بهترین رنگ برای اتاق پذیرایی شما چه رنگی است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
تعداد رای‌دهندگان:
۶
۴.۲

در این مقاله سوال شما را (برای اتاق پذیرایی چه رنگ های مناسب است؟) پاسخ داده ایم و به معرفی 10 نوع از بهترین رنگ‌ ها برای دیوار پذیرایی پرداخته ایم.

هر خانه ای شامل فضاها و اتاق‌های متنوعی می‌شود که یکی از آن‌ها «اتاق پذیرایی» است. این اتاق فضایی رسمی برای پذیرایی از مهمان‌ها است به همین خاطر دکوراسیون و چیدمان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمان دکوراسیون داخلی آن به عوامل مختلفی باید توجه شود که یکی از این موارد، رنگ سالن پذیرایی است زیرا رنگ‌ها جز اصلی ترین و اولین عواملی هستند که فضا را منقلب می‌کنند و در نگاه اول مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

با انتخاب رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن می‌توانید آن را کوچک یا بزرگ، مدرن یا کلاسیک و پر زرق و برق جلوه دهید؛ پس انتخاب رنگ مناسب پذیرایی بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر سلیقه شخصی باید عوامل متعدی را در نظر داشت تا بهترین رنگ برای اتاق پذیرایی انتخاب شود.

امروزه، با پیشرفت تکنولوژی انواع رنگ دیوار به راحتی تولید می‌شوند و در دسترس قرار می‌گیرند. کافی است رنگ را به یک فرد ماهر و باتجربه نشان بدهید تا آن را برای رنگ دیوار پذیرایی طراحی کند.

ما در این مقاله سوال شما را (برای اتاق پذیرایی چه رنگ های مناسب است؟) پاسخ داده ایم و به معرفی 10 نوع از بهترین رنگ دیوار پذیرایی پرداخته ایم.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

با رنگ سبز آبی اتاق پذیرایی را خاص کنید.

همانطور که از اسم این رنگ مشخص است از ترکیب رنگی سبز و آبی ساخته شده است. این رنگ از جمله رنگ‌های خاص است که کمترین کسی ممکن است آن را انتخاب نکند. سبز آبی از تناژهای متنوعی دارد از تیره تا روشن که مورد سلیقه هر فردی است و می‌تواند خود را در رنگ آمیزی سالن پذیرایی جا بدهد. این رنگ قابلیت این را دارد که انتخابی برای نقطه کانونی اتاق پذیرایی باشد و دیوار را شاخص و متمایز از دیگر فضاها کند.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال فضایی خاص و متفاوت در اتاق پذیرایی هستید که با ورود هر فردی در آن فضا حس خوشایندی به دست بیاورد، از رنگ سبز آبی تیره برای یک دیوار  پذیرایی استفاده کنید و خودتان تفاوت را نسبت به قبل از آن بررسی کنید؛ شک نداریم که لبخند رضایت مندی خواهید زد!

 

رنگ دیوار جدید

رنگ دیوار جدید سبز آبی روشن برای اتاق نشیمن و پذیرایی

 

بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک

رنگ دیوار پذیرایی جدید سبز آبی تیره به عنوان نقطه کانونی اتاق پذیرایی

 

پذیرایی را با رنگ آجری به محیطی دنج تبدیل کنید.

رنگ آجری، رنگ مورد علاقه افرادی است که سبک سنتی را می‌پسندند و به دنبال محیطی دنج و صمیمی هستند. پس اگر به دنبال ایجاد محیطی گرم هستید بهترین رنگ برای دیوار خانه، رنگ آجری است. سعی کنید در کنار استفاده از این رنگ سادگی را فراموش نکنید و از رنگ سفید استفاده کنید.

 

انواع رنگ دیوار

رنگ مناسب اتاق پذیرایی آجری و ایجاد فضایی دنج در فضا

 

رنگ دیوار مد روز

رنگ دکوراسیون پذیرایی با ترکیب رنگ آجری، طلایی و سفید

 

با سبز زیتونی پذیرایی خارق العاده طراحی کنید.

احتمالا با خود بگویید: سبز زیتونی؟! برای اتاق پذیرایی؟!

بله، درست است. سبز زیتونی برای اتاق پذیرایی انتخابی حیرت آور است که همه را به وجد می‌آورد. این رنگ شاید به تنهایی نمای جالب و جذابی به فضا و دیوار ندهد اما اگر در کنار آن از ترکیب رنگ‌های درست و اصولی استفاده شود، شک نکنید که دکوراسیون داخلی خیره کننده ای طراحی کرده اید.

یک پیشنهاد ما این است که اگر رنگ دیوار سالن پذیرایی را سبز زیتونی کردید، رنگ پرده پذیرایی را بنفش کنید!

 

رنگ دیوار پذیرایی

رنگ دیوار اتاق پذیرایی سبز زیتونی با نمایی جذاب و خاص

 

رنگ اتاق پذیرایی جدید

نمایی دیگر از رنگ آمیزی پذیرایی منزل با سبز زیتونی

 

رنگ دیوار پذیرایی را استخوانی کنید.

می‌توان گفت بهترین رنگ دیوار برای خانه های کوچک، رنگ استخوانی و رنگ‌های روشن است. این رنگ شیک به راحتی در کنار تمامی رنگ‌ها قرار می‌گیرد و دکوراسیونی جذاب ایجاد می‌کند.

فرقی نمی‌کند به دنبال مبلمانی تیره بروید یا روشن، اگر رنگ هال و پذیرایی، استخوانی است به راحتی با مبلمان ست می‌شود.

فراموش نکنید که به خاطر زیبایی در عین حال ترکیب با دیگر رنگ‌ها رنگ دیوار مد روز، استخوانی است. 

 

رنگ مناسب اتاق پذیرایی

رنگ اتاق پذیرایی کوچک با دکوراسیون روشن

 

رنگ دکوراسیون پذیرایی

استفاده از استخوانی، رنگ مناسب برای سالن پذیرایی

 

ترکیب رنگ نارنجی و سفید را فراموش نکنید.

معمولا برخی به دنبال رنگهای شاد برای پذیرایی هستند که رنگ نارنجی یکی از این رنگ‌ها است.

نارنجی، علاوه بر اینکه رنگ مناسب برای پذیرایی است در عین حال شادی و نشاط را در فضا ایجاد کنید. اما برخی به رنگ نارنجی علاقه مند هستند اما نمی‌خواهند این هیجان و شادی زیادی باشد پس بهتر است از ترکیب رنگ نارنجی با سفید استفاده شود تا سفید شادی رنگ نارنجی را کنترل کند و در ذوق آدم نزند!

 

حتما بخوانید: همه چیز درباره دکوراسیون رنگ نارنجی + جدیدترین مدل ها

رنگ دیوار اتاق پذیرایی

رنگ اتاق پذیرایی جدید با ترکیب رنگی سفید و نارنجی

 

رنگ آمیزی پذیرایی منزل

رنگ آمیزی اتاق پذیرایی با استفاده از رنگ نارنجی و سفید

 

از ترکیب رنگی زرشکی و سفید در اتاق پذیرایی غافل نشوید.

اگر به دنبال رنگ مناسب پذیرایی منزل با نمایی لوکس و شیک هستید، ترکیب رنگی زرشکی و سفید بهترین گزینه برای محقق کردن تصورات شما است. این دو رنگ جلوه ای خاص و متفاوت به فضا می‌دهند.

 

رنگ مناسب پذیرایی

جدیدترین رنگ دیوار سالن پذیرایی با ترکیب رنگی زرشکی و سفید

 

رنگهای شاد برای پذیرایی

استفاده از رنگ زرشکی در کنار سفید برای رنگ سالن پذیرایی

 

جسارت به خرج بدهید و از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

رنگ‌های تیره مانند آبی نفتی، رنگ مشکی، بنفش بادمجانی و رنگ‌های تیره دیگر که جز کاتالوگ رنگ دیوار پذیرایی هستند، می‌توانند انتخاب مناسبی باشند اگر درست و به جا استفاده شوند. زیرا رنگ‌های تیره باعث ایجاد فضایی ترسناک و افسرده می‌شوند درحالی که اگر به درستی زده شوند بالعکس عمل می‌کنند. البته این را نباید فراموش کرد که این نوع رنگ‌ها هر چقدر هم فضا را زیبا و جذاب کنند با هم انتخاب عده ای خاص هستند.

اگر به دنبال رنگ دیوار پذیرایی کوچک هستید، رنگ‌های تیره را فراموش کنید زیرا این رنگ‌ها فضا را کوچک تر از قبل نشان می‌دهند و انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک نیستند!

 

رنگ پذیرایی طوسی

رنگ پذیرایی طوسی با نمایی جذاب و شیک

 

رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن

رنگ آمیزی سالن پذیرایی شیک با استفاده از رنگ‌های تیره

 

با رنگ صورتی کم رنگ، پذیرایی رویایی طراحی کنید.

بهترین رنگ برای دیوار خانه، می‌تواند رنگ صورتی باشد. زمانی که اسم رنگ صورتی به میان می‌آید به سمت رنگ اتاق خواب دخترانه می‌رویم. اما این رنگ می‌تواند رنگ پذیرایی نیز باشد و فضایی رویایی و رمانتیک را ایجاد کنید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر رنگ آمیزی اتاق پذیرایی را با رنگ صورتی انجام دادید برای مبلمان از رنگ طوسی استفاده کنید و فضایی شیک و زیبا طراحی کنید.

 

نقاشی روی دیوار پذیرایی

استفاده از ترکیب رنگی طوسی و صورتی برای اتاق نشیمن و پذیرایی

 

رنگ اتاق پذیرایی ایرانی

رنگ اتاق پذیرایی ایرانی با استفاده از صورتی کم رنگ

 

با رنگ سبز آرامش را به اتاق پذیرایی انتقال بدهید.

رنگ سبز رنگ طبیعت، گل و گیاه است و آرامشی مطلق را در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی ایجاد می‌کند پس اگر به دنبال رنگ دیوار هال و پذیرایی با نمایی جذاب در عین حال ارام هستید و یا به طبیعت علاقه مند هستید، رنگ سبز بهترین گزینه برای منزل شما است.

 

رنگ دیوار پذیرایی جدید

ایجاد پذیرایی آرامش بخش با استفاده از رنگ سبز

 

جدیدترین رنگ دیوار سالن پذیرایی

رنگ سالن پذیرایی با ترکیب رنگی سبز و طوسی

 

اگر به دنبال جذابیت هستید، از رنگ زرد استفاده کنید.

رنگ پذیرایی منزل می‌تواند زرد باشد. این رنگ جذاب فضایی خاص در فضا ایجاد می‌کند و جلوه ویژه در اتاق پذیرایی حکم فرما می‌شود. 

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بعد از مدتی از رنگ زرد در اتاق پذیرایی خسته نشوید در کنار این رنگ، از رنگ سفید نیز استفاده کنید.

 

رنگ اتاق پذیرایی کوچک

ایجاد فضایی جذاب و خاص با استفاده از رنگ زرد در اتاق پذیرایی

 

رنگ مناسب برای سالن پذیرایی

رنگ دیوار پذیرایی با استفاده از رنگ زرد و سفید

 

سخن آخر

رنگ مناسب برای دیوار پذیرایی تنوع بسیاری دارد که در بالا با 10 مورد آن آشنا شدید. انتخاب رنگ به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله رنگ مبلمان و دکوراسیون، متراژ خانه، رنگ کفپوش‌ها، سلیقه و روحیات شما و موارد دیگر که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با مشورت یک فرد متخصص و حرفه ای رنگ مناسب برای اتاق پذیرایی را انتخاب کنید تا از نتیجه کار پشیمان نشوید و نهایت لذت را ببرید. زیرا رنگ عنصری است که اگر درست انتخاب شود مخاطب را به وجد می‌آورد و همانطور اگر انتخابی غلط داشته باشید فضا را پس از مدتی خسته کننده می‌کند.

 

حتما بخوانید: اصول فنگ شویی رنگ ها در دکوراسیون داخلی + تصاویر

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید