چگونه اتاق نشیمن طراحی کنیم ؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در این مقاله به معرفی نکاتی برای طراحی داخلی اتاق نشیمن پرداخته‌ایم.

چگونه اتاق نشیمن طراحی کنیم ؟ اتاق نشیمن یکی از مهم ترین و بهترین فضاها در دکوراسیون داخلی خانه است که اکثر ما با توجه به فضایی که داریم در چیدمان و طراحی‌اش دچار مشکل می‌شویم و به دنبال کسی هستیم که به بهترین شکل ممکن آن را دیزاین کند. ایده‌های بسیاری برای دیزاین و طراحی اتاق نشیمن وجود دارند که بهتر است هر کدام با توجه به بودجه و شرایط دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به کار گرفته شوند و به بهترین نحو اجرایی شوند.

برای طراحی اتاق نشیمن می‌توانید از یک تیم حرفه‌ای در زمینه دکوراسیون و معماری داخلی کمک بگیرید و ایده‌هایتان را با آن‌ها در میان بگذارید و آن را اجرایی کنید در غیر این صورت خودتان می‌توانید با خواندن این مقاله و دیدن ایده‌های بسیار با کمترین هزینه بهترین دیزاین و طراحی را برای اتاق نشیمن دکوراسیون منزلتان اجرایی کنید.

ما در این مقاله به 10 نکته مهم برای طراحی داخلی اتاق نشیمن پرداخته‌ایم تا با ایده گرفتن از آن‌ها خودتان به سوال "چگونه اتاق نشیمن طراحی کنیم ؟" پاسخ بدهید.

تا انتهای مطلب همراه ما باشید و در انتهای مقاله نظرات خود را برایمان بنویسید.

 

چگونه اتاق نشیمن را طراحی کنیم

اتاق نشیمن یکی از مهم ترین و اصلی ترین اتاق‌ها در دکوراسیون داخلی خانه است.

نشیمن فضایی عمومی در دکوراسیون است به گونه‌ای که هم تمامی اعضای خانواده و هم مهمان‌ها در این فضا قرار می‌گیرند پس طراحی و دیزاین آن باید به گونه‌ای باشد که اکثرا آن را بپسندند و از حضور در آن فضا احساس خوبی را دریافت کنند.

در ادامه به همراه نمونه تصاویری به معرفی نکاتی برای طراحی اتاق نشیمن پرداخته‌ایم.

 

طراحی سنتی اتاق نشیمن

استفاده از آینه و رنگ سبز در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن مدرن و شیک

 

طراحی داخلی اتاق نشیمن

1. اگر اتاق نشیمن کوچک و نقلی دارید بهتر است از خرید مبلمان کلاسیک، سلطنتی و استیل دوری کنید و به دنبال مبلمانی کوچک و نقلی به سبک مدرن و مینیمال باشید. این مدل مبلمان دارای طراحی جمع و جوری هستند که می‌توانند به خوبی در فضای کوچک شما قرار بگیرند و در نتیجه طراحی شیک و زیبایی را برای دکوراسیون داخلی منزلتان نمایش بدهند.

طراحی داخلی اتاق نشیمن

نمونه مدل مبلمان مدرن شیک و لوکس با رنگ روشن در شیک ترین و بهترین دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

 

2. در طراحی داخلی اتاق نشیمن یک دیوار را نقطه کانونی فضا در نظر بگیرید سپس چیدمان را بر اساس آن دیوار انجام بدهید. در نمونه زیر دیواری که بر روی آن شومینه قرار دارد دیواری کانونی اتاق نشیمن است به گونه‌ای که با استفاده از رنگ آبی در روی رنگ سفید به خوبی آن را در مرکز توجه قرار داده است. و باقی وسایل و اثاثیه طبق آن در اتاق نشیمن قرار گرفته‌اند.

طراحی اتاق نشیمن

طراحی اتاق نشیمن مدرن با استفاده از مبلمان راحتی شیک و شومینه

 

3. حضور آثار هنری را در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و هر فضای دیگری در خانه دست کم نگیرید. انواع تابلو و اکسسوری به گونه‌ای شخصیت خانه را نشان می‌دهند و به فضا حس می‌دهند. در نمونه زیر به خوبی از انواع تابلو، آباژور و مجسمه استفاده کرده‌اند و پویایی را در دکوراسیون اتاق نشیمن زنده نگه داشته است.

 اتاق نشیمن

نمونه مدل دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با طراحی مدرن و شیک

 

4. رنگ را در طراحی داخلی اتاق نشیمن دست کم نگیرید. رنگ در هر فضایی با هر کاربریی بسیار کاربردی هستند پس بهتر است فکر شده از یک ترکیب رنگی مشخص در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن استفاده کنید. در نمونه زیر رنگ غالب فضا رنگ طوسی است اما برای اینکه فضا بی روح و خنثی احساس نشود به خوبی از رنگ زرد نیز در فضا استفاده شده است.

طراحی داخلی اتاق نشیمن شیک

جدیدترین و شیک ترین چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با طراحی مدرن و لوکس

 

5. استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک و نقلی بسیار کاربردی است. آینه وسیله‌ای که نور را به خوبی منعکس می‌کند و باعث بزرگ‌تر و دلبازتر شدن فضا می‌شوند. در نمونه زیر از آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن استفاده کرده و دیزاین فضا را شیک و لوکس جلوه داده است.

طراحی داخلی اتاق

نمونه مدل طراحی داخلی اتاق نشیمن لوکس و لاکچری با استفاده از آینه دکوراتیو



ضوابط طراحی اتاق نشیمن مدرن

6. نورپردازی را در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن دست کم نگیرید. حضور نور در هر فضایی بسیار ضروری است و نبودش باعث می‌شود فضا کسل کننده احساس شود. نمونه زیر یک اتاق نشیمن با نورهای طبیعی بسیاری است که فضای پر نوری دارد و علاوه بر آن از نور مصنوعی نیز در فضا استفاده شده است.

طراحی سنتی اتاق نشیمن

جدیدترین و شیک ترین مدل اتاق نشیمن ویلایی با طراحی لوکس و لاکچری

 

7. حضور گل و گیاه طبیعی را در دکوراسیون داخلی دست کم نگیرید این موجودات زنده حس و حال خوبی را در هر فضایی از جمله دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن ایجاد می‌کنند. در نمونه زیر در کنار مبلمان یک یک گلدان بزرگ شیک استفاده کرده است که اگر همین یک گلدان در طراحی داخلی اتاق نشیمن استفاده نمی‌شد مشخص نبود که حس و حال فضایی چگونه بود!

طراحی سنتی اتاق نشیمن شیک

استفاده از گلدان شیک و لوکس در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن لاکچری

 

8. زمانی که شروع به طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن می‌کنید در ابتدا به ترکیب رنگی‌های موجود در فضا توجه کنید سپس با توجه به ترکیب رنگی مشخص شده مبلمان و اجزا را خریداری کنید. در نمونه دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن زیر رنگ غالب فضا طوسی، سفید و آبی است و به خوبی این ترکیب رنگی را در جزییات استفاده کرده است.

طراحی سنتی اتاق نشیمن لاکچری

بهترین و شیک ترین مدل دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با طراحی شیک و لوکس

 

9.  در انتخاب و خرید فرش برای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن مانند دیگر وسایل و اثاثیه دقت به خرج دهید. فرشی انتخاب کنید که از نظر ابعاد و اندازه با دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن متناسب باشد. رنگی را برای فرش انتخاب کنید که با رنگ‌های موجود در طراحی داخلی اتاق نشیمن هماهنگ باشد. برای مثال اگر اتاق نشیمنی به سبک سنتی دارید از فرش سنتی استفاده کنید تا با فضا هماهنگ باشد.

طراحی سنتی اتاق نشیمن لوکس

نمونه مدل دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با طراحی لوکس و زیبا

 

10. از انتخاب رنگ‌های مختلف و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن نترسید که این رنگ‌ها می‌توانند تغییرات چشم‌گیری در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن ایجاد کنند. نمونه زیر یک اتاق نشیمن شیکی است که رنگ غالب فضا رنگ سفید است و از رنگ‌های مختلف برای مبلمان استفاده شده  و حس و حال متفاوتی ایجاد کرده است.

 

حتما بخوانید: چه رنگی مناسب اتاق نشیمن است؟ 10پیشنهاد وسوسه انگیز!

طراحی اتاق نشیمن کوچک

شیک ترین و زیباترین مدل اتاق نشیمن با طراحی لوکس و لاکچری

 


دیزاین و طراحی اتاق نشیمن کوچک

طراحی اتاق نشیمن لوکس

جدیدترین و شیک ترین مدل طراحی اتاق نشیمن کوچک

 

طراحی اتاق نشیمن کوچک

نمونه مدل اتاق نشیمن کوچک به همراه مبل ال لوکس

 

طراحی اتاق کوچک

کوچک ترین و ساده ترین مدل طراحی داخلی اتاق نشیمن لاکچری

 

طراحی اتاق نشیمن کوچک لوکس

طراحی داخلی اتاق نشیمن کوچک با طراحی لوکس

 

جدیدترین طراحی اتاق نشیمن کوچک

نمونه مدل طراحی داخلی اتاق نشیمن با استفاده از طراحی ساده و شیک

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

شیک ترین مدل طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با مبلمان لاکچری

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن شیک

طراحی نقطه کانونی با شومینه و استفاده از تاب ریلکسی در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

جدیدترین و شیک ترین مدل دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن کوچک

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن لوکس

استفاده از مبلمان کوچک و کمجا در طراحی داخلی اتاق نشیمن شیک

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

استفاده از رنگ خاص در طراحی داخلی اتاق نشیمن لاکچری و شیک

 

• سخن آخر

نکات و ایده های بسیاری برای پاسخ به سوال "چگونه اتاق نشیمن طراحی کنیم" وجود دارد که در این مقاله با ده مورد آن آشنا شدید. طراحی داخلی اتاق نشیمن بسیار در یک خانه مهم است پس شیک بودن آن را دست کم نگیرید و به زیبایی آن اهمیت بدهید.

نظرات خود را در پاسخ به سوال "چگونه اتاق نشیمن طراحی کنیم" در کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید