راهکارهای نگهداری از ماشین لباسشویی برای طول عمر بیشتر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید جدیدترین راهکارهای نگهداری از ماشین لباسشویی را بدانید و جزییات را به دقت بررسی کنید، همراه ما باشید.

استفاده از لوازم برقی در خانه یکی از بهترین کارهایی است که میتوانید به وسیله آن، بار و زحمت وظایفتان را کم کنید. خوشبختانه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که ماشین لباسشویی وجود دارد و برای شست و شوی لباس‌ها نیازی به استفاده از تشت و مچ دستان‌مان نیست. اما مراقبت و نگهداری از ماشین لباسشویی نیز، یکی از کارهایی است که باید بیاموزید. یادگیری نحوه استفاده از ماشین لباسشویی به شما کمک می‌کند تا بتوانید طول عمر آن را افزایش دهید. اطلاع از راهکارهای نگهداری از ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد. شما به راحتی میتوانید با کمک این تکنیک‌ها، طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش داده و بهترین استفاده را داشته باشید.

اگر شما نیز علاقه‌مند به آگاهی از نحوه راهکارهای نگهداری از ماشین لباسشویی و برنامه های ماشین لباسشویی هستید، همراه ما باشید.

 

محل قرار دادن ماشین لباسشویی در خانه کجاست؟

محل قرار دادن ماشین لباسشویی در خانه کجاست؟

ماشین لباسشویی را باید در محیط مناسبی قرار دهید. در خانه‌های امروز ما، جایی برای ماشین لباسشویی تعیین نمی‌شود، مگر ابعاد خانه بسیار بزرگ باشد که لاندری برای آن پیش بینی شود. پس این شما هستید که میتوانید محل مناسبی را برای ماشین لباسشویی انتخاب کنید. یادتان باشد که ماشین لباسشویی باید در یک محل خشک، با فضای مناسب قرار گیرد تا بیشترین استفاده را از آن داشته باشید. این محل معمولاً در حمام نیست! نگر حمام شما فضایی مجزا برای قرار دادن ماشین لباسشویی داشته باشد. از سوی دیگر، قرار دادن ماشین لباسشویی رد آشپزخانه یا یک اتاق جداگانه نیز، ایده جذابی است. به این نکته توجه کنید که محل قرار دادن ماشین لباسشویی باید طوری باشد که رطوبت حاصل از شستشوی لباس‌ها به سرعت تخلیه شود و باعث مشکلاتی مانند رشد قارچ و باکتری نشود. اگر ممکن است ماشین لباسشویی در فضایی که رطوبت زیادی وجود دارد نصب شود، باید مطمئن شوید که سیستم تهویه مناسبی وجود دارد که مانع از باقی ماندن این حجم رطوبت در ماشین لباسشویی خواهد شد. نزدیکی به پنجره یا قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب نیز، ایده جذابی در این زمینه است.

 

محل قرار دادن ماشین لباسشویی در آشپزخانه کجاست؟

محل قرار دادن ماشین لباسشویی در آشپزخانه کجاست؟

شما میتوانید ماشین لباسشویی را در آشپزخانه قرار دهید. استفاده از ماشین لباسشویی در آشپزخانه ایده جذابی است. چرا که این فضا معمولا محیطی امن، در دسترس و خشک است. به همین دلیل لازم است تا برای این کار ابتدا فضای مناسبی را تعیین کنید. انتخاب یک مکان در آشپزخانه که فضای کافی برای قرار دادن ماشین لباسشویی و بارگیری و تخلیه لباس‌ها را داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. اگر فضای کافی برای قرار دادن ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد، ممکن است استفاده از آن مشکل‌تر شود. یادتان باشد که محل نصب ماشین لباسشویی باید در ارتفاع مناسبی باشد.  ارتفاع ماشین لباسشویی باید مناسب با قد شما باشد تا بتوانید به راحتی لباس‌ها را داخل آن قرار داده و تخلیه کنید. همچنین، اگر ماشین لباسشویی بیش از حد پایین قرار گیرد، ممکن است نیاز به خم شدن زیادی داشته باشید که همین موضوع منجر به آسیب در ناحیه کمر و بروز کمر درد می‌شود. در انتخاب مکان مناسب برای نصب ماشین لباسشویی، باید به اتصالات آب و برق نیز توجه داشته باشید. پس ابتدا مطمئن شوید که مکان انتخابی برای قرار دادن ماشین لباسشویی دارای اتصالات آب و برق مناسب است. این اتصالات باید به طور مستقیم در دسترس باشند تا بتوانید به راحتی از ماشین لباسشویی استفاده کنید و نگرانی در خصوص طولانی بودن لوله‌ یا کابل‌ برق نداشته باشید. نکته مهم در این خصوص، دور نگهداشتن ماشین لباسشویی از منابع حرارتی است. شما باید ماشین لباسشویی را دور از منابع حرارتی مثل اجاق گاز، اجاق برقی یا رادیاتور قرار دهید تا از آسیب به قطعات داخلی آن جلوگیری کنید. نصب ماشین لباسشویی در نزدیکی سینک آشپزخانه نیز، ایده جذابی است. انتخاب مکانی برای ماشین لباسشویی که نزدیک به سینک آشپزخانه باشد، به شما کمک می‌کند تا به راحتی اتصالات آب را استفاده کنید و نیازی به لوله کشی دوباره پیدا نکنید. با توجه به این نکات، انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن ماشین لباسشویی در آشپزخانه می‌تواند به افزایش راحتی و کارایی در استفاده از آن کمک کند.

 

چگونه از ماشین لباسشویی مراقبت کنید؟

چگونه از ماشین لباسشویی مراقبت کنید؟

مراقبت از ماشین لباسشویی ایده جذابی است! شما میتوانید با مراقبت بیشتر، طول عمر این وسیله را افزایش داده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. یادتان باشد که برای مراقبت از ماشین لباسشویی و افزایش عمر مفید آن، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید تا بهترین نتیجه را مشاهده نمایید.

  1. پاک نگه داشتن داخل ماشین: بسیاری از افراد با وجود استفاده سالیان سال، تحت هیچ شرایطی اقدام به تمیز کردن داخل لگن ماشین لباسشویی نمی‌کنند. بهتر است بدانید پس از هر بار استفاده، لازم است تا مطمئن شوید که داخل ماشین لباسشویی خشک و تمیز است. در صورت لزوم، با یک پارچه خیس و ملایم، کف و دیوارهای داخلی را پاک کنید و درب را باز نگه دارید تا استیل داخل ماشین لباسشویی بتواند به خوبی تهویه شود.
  2. تمیز کردن فیلتر: فیلترهای ماشین لباسشویی را به طور منظم چک کرده و در صورت لزوم تمیز کنید. فیلترهای کثیف می‌توانند باعث کاهش کارایی شستشوی لباس‌ها شوند و آلودگی را در همان قسمت نگهداری کنند. تمیز کردن فیلتر به راحتی امکان پذیر است و فقط کافی است محل دقیق آن در ماشین لباسشویی خودتان را پیدا کنید.
  3. استفاده از مواد شستشوی مناسب: از مواد شوینده مناسب و به میزان صحیح استفاده کنید. استفاده از مقدار زیادی مواد شوینده می‌تواند باعث جمع شدن رسوبات در داخل ماشین می‌شود و عمر آن را کاهش خواهد داد. یادتان باشد که مواد شستشو مثل مایع لباسشویی، گزینه بهتری نسبت به پودر هستند. پودرها رسوب بیشتری ایجاد می‌کنند و در دراز مدت موجب بروز آسیب می‌شوند.
  4. تمیز کردن لوله‌ها: لوله‌های آب و لوله تخلیه ماشین لباسشویی را به دور از منبع آلودگی نگه دارید و به طور منظم آنها را چک کرده و تمیز کنید. این کار به حفظ بهداشت و طول عمر ماشین لباسشویی کمک می‌کند.
  5. جلوگیری از بوی نامطبوع: برای جلوگیری از بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی، می‌توانید به صورت مرتب ماشنی لباسشویی را با سرکه یا تمیز کننده های مخصوص ماشین لباسشویی تمیز کنید. یادتان باشد که باقی ماندن رطوبت داخل ماشین لباسشویی منشا اصلی ایجاد بوی ناخوش آیند است.
  6. تهویه مناسب: یکی از مهم ترین کارهایی که برای نگهداری از ماشین لباسشویی باید انجام دهید، قرار دادن آن در محیطی با تهویه مناسب است. به این ترتیب رطوبت فورا خشک شده و ریسک ایجاد باکتری و قارچ کاهش می‌یابد.

 

برنامه های ماشین لباسشویی را بشناسید

برنامه های ماشین لباسشویی را بشناسید

ماشین لباسشویی‌ها معمولاً دارای چندین برنامه شستشو با اهداف و ویژگی‌های مختلف هستند. بسیاری از افراد تنها از شست و شوی عادی استفاده می‌کنند. اما با شناخت برنامه های متنوع ماشین لباسشویی میتوانید بی دردسر از آن استفاده کنید و بهترین کارایی را تجربه نمایید. در ادامه، برخی از این برنامه‌های ماشین لباسشویی را معرفی می‌کنیم.

  1. Normal Wash: برنامه‌ای است که برای شستشوی عادی و همیشگی لباس‌های کمی کثیف استفاده می‌شود. این مدل شست و شو مناسب برای استفاده روزانه لباس‌ها است. این برنامه به طور معمول با دمای آب حدود 30-40 درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود.
  2. Quick Wash: این برنامه برای شستشوی سریع لباس‌های کمی کثیف مناسب است. این برنامه معمولاً در عرض 15، 30 یا 60 دقیقه انجام می‌شود و برای استفاده در مواقعی مناسب است که به شدت عجله دارید و لباس ها چندان کثیف نیست.
  3. Delicate Wash: برنامه‌ای است که برای شستشوی لباس‌های حساس و نرم مناسب است. معمولا در ماشین لباسشویی‌ها، این برنامه با دمای آب پایین تر و حرکت‌های آرامتر اجرا می‌شود تا از خراب شدن لباس‌های حساس جلوگیری کند. شما میتوانید با این نوع شست و شو، لباس‌ها را به بهترین شکل ممکن بشویید.
  4. Wool Wash: این برنامه برای شستشوی لباس‌های پشمی و نرم استفاده می‌شود. لباس های حوله ای، پشمی و بسیار نرم با این برنامه به خوبی شسته می‌شوند.  این برنامه دارای دمای آب پایین است و حرکت‌های آرامی دارد.
  5. Heavy Duty Wash: برنامه‌ای است که برای شستشوی لباس‌های بسیار کثیف استفاده می‌شود. یادتان باشد که این برنامه مخصوص لباس های مقاوم است. این برنامه دارای دمای آب بالا و حرکت‌های قوی است تا لباس‌های کثیف را به خوبی شستشو دهد.
  6. Rinse: این برنامه برای شستشوی لباس ها و پارچه هایی مناسب است که تنها نیازمند شست و شو با آب هستند. استفاده از این برنامه برای لباس هایی که نیاز به شست و شو دارند، گزینه مناسبی است. به این ترتیب همه چیز به شکلی مطلوب و بدون حساسیت مواد شوینده شست و شو می‌شود.
  7. Spin: این برنامه برای خشک کردن لباس‌ها پس از شستشو مناسب است.  در واقع به این برنامه، برنامه خشک کن هم گفته می‌شود. معمولا مدت زمان آب 10 الی 15 دقیقه است و بسیار کوتاه مدت میتواند لباس ها را با دور بسیار سریع بچرخاند و آب درون آن ها را خشک نماید.

در این بخش تنها چند نمونه از برنامه‌های ماشین لباسشویی را بررسی کردیم. این برنامه ها رایج‌ترین گزینه هایی است که میتوانید در ماشین لباسشویی از آن‌ها استفاده کنید و به بهترین شکل ممکن لباس ها را متناسب با نیازتان شست و شو دهید.

 

رایج ترین دلایل خرابی ماشین لباسشویی

رایج ترین دلایل خرابی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی‌ها ممکن است به دلایل مختلفی خراب شوند. آگاهی ار رایج‌ترین دلایل خرابی ماشین لباسشویی به شما کمک می‌کند تا بتوانید آگاهانه از آن استفاده کنید.

  • بسته شدن فیلترها: فیلترهای ماشین لباسشویی می‌توانند با رسوبات، مواد شوینده یا پرز لباس‌ها مسدود شوند که موجب مشکلاتی مانند عدم تخلیه آب، ناتوانی در چرخش لگن ماشین لباسشویی و خرابی قطعات ماشین لباسشویی شود.
  • استفاده نادرست از ماشین: استفاده از ماشین لباسشویی برای لباس‌های غیر قابل شستشو یا حجیم و سنگین، موجب می‌شود تا استاندارد حرکتی ماشین لباسشویی دچار آسیب شود و خیلی سریع تر از چیزی که فکرش را بکنید، درگیر دردسرهای تعمیرات شوید.
  • خرابی در سیستم تخلیه: خرابی در لوله‌ها یا پمپ تخلیه آب در ماشین لباسشویی می‌تواند باعث عدم تخلیه آب از ماشین لباسشویی شود.
  • خرابی مربوط به موتور: مشکلاتی مانند سایش، برنامه‌های شستشو با دور چرخش بیش از حد و یا خرابی در سیستم موتور می‌تواند استفاده از ماشین لباسشویی را غیرممکن کند.
  • نقص در قطعات الکتریکی: خرابی یا نقص در قطعات الکتریکی ماشین لباسشویی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند قطع شدن برق، سوختن IC ها یا برد مربوط به برنامه های شست و شو شود. این موارد از رایج ترین علل نقص فنی در ماشین لباسشویی است.
  • سایر دلایل: مشکلات دیگری مانند نفوذ آب به بخش‌های الکترونیکی، خرابی درب و مخزن شست و شو ، سایش یا آسیب به بدنه ماشین و... نیز ممکن است به خرابی ماشین لباسشویی منجر شوند.

برای جلوگیری از خرابی‌های ماشین لباسشویی، مراقبت دوره‌ای، استفاده صحیح از آن همراه با سرویس دوره ای و تعمیر جزییات میتواند موجب بهبود شرایط ماشین لباسشویی شود.

 

کلام آخر

شما برای استفاده از راهکارهای نگهداری از ماشین لباسشویی، باید هوشمندانه جزییاتی که در این مقاله ارائه شد، بررسی نمایید. برای نگهداری از ماشین لباسشویی باید حتما به صورت دقیق همه چیز را مدنظر قرار دهید.

ایده شما برای نگهداری از ماشین لباسشویی و حفظ سلامت آن چیست؟ نظرتان را بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله