مبل سکشنال چیست؟ اگر عاشق تغییر دکوراسیون هستید بخوانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر شما هم اطلاعی ندارید که مبل سکشنال چیست و با ویژگی‌های آن آشنا نیستید، در ادامه همراه ما باشید تا انواع آن را با تصاویر مختلف مشاهده کنید.

انعطاف پذیری و تغییر فرم استفاده از مبلمان یکی از جذاب‌ترین پارامترهایی است که برای بیشتر ما اهمیت دارد. معمولا برای فضاهای مختلف، استفاده از مبل سکشنال می‌تواند راهکاری عالی برای اعمال تغییرات مختلف باشد. با کمک مبل مدولار یا سکشنال، می‌توانید تغییرات مختلفی در فضا ایجاد کنید، چرا که تکه‌های مجزا اما به هم پیوسته در این مدل مبلمان، شرایط را برای اعمال هرگونه تغییراتی فراهم می‌کنند.

در این بخش از مقالات بساز و بچین، بررسی می‌کنیم که مبل سکشنال چیست؟ چه کاربردی دارد؟ مزایای استفاده از مبل سکشنال چیست و چگونه می‌توان با کمک این مدل مبلمان فضا را مدیریت کرد!

 

مبل سکشنال یا مدولار چیست؟

مبل سکشنال یا مدولار  قهوه ای

مبل مدولار یا همان مبل سکشنال، نوعی از مبلمان کاربردی است که واحدهای جدا شونده دارد. این واحدها معمولاً به صورت قطعات جدا شونده‌ای هستند که در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک ساختار پیوسته را نمایش دهند. در این سبک مبلمان معمولا قطعات مختلف این نوع مبل در یک ارتباط خطی مشخص قرار دارند تا به شما اجازه استفاده از بیشترین کاربرد فضا را فراهم کنند. تنظیم این نوع مبلمان برای رسیدن به یک حالت مشخص و دلپذیر، مهم‌ترین دلیل استفاده از آن است.

به عنوان مثال، یک مبل مدولار می‌تواند شامل بخش‌ها یا همان ماژول‌های مختلفی باشد. این بخش‌ها می‌توانند به عنوان صندلی، مبل، میز عسلی و... استفاده شوند. با ترکیب این ماژول‌ها به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، می‌توانید فضایی متنوع و مناسب برای نیازهای خودتان داشته باشید. مبلمان مدولار معمولاً به عنوان یک انتخاب خوب برای افرادی که به تغییرات در دکوراسیون خانه علاقه دارند شناخته می‌شود. گاهی نیز، این سبک مبلمان برای دیزاین خانه‌های کوچک استفاده می‌شود. این نوع مبلمان به شما امکان می‌دهد تا با تغییر در ترتیب و اندازه قطعات، فضا را بهینه کنید و از فضای محدود خود بهره‌ وری بیشتری داشته باشید. همچنین، این مبلمان از لحاظ طراحی و شکل‌دهی، فضای بیشتری برای خلاقیت فراهم می‌کند و یک محیط متنوع در دیزاین داخلی ایجاد خواهد کرد.

 

مزایای استفاده از مبل سکشنال چیست؟

مبل سکشنال یا مدولار  ال

استفاده از مبل سکشنال یا همان مبلمان مدولار، مزایای زیادی به همراه دارد. همین مزایا اصلی‌ترین دلیل علاقه‌مندی افراد به خرید این سبک مبلمان است. به همین دلیل در این بخش به بررسی دقیق مزایای استفاده از این سبک مبلمان اشاره می‌کنیم.

  • انعطاف ‌پذیری در طراحی: یکی از مزایای اصلی مبلمان سکشنال، انعطاف‌ پذیری بالا در طراحی و تنظیمات فضا است. شما می‌توانید واحدهای مختلف این سبک مبلمان را به شکل‌های مختلفی ترکیب کنید تا به اندازه‌ای که نیاز دارید، فضا را شخصی‌سازی کنید. با این تکنیک همیشه راهی برای  ایجاد تنوع خواهید داشت.
  • مطابقت با اندازه فضا: این نوع مبلمان به شما اجازه می‌دهد تا مطابق با اندازه و ابعاد فضا از آن استفاده کنید. بنابراین، از مبلمان سکشنال برای فضاهای کوچک و  فضاهای بزرگ می‌توانید استفاده کنید.
  • ایجاد تنوع و تغییر: مبلمان مدولار از قطعات مختلف نشیمنی به هم پیوسته تشکیل شده است. شما به راحتی می‌توانید با تغییر ترکیب و تنظیم ماژول‌ها و واحدهای مبلمان سکشنال، تنوع زیادی در چیدمان محیط و تغییر دکوراسیون تجربه کنید! در این سبک مبلمان همه چیز به شکلی پویا در دسترس شما است تا بتوانید با تغییر لوکیشن قرار گیری آن و نحوه چیدمان، حال و هوای دکوراسیون داخلی را تغییر دهید.
  • اشغال فضای کمتر: مبلمان سکشنال معمولاً به عنوان یک گزینه مناسب برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل قابلیت جدا شونده بخش‌های مختلف این سبک مبلمان، می‌توانید اشغال فضای کمتری را شاهد باشید. چرا که امکان جداسازی مبلمان و استفاده از آن در بخشی دیگر نیز وجود دارد!
  • سهولت در نظافت و ترمیم: مبلمان سکشنال به دلیل قابلیت جداپذیر بودن واحدها و قطعات، نظافت و مراقبت را برای شما آسان می‌کند. زیرا قطعات مختلف مبلمان از یکدیگر جدا می‌شوند و شما به راحتی می‌توانید با استفاده از همین تکنیک، قطعات کثیف را تمیز نمایید. حتی در برخی موارد به دلیل آسیب وارد شده در پارچه مبلمان، می‌توانید قطعه آسیب دیده را برای ترمیم آماده کنید اما همچنان از مبلمان سکشنال در فضای داخلی استفاده نمایید.
  • امکان جابجایی آسان: مبلمان به هم چسبیده معمولا وزن سنگینی را ایجاد می‌کند. در مبلمان سکشنال به دلیل جداسازی واحدهای مختلف، جابه‌جایی بسیار آسان تر است و شما شانس زیادتری برای جابجایی مبلمان بدون زحمت و دردسر خواهید داشت.
  • پشتیبانی از افراد بیشتر: از آنجایی که مبلمان سکشنال از واحدهای جداشوننده‌ای اما پیوسته به هم تشکیل شده است، به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از تعداد بیشتری پذیرایی کنید و فضای نشیمن کاربردی برای تعداد افراد بیشتر فراهم نمایید.

در مجموع، لازم است بدانید که مبل سکشنال به عنوان یک گزینه عالی در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. تفاوتی ندارد که محیط شما اداری باشد یا فضای خانگی را شامل شود! به هر حال ویژگی‌های متعدد این سبک مبلمان جذب کننده سلیقه افرادی است که به سمت انتخاب آن می‌روند.

 

معایب استفاده از مبل سکشنال در دکوراسیون داخلی

مبل سکشنال یا مدولار طوسی نارنجی

استفاده از مبلمان مدولار مثل هر اکسسوری و لوازم دکوراسیونی دیگری، ضمن دارا بودن مزایای متعدد، معایبی را شامل می‌شود. معایب استفاده از مبل سکشنال کم نیست و شما به راحتی می‌توانید با آگاهی از معایب این مدل مبلمان، انتخاب آگاهانه‌ای را تجربه کنید.  در این بخش به بررسی معایب استفاده از مبل سکشنال اشاره می‌کنید.

  • قیمت بالا: طراحی‌های خاص، همیشه هزینه بیشتری را تحمیل می‌کنند. در برخی از انواع مبلمان سکشنال نیز، شرایط به همین شکل است و باید هزینه بالایی برای خرید آن پرداخت کنید.
  • محدودیت در تغییرات: اگرچه مبلمان سکشنال به انعطاف پذیری بالا و تغییرات متعدد شناخته می‌شود، اما شکل و فرم چیدمان آن به یک سمت و سوی خاص متمایل است و استفاده انفرادی از بخش‌های به هم پیوسته، راحتی را از شما دریغ می‌کند. چرا که معمولا عدم وجود دسته مبل یا پشتی مناسب، اصلی‌ترین دردسر را برای افراد رقم می‌زند.
  • طراحی محدود: در ادامه این محتوا با انواع طراحی مبل سکشنال آشنا خواهید شد. اما بهتر است بدانید که طراحی‌های محدود این سبک مبلمان، دست شما را در انتخاب باز نمی‌گذارد! همین موضوع عاملی برای عدم انتخاب این سبک مبلمان خواهد بود.
  • فرسایش بالا: به دلیل ترکیب و تفکیک مکرر واحدها و قطعات مبلمان، این سبک مبلمان دچار فرسودگی بیشتری نسبت به مبلمان ثابت می‌شود.
  • محدودیت در سبک دکوراسیون داخلی: اکثر مبلمان‌های مدولار به سبک مدرن طراحی شده اند و استفاده از آن‌ها در چیدمان خانه‌هایی که دیزاین کلاسیک دارند، ممکن نیست. به همین دلیل محدودیت سبک دکوراسیون داخلی، مانع از انتخاب آزادانه آن در فضاهای گوناگون می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مبلمان چند منظوره، بهترین راه‌حل برای صرفه‌جویی در هزینه و فضا

 

 مدل های مختلف مبل سکشنال

مبل سکشنال یا مدولار ال شکل

آشنایی با مدل‌های مختلف مبلمان سکشنال، به شما کمک می‌کند تا بتوانید آگاهانه انتخاب کنید. مبلمان سکشنال در انواع و مدل‌های مختلف طراحی می‌شود تا هر فرد براساس نیاز متراژ، ابعاد، سبک و سلیقه شخصی اقدام به انتخاب کند. در این بخش به بررسی انواع مدل‌های مختلف مبل مدولار اشاره می‌کنیم.

 

1. مبل سکشنال L شکل

 مبل سکشنال L شکل

مبلمان ال محبوب‌ترین نوع مبل سکشنال محسوب می‌شود. این مدل معمولاً دارای دو بخش اصلی است که به شکل حرف "ال" در تقاطع قرار می‌گیرند. این ترکیب برای ایجاد یک فضای کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبل سکشنال به شدت فضا را برای استفاده مطلوب آماده می‌کند و معمولا در یک گوشه از فضا قرار می‌گیرد.

 

2. مبل سکشنال U شکل

مبل سکشنال U شکل

مبلمان سکشنال یو شکل یکی دیگر از جذاب‌ترین انواع مبلمان است که برای فضاهایی با فرم خاص طراحی می‌شود. سبک چیدمان این مدل مبلمان به شکل U است و از سه ضلع مختلف تشکیل شده است. شما به راحتی می‌توانید در این فضا حس و حال خاصی را تجربه کنید و یک صمیمیت مناسب با افراد حاضر در آن فضا ایجاد نمایید.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبلمان منزل ایرانی، درس‌های چیدمان جغرافیا نداره!

 

3. مبل سکشنال نیم دایره

 مبل سکشنال نیم دایره

با نگاهی به انواع مبل سکشنال، قطعا نمونه‌هایی از مبل نیم دایره را مشاهده می‌کنید. این سبک مبلمان مخصوص فضاهای خاص و دنج در محیط مدنظر شما است. چینش مبلمان در این مدل به شکل نیم دایره است و برای خلق صمیمیت و محیطی پویا از آن استفاده می‌شود.

 

4. مبل سکشنال دایره‌ای

 مبل سکشنال دایره‌ای

شاید به نظرتان عجیب باشد اما مبلمان مدولار دایره‌ای یکی از گزینه‌های محبوب در دکوراسیون داخلی اسن. این مبلمان به شکل دایره طراحی می‌شود و در اتاق‌هایی با فضای محدود انتخاب مناسبی است. در این سبک مبلمان معمولا صمیمیت زیادی رخ می‌دهد و انتخاب خوبی برای نواحی خاص ویلا یا خانه شما خواهد بود! معمولا در ناحیه گرمایشی مثل آتشگاه، بخاری یا شومینه معلق از این سبک مبلمان استفاده می‌شود.

 

5. مبل سکشنال تخت‌خواب شو

 مبل سکشنال تخت‌خواب شو

کاربردی بودن طراحی مبلمان مدولار به افراد کمک می‌کند تا نیاز خودشان را با خرید همین سبک مبلمان پاسخ دهند. این نوع مبل سکشنال دارای قابلیت تبدیل به تخت ‌خواب است! به این ترتیب می‌توانید با کمی تغییرات، فضا را به سمت و سوی مدنظر بکشانید و محیطی مناسب استراحت مهمان یا خودتان ایجاد کنید. به این ترتیب نیازی به تهیه تختخواب و اشغال فضای بیشتر نخواهید داشت.

 

حالا شما بگویید مبل سکشنال چیست

انتخاب مبلمان سکشنال به شما اجازه می‌دهد تا فضای اداری، تجاری و مسکونی را به شکلی کاربردی دیزاین کنید. قابلیت‌های متعدد این نوع مبلمان، اصلی‌ترین دلیل انتخاب آن است. توانایی تغییر در سبک دکوراسیون و امکان استفاده از آن در محیط‌های کوچک نیز، راز و رمز مهم دیگری است که به شما اجازه می‌دهد تا فضاهای کاربردی خوبی را ایجاد کنید.

آیا شما تجربه استفاده از مبل سکشنال را دارید؟ حتما از تجربه شخصی خودتان برای ما بنویسید.

 

برچسب ها:
خرید مبلمان
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید