راهنمای خرید انواع مبل تخت خواب شو ۲۰۲۴ +‌ ویژگی‌ها و تصاویر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با راهنمای خرید انواع مبل تخت خواب شو ۲۰۲۴ کسب کنید، در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

اگر به یک تخت اضافی در خانه خود نیاز دارید اما فضایی برای اختصاص دادن به اتاق مهمان ندارید، یکی از بهترین پیشنهادهایی که وجود دارد این است که به سراغ انتخاب یک مدل مبل تختواب شو بروید و از این طریق کارایی فضا و میلمان خود را ارتقا دهید. در واقع این یک طراحی دو منظوره منظم است که می‌تواند یک اتاق نشیمن را به زیبایی تکمیل کرده و در صورت نیاز آن را به یک تخت راحت تبدیل کند.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با راهنمای خرید انواع مبل تخت خواب شو ۲۰۲۴ کسب کنید، در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

 

مبل تختخواب شو چیست؟

مبل تختخواب شو

مبل تخت خوب شود، همانطور که از نام آن مشخص است، یک مبلمان کاربردی و راحت است که هم به عنوان کاناپه و هم به عنوان تخت خواب می‌توان از آن استفاده کرد. این یک گزینه برای صرفه جویی در فضا برای اتاق‌های مهمان یا آپارتمان‌های کوچک است. مبل‌های تخت خواب شو، انواع مختلفی دارند، که می‌توانید با توجه به فضا و سلیقه خود، بهترین مدل از مبل تخت خواب شو را انتخاب کرده و در فضای نشمین یا اتاق خواب خود مورد استفاده قرار دهید و معمولا از ان به عنوان مبل چند منظوره نیز یاد می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی مبلمان کلاسیک | محبوب‌ترین‌ها به همراه تصاویر

 

مزایای استفاده از مبل تخت خواب شو چیست؟

مبلمان تختخواب شو

مبل‌های تختخواب شو فواید زیادی دارند. از جمله:

  • مبل تختخواب شو، یک فضای عالی برای اتاق مهمان یا فضای دیگری در خانه هستند که در مواقعی که به فضای خواب نیاز دارید می‌توانید از ان استفاده کنید. 
  • مبل تخت خواب شو، گزینه‌ای فوق العاده برای صرفه جویی در فضا برای یک اتاق کوچک یا یک آپارتمان استودیویی است. از آنجایی که می‌تواند هم به عنوان یک کاناپه سنتی و هم به عنوان تختخواب عمل کند، در عین حال که فضای یکی را اشغال می‌کند، اما به اندازه دو مبلمان (یعنی کاناپه و تختواب) کاربرد دارد.
  • هیچ مبلمانی مانند مبل‌های تختخواب‌شو، به این میزان انعطاف پذیری را ارائه نمی‌دهند. از آنجایی که این مدل از مبل دقیقاً شبیه کاناپه‌ها طراحی شده‌اند، برای افرادی که می‌خواهند یک کاناپه با ظاهر سنتی در اتاق نشیمن خود داشته باشند عالی هستند و از انجایی که به شکل چچند منظوره طراحی شده‌اند، یک فضای اضافی برای خواب را نیز فراهم می‌کنند.

 

آشنایی با انواع مبل تخت خواب شو

امروزه، انواع مختلفی از مبل تخت خواب شو در بازار وجود دارد که عبارتند از:

 

کاناپه‌های بیرون کش (Pull-out couches)

کاناپه‌های بیرون کش (Pull-out couches)

این مدل، رایج‌ترین نوع مبل تختخواب شو است. برای اینکه این مبل را به تخت تبدیل کنید، معمولاً باید کوسن‌ها را بردارید و یک دسته را بکشید تا تشک پنهان آن را بیرون بکشید. با توجه به مدل مبل، ممکن است دکمه‌ای داشته باشد که باید آن را فشار دهید تا تخت را آزاد کنید یا مکانیزم برق خاصی برای تا کردن تشک طراحی شده باشد. کاناپه‌های بیرون‌کش می‌توانند در اندازه‌های مختلف بوده و شامل یک تشک واقعی باشند.

 

مبل فوتون (Futon)

مبل فوتون (Futon)

از نظر فنی، فوتون اصطلاح دیگری برای مبل تختخواب شو است. مبل فوتون هیچ تشک مخفی و بالشتکی ندارد که لازم باشد آن را بیرون بکشید تا به تخت خواب تبدیل شود. بلکه این مدل مبل، به سادگی یک تشک ضخیم است که تا شده تا مانند یک کاناپه به نظر برسد تا بتوانید به راحتی روی آن بنشینید و تکیه دهید و در مواقعی که به جایی برای خواب نیاز دارید، صاف باز می‌شود و به یک تخت خواب راحت تبدیل خواهد شد. 

فوتون‌ها در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و فریم آن نیز معمولا از فلز یا چوب ساخته می‌شود. به خاطر داشته باشید که تشک فوتون دارای ضخامت‌های مختلفی است. بنابراین اگر می‌خواهید از این مبل اغلب برای خوابیدن استفاده کنید، ممکن است بهتر است روی مبلی سرمایه گذاری کنید که دارای تشک یا فضای نشمین ضخیم و راحت است.

 

مبل تخت خواب شو سکشنال

مبل تخت خواب شو سکشنال

مبل‌های تخت خواب سکشنال شبیه کاناپه‌های L شکل هستند. این مدل از مبلمان، بیشترین فضا را اشغال می‌کنند اما اگر اتاق بزرگی دارید گزینه فوق العاده‌ای هستند. این مدل از مبل، در واقع یک نوع تشک تاشو یا یک مبل تختخواب‌دار است که در صورت نیاز می‌توان آن را بیرون کشید. معمولا بخش تخت خواب را می‌توان در بخش صندلی از سکشنال پیدا کرد، که یک چیدمان خواب کوچکتر ایجاد می‌کند و معمولاً با یک تشک مبل تختخوابی دوقلو همراه است.

 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع، چگونه تعادل را حفظ کنیم؟

 

قبل از خرید مبل تخت خواب شو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مبل تختخوابی

اگر به این تصمیم رسیده‌اید که مبل تختخواب شود را به عنوان مبل راحتی برای فضای نشمین خود تهیه کنید، لازم است چند نکته مهم و کلیدی را در نظر بگیرید. به طور کلی، این مدل از مبلمان، برای مواقعی که مهمان‌ها برای اقامت می‌آیند و شما به یک تخت اضافی نیاز دارید، بسیار مناسب هستند. همچنین برای تماشای تلویزیون، خواندن کتاب یا فقط استراحت نیز عالی هستند. با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به ان اشاره کردیم می‌توانید یک مبل تختخواب شو عالی و مناسب تهیه کنید:

 

فضا

مبل‌های اسلیپر یا تختخواب‌شو، قطعاتی چند منظوره هستند که می‌توانند خرید خوبی برای خانه شما باشند، اما تنها در صورتی که مبل با اندازه مناسب فضای خود را خریداری کنید. در واقع، باید در نظر داشته باشید که آیا مبل زمانی که کاملاً باز است، به خوبی در فضای شما قرار می‌گیرد یا خیر و در صورت باز شدن کامل فضای کافی برای تردد پاها بدون ایجاد فشار در انگشتان پا دارید یا خیر.

 

  • فضای محدود: اگر فضای بسیار کوچکی دارید، یک مبل تختخواب شو دو نفره می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، زیرا معمولا دارای عرض کمتری بوده و برای خوابیدن یک نفر نیز عالی هستند. 

 

  • فضای بزرگ: زمانی که از نظر فضا مشکلی ندارد، خوش شانس هستید زیرا مبل تخت خواب شو با اندازه بسیار بزرگ را نیز می‌توانید انتخاب کنید. شما به راحتی می‌توانید مبل تختخواب‌ شو سایز بزرگ را در سبک‌ها و پارچه های مختلف و با نوع تشک دلخواه خود پیدا کنید. زیرا تنوع زیادی در این سایز وجود دارد. به طور کلی، یک مبل تختخواب شو با سایز بزرگ، به راحتی می‌تواند سه نفر را در خود جای دهد و یک تخت راحت برای دو نفر فراهم کند.

 

اندازه تشک مبل تخت خواب شو

مبل‌های تخت خواب شو در اندازه‌های مختلف و در قالب‌های مختلفی وجود دارند. اگر قرار است هر شب از آن استفاده کنید، حتی اگر فضای کوچکی دارید، یک مبل تخت خواب شو با اندازه کامل چیزی است که به آن نیاز دارید. یک بزرگسال ممکن است یک مبل تخت خواب شو دو نفره را خیلی کوچک بداند و برای استفاده روزمره مناسب نباشد اما یک مبل تختخواب شو با سایز کامل می‌تواند برای خوابیدن دو نفر مناسب باشد. اما اگر قرار باشد دو نفر به طور منظم از آن استفاده کنند، ممکن است مبل تختخواب‌شو با اندازه کامل به اندازه کافی راحت یا جادار نباشد. بنابراین لازم است که اندازه تشک مبل تخت خواب شو را با توجه به نحوه استفاده از ان انتخاب کنید تا یک مبل و تخت خواب راحت داشته باشید.

 

طراحی و مدل

بهتر است در هنگام انتخاب مبل تخت خواب شو، طراحی و سبک دکوراسیون فضای خود را در نظر بگیرید. اگر سبک معاصری دارد، یک مبل تختخواب شو نرم یا سکشنال مناسب آن است. از سوی دیگر، در یک اتاق به سبک روستیک، یک مبل فوتون با قاب چوبی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

 

نصب و راه اندازی آسان

یک مبل تختخواب شو با کیفیت بالاتر معمولاً مکانیزم داخلی بهتری دارد که باز و بسته شدن آن را آسان‌تر می‌کند، اما در صورت امکان، قبل از خرید چندین بار آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که نصب و راه اندازی آن اسان باشد.

 

راحتی

آخرین نکته‌ای که باید در هنگام خرید مبل تختخواب شو در نظر بگیرید، راحتی آن است. بهتر است که قبل از خرید روی مبل تختخواب شو در هر دو وضعیت (مبل و تختخواب) بنشینید و استراحت کنید. نشستن روی آن باید همانقدر راحت باشد که خوابیدن روی آن راحت است.

 

پیشنهاد مطالعه: جذاب ترین سبک های مبلمان در دکوراسیون + 11 مدل لوکس

 

قیمت مبل تخت خواب شو

از انجایی که امروزه برندها و تولید کننده‌های بسیار زیادی در زمینه تولید مبلمان چند منظوره و انواع مبل تخت خواب شو فعال هستند، می‌توانید به سادگی هر سبک و مدلی که از این مدل مبلمان در نظر دارید را سفارش دهید و یک مبل تختخواب شو عالی و درجه یک داشته باشید. قیمت مبل تخت خواب شو با توجه به برند آن، مواد و متریالی که در تولید ان به کار رفته و همچنین سایز و اندازه آن کاملا متغییر است و با توجه به کیفیت هر کدام از این موارد، لازم است هزینه قابل توجهی را برای خرید مبل تختخواب شو بپردازید.

اما به طور کلی، از انجایی که این مبلمان دارای عملکرد دوگانه هستند و از مکانیزم متفاوتی نسبت به مبلمان معمولی در طراحی و تولید آن استفاده شده است، معمولا قیمت مبل تخت خواب شو کمی بالاتر از مبلمان معمولی است.

 

کلام آخر

مبل تختخواب شو، یکی از کاربردی‌ترین مبلمانی است که می‌توانید داشته باشید. این مدل از مبلمان، یکی از گزینه‌های خیلی عالی برای مواقعی است که با محدودیت فضا مواجه هستید و می‌توانید با خرید یک مدل مبلمان تختخواب شو، هم از آن به عنوان مبلمان استفاده کنید و هم در مواقع مورد نیاز به عنوان تختخواب مورد استفاده قرار دهید. همچنین اگر در یک آپارتمان استودیویی زندگی می‌کنید، به شما امکان می‌دهد هر اتاقی را به اتاق مهمان یا حتی اتاق خواب برای خود تبدیل کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله