رفع گرفتگی سینک ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه و نمک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

باز کردن لوله سینک ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه، روش استفاده از جوش شیرین برای رفع گرفتگی سینک، رفع گرفتگی سینک با جوش شیرین و نمک

جوش شیرین (بی کربنات سدیم) یکی از مواد اصلی آشپزخانه است که می‌تواند برای تمیز کردن لباس‌ها، وسایل برقی و حتی فاضلاب‌های بدبو یا رفع گرفتگی سینک معجزه کند. در واقع، جوش شیرین یک ترکیب معدنی طبیعی است که می‌تواند رسوبات معدنی و مواد آلی مانند چربی و گریس را حل کند. همچنین دارای خواص ضدعفونی کننده اندکی برای مبارزه با باکتری‌ها و قارچ‌های ایجاد کننده بو است. به همین دلیل است که گفته می‌شود تمیز کردن منظم سینک با جوش شیرین، ممکن است از ایجاد گرفتگی سینگ جلوگیری کند. بنابراین اگر با گرفتگی سینک مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی برای رفع گرفتگی سینگ یا جدا کردن اتصالات مربوط به سینک، جوش شیرین را امتحان کنید تا ببینید آیا در رفع گرفتگی سینک موثر است یا نه!

در ادامه این بخش از بساز و بچین، توضیحات کاملی را در رابطه با روش استفاده از جوش شیرین برای رفع گرفتگی سینک آماده کردیم.

پیشنهاد مطالعه: مهمترین نکات خرید سینک ظرفشویی + مدل های جدید

 

مواد و وسایل مورد نیاز برای رفع گرفتگی لوله سینک با جوش شیرین و سرکه

  • قیف
  • آب جوش
  • مایع ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • سرکه سفید مقطر
  • نمک

وسایل مورد نیاز برای رفع گرفتگی سینک

 

دستورالعمل باز کردن لوله سینک با جوش شیرین و سرکه

با دنبال کردن دستورالعملی که در ادامه توضیح داده‌ایم می‌توانید به سادگی و با استفاده از مواد ساده و در دسترس، گرفتگی لوله سینک را برطرف کنید.

 

آب را گرم کنید

آب را در یک کتری روی اجاق گاز گرم کنید. 

اب جوش

آب جوش و مایع ظرفشویی را در آب گذر سینک بریزید

مقداری از مایع ظرفشویی ضد چربی را در قسمت آب گذر سینک بریزید و سپس آب جوش را نیز با احتیاط داخل فاضلاب بریزید. مایع ظرف شویی و آب جوش، به از بین بردن گرفتگی‌های چرب در لوله سینک کمک می‌کند.

ریختن مایع ظرفشویی درون لوله سینک

جوش شیرین را در آب گذر سینک بریزید

در این مرحله باید یک فنجان جوش شیرین را در آب گذر سینک بریزید. برای این کار می توانید از یک پیمانه اندازه گیری استفاده کنید یا اگر قسمت آب گذر سینک بسیار کوچک است از قیف استفاده کنید.

ریختن جوش شیرین درون لوله سینک

از سرکه استفاده کنید

در این مرحله باید یک فنجان سرکه سفید مقطر را در آب گذر سینک بریزید. از واکنش جالبی که رخ می‌دهد تعجب نکنید! زیرا جوش شیرین یک ماده قلیایی و سرکه یک اسید استیک ملایم است. هنگامی که این دو با هم مخلوط می‌شوند، تا حدودی به طور چشمگیری واکنش نشان می‌دهند تا یکدیگر را خنثی کنند. در واقع همین واکنش است که به رفع گرفتگی سینک کمک می‌کند. 

ریختن سرکه درون لوله سینک

لوله سینک را با آب جوش فراوان بشویید

بعد از اینکه سرکه را اضافه کردید، بهتر است که 5 دقیقه صبر کنید تا واکنش سرکه و جوش شیرین به پایان برسد. سپس مقداری آب جوش را درون آب گذر سینک بریزید تا لوله سینک به طور کامل شسته شود. 

اگر تخلیه آب از لوله سینک انجام می‌شود، به ریختن آب جوش ادامه دهید تا تمام گرفتگی‌های موجود در لوله سینک برطرف شود. اما اگر تخلیه نمی‌شود، مراحل قبلی را تکرار کنید. اگر اخیراً فاضلاب خود را تمیز نکرده‌اید، ممکن است لازم باشد شستشوی جوش شیرین را حداقل دو بار تکرار کنید.

اگر گرفتگی سینک پس از دو یا چند بار تلاش پاک نشد، از روش جوش شیرین و نمک که در زیر توضیح داده شده است استفاده کنید.

شستن سینک با اب جوش

 

پیشنهاد مطالعه: معایب سینک گرانیتی مشکی و سفید

 

روش رفع گرفتگی سینک با جوش شیرین و نمک

اگر روش جوش شیرین و سرکه باعث باز شدن انسداد سینک نشد، در مرحله بعد از روش نمک و جوش شیرین استفاده کنید. اگر درست قبل از خواب این کار را انجام دهید، بهتر عمل می‌کند، زیرا تا صبح از سینک استفاده نمی‌شود.

 

مقداری جوش شیرین را در آب گذر سینک بریزید

حدود یک فنجان جوش شیرین را درون آب گذر سینک مسدود شده بریزید.

جوش شیرین

نمک را اضافه کنید

در مرحله بعدی، نصف فنجان نمک را نیز درون آب گذر سینک بریزید. اجازه دهید مخلوط جوش شیرین چند ساعت و یا حتی یک شب درون لوله سینک باقی بماند.

نمک

لوله سینک را با آب جوش شست و شو دهید

صبح روز بعد، دو فنجان آب را حرارت دهید تا بجوشد سپس این آب داغ را در سینک بریزید.

اب جوش

در نهایت با آب لوله کشی، سینک و لوله سینک را بشویید

اگر لوله سینک شروع بع تخلیه شدن کرد، به شستشو با آب داغ ادامه دهید. اما اگر تخلیه انجام نشد، ممکن است لازم باشد این روند را تکرار کنید یا روش جوش شیرین و سرکه را مجددا امتحان کنید.

اگر هیچ یک از روش‌های استفاده از جوش شیرین در رفع گرفتگی سینک موثر نبود، احتمالاً باید اتصالات مربوط به تخلیه آب در زیر سینک را جدا کنید تا گرفتگی آن پاک کنید.

اب لوله کشی

هر چند وقت یکبار لوله سینک را تمیز کنیم؟

بهترین پیشنهاد این است که هر هفته، خروجی آب سینک را با آب جوش مخلوط با مایع ظرفشویی بشویید. همچنین به محض اینکه متوجه شدید آب به آرامی تخلیه می‌شود، لوله سینک را با جوش شیرین تمیز کنید. شما همچنین می‌توانید از این فرآیند به عنوان یک روش تعمیر و نگهداری منظم برای رفع گرفتگی سینک استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر یک جعبه جوش شیرین باز در یخچال خود نگه دارید تا بوی یخچال را جذب کند، از جوش شیرین قدیمی برای شستشوی لوله سینک آشپزخانه استفاده کنید و یک جعبه جوش شیرین جدید برای یخچال تهیه کنید و این روند را به طور مکرر تکرار کنید.

پیشنهاد مطالعه: سینک ظرفشویی استیل البرز خوبه؟

 

نکات کلیدی برای تمیز نگهداشتن لوله سینک و جلوگیری از گرفتگی سینک

  • همیشه از سبدهای صافی روی آب گذر سینک استفاده کنید تا مو و ذرات مواد غذایی از این قسمت پایین نرود.
  • هرگز در لوله سینک روغن نریزید. هنگام پختن غذاهای چرب یا روغنی، قبل از شستن، ظروف را با دستمال کاغذی پاک کنید تا روغن و چربی کمتری در آبکش برود و گرفتگی ایجاد کند.
  • به طور منظم آب جوش را با مایع ظرفشویی درون لوله سینک بریزید تا از ایجاد گرفتگی های چرب جلوگیری کنید.
  • هر دو روش جوش شیرین و سرکه و جوش شیرین و نمک می‌توانند برای تمیز کردن و رفع گرفتگی سینک استفاده شوند.

 

کلام آخر

زمانی که متوجه شدید آب به آهستگی از درون سینک تخلیه می‌شود، یعنی مجرای لوله سینگ دچار گرفتگی شده و باید آن را تمیز کنید. استفاده از روش جوش شیرین و سرکه و همچنین جوش شیرین و نمک به شما کمک می‌کند تا رفع گرفتگی سینک را به راحتی و بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام دهید. اگر این روشها به طور مرتب استفاده کنید، به هیچ وجه نیازی به استفاده از مواد شیمیایی برای باز کردن لوله سینک نخواهید داشت.

شما از چه روشهایی برای رفع گرفتگی سینک استفاده می‌کنید، تجربیات خود را در قسمت کامنت بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله