دکوراسیون خانه اجاره ای، دست کم نگیریدش!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

فرقی نمی‌کند یک استودیو کوچک یا آپارتمان بزرگ اجاره کنید، در اینجا چند ایده تزئینی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا آخرین متر مربع از فضای آپارتمان خود را بهینه کرده و به زیباترین شکل ممکن دکور کنید.

فهرست موضوعات

اگر جز افرادی هستید که به هر دلیلی تصمیم دارید در خانه اجاره ای زندگی کنید، بهتر است با چند نکته کلیدی و مهم در رابطه با دکوراسیون خانه اجاره ای بیشتر آشنا شوید تا حتی کوچکترین آپارتمان اجاره ای را نیز به خانه‌ای رویایی برای خود تبدیل کنید. بنابراین فرقی نمی‌کند یک استودیو کوچک یا آپارتمان بزرگ اجاره کنید، در اینجا چند ایده تزئینی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا آخرین متر مربع از فضای آپارتمان خود را بهینه کرده و به زیباترین شکل ممکن دکور کنید.

 

یک فرش رنگارنگ به دکوراسیون خانه اجاره ای خود اضافه کنید

یک فرش رنگارنگ اضافه کنید

اگر می‌خواهید گرما و رنگ را به آپارتمان خود اضافه کنید، بهترین پیشنهاد این است که به سراغ انتخاب یک فرش رنگارنگ و زیبا بروید. علاوه بر این، استفاده از یک تابلو دیواری رنگی به همراه کوسن‌های مخمل که با رنگهای موجود در فرش هماهنگ هستند نیز می‌تواند فضای شما را زیباتر و دنج‌تر کند.

 

یک میز صبحانه کوچک روی دیوار بسازید

یک میز صبحانه کوچک روی دیوار بسازید

یک میز صبحانه دو نفره به سبک کافه درست در کنار پنجره بسازید تا مکانی دنج برای نوشیدن یک فنجان قهوه یا یک وعده غذایی فراهم کنید.

 

از مبلمان چند منظوره استفاده کنید

از مبلمان چند منظوره استفاده کنید

در یک آپارتمان کوچک می‌توانید با انتخاب مبلمان چند منظوره، در فضا صرفه جویی کنید و از شلوغی بصری بکاهید. به عنوان مثال، می‌توانید از یک مبل تختخوابشو با طراحی ساده استفاده کنید یا یک میز مناسب را برای فضای خود در نظر بگیرد که بتوانید از آن به عنوان یک میز ناهار خوری کوچک، میز پذیرایی در قسمت نشیمن، میزکار یا مکانی برای بازی کردن و انجام پروژه‌های صنایع دستی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: مبلمان چند منظوره، بهترین راه‌حل برای صرفه‌جویی در هزینه و فضا

 

به سراغ رنگهای تیره برای اتاق خواب بروید

به سراغ رنگهای تیره برای اتاق خواب بروید

اگرچه اعتقاد بر این است که رنگهای روشن می‌توانند فضای کوچک را بزرگتر و دلبازتر نشان دهند، اما استفاده از رنگ تیره برای اتاق خواب می‌تواند این فضا را دنج‌تر کند. به این تصویز نگاه کنید! دیوار پشت تخت به رنگ مشکی مات رنگ آمیزی شده که حس خوبی را در این اتاق خواب ایجاد کرده و وجود یک پنجره بزرگ، نور طبیعی مورد نیاز اتاق خواب را به خوبی فراهم می‌کند.

 

از رنگ‌های آبی و سبز ملایم برای فضای نشیمن استفاده کنید

از رنگ‌های آبی و سبز ملایم برای فضای نشمین استفاده کنید

اگر می خواهید کمی رنگ به خانه کوچک خود اضافه کنید و در عین حال حسی سبک و خنثی داشته باشید، رنگ‌های طبیعی و ملایم مانند سبز و آبی کم رنگ جز بهترین انتخاب‌ها هستند و می‌توانند دکوراسیون خانه اجاره ای را بسیار شیک و زیبا کنند.

 

از یک جفت کاناپه دو نفره استفاده کنید

از یک جفت کاناپه دو نفره استفاده کنید

کاناپه دو نفره که معمولا با نام لاو ست نیز شناخته می‌شود، جز گزینه‌های بسیار عالی برای دکوراسیون خانه اجاره ای کوچک است. در واقع با انتخاب یک جفت کاناپه دو نفره به جای یک دست مبل کامل یا مبل سکشنال، هم چیدمان شیک و زیبایی خواهید داشت و هم فضای مناسبی برای قرار دادن مبل تکی خواهید داشت تا چیدمان مبلمان را به زیباترین شکل ممکن کامل کنید.

 

ورودی خانه را رنگ کنید

ورودی خانه را رنگ کنید

استفاده از رنگ متفاوت و روشن برای قسمت ورودی خانه باعث می‌شود تا فضای هر آپارتمان کوچکی، بزرگتر و بازتر به نظر برسد. به عنوان نمونه، در این تصویر، قسمت ورودی با رنگ زرد خردلی گرم رنگ آمیزی شده است که حسی خوشایند به آن می‌دهد و وقتی از اتاق اصلی به آن نگاه می‌کنید، حس بعد ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون ورودی منزل؛ چگونه یک ورودی جذاب طراحی کنیم؟

 

از جزئیات و تزئینات به سبک روستایی استفاده کنید

از جزئیات و تزئینات به سبک روستایی استفاده کنید

جزئیات و تزئینات به سبک روستایی مانند درب کمد دیواری کشویی فلزی و چوبی و میز ناهارخوری چوبی، گرمای خیلی خوبی را برای دکوراسیون آپارتمان اضافه می‌کند و فضا را بسیار دنج‌تر خواهد کرد.

 

از ترولی برای آشپزخانه استفاده کنید

از ترولی برای آشپزخانه استفاده کنید

اگر آشپزخانه آپارتمان شما فاقد فضای پیشخوان است اما فضای کف کافی دارد، یک جزیره آشپزخانه کوچک شبیه به ترولی که داری چرخ است را به فضای موجود اضافه کنید تا به راحتی جابجا شود. این ترولی‌ها معمولا در اندازه‌های مختلف و با طراحی‌های کاربردی موجود هستند و می‌توانند کارکردهای متعددی را در یک آشپزخانه آپارتمانی کوچک از افزودن فضای آماده سازی اضافی تا فراهم کردن مکانی برای خوردن وعده های غذایی معمولی، داشته باشند.

 

از کاربرد آینه در دکوراسیون خانه اجاره ای غافل نشوید

از کاربرد آینه در دکوراسیون غافل نشوید

تزیین و دکوراسیون خانه اجاره ای با آینه، راهی آسان برای ایجاد فضایی بزرگتر و درخشان‌تر است. به عنوان مثال، استفاده از یک جفت آینه بلند در دو طرف تخت، می‌تواند نور موجود را منعکس کرده و منظره‌ها را دو برابر کند و باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر از آنچه هست احساس شود.

 

سادگی را در آغوش بگیرید

دکوراسیون اپارتمان اجاره ای ساده

هرچه دکوراسیونی که برای آپارتمان خود در نظر بگیرید، ساده‌تر باشد، احساس راحتی و زیبایی بیشتری برای آن ایجاد خواهد شد. به عنوان نمونه، طراحی دکوراسیون این آپارتمان با پالت رنگ سیاه و سفید، خطوط تمیز و پارتیشن‌های فلزی و شیشه‌ای به سبک صنعتی باعث شده تا از نظر بصری فضا را بدون کاهش نور تعریف کند.

 

از پرده‌های بلند سقف تا کف استفاده کنید

از پرده‌های بلند سف تا کف استفاده کنید

استفاده از پرده‌های سقف تا کف در آپارتمان باعث می‌شود که سقف‌ها بلندتر و فضا بزرگتر به نظر برسد. به‌علاوه، پارچه پرده‌ها را می‌توان به گونه‌ای انتخاب کرد که به نور اجازه ورود می‌دهند و در عین حال جلوی منظره‌ی ناخوشایند را می‌گیرند و حریم خصوصی شما را نیز به بهترین شکل ممکن حفظ می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: مدل پرده جدید پذیرایی 2023 [مدل پرده پانچ و سلطنتی پذیرایی]

 

یک منبع نور منحصر به فرد اضافه کنید

یک منبع نور منحصر به فرد اضافه کنید

یکی دیگر از بهترین پیشنهادها برای دکوراسیون خانه اجاره ای این است که چراغ سقفی خسته کننده یا قدیمی را با یک لوستر یا منبع نور جدید که دارای طراحی منحصر به فرد استف جایگزین کنید. 

 

یک دیوار را به فضای ذخیره سازی اختصاص دهید

یک دیوار را به فضای ذخیره سازی اختصاص دهید

اگر به دنبال یک رویکرد مینیمالیستی در طراحی دکوراسیون خانه اجاره ای هستید، بهترین پیشنهاد این است که یکی از دیوارها را به طور یکپارچه به عنوان یک فضای ذخیره سازی طراحی کنید. در واقع، افزودن یک دیوار ذخیره‌ سازی سفارشی چند منظوره می‌تواند تمام لباس‌ها، کفش‌ها، لوازم جانبی، شلوغی‌ها و حتی میز کار شما را در خود جای دهد و در عین حال ظاهری یکپارچه در فضای موجود داشته باشد.

 

از برچسب کاشی برای آشپزخانه خانه اجاره ای استفاده کنید

از برچسب کاشی برای آشپزخانه استفاده کنید

گاهی اوقات ناراحت‌کننده‌ترین چیز در مورد یک آشپزخانه آپارتمان اجاره‌ای این است که باید به کاشی یا بین کابینتی که مورد پسندتان نیست و دوست ندارید خیره شوید. اگر بودجه یا اجاره نامه، شما را از ایجاد تغییرات زیبایی مانند تعویض کاشی‌های بین کابینتی منع می‌کند، بهترین کار این است که از برچسب کاشی استفاده کنید و با هزینه بسیار کم، ظاهری جدید برای کاشی‌های آشپزخانه خود ایجاد کنید.

 

یک اتاق خواب کژوال ایجاد کنید

یک اتاق خواب معمولی ایجاد کنید

اگر فضای آپارتمان شما به گونه‌ای است که فضای مجزا به عنوان اتاق خواب ندارید، می‌توانید از یک پارتیشن شیشه‌ای برای جدا کردن قسمت نشمین از اتاق خواب استفاده کنید. این پارتیشن شیشه‌ای نه تنها امکان عبور نور در فضا را فراهم می‌کند بلکه حس باز بودن آپارتمان را نیز حفظ خواهد کرد.

 

فضای سرویس بهداشتی را به بهترین شکل ممکن روشن کنید

فضای سرویس بهداشتی را به بهترین شکل ممکن روشن کنید

معمولا سرویس بهداشتی موجود در آپارتمان‌ها، فاقد نور طبیعی است. بنابراین برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب‌ترین نور را برای فضای سرویس بهداشتی فراهم کنید، پیشنهاد می‌شود که یک آینه با نور پس‌زمینه روی قسمت روشویی اضافه کنید تا نور محیط را بیشتر کرده و در عین حال انعکاس دلپذیری ایجاد کند.

 

یک رنگ واضح و مشخص به فضا اضافه کنید

یک رنگ واضح و مشخص به فضا اضافه کنید

اگر آپارتمان اجاره ای شما دارای رنگ خنثی و بی روح است، می‌توانید با اضافه کردن مقداری رنگ واضح و مشخص، کمی شخصیت و روحیه به خانه خود اضافه کنید. به عنوان نمونه استفاده ار رنگ صورتی پاستلی برای فضای آشپزخانه و همچنین استفاده از یک دکوری بزرگ به شکل مداد با رنگ زرد، توانسته دکوراسیون این خانه را بسیار زیباتر کند. 

پیشنهاد مطالعه: قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی، 13 قانون که همیشه باید دنبال کنید

 

از جزئیات فلزی استفاده کنید

از جزئیات فلزی استفاده کنید

یکی دیگر از پیشنهادات خیلی عالی که باعث می‌شود دکوراسیون خانه اجاره ای بازتر و زیباتر دیده شود، استفاده ا جزئیات فلزی در قسمت‌های مختلف خانه است. به عنوان نمونه، این آشپزخانه کوچک که دارای قسمت اپن به سمت نشمین است با استفاده از جزئیات فلزی در سراسر فضا، ظاهری منسجم و درخشان پیدا کرده است.

 

فضا را با مبلمان مشخص کنید

فضا را با مبلمان مشخص کنید

با استفاده از چیدمان درست مبلمان و میزهای پذیرایی، می‌توانید قسمت نشمین را به خوبی از سایر قسمت‌های آپارتمان جدا کنید و یک فضای دنج و عالی در دکوراسیون خانه اجاره ای داشته باشید. این مدل  چیدمان، جریان رفت و آمد را در داخل و اطراف مبل بدون به حداقل رساندن صمیمیت فضا حفظ می‌کند.

 

از فضای عمودی استفاده کنید

از فضای عمودی استفاده کنید

استفاده از فضای عمودی چشم را به سمت بالا می‌کشد و باعث می‌شود فضای شما بزرگتر از آنچه هست احساس شود. بنابراین بهتر است در هنگام دکوراسیون خانه اجاره ای، قفسه بندی که برای دیوار در نظر گرفته‌اید را تا سقف گسترش دهید، یا گیاهان، چراغ‌های آویز یا آثار هنری را در فضای خالی بالای مبلمان آویزان کنید.

 

شما دکوراسیون خانه اجاره ای خود را چگونه چیده‌اید؟

با انتخاب‌های هوشمندانه برای دکوراسیون خانه اجاره ای و میزان استفاده از آن، می‌توانید آپارتمان خود را با بودجه مناسب و به بهترین شکل ممکن دکوراسیون و تزئین کنید. اولین قانون در دکوراسیون یک آپارتمان کوچک این است که به اندازه دکوراسیون یک فضای بزرگتر برای ان وقت بگذارید! به تناسب و مقیاس توجه ویژه‌ای داشته باشید تا قطعات بزرگ مانند تخت خواب، میز ناهار خوری و کاناپه متناسب با فضای آپارتمان خود را بدون اینکه آن را تحت تأثیر قرار دهد، انتخاب کنید.

شما چه پیشنهادی برای چیدمان و دکوراسیون خانه اجاره ای دارید؟ در کامنت‌ها برای ما بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید
فهرست موضوعات