گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند + نکاتی برای گل دادن گیاهان گلدار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در ادمه این بخش از بساز و بچین، بهترین گونه‌های گیاهان آپارتمانی گلدار را معرفی کردیم و همچنین به چند نکته برای خرید، مراقبت و شکوفه دادن این گیاهان، اشاره کردیم.

استفاده از گیاهان آپارتمانی، فضا را پر از حس آرامش و طراوت می‌کند و این همان چیزی است که برای جریان انرژی مثبت در  خانه به آن نیاز دارید. در واقع عطر تازه برگ‌های سبز گیاهان به همراه گل‌های زیبا و شاداب، چشم‌ها را آرام و ذهن را شاداب می‌کند و گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند، تنها موردی هستند که می‌توانند احساس بهتری را نسبت به یک گیاه آپارتمانی با برگ سبز و زیبا ایجاد کنند.

سبک زندگی شلوغ شهری و کمبود فضای سبز در قلب شهرها، احساس نیاز برای ایجاد برای ایجاد فضای سبز و تازه را در زندگی ایجاد می‌کند. بنابراین مردم شهر مجبورند با استفاده از انواع گیاهان گلدار و درختچه‌های آپارتمانی، این فضای سبز را در خانه خود ایجاد کنند و آن احساسی که از طبیعت دریافت می‌کنند را در خانه خود ایجاد کنند.

اگر تمایل دارید در کنار گیاهان آپارتمانی سبز و شاداب، گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند را نیز داشته باشید، لازم است ابتدا با این گیاهان گلدار آشنا باشید و سپس با توجه به شرایط فضای خانه خود، بهترین و مناسب‌ترین گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند را انتخاب کنید.

به همین منظور، در ادمه این بخش از بساز و بچین، بهترین گونه‌های گیاهان آپارتمانی گلدار را معرفی کردیم و همچنین به چند نکته برای خرید، مراقبت و شکوفه دادن این گیاهان، اشاره کردیم.

 

1. ارکیده فالانوپسیس (Phalaenopsis Orchid)

ارکیده فالانوپسیس

ارکیده فالانوپسیس، یکی از گیاهان گلدار آپارتمانی کلاسیک با سطح نگهداری متوسط است که باعث می‌شود فضای خانه شما به همان زیبایی که می‌توان تصور کرد، به نظر برسد. این گیاه، دارای ساقه‌های بلند از گل های سفید بزرگ است که به طرز شگفت انگیزی ظریف و پیچیده به نظر می‌رسند.

ارکیده Phalaenopsis، دارای گونه‌های مختلفی است و از جمله معروف‌ترین گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند، است.

 

دستورالعمل‌های مراقبت از ارکیده فالانوپسیس

  • این گیاه را به سمت نور روشن و غیر مستقیم خورشید قرار دهید
  • در شرایط مرطوب تکثیر کنید
  • گهگاه آبیاری کنید

 

2. گیاه گلدار آنتوریوم (Anthurium)

آنتوریوم

آنتوریوم یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی محبوب است که عمدتاً در مناطق سردتر رشد می‌کند. این گیاه، با سطح نگهداری متوسط،  در صدر لیست گیاهان آپارتمانی گلدار زیبا قرار دارد. آنتوریوم یک گیاه چشم نواز واقعی است و می‌توانید با استفاده از این گیاه در اتاق خواب یا سالن پذیرایی و اتاق نشمین، فضایی جذاب و منحصر به فرد ایجاد کنید. در واقع شما می‌توانید این گیاه را در هر جایی از اتاق قرار دهید، زیرا به زیبایی، هر فضایی را تغییر می‌دهند و باعث می‌شوند همه احساس آرامش و رضایت کنند.

 

دستورالعمل‌های مراقبت از گیاه آنتوریوم

  • از خاک با زهکشی خوب استفاده کنید
  • آنها در نور روشن بهترین رشد را دارند
  • فقط زمانی آبیاری کنید که خاک خشک شده باشد

پیشنهاد مطالعه: بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست | انواع گیاهان سایه دوست

 

3. بنفشه آفریقایی (African Violets)

بنفشه آفریقایی

برای افرادی که به دنبال گیاهان گلدار با نگهداری آسان هستند، بنفشه آفریقایی بهترین انتخاب است. این گیاه زیبا، در تمام طول سال، گل‌های زیبا و معطری را شکوفا می‌کنند و در رنگ‌های مختلف، از سفید تا صورتی کم‌رنگ وجود دارند. شما می‌توانید با نور خورشید فیلتر شده، بنفشه‌های آفریقایی بسیار شکوفا شده‌ای داشته باشید که اتاق و روحیه شما را با طراوت می‌کنند.

 

دستورالعمل‌های مراقبت از گیاه گلدار بنفشه آفریقایی

  • از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید
  • هفته ای یکبار آبیاری کنید
  • از خاک مخلوط یا همه منظوره استفاده کنید

 

4. گیاه کالانکوئه (Kalanchoe)

گیاه کالانکوئه

گیاه کالانکوئه، یکی از ساکولنت‌های محبوب از خانواده گل‌نازیان است که در دسته بندی گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند و همیشه سبز قرار دارد. این گیاه زیبا و گلدار، عمدتاً در فصول گرم یا معتدل زمستان رشد می‌کند. برگ‌های ضخیم سبز تیره و گل‌های چهار گلبرگ آن که در رنگ‌های قرمز، صورتی، سرخابی، نارنجی، سفید و زرد وجود دارد، فضای اتاق نشیمن یا دفتر کار شما را چند برابر زیباتر و جذاب‌تر خواهند کرد.

 

دستورالعمل‌های مراقبت از گیاه کالانکوئه

  • این گیاه به دمای خارج از خانه نیاز دارند
  • به نور طبیعی و روشن خورشید نیاز دارد
  • به زهکشی خوب نیاز دارند

 

5. کاکتوس کریسمس (Christmas Cactus)

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس، یکی دیگر از بهترین گیاهان آپارتمانی گلدار و از جمله گیاهانی است که به خوبی در فضای داخلی رشد می‌کند. با قرار دادن آن در نزدیکی پنجره به سمت پرتوهای روشن و غیر مستقیم خورشید، می‌توانید به سادگی به رشد کامل آن کمک کنید. 

کاکتوس کریسمس، دارای گل‌های صورتی-قرمز است که به طرز فوق‌العاده‌ای زیبا و جذاب هستند و فورا هر فضایی را تازه و شاداب می‌کنند.

 

دستورالعمل‌های مراقبت از کاکتوس کریسمس

  • نور متوسط خورشید را برای گیاه تامین کنید
  • آن را به طور یکنواخت آبیاری کنید
  • از خاک با کیفیت و غنی از مواد مغذی و هوموس استفاده کنید

پیشنهاد مطالعه: خرید گیاهان آپارتمانی، نکات کلیدی و بهترین بازارهای گل تهران

 

6. گیاه گلدار لی لی صلح (Peace Lily)

 لی لی صلح

لی لی صلح، یکی از ساده‌ترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی که گل می دهند، است. نه تنها نگهداری از این گیاه آسان است، بلکه رشد آنها نیز آسان است و به طور گسترده در دسترس هستند. این گیاه معمولا با گل های سفید و زیبا در تمام طول سال رشد می‌کند و ظاهری فوق العاده زیبا و با طراوت را در کنار برگ‌های سبز ایجاد می‌کند. علاوه بر این، گیاه لی لی صلح دارای ویژگی فیلتر هوا هستند و  هوای داخل خانه را نیز تمیز خواهد کرد.

 

دستورالعمل‌های مراقبت از گیاه لی لی صلح

  • این گیاه در نور غیر مستقیم خورشید رشد می‌کند
  • برای گلدهی مناسب به شدت آب دهید
  • این گیاه سمی است، بنابراین دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید

 

7. گل بگونیا (Begonia)

گل بگونیا

گل بگونیا، بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است و جز گیاهان آپارتمانی معمولی است که در یک الگوی نامتقارن رشد می‌کند. بگونیا می تواند با نور خورشید فیلتر شده، به خوبی شکوفا شود و ظاهری جذاب به اتاق شما ببخشد. گل‌های بگونیا در رنگ‌های مختلفی مانند زرد، قرمز، صورتی، نارنجی و غیره شکوفا می‌شوند و معمولا گل‌های کوچکی دارند.

 

دستورالعمل های مراقبت از گل بگونیا

  • به طور منظم آن را آبیاری کنید
  • از خاک با زهکشی خوب استفاده کنید
  • از قرار دادن گیاه در معرض نور کامل یا شدید خورشید خودداری کنید

پیشنهاد مطالعه: گیاهان آپارتمانی برگ پهن، برای آن‌ها که جسورند!

 

8. گل کریسمس یا پوانستیا (Poinsettia)

گل کریسمس

گل کریسمس، یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی گلدار از خانواده Euphorbiaceae استو انواع خیره کننده‌ای از گل‌های قرمز روشن تولید می‌کند و به اتاق نشیمن شما ظاهری پر جنب و جوش می‌دهد. این گیاه زیبا و گلدار را می‌توان به سادگی در خانه و در داخل گلدان پرورش داد و از زیبایی آن لذت برد.

گیاه Poinsettia در دمای نیمه خنک رشد بهتری دارد و با مراقبت مناسب می‌تواند هفته‌ها شکوفا شود.

 

دستورالعمل های مراقبت از گل کریسمس

  • این گیاه را در فضای نیمه خنک و معتدل نگه دارید
  • هر زمان که خاک خشک شد آبیاری کنید
  • مقدار مناسبی از نور خورشید را برای گیاه تامین کنید

 

9. گیاه سانسوریا یا گیاه مار (Snake Plants)

گیاه سانسوریا

باور کنید یا نه، گیاه مار یا سانسویریا نیز قادر به تولید گل یا شکوفه است. گیاه مار که به دلیل «کشت‌ناپذیر» بودن مورد احترام است، خشن و زمخت به نظر می‌رسد، اما می‌تواند شما را با گل شگفت‌زده کند، حتی اگر سال‌ها این گیاه را بدون دیدن گل‌ داشته باشید.

برای اینکه شاهد گل دهی گیاه سانسوریا شوید، باید مطمئن شوید که گیاه خود را در نور غیر مستقیم روشن قرار دهید و هر ده روز یکبار به آنها آبیاری کنید تا بهترین شرایط رشد را برای این گیاه فراهم کنید. البته لازم است بدانید که فقط گیاهان مسن‌تر شکوفا می‌شوند - و به ندرت - اما با آفتاب کامل و خاک خشک، گیاه می‌تواند در اواخر زمستان و اوایل بهار گل بدهد.

 

دستورالعمل های مراقبت از گیاه سانسوریا

  • این گیاه را خیلی آبیاری نکنید و اجازه دهید قسمت بیشتر خاک در بین دو آبیاری خشک شود
  • سانسوریا، در نور گرم و روشن غیر مستقیم خورشید به خوبی رشد می‌کند
  • ترکیبی از خاک گلدان شل و با زهکشی خوب را برای این گیاه در نظر بگیرید

 

10. گل ادریسی یا هورتانسیا (Hydrangea)

گل ادریسی

اگر به دنبال بهترین گیاهان بالکنی هستید و یا می‌خواهید حیاط یا تراس را با استفاده از یک گیاه گلدار، زیباتر کنید، بهترین پیشنهاد این است که به سراغ گل ادریسی بروید. گل ادریسی در تابستان به دلیل سرشکوفه‌های عظیمشان، جذابیت خیره کننده و خاصی دارند. این گیاه جذاب، به راحتی قابل مدیریت است و عملاً هر خاکی را تحمل کرده و شکوفه‌های فراوانی تولید می‌کند که همین موضوع باعث شده تا در دنیای گیاهان گلدار، به دلیل داشتن شکوفه‌های خیره کننده، بی رقیب باشند.

 

دستورالعمل های مراقبت از گل ادریسی

  • این گیاه را به طور منظم آبیاری کنید
  • از کود متعادل برای این گیاه استفاده کنید
  • در پاییز یا زمستان آن را هرس کنید

 

کلام آخر

امروزه گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند، به داغ ترین روند در شهرها تبدیل شده‌اند. مردم بیش از هر زمان دیگری تمایل دارند تا گونه‌های مختلف گیاهان اپارتمانی و گیاهان گلدار را در فضای خانه خود نگهداری کنند و بیشتر وقت خود را صرف تحقیق در مورد گیاهان زیبا که شرایط نگهداری ساده‌ای دارند می‌کنند تا با استفاده از گیاهان، فضای داخلی خانه را زیباتر و شاداب‌تر کنند.

اگر نمونه‌های دیگری از گیاهان آپارتمانی گلدار را می شناسید، در قسمت کامنت معرفی کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید