۸ مدل پر طرفدرا پرده آشپزخانه را بشناسید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگرمی‌خواهید انواع پرده آشپزخانه را بشناسید و برای انتخاب پرده آشپزخانه نکات و جزییاتی را بدانید، همراه ما باشید.

استفاده از پرده آشپزخانه یکی از متداول‌ترین آیتم‌های دکوراسیونی است که این روزها در خانه هر کسی مشاهده می‌شود. پرده در آشپزخانه ضمن ایجاد پوشش مناسب و کور کردن دید از اطراف، می‌تواند فضا را جذاب‌تر نشان دهد و یک المان دکوراسیونی شیک باشد. شما به راحتی می‌توانید با انتخابی هوشمندانه برای پرده آشپزخانه، فضا را متحول کنید و حس و حال بی نظیری را تجربه نمایید. پرده آشپزخانه انواع مختلفی دارد که هر کس متناسب با استایل دکوراسیون منزل و فضای زندگی می‌تواند بهترین گزینه را انتخاب نماید.

در این مقاله از بساز و بچین هر چیزی که باید از پرده آشپزخانه بدانید را بررسی می‌کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

کاربرد پرده آشپزخانه چیست؟

کاربرد پرده آشپزخانه چیست؟

قبل از اینکه در خصوص انواع پرده و مدل‌های آن صحبت کنیم، بهتر است بدانید که اصلا کاربرد پرده چیست؟ چرا پرده آشپزخانه برای این فضا به شدت توصیه می‌شود؟ معمولا پرده آشپزخانه علاوه بر جنس و طراحی زیبایی که به این فضا اضافه می‌کند، کاربردهای دیگری دارد که با آگاهی از آن میتوانید انگیزه بیشتری برای خرید کسب کنید. پس در این بخش به خوبی جزییات و کاربرد پرده آشپزخانه را مشاهده کنید.

  • محافظت از اشیاء درون کابینت: پرده‌های آشپزخانه می‌توانند به عنوان یک پوشش زیبا و کاربردی برای کابینت‌ها و قفسه‌های آشپزخانه استفاده شوند. آن‌ها از ورود خاک و گرد و غبار محافظت می‌کنند و اشیاء درون کابینت از دید فضای خارجی مخفی می‌شوند. هرچند این کاربرد در سبک زندگی مدرن امروزی چندان استفاده نمی‌شود اما توجه به آن جالب است.
  • تزیین و زیباسازی فضا: پرده‌های آشپزخانه با الگوها و رنگ‌های متنوع، به شما امکان می‌دهند تا فضای آشپزخانه را به سبک دلخواه خود زیبا کنید. این موارد به عنوان یک عنصر دکوری مهم علاوه بر کاربری عملی، جذابیت بصری زیادی در آشپزخانه خلق می‌کنند تا از آن لذت ببرید.
  • کنترل نور و حفاظت از حشرات: پرده‌های آشپزخانه می‌توانند نور خورشید را در میزان مناسبی کنترل کنند و از نفوذ نور زیاد به داخل فضا جلوگیری کنند. بسیاری از افراد چندان فضای پر نور را دوست ندارند و به همین دلیل با کمک پرده این نور طبیعی را کنترل می‌کنند.
  • ایجاد هارمونی: دقیقا مثل کوسن‌های مبلمان که می‌توانند فضا را جذاب‌تر نشان دهند، وجود پرده آشپزخانه نیز شرایط مشابهی دارد. شما می‌توانید با کمک پرده آشپزخانه هارمونی و جذابیت بصری فضا را تامین کنید و از آن لذت ببرید.

توجه داشته باشید که موارد استفاده می‌توانند بسته به سلیقه شخصی و نیازهای خاص هر خانه‌ای متغیر باشند. به همین دلیل باز هم شما باید نیاز سنجی دقیقی در خصوص این شرایط برای خودتان داشته باشید تا همه چیز مطابق با میل‌تان پیش رود. به این ترتیب می‌توانید فضایی دلپذیر در آشپزخانه تجربه کنید.

 

 

انواع پرده آشپزخانه

انواع پرده آشپزخانه

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پرده ها انواع مختلفی دارند و هر کس متناسب با نیاز خود، از پرده مشخصی استفاده می‌کند. به این ترتیب می‌توانید بنابر سلیقه شخصی، فضای آشپزخانه، نیازها و سبک دکوراسیون خانه تصمیم بگیرید تا از کدام پرده آشپزخانه استفاده نمایید. در این بخش انواع پرده را بررسی می‌کنیم تا بتوانید هوشمندانه با شناخت قوی تصمیم بگیرید.

 

1. پرده آشپزخانه شید

پرده آشپزخانه شید

پرده شید به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب و رایج در آشپزخانه ها شناخته می‌شود. این نوع پرده از جنس پارچه‌ای خاص است که فرمی طلقی و خشک دارد، این نوع پرده به وسیله یک بخش ساختار یافته در ناحیه ای که قبلا چوب پرده قرار می‌گرفت، نصب می‌شود. در این نوع پرده می‌توانید به وسیله نخ‌های کناری پرده را به سمت بالا بکشید و جمع کنید. از سوی دیگر، پرده شید به دلیل سنگینی نوار پایین خود، می‌تواند به شکل مطلوبی سر جای خودش قرار گیرد و فضای دلپذیری را خلق نماید. شما به راحتی با استفاده از پرده آشپزخانه شید می‌توانید نور محیط را کنترل نموده و متناسب با سلیقه شخصی طرح و رنگ آن را تعیین نمایید. به این ترتیب همه چیز برای یک فضای شیک و جذاب آماده می‌شود.

 

2. پرده آشپزخانه پانچ

پرده آشپزخانه پانچ

پرده آشپزخانه پانچ یکی دیگر از گزینه‌های متداول برای آشپزخانه است. استفاده از پرده آشپزخانه پانچ ایده خوبی است تا بتوانید استایلی شیک و زیبا برای این فضا ایجاد نمایید. در پرده های پانچ چوب پرده به شکل استوانه‌ای و گرد قرار دارد و پرده با ایجاد پانچ های فلزی به صورت کاملا کلاسیک بر روی این چوب پرده نصب می‌شود. این نوع پرده با استفاده از پارچه‌های مختلف از جمله مخمل و کتان ساخته می‌شود و می‌تواند با تصاویر چاپی زیبا و متنوع به آشپزخانه جلوه خاصی می‌بخشد. پرده پانچ به دلیل سبکی و طراحی ساده‌، به عنوان یک گزینه زیبا و جذاب شناخته می‌شود.

 

3. پرده آشپزخانه رومن

پرده آشپزخانه رومن

پرده آشپزخانه رومن یک پرده کلاسیک و زیبا محسوب می‌شود که برای آشپزخانه نیز مناسب است. این پرده به صورت افقی باز و بسته می‌شود و امکان کنترل نور و حفاظت از حریم خصوصی را فراهم می‌کند. این سبک پرده ها باید از جنس بسیار مقاومی ساخته شده باشند تا بدون آسیب امکان استفاده از آن ها فراهم شود.  پرده رومن به دلیل طراحی زیبا و امکان استفاده دستی یا برقی، یک گزینه خوب برای آشپزخانه مدرن است. معمولا افرادی که عاشق تکنولوژی و طراحی مدرن هستند، از این پرده استفاده می‌کنند تا حس و حال متفاوتی را تجربه کنند.

 

4. پرده آشپزخانه والان

پرده آشپزخانه والان

پرده آشپزخانه والان یک گزینه عالی برای شما است. در این مدل پرده می‌توانید حس و حال خوبی را تجربه کنید و به بهترین شکل ممکن فضای پذیرایی را تحت تاثیر قرار دهید. این مدل پرده معمولا برای خانه‌های خیلی کلاسیک و تجملی مناسب است. چرا که وجود والان پرده، شست و شوی مکرر پرده را به دلیل جذب چربی بالا می‌برد. استفاده از پرده های این‌چنینی هرچند ساختار شیک و زیبایی برای آشپزخانه ایجاد می‌کند، اما در این روزها چندان رایج نیست. این پرده‌ها با طراحی‌های مختلف والان، جلب توجه را در آشپزخانه شما افزایش می‌دهند و برای آشپزخانه های کلاسیک گزینه نسبتا خوبی محسوب می‌شوند. انتخاب پرده والان، باید با توجه به پرده اصلی انجام شود. شما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید پرده والان را بدون هارمونی و ست کردن پرده زیر انتخاب کنید. به همین دلیل هزینه طراحی و اجرای این مدل پرده به شدت زیاد است و همین موضوع می‌تواند شما را تحت فشار مالی قرار دهد.

 

5. پرده آشپزخانه بامبو

 پرده آشپزخانه بامبو

پرده بامبو یک گزینه جذاب و متفاوت برای آشپزخانه‌هایی است که به دنبال زیبایی طبیعی و ظرافت خاصی هستند. این پرده ‌ها با استفاده از تکه‌های باریک بامبو ساخته می‌شود. سبک و استایل طراحی و اجرای این مدل پرده دقیقا مشابه به حصیرهای قدیمی است اما رنگ و بوی مدرن و جذابی را ارائه می‌کند. بافت بامبوی این پرده امکان نفوذ نور به طور محدود را فراهم می‌کند. نور حاصل از این پرده با ایجاد یک حس عالی از حضور طبیعت و آرامش آن در فضا ارائه می‌شود. پرده آشپزخانه بامبو می‌تواند فضای شما را تبدیل به یک محیط جذاب کند. پرده بامبو باعث ایجاد سایه‌های زیبا و منحصر به فرد می‌شود که با نور خورشید به داخل آشپزخانه حس و حال خوبی ایجاد می‌کند. علاوه بر این، این پرده مقاوم به رطوبت بوده و به آسانی تمیز می‌شود، که می‌تواند یک گزینه خوب برای این نوع پرده باشد. پرده بامبو با طراحی خاص و جذابی که دارد، به فضای آشپزخانه حس و حال خوبی می‌بخشد و دید پذیرایی را بهبود می‌بخشد.

 

6. پرده آشپزخانه زبرا

 پرده آشپزخانه زبرا

پرده زبرا یکی دیگر جذاب‌ترین پرده‌هایی است که این روزها در خانه‌های مدرن استفاده می‌شود. این نوع پرده‌ ها همیشه قابل شست و شو هستند اما سبک شست و شوی آن ها کاملا متفاوت است و باید هوشمندانه و اصولی برای آن اقدام نمایید. این پرده ها جنس نسبتا خشکی دارند و با خطوط افقی تیره و روشن می‌توان نور فضای داخلی را کنترل کند. شما به راحتی می‌توانید با روی هم انداختن نقاط تیره، نور را به داخل فضا هدایت کنید و با کمک نخ های تنظیمی کناری این پرده ها، بالا و پایین بودن آن را کنترل نمایید. این پرده ها به رطوبت مقاومت خوبی دارند و با طرح های جذاب خودشان می‌توانند برای هر دیزاینی مناسب باشند.

 

7. کرکره چوبی آشپزخانه  

 کرکره چوبی آشپزخانه  

احتمالا کرکره‌های قدیمی در ذهن‌تان همچنان وجود دارد. کرکره های امروزی کمی متفاوت‌تر هستند و شما می‌توانید با کمک کرکره چوبی، یک پوشش طبیعی و جذاب برای آشپزخانه انتخاب کنید. کرکره ها از جنس چوب هستند و می‌توانند محیطی گرم و شیک برای شما خلق نمایند. کرکره آشپزخانه میتواند امکان گردگیری و نظافت فوری را برای شما فراهم کند. کرکره چوبی به کمک نخ‌های کناری قابلیت باز و بسته شدن دارد. شما با تنظیم جهت پره های کرکره می‌توانید به بهترین شکل ممکن نور را به فضای داخلی هدایت کنید و از وجود نور در فضای داخلی لذت ببرید.

 

8. پرده آشپزخانه پارچه ای

پرده آشپزخانه پارچه ای

پرده پارچه‌ای از رایج‌ترین و ارزان ترین گزینه هایی است که در آشپزخانه ایرانی استفاده می‌شود. این پرده ها گاهی بر روی چوب پرده نصب می‌شود و گاهی به صورت خاص بر روی شیشه ها نصب می‌گردد تا فضای جذابی را خلق کند. پرده آشپزخانه به شکلی هوشمندانه می‌تواند محیط را تلطیف کند. شما میتوانید طرح پارچه را طوری انتخاب کنید که با سایر المان های آشپزخانه و پذیرایی ست شود. مشاهده نمونه های این سبک پرده خلاقیت شما را برای انتخاب تقویت می‌کند.

 

کلام آخر

اگر میخواهید برای داشتن یک پرده آشپزخانه جذاب و شیک دست به کار شوید، قطعا نیاز دارید تا هوشمندانه به شکلی جذاب و زیبا برای آشپزخانه ایده پردازی کنید. مشاهده انواع پرده آشپزخانه به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید.

ایده شما برای پرده آشپزخانه چیست؟ نظرتان را بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید