بهترین مدل و چیدمان داخل کابینت آشپزخانه برای مرتب کردن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
تعداد رای‌دهندگان:
۹
۳.۶

ما در این مقاله به کمک نکات و تصاویری از مدل چیدمان داخل کابینت همراه شما هستیم تا به بهترین حالت، طراحی چیدمان کابینت آشپزخانه منزلتان را انجام دهید.

اکثرا تصور می‌کنند تنها کابینت شیک، رنگ و نور مناسب، تمیز بودن ظاهری آشپزخانه و موارد این چنینی بر روی نمای آشپزخانه و دکوراسیون داخلی آن تاثیر می‌گذارد و اهمیت دارد. اما این باوری غلط است. چیدمان مرتب کابینت از موارد مهم و پر اهمیت در آشپزخانه است که کمتر کسی به خاطر وجود در کابینت و دیده نشدن فضای داخلی کابینت، به آن توجه می‌کند. اما این موضوع چیزی از ارزش چیدمان داخل کابینت آشپزخانه کم نمی‌کند. 

مرتب كردن داخل كابینت ها، از سخت ترین کارهای خانه داری است زیرا به خاطر وجود انواع قابلمه، ادویه جات، بشقاب، انواع قاشق و چنگال و ابزارهای متفاوت دیگر آشپزخانه در چیدمان داخل کابینت دچار سردرگمی می‌شویم. شاید با خود بگویید، وقتی دیدی به داخل کابینت وجود ندارد چه نیازی است که بابت مرتب کردن داخل کابینت ها زمان صرف کنیم. خوب است بدانید ساماندهی و نظم داخل کابینت ها باعث می‌شود شما به راحتی به وسایل مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید. و این اتفاق برای فردی که ساعات زیادی را در آشپزخانه می‌گذراند اتفاق خوشی است زیرا در کمترین زمان وسیله مورد نیازش را پیدا می‌کند بدون آنکه بخواهد دنبال آن بگردد. 

ما در این مقاله همراه شما هستیم تا به کمک نکات و ترفندها، اکسسوری مورد نیاز داخل کابینت و تصاویری از مدل چیدمان داخل کابینت، به بهترین و شیک ترین حالت ممکن طراحی چیدمان کابینت آشپزخانه منزلتان را انجام دهید.

 

طراحی چیدمان داخل کابینت آشپزخانه

طراحی چیدمان کابینت آشپزخانه را با خارج کردن وسایل داخل کابینت شروع کنید. اگر وسیله‌ای خراب شده است و به سختی قابل استفاده است بدون معطلی آن را به سطل زباله انتقال دهید زیرا فقط جای اضافی داخل کابینت شما اشغال کرده است. بعد از آن وسایلی که ضروری و دم دستی است را از ظروفی که دیر به دیر استفاده می‌کنید جدا کنید. لیستی از وسایلی که باید خریداری کنید، تهیه کنید تا فراموش نشوند و برای آن‌ها هم جای مناسب را در نظر بگیرید. نسبت وسایل و فضایی که داخل کابینت‌ ها دارید را بررسی کنید که با ساماندهی درست وسایل را بچینید که در انتها با کمبود جا مواجه نشوید. جداسازی وسایل (قابلمه، بشقاب، لیوان، جا ادویه‌ها و موارد دیگر) به شما در چیدمان داخل کابینت کمک می‌کند.

 ساماندهی درست و شیک کابینت‌ ها خلاقیت و کدبانویی شما را به تصویر می‌کشد پس تمام سعی خود را کنید تا به بهترین شکل چیدمان کابینت آشپزخانه منزلتان را انجام دهید.

پس از انجام فعالیت‌های بالا وقت مرتب كردن داخل كابینت ها رسیده است. در ادامه تصاویری به همراه نکاتی برای چیدمان وسایل مختلف قرار داده ایم تا به کمک آن‌ها و خلاقیت خودتان، بهترین چیدمان را انجام دهید.

 

حتما بخوانید: بهترین مدل های چیدمان آشپزخانه عروس + تصاویر

چیدمان داخل کابینت

 

چیدمان قابلمه و تابه در کابینت 

یکی از وسایل که در آشپزخانه ایرانی به تعداد زیاد با ابعاد و اندازه مختلف و جنس‌های گوناگون دیده می‌شود، قابلمه و تابه است. چیدمان قابلمه و تابه در کابینت یکی از آن موارد به ظاهر ساده ای است که با خود نکات ریزی دارد.

سعی کنید قابلمه و تابه‌ها را در کابینت‌های پایینی قرار بدهید زیرا سنگینی آن‌ها ممکن است شما را در حین برداشتن و گذاشتن اذیت کند. بهتر است کابینتی را انتخاب کنید که به گاز نزدیک‌ باشد. معمولا ما در کابینت‌ها قابله و تابه ها را روی یکدیگر قرار می‌دهیم که این کار هنگام برداشتن قابلمه انتهایی و بزرگ‌ تر و گذاشتن دوباره آن‌ها نوعی عذاب الهای محسوب میشود:))

 

مانند تصویر زیر می‌توانید داخل کابینت را به گونه ای با استندهای کشویی طراحی کنید که قابلیت این را داشته باشد هر قابلمه را جدا قرار دهید تا در هنگام برداشتن و قرار دادن دوباره اش اذیت نشوید.

چیدمان قابلمه در کابینت

 

می‌شود داخل کابینت را به کمک ریل و تخته به گونه ای طراحی کرد که قابلیت بیرون آمدن را داشته باشد تا اگر نیازمند قابلمه انتهایی بودیم به آسانی به آن دسترسی داشته باشید.

چیدمان قابلمه و تابه در کابینت

 

اگر فضای کابینت آشپزخانه بزرگ است و می‌توانید قابلمه‌ها را دونه دونه داخل آن قرار دهید، اتفاق خوبی است. می‌توانید مانند تصویر زیر از استندهایی استفاده کنید که درهای قابلمه‌ها را جدا از بدنه قابله قرار دهید. این استندها کمک می‌کنند که چیدمان داخل کابینت مرتب تر باشد.

چیدمان تابه در کابینت

 

اگر کابینتی که برای قرار دادن قابلمه‌ها در نظر گرفته اید در کنج قرار دارد اصلا نگران نباشید. تصویر زیر یک نمونه از کابینت کنجی است که با طراحی حرفه ای توانسته است به خوبی قابلمه و تابه‌ها را داخل کابینت مرتب بچیند.

چیدمان مرتب کابینت

 

چیدمان بشقاب و کاسه در کابینت

چیدمان ظروف داخل کابینت، یکی دیگر از دغدغه‌های مرتب کردن داخل کابینت است. از آنجایی که در همه آشپزخانه‌های ایرانی بشقاب و کاسه در مدل‌ها، جنس‌ها، ابعاد و اندازه متفاوت دیده می‌شود چیدمان آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. سعی کنید کابینتی را برای چیدمان بشقاب و کاسه انتخاب کنید که دائما نیاز نباشد قد خودتان را بکشید یا مجبور شوید بنشینید زیرا کاسه‌ها و بشقاب‌ها از ظروفی هستند که در طی روز دائما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

یکی از راه‌های چیدمان بشقاب و کاسه در کابینت، استفاده از استندهای طبقاتی است که در دو تصویر زیر می‌بینید، است. معمولا عادت داریم بشقاب‌ها و کاسه‌ها را روی هم قرار داده و داخل کابینت می‌گذاریم که این استندها این امکان را می‌دهند که با تعدادی مشخص کاسه‌ها و بشقاب‌ها را جدا کنید.

مرتب كردن داخل كابینت ها

 

مرتب كردن داخل كابینت

 

معمولا تصور می‌کنیم جای بشقاب یا کاسه همیشه روی شلف داخل کابینت است. به دو تصویر زیر نگاه کنید. هر کدام با تقسیم بندی مشخص، بشقاب‌ها و کاسه‌ها را داخل کشو قرار داده است. اگر کشویی دارید که عمق مناسبی دارد می‌توانید با تفکیک فضایی طبق ظروفی که دارید، بشقاب و کاسه‌ها درون آن بچینید.

چیدمان ظروف داخل کابینت

 

چیدمان ظروف داخل کابینت

 

چیدمان لیوان و فنجان در کابینت

لیوان و فنجان‌ها یکی دیگر از وسایلی هستند که علاوه بر اینکه در طی روز دائما استفاده می‌شوند در هنگامی که مهمانی دارید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر کدام به نوبه خودشان فضای مشخصی را اشغال می‌کنند.

 

می‌توانید از قالب‌هایی مانند تصویر زیر که مختص لیوان‌هایی است که بدون دسته هستند، استفاده کنید.

چیدمان داخل کابینت آشپزخانه

 

اگر لیوانی دارید که دسته دارد و فضایی در داخل کابینت برای قرار دادن آن ندارید، می‌توانید به کمک تخته چوبی فضایی را بر روی دیوار طراحی کنید که لیوان‌ها را بر روی آن آویزان کنید.

چیدمان لیوان و فنجان در کابینت

 

راه دیگر برای آویزان کردن لیوان‌ها یا فنجان‌های با دسته استفاده از میله یا پگ بورد است که قابلیت آویز کردن لیوان‌ها و فنجان‌ها را به شما می‌دهند. این ترفند بر روی زیبایی و خاص بودن دکوراسیون آشپزخانه نیز تاثیر می‌گذارد.

چیدمان فنجان در کابینت

 

نوعی استند وجود دارد که مخصوص فنجان یا لیوان است که قابلیت نصب در زیر کابینت را دارند. یعنی شما با استفاده از این استندها می‌توانید از فضای آشپزخانه و کابینت استفاده بهینه کنید. یک نمونه از این استند را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

چیدمان فنجان در کابینت ها

 

چیدمان قاشق چنگال داخل کابینت

یکی دیگر از وسایل مهم آشپزخانه قاشق، چنگال، ملاقه، چاقو و دیگر وسایل ریز این چنینی است. 

 

حتما بخوانید: دکوراسیون آشپزخانه ایرانی + بیش از 30 مدل چیدمان دکوراسیون آشپزخانه

 

معمولا چیدمان قاشق چنگال در کابینت در کشو اتفاق می‌افتد. می‌توانید متناسب با ابعاد کشویی که مدنظر دارید و به نسبت تعداد وسایلتان، تقسیم بندی مشخصی طراحی کنید.

چیدمان قاشق چنگال در کابینت

 

می‌توانید به کمک مقوا یا کارتون با خلاقیت خودتان ساماندهی فضایی در کشو اتفاق بیوفتد.

چیدمان قاشق چنگال در کابینت ها

 

می‌توانید مانند تصویر زیر یک بخشی از کابینت را به گونه ای طراحی کنید که امکان قرار دادن هر نوع ملاقه، کف گیر، قاشق سالاد و انواع چاقو را به شما بدهید. اگر مانند تصویر زیر عمل کنید، دسترسی به وسایل نیز راحت تر است.

چیدمان داخل کابینت عروس

 

ار کشو یا کابینت مشخصی برای قرار دادن این نوع وسایل ضروری ندارید، اصلا نگران نباشید می‌توانید با نصب یک میله به دیوار آشپزخانه قابلیت آویز کردن آن‌ها را ایجاد کنید.

چیدمان مرتب کابینت

 

چیدمان سینی، تخته گوشت و سبزی در کابینت

سینی، تخته گوشت و سبزی معمولا از وسایل هستند که ابعاد طولی زیادی دارند که پیدا کردن جا برایشان سخت است. اما به کمک ایده هایی که در ادامه آمده است دیگر نگران چیدمان سینی، تخته گوشت و سبزی در کابینت نباشید.

 

همانطور که برای چیدمان بشقاب، کاسه یا قابلمه استند وجود داشت برای چیدمان سینی، تخته گوشت و سبزی در کابینت نیز می‌توانید از استندهای مخصوص استفاده کنید. استندها با تنوعی که دارند، به خوبی قابلیت مرتب كردن داخل كابینت ها را به شما می‌دهند.

چیدمان سینی، تخته گوشت و سبزی در کابینت

 

می‌توانید مانند استندهایی که برای در قابلمه‌ها بر روی در کابینت‌ها استفاده کردید، برای چیدمان سینی، تخته گوشت و سبزی در کابینت نیز ازشان بهره ببرید.

چیدمان سینی، تخته گوشت در کابینت

 

یکی دیگر از ایده ها که در تصویر زیر می‌بینید، طراحی فضایی مختص سینی‌ها و تخته‌ها در کابینت آشپزخانه است. اینگونه سینی‌ها در کابینت آشپزخانه جای مشخص دارند.

چیدمان سینی در کابینت

 

چیدمان ادویه جات داخل کابینت

ادویه جات معمولا از وسایلی هستند که به خاطر شبیه بودن قوطی شان، قابلیت تشخیص از هم دیگر را سخت می‌کنند. پس بهتر است با طراحی چیدمان کابینت آشپزخانه مختص آن‌ها، کار خود را آسان کنید.

 

می‌توانید مانند تصویر زیر عمل کنید. یعنی با طراحی صفحه ای دارای فرو رفتگی، کشویی را مختص قوطی‌های ادویه در نظر بگیرید. 

چیدمان ادویه جات در کابینت

 

اگر کابینت های محدودی دارید، اصلا نگران نباشید! می‌توانید با طراحی فضایی به صورت بهینه از صفحه زیر کابینت‌ها بالایی استفاده کنید.

مرتب كردن داخل كابینت ها

 

اگر قرار است کابینت آشپزخانه را به تازگی طراحی کنید. سعی کنید محل قرارگیری ادویه جات در نزدیکی گاز باشد تا دسترسی به آن‌ها برای تهیه غذا آسان باشد.

طراحی چیدمان کابینت آشپزخانه

 

چیدمان مواد شوینده در کابینت

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی بهترین فضا برای مواد شوینده هستند. کافی است به خوبی از این فضا بهره ببرید و تمیزی را به این بخش نیز هدیه بدهید.

 

به دو تصویر زیر نگاه کنید؛ می‌توانید با طراحی مشخص و خاص با توجه به محدوده کابینت، چیدمانی مختصی کابینت زیر سینک ظرفشویی طراحی کنید.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی

 

چیدمان کابینت زیر سینک

 

حتی می‌توانید کشویی با عرض کم را به گونه ای طراحی کنید که قابلیت قرار گرفتن انواع مواد شوینده را در درون خودش داشته باشد.

چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی 2020

 

به هیچ وجه نقش در کابینت را (حتی کابینت زیر سینک ظرفشویی) فراموش نکنید. در کابینت این قابلیت را به شما می‌خواهد مواد شوینده ای که دم دست تر هستند که همیشه از آن استفاده می‌کنید را به طور مرتب و در دسترس قرار بدهید.

چیدمان کابینت زیر ظرفشویی

 

سخن آخر درباره چیدمان داخل کابینت

چیدمان مرتب کابینت به گونه ای شخصیت، باسلیقه بودن و خلاقیت شما را نشان می‌دهد. اگر قصد دارید کابینت تازه ای برای آشپزخانه طراحی کنید، پیش از شروع طراحی لیستی از وسایلی که دارید تهیه کنید و با توجه به نکات بالا فضاهایشان را در طراحی مشخص کنید. اگر هم قصد بازسازی ندارید، جای نگرانی نیست با خریداری انواع استند مخصوص وسایل آشپزخانه منزلتان می‌توانید بهترین مدل چیدمان داخل کابینت را برای آشپزخانه خود انجام دهید.

 

به نظر شما چه ایده های دیگری برای چیدمان داخل کابینت آشپزخانه وجود دارد؟ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

 

حتما بخوانید: بهترین مدل های چیدمان آشپزخانه عروس + تصاویر

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید