتیک مردانه

قفسه بندی مغازه پوشاک با استفاده از نورپردازی 

 

به مشتری با نوع قفسه بندی مغازه پوشاک ست لباس پیشنهاد بدهید.

به مشتری با استفاده از چیدمان، ست لباس‌های گوناگون پیشنهاد بدهید. این اتفاق برای مشتری خوشایند است و علاوه بر دکوری جذاب و متفاوت باعث می‌شود مخاطب زمان بیشتری را در فضا بماند.

دکوراسیون مغازه بوتیک مردانه 2020

قرار دادن ست پیشنهادی در چیدمان مغازه پوشاک مردانه

 

با آینه دکور مغازه خیلی کوچک را بزرگ جلوه بدهید.

اگر دکور مغازه خیلی کوچک دارید، استفاده از آینه را در فضا فراموش نکنید. آینه با انعکاس اجسام موجود در فضا و نور، فضا را چند برابر می‌کند.

دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه 2020

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی بوتیک مردانه

 

از ارتفاع فروشگاه برای نمایش لباس‌ها استفاده کنید.

ارتفاع بلند مغازه می‌تواند یه نکته مثبت در دکور پوشاک باشد. این موضوع باعث می‌شود با قرار دادن لباس‌ها در ارتفاع چشم انسان مشتری ناخودآگاه چشمش به سمت لباس‌ها جلب شود و به گونه‌ای ارتفاع بلند دیواری شاخص برای دکور فروشگاه پوشاک است.

دکوراسیون داخلی بوتیک

طراحی متفاوت دیوارها برای شاخص کردن لباس‌ها

 

سخن آخر

فرقی نمی‌کند مغازه جوراب فروشی داشته باشید یا مانتو فروشی! همانقدر که دکوراسیون مغازه مانتو فروشی بر روی مخاطب تاثیر می‌گذارد دکوراسیون مغازه جوراب فروشی نیز تاثیر خودش را روی مخاطب می‌گذارد. نوع کسب و کار شما بر روی چیدمان مغازه پوشاک تاثیر می‌گذارد اما بر روی جذب مشتری نمی‌تواند تاثیر بگذارد. برای مثال من مخاطب راهی بازار می‌شود و قصد خرید کیف و کفش ندارم اما به خاطر شیک بودن و لوکس بودن دکوراسیون مغازه کیف و کفش زنانه وارد مغازه می‌شوم و ناخودآگاه از کیف یا کفشی خوشم می‌آید و خریداری می‌کنم. این توضیحات را دادم تا متوجه تاثیر دکور و ویترین زیبا می‌شوید و آن را دست کم نگیرید!

 

حتما بخوانید: مهمترین نکاتی که باید در طراحی فضای تجاری توجه کرد

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید