مبلمان چند منظوره، بهترین راه‌حل برای صرفه‌جویی در هزینه و فضا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر شما نیز به فکر انتخاب و خرید مبلمان چند منظوره هستید و می‌خواهید با مزایا، کاربردها و انواع مبلمان چندمنظوره آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.

انگیزه اصلی در طراحی مبلمان چند منظوره، میل به بهینه سازی و صرفه جویی در فضا است. زیرا همانطور که می‌دانید، از فضای زندگی موجود باید به طور بهینه استفاده شود، یا بهتر است به طور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد. اگرچه طراحی مبلمان چند منظوره رویکرد جدیدی نیست، اما همیشه مورد توجه بوده و بسیاری از افراد، در هنگام انتخاب مبلمان، تصمیم می‌گیرند تا مدل‌های چند منظوره را انتخاب نمایند.

اگر شما نیز به فکر انتخاب و خرید مبلمان چند منظوره هستید، پیشنهاد می‌کنیم این بخش از بساز و بچین را تا انتها مطالعه کنید و با مزایا، کاربردها و انواع مبلمان چند منظوره آشنا شوید و سپس بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبلمان منزل ایرانی، درس‌های چیدمان جغرافیا نداره!

 

مبلمان چند منظوره چیست؟

مبلمان چند منظوره

تخت چند منظوره

میز کار چند منظوره

مبلمان چند منظوره (Multi-functional یا furniture multi-purpose) قطعاتی هستند که بیش از یک کارکرد را در خانه انجام می‌دهند. این قطعات نیازها و متغیرهای مختلفی را در خود جای می‌دهند و کمک می‌کند از فضای موجود بهترین بهره وری را داشته باشید و به انعطاف پذیری بیشتری در فضای موجود، اجازه می‌دهند.

در حقیقت، مبلمان چند منظوره این امکان را فراهم می‌کنند که در یک لحظه، چیدمان اتاق را تغییر دهید. یعنی با تغییر نحوه استفاده یا موقعیت مبلمان، می‌توانند افراد بیشتری را در خود جای دهند یا فضای خالی بیشتری را در خانه ایجاد کنند.

به طور کلی، مبلمان چندمنظوره را می‌توان به عنوان مبلمانی تعریف کرد که می‌تواند کارکردهای دیگری را علاوه بر هدف مورد نظر خود، انجام دهد. در مفهوم زندگی مدرن، مبلمان چندمنظوره برای انطباق با سبک زندگی و نیازهای شما طراحی شده است.

به عنوان مثال، اگر یک آپارتمان کوچک دارید و با خانواده ملاقات می‌کنید، می‌توانید به راحتی مبل تختخوابشو خود را به یک تخت اضافی تبدیل کنید، بدون اینکه از راحتی آن کاسته شود.

 

مزایای استفاده از مبلمان چند منظوره چیست؟

مبلمان چند منظوره می‌تواند بخشی از فضای داخلی هر اتاقی از جمله آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق کار یا مطالعه، اتاق خواب کودکان، اتاق نشیمن و حتی تراس یا بالکن باشد و مزایای بسیاری را ارائه می‌دهند. از جمله این مزایا عبارتند از:

 

وسایل چندمنظوره فضا را به حداکثر می رسانند

دلیل اصلی که چرا بسیاری از مردم مبلمان چند منظوره را انتخاب می‌کنند این است که در فضای کوچک‌تری زندگی می‌کنند و هر چه وسایل کمتری داشته باشند، بهتر است! در واقع، با انتخاب و خرید یک قطعه مبلمان چندمنظوره، به جای خرید چند قطعه مبلمان مختلف که هر کدام فضای مخصوصی را اشغال می‌کنند، می‌توانید در فضا صرفه جویی کنید و تمام عملکردهای مورد نیاز خود را از همان یک قطعه مبل چند منظوره دریافت نمایید. در واقع می‌توانید از فضایی که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید.

به عنوان مثال، به جای داشتن یک اتاق مهمان مشخص که فقط چند بار در سال از آن استفاده می‌شود، می‌توانید آن را با قطعات چند منظوره - مانند مبل راحتی تختخواب شو - تجهیز کنید تا زمانی که مهمانی ندارید، بتوانید در از ان اتاق به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

مبلمان چند منظوره مقرون به صرفه است

مبلمان چند منظوره، خرید مقرون به صرفه تری است، زیرا اساساً دو (یا بیشتر) مبلمان را به قیمت یکی یا کمی بیشتر خریداری می‌کنید و این انتخاب مطمئناً ارزان‌تر از خرید چند مبلمان با عملکردهای مربوطه خواهد بود.

 

به هم ریختگی فضا را به حداقل می رساند

به هم ریختگی هم برای ذهن و هم برای فضای خانه خوب نیست. بنابراین به جای اینکه آیتم‌های مختلفی را در یک فضای کوچک جای دهید، روی قطعاتی تمرکز کنید که در کنار ارائه چندین عملکرد، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و مبلمان چندمنظوره بهترین انتخاب است! هر چه قطعات مبلمان کمتر باشد، فضای بیشتری دارید و می‌توانید نظم و آرامش بیشتری را برای فضای موجود ایجاد کنید و یک زندگی مینیمالستی داشته باشید. 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع، چگونه تعادل را حفظ کنیم؟

 

مدل های مختلف مبلمان چند منظوره

امروزه، مدل‌های بسیار متنوعی از مبلمان چند منظوره برای اهداف مختلف طراحی و تولید شده‌اند تا همه افراد بتوانند متناسب با نیاز و فضایی که در اختیار دارند، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه برخی از بهترین مدل‌های مبلمان چند منظور را معرفی کردیم:

 

مبل تختخواب‌شو

مبل تختخواب‌شو

اولین و شناخته‌شده‌ترین مدل مبلمان چندمنظوره کاناپه‌های تختخواب شو هستند که هم دارای طراحی شیک و زیبایی به عنوان کاناپه و مبل هستند و هم به راحتی به یک تختخواب راحت و عالی تبدیل می‌شوند. این مدل از مبلمان چند منظوره، هم عملکرد و هم مد را برآورده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مدل مبل تختخواب شو دونفره + قیمت

 

مبلمان چند منظوره برای اتاق کودک

مبلمان چند منظوره برای اتاق کودک

صرف نظر از اینکه اتاق کودک چقدر بزرگ یا کوچک است، لازم است که اتاق کودک، تا حد امکان دارای فضای بیشتری برای بازی، یادگیری و کشف باشد. به همین دلیل است که انتخاب مبلمان چندمنظوره برای اتاق کودک از جمله بهترین انتخاب‌هاست. به عنوان نمونه، تخت کودک با واحد ذخیره سازی یکی از بهترین انتخابها برای اتاق کودک است. کشوهای زیر تخت و قفسه‌های دیواری می‌توانند به نظم بخشیدن به لباس‌ها، اسباب بازی‌ها و کتاب‌ها کمک کنند. این مدل از تختخواب‌ها، متناسب با رشد کودک تغییر می‌کنند و برای اتاق کودک نوپا تا یک نوجوان مناسب خواهد بود.

 

میز چند منظوره

میز چند منظوره

میز یکی از اجزای ضروری برای هر فضایی است که به شما امکان می‌دهد به راحتی غذا بخورید، کارهای اداری انجام دهید، سرگرمی ها را تمرین کنید یا فقط مقاله بخوانید. این مدل میز چند منظوره که وقتی روی دیوار نصب است، به عنوان یک آینه عمل میکند و هنگامی که آن را باز می‌کنید کار می کند، یک نمونه عالی از مبلمان چند منظوره است.

 

میز ناهارخوری تاشو

میز ناهار خوری تاشو

این مبلمان چندمنظوره می‌توانند در صورت باز شدن کامل، کل خانواده را در خود جای دهند و زمانی که به آن نیاز دارید، کاملا بسته می‌شود و فضای بسیار کمی را در یک گوشه از خانه اشغال می‌کند و می‌توانید از ان به عنوان فضایی برای قرار دادن وسایل دکوری، گلدان و حتی فنجان قهوه خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: میز ناهارخوری کمجا برای دکوراسیون خانه کوچک شما

 

تختخواب باکس بندی شده 

تختخواب باکس بندی شده

تختخواب باکس بندی شده، یکی دیگر از رایج‌ترین مدل‌های مبلمان چند منظوره است که می‌توانید انتخاب کنید. در طراحی این مدل از تختخواب، با باکس بندی هوشمندانه و حرفه‌ای، از تمام فضای زیر تشک می‌توان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و نیازی به استفاده از کشو یا باکس‌های مجزا در کنار تختخواب نخواهید داشت.

 

تختخواب تاشو

تختخواب تاشو چند منظوره

 

تختخواب دو نفره تاشو

تختخواب تاشو نیز یکی دیگر از بهترین نمونه‌های مبلمان تاشو است که می‌توان برای اتاق نوجوان یا اتاق بزرگسالان طراحی کرد و بهترین بهره وری را از فضای داخلی اتاق خواب داشت.

 

میزهای جلومبلی تو در تو

میزهای جلومبلی تو در تو

این میزها به گونه ای طراحی شده اند که داخل یکدیگر قرار می‌گیرند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و در صورت نیاز می‌توانید از قطعات مختلف ان برای قرار دادن در قسمت‌های مختلف خانه، استفاده کنید. همچنین از آنجایی که هر میز ارتفاع متفاوتی دارد، می‌توانید بسته به کاری که انجام می‌دهید، ارتفاعی را که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: انواع میز جلومبلی و میز عسلی جدید برای دکوراسیون منزل

 

انواع پاف نشیمن با فضای ذخیره سازی

انواع پاف نشمین با فضای ذخیره سازی

انواع پاف با طراحی چند منظوره، نه تنها فضای نشستن اضافی را فراهم می‌کنند، بلکه می‌توانید از ان به عنوان میز پذیرایی نیز استفاده کنید. همچنین مدل‌هایی از پاف نیز وجود دارد که از قسمت داخلی ان نیز می‌توان به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کرده و یکی از مبلمان چند منظوره و عالی برای فضای خانه یا اتاق خواب هستند.

پیشنهاد مطالعه: 50 مدل پاف جلو مبلی و کنار تخت [شیک و جدید]

 

کلام آخر

مبلمان چند منظوره، از جمله مبلمان کاربردی عالی برای تمام فضاهای داخلی هستند که در کنار ارائه چند عملکرد مختلف، کمک می کنند تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و همچنین از شلوغ و به هم ریخته شدن فضا نیز جلوگیری می‌کنند. همچنین یک انتخاب مقرون به صرفه نیز هستند.

برای خرید و سفارش انواع مبلمان چندمنظوره با ثبت درخواست در بساز و بچین، بهترین فروشندگان را بیابید.

 

برچسب ها:
مبلمان
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید