معرفی مبلمان کلاسیک | محبوب‌ترین‌ها به همراه تصاویر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید تا با ویژگی‌های مبلمان سبک کلاسیک بیشتر آشنا شوید و نمونه‌های مختلفی از مدل مبلمان کلاسیک را ببینید و ایده بگیرید.

مبلمان کلاسیک، یکی از سبک‌های پرطرفدار و زیبا در طراحی مبلمان است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و همیشه طرفداران مخصوص به خود را دارد. به بیان بهتر، مبلمان کلاسیک به عنوان سبکی از مبلمان جاودانه تعریف می‌شود که اغلب از مواد باکیفیت ساخته می‌شوند و دارای طراحی منحصر به فرد و خیره کننده‌ای هستند.

سرمایه گذاری بر روی مبلمان کلاسیک، گزینه‌ای ایده آل برای کسانی است که به دنبال طراحی داخلی زیبا و شکیل هستند. زیرا سبک کلاسیک به شدت بر ارزش و غنای مواد، تکمیل و تزئینات تمرکز دارد. چیدمان متقارن مبلمان و لوازم جانبی و طرح‌های رنگی غنی، بر نظم و ظرافت سبک کلاسیک تأکید بیشتری دارد.

خوشبختانه تنوع بی نظیری در مدل مبلمان کلاسیک وجود دارد که می‌توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید و سلیقه خود، بهترین مدل از مبلمان کلاسیک را انتخاب کرده و یک چیدمان شیک و عالی به سبک کلاسیک داشته باشید.

در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید تا با ویژگی‌های مبلمان سبک کلاسیک بیشتر آشنا شوید و نمونه‌های مختلفی از مدل مبلمان کلاسیک را ببینید و ایده بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک، با این ایده‌ها باورتون می‌شه شدنیه!

 

مبلمان کلاسیک چیست؟

مبلمان کلاسیک

اولین طراحی‌های مربوط به مبلمان کلاسیک با عنوان مبلمان کلاسیک ایتالیایی شناخته می‌شوند که سبک‌هایی را که هنر و معماری یونانیان باستان و سپس روم‌های باستان را ساخته‌اند، به تصویر می‌کشد و تجدید می‌کند. در واقع این سبکی است که در تلاش برای ایجاد تقارن و راه حل‌های ظریف و شکیل است که در آن سردی ظاهری فضا، با احساس آشنایی و راحتی شگفت انگیز، مقابله می‌شود.

انتخاب مبلمان کلاسیک برای فضای داخلی، به معنای انتخاب زیبایی هارمونیک و متعادل است که به نظر می‌رسد در آن همان هوای اصیل و تصفیه شده‌ای را تنفس می‌کنید که زمانی در ویلاهای خانواده‌های اشرافی وجود داشت. زیرا مبلمان کلاسیک، معمولا با مواد ارزشمند مانند بلوط، چوب ماهون، گیلاس یا راش، سرامیک، برنز و مرمر ساخته می‌شوند و حسی از لوکس بودن و زندگی اشرافی را به همراه دارند.

به طور کلی، سبک مبلمان کلاسیک، امتحان زمان را پس داده است، از روندها فراتر رفته و با گذشت زمان در حال تکامل است و هنوز هم، این طراحی ماندگار، همچنان صاحبان خانه و علاقه مندان به فضای داخلی را مجذوب خود می‌کند. در حقیقت، سبک مبلمان کلاسیک با جذابیت همیشگی و هنر بی عیب و نقص خود، عنصری از ظرافت و پیچیدگی را به هر فضایی اضافه می‌کند. بنابراین، چه به دنبال ایجاد یک فضای کلاسیک و رسمی یا ترکیب عناصر کلاسیک با یک پیچ و تاب مدرن باشید، لازم است که جنبه‌های کلیدی مدل مبلمان کلاسیک را به خوبی درک کنید و در هنگام انتخاب مدل مبلمان کلاسیک، به سراغ بهترین و مناسب‌ترین گزینه بروید.

 

مبلمان کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟

مبلمان کلاسیک به دلیل جذابیت‌های بی انتها و ویژگی‌های متمایز خود شناخته شده هستند که اغلب آن را از سایر سبک‌های مبلمان متمایز می‌کند. در ادامه، به برخی از ویژگی‌های اصلی مبلمان کلاسیک اشاره کردیم:

مبل کلاسیک

  • مبلمان کلاسیک به گونه‌ای طراحی شده‌ استکه در آزمون زمان مقاومت کند. با روندها یا مدهای کوتاه مدت مطابقت ندارد و آن را به انتخابی ماندگار برای طراحی داخلی تبدیل می‌کند.

 

  • مبلمان کلاسیک معمولاً از مواد باکیفیت مانند چوب جامد، چوب‌های سخت خوب و پارچه‌های طبیعی مانند چرم و ابریشم ساخته می‌شوند. استفاده از مواد درجه یک به دوام و زیبایی قطعات کلاسیک کمک می‌کند.

 

  • مبلمان کلاسیک اغلب مهارت استثنایی را به نمایش می‌گذارد. صنعتگران ماهر توجه دقیقی به جزئیات دارند و این سبک از مبلمان حاصل نازک کاری دقیق، تزیینات حک شده با دست و پرداخت عالی هستند.

 

  • مبلمان کلاسیک سرشار از ظرافت و پیچیدگی هستند و اغلب خطوط و منحنی‌های برازنده و حس ظرافت در طراحی آن به کار می‌رود.

 

  • بسیاری از مبلمان کلاسیک حس تقارن قوی را نشان می‌دهند. تعادل متقارن، مشخصه اصلی سبک‌هایی مانند نئوکلاسیک و باروک است، با طرح‌هایی که از نظر بصری هماهنگ و دلپذیر هستند.

 

  • مبلمان کلاسیک اغلب شامل جزئیات پرآذین، مانند کنده کاری‌های چوبی پیچیده، تذهیب و منبت کاری هستند که باعث شده تا جذابیت بصری را به مبلمان کلاسیک اضافه کنند.

 

  • مبلمان کلاسیک اغلب عناصر طراحی و نقوش دوره‌ها و جنبش‌های تاریخی، از جمله ستون‌های کلاسیک، برگ‌های آکانتوس، الگوهای یونانی و سایر ویژگی‌های سنتی و کلاسیک را در خود جای می‌دهند.

 

  • مبلمان کلاسیک اغلب با لکه‌های عمیق و غنی مانند چوب‌های تیره یا رنگ‌های گرم تکمیل می‌شوند. جزئیات طلاکاری شده و پرداخت‌های فلزی نیز متداول هستند که بر زیبایی قطعات می‌افزایند.

 

  • مبلمان کلاسیک، به ویژه صندلی‌های کلاسیک، برای راحتی طراحی شده است. صندلی‌ها و مبل‌های کلاسیک روکش شده اغلب دارای کوسن‌هایی با روکش و قاب‌های حمایتی هستند تا راحتی مورد نیاز در هنگام استفاده از این مبلمان را فراهم کنند.

 

  • مبلمان کلاسیک همه کاره هستند و می‌توانند در انواع سبک‌های طراحی داخلی ادغام شوند. در واقع می‌تواند به طور یکپارچه با دکوراسیون معاصر، سنتی یا التقاطی همزیستی داشته باشد.

 

  • مبلمان کلاسیک دارای ساختار محکم بوده و از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است که زیبایی و عملکرد خود را در طول سالها حفظ می‌کند.

 

  • برخی از مدل‌های مبلمان کلاسیک اقلام کلکسیونی در نظر گرفته می‌شوند و ممکن است در طول زمان ارزش آنها افزایش یابد، به خصوص اگر توسط طراحان یا تولید کنندگان مشهور تولید شوند.

 

  • مبلمان کلاسیک اغلب شامل قطعات تزئینی و نمادینی است که امتحان خود را پس داده‌اند، مانند صندلی Eames Lounge یا صندلی لویی شانزدهم.

 

آشنایی با انواع مدل مبلمان کلاسیک

مدل‌های مبلمان کلاسیک قرن‌ها متداول بوده‌اند و هیچ نشانه‌ای از خارج شدن این سبک از مبلمان از مد وجود ندارند. در واقع، مبلمان کلاسیک در سال‌های اخیر در حال بازگشت هستند، زیرا افراد بیشتری به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی قطعاتی هستند که در آزمون زمان مقاومت کنند. بنابراین اگر به فکر به روز کردن مبلمان خود هستید و می‌خواهید چند قطعه کلاسیک را به مجموعه خود اضافه کنید، بهتر است قبل از هر کاری، با انواع مدل مبلمان کلاسیک آشنا شوید و سپس بهترین و مناسب‌ترین مدل مبلمان کلاسیک را برای فضایی که در اختیار دارید، انتخاب کنید.

برخی از محبوب‌ترین سبک‌ها و مدل‌های مبلمان کلاسیک عبارتند از گرجی، ویکتوریایی، ریجنسی، ادواردین و آرت دکو. در ادامه با این مدل‌های مبلمان کلاسیک بیشتر آشنا می‌شوید:

 

مبلمان گرجی (Georgian furniture)

مبلمان گرجی (Georgian furniture)

مبلمان گرجی یکی از محبوب‌ترین سبک‌های مبلمان کلاسیک است. مبلمان گرجی به خاطر خطوط ساده و ظریف و طراحی متقارنش شناخته شده است. از جمله ویژگی‌های رایج مبلمان گرجی می‌توان به پایه‌های برگردان، ساخته شده با چوب جامد و صندلی‌های روکش شده اشاره کرد. مبلمان گرجی اغلب از چوب ماهون که چوبی با کیفیت بالاست و به خاطر دوامش معروف است، ساخته می‌شوند.

 

مبلمان ویکتوریایی (Victorian furniture)

مبلمان ویکتوریایی (Victorian furniture)

مبلمان ویکتوریایی یکی دیگر از سبک‌های محبوب از مدل مبلمان کلاسیک است. مبلمان ویکتوریایی به دلیل طراحی آراسته و روکش چوبی غنی خود شناخته شده است. از جمله ویژگی‌های رایج مبلمان ویکتوریایی می‌توان به کنده کاری‌های پیچیده، رنگ‌های جسورانه و پارچه‌های مجلل اشاره کرد. مبلمان ویکتوریایی اغلب از چوب‌هایی مانند گردو و چوب ماهون ساخته می‌شوند.

 

مبلمان ریجنسی ( Regency furniture)

مبلمان ریجنسی ( Regency furniture)

مبلمان Regency، یک سبک مینیمالیستی از مدل مبلمان کلاسیک است. مبلمان ریجنسی به خاطر خطوط ساده و تمیز و استفاده از چوب‌های رنگ روشن معروف است. ویژگی‌های رایج مبلمان Regency شامل پایه‌های باریک، اشکال هندسی و سطوح بدون تزئین است. مبلمان ریجنسی اغلب از چوب‌هایی مانند چوب ماهون، رزوود (rosewood) و زبراوود (zebrawood) ساخته می‌شوند.

 

مبلمان ادواردین (Edwardian furniture)

مبلمان ادواردین (Edwardian furniture)

مبلمان ادواردین ترکیبی از سبک‌های کلاسیک و هنر نو ( Art Nouveau ) است. مبلمان ادواردی به دلیل طراحی ظریف و استفاده از چوب‌ها و پارچه‌های رنگ روشن معروف است. ویژگی‌های مشترک مبلمان ادواردی شامل الگوهای گل، خطوط منحنی و چوب‌های منبت کاری شده است. مبلمان ادواردین اغلب از چوب‌هایی مانند توس و چوب ماهون ساخته می‌شوند.

 

مبلمان آرت دکو (Art Deco furniture)

مبلمان آرت دکو (Art Deco furniture)

مبلمان آرت دکو سبک مدرن‌تری از مدل مبلمان کلاسیک هستند. مبلمان آرت دکو به دلیل طراحی شیک، هندسی و استفاده از رنگ‌ها و متریال‌های جسورانه معروف است. از ویژگی‌های مشترک مبلمان آرت دکو می‌توان به استفاده از فولاد ضد زنگ، شیشه و باکالیت اشاره کرد. مبلمان آرت دکو اغلب از چوب‌هایی مانند چوب ماهون و آبنوس ساخته می‌شوند.

 

مبلمان نئوکلاسیک (Neoclassical Furniture)

مبلمان نئوکلاسیک (Neoclassical Furniture)

مبلمان نئوکلاسیک، یکی دیگر از سبک‌های مبلمان کلاسیک است که از هنر و معماری کلاسیک یونان و روم باستان الهام گرفته شده است و دارای خطوط مستقیم، تقارن، و نقوش کلاسیک مانند ستون‌ها و تاج گل‌های لورل است.

 

پیشنهاد مطالعه: طراحی داخلی منزل نئوکلاسیک

 

مبلمان باروک (Baroque Furniture)

مبلمان باروک (Baroque Furniture)

مبلمان باروک که در قرن هفدهم به وجود آمدند، با تزئینات مجلل، اشکال منحنی و استفاده از چوب و سنگ مرمر و طلاکاری شده مشخص می‌شوند.

 

مبلمان چیپندیل (Chippendale Furniture)

مبلمان چیپندیل (Chippendale Furniture)

مبلمان چیپندیل برای اولین بار در قرن هجدهم طراحی و ساخته شد و به خاطر حکاکی‌های چوبی با جزئیات ریز، از جمله فرفره‌های پیچیده و پشتی صندلی‌های استادانه معروف است.

 

مبلمان فرانسوی (French Furniture)

مبلمان فرانسوی (French Furniture)

مدل مبلمان کلاسیک به سبک فرانسوی، با الهام از مناطق روستایی فرانسه طراحی و تولید شده‌اند و به خاطر ظرافت بسیار خاصی دارند که مشخص می‌شوند. این سبک از مبلمان، اغلب دارای پایه‌های کابریولی، کارهای چوبی کنده کاری شده و رنگ‌های خاموش است.

 

مبلمان رنسانس (Renaissance Furniture)

مبلمان رنسانس (Renaissance Furniture)

دوره رنسانس باعث احیای عناصر طراحی کلاسیک یونانی و رومی، از جمله استفاده گسترده از منبت کاری‌های تزئینی روی چوب، منبت کاری و مواد غنی مانند آبنوس و عاج شد. مبلمان رنسانس نیز از جمله مدل‌های خاص از مبلمان کلاسیک است که طرفداران مخصوص به خود را دارد.

 

مبلمان روکوکو (Rococo Furniture)

مبلمان روکوکو (Rococo Furniture)

سبک روکوکو در طراحی مبلمان کلاسیک، در قرن هجدهم پدیدار شد و با طرح‌های نامتقارن و پرآذین خود که دارای منبت‌های چوبی پیچیده، منحنی‌ها و نقوش بازیگوش بود، مشخص می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین کابینت کلاسیک سفید با ترکیب رنگ مختلف 1401-2022

 

کلام آخر

مبلمان کلاسیک یک قطعه اصلی است که همیشه در مرکز توجه قرار دارد و از جمله مدل‌هایی هستند که هیچ وقتی قدیمی و از مد افتاده نخواهند شد. زیرا سبک کلاسیک ترکیبی هماهنگ از خطوط مستقیم، به شدت تزئینی و با ظاهری شکیل است که می‌تواند طراحی داخلی را چند درجه ارتقا دهید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید